Jump to content
  • אלפא רומיאו tonale - מבחן לאורך מאות ק"מ.


    discoTD5

    הפעם שיתוף פעולה של 'וואלה רכב' ו' car-pad' - לבחינת האלפא טונאלה החדשה.

    המבחנים המלאים - בוואלה ובקרפד.

     

    כל השקה של אלפא רומאו חדשה, ממש דגם חדש שלא היה קודם, מביאה עימה התרגשות גדולה בקרב חובבי רכב. עוד לפני שהדגם נחשף כבר מתפתחים דיונים ערים בקרב קהלים שונים, על 'איך הוא יהיה?'. כך גם עם האלפא רומאו טונאלה (tonale) החדשה שהושקה בשבוע שעבר.

     

    אני אוסף את הטונאלה מבית 'אלפא רומיאו' ביגאל אלון, ומיד נכנס לחבר בעל מוסך סמוך. הוא יוצא מתחת לליפט, לא אומר מילה, מסתכל על המכונית ומיד "אני לא מאמין, אתה יודע שהרכב הראשון שלי כשהשתחררתי היה אלפא ג'וניור, עם מנוע ככה וככה, בזוית 4 מעלות, צמד ווברים..." באיבחת מכונית החזרתי את החבר 35 שנים אחורה והרגש שהרכב הוציא ממנו היה כזה שרק אלפא רומיאו יכולה להוציא מחובב רכב.

     

    20220715_101418.jpg.9f18bb1bac6e9633a21ca047e1c3a52a.jpg

     

    העיצוב החיצוני הוא פיסול איטלקי במיטבו.  פגוש מפוסל בצבע מרכב, במרכזו משולש שחור גדול העומד על קודקודו וסמל אלפא רומיאו בחלקו העליון. בתחתית החזית שתי סבכות (גריל) המתחברות לקודקוד המשולש שהוזכר משפט אחד למעלה. ובמבט שני 'היי, זה כמעט 'עלה תלתן' של אלפא חסר העלה התחתון'. מקרי? אין מצב.

     

    בקצוות הפגוש הקדמי שני כונסי אוויר מאונכים, ואז יחידות התאורה. פסים דקים של יחידות תאורה ראשיות משני הצדדים, בכל אחד מהם שלושה 'ריבועים' שהם לא ממש ריבועים 'Tripel U' בשפת אלפא, אבל אין מצב שלא תיזכרו מיד ב SZ זגאטו. הקווים מעוגלים ונקיים, בתי הגלגלים מעוטרים במסגרת פלסטית שחורה, חישוקי 18'' מזוהים לחלוטין עם חמש 'פרסות', וקאליפרים אדומים בולטים בתוך החישוקים.  מאחור שוב יחידות תאורה צרות, אותו Triple U באדום ופס לד אדום הנמתח לרוחב הרכב, סמל אלפא רומיאו במרכז, וכיתוב עדין tonale.

     

    20220715_104453.jpg.03be8a866830297ff40cb1740011cf4c.jpg

     

    החגיגה העיצובית נמשכת גם בתא הנוסעים. מול הנהג הגה תלת חישורי בעובי מושלם, ועליו מתג התנעה וכיבוי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', שיושב בתוך מסגרת לה שתי תעלות עגולות גדולות ( Cannocchiale) המכילות את מד המהירות ומד הסל"ד (הדיגיטליים כמובן), וכבר אי אפשר לקרוא לזה 'רמז' לעיצובי לוחות המחוונים של פעם. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה  בגודל 10.25'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו פתחי מיזוג מרכזיים (ויש גם ליושבים מאחור), המיזוג ותא פתוח לחפצים שמשמש גם משטח טעינה אלחוטי חכם. כמה הוא 'חכם'? אם תניחו עליו את הטלפון לטעינה, הוא בזווית מושלמת שתוכלו לראות את הטלפון בקלות ולא עוד משטח טעינה מוסתר או כזה שלא ניתן לצפות בטלפון המונח עליו. ידית הילוכים אוטומטית 'מסורתית', עם אפשרות להעברה למצב ידני, וחוגת DNA של אלפא – D למצב נהיגה דיינמיק, שני האחרים – תשכחו מהם. במושב האחורי יש מקום מפתיע ביחס לבסיס הגלגלים, ושני מבוגרים ישמחו לשהות בו ולא יתלוננו, גם בזכות פתחי מיזוג גדולים ויעילים.

     

    20220716_094331.jpg.44346ddda406015beabe2222b06738d8.jpg

     

    לטונאלה מבחר מנועים, כאן היא תשווק עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר בשני הספקים 130 כ"ס ו 160 כ"ס, כששניהם מפיקים כ 24.5 קג"מ, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית DCT. לטונאלה מערכת עזר מיקרו היברידית (mild hybrid) שמאפשרת תנועה במהירויות חניה רק באמצעות החשמל, ובעתיד תגיע גם גירסת פלאג אין הייבריד עם 275 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ 60 ק"מ. רכב המבחן צויד במנוע הצנום מבין השניים. עם תחילת הנסיעה אתה מוצא את עצמך בדיסוננס שהולך וגובר ככל שאתה צובר ק"מ עם הרכב, ורלווטי כמובן למשקל הטונאלה שעומד על כ 1600 ק"ג. המנוע הבסיסי עם ה 130 כ"ס לא מספק את מה שאתה מצפה לקבל מאלפא רומיאו, ולא מסתדר עם המראה של הרכב. 

     

    מהר מאוד אתה מציב את בורר מצבי הנהיגה על D – דיינמיק, כדי לקבל תגובות דוושה יותר מתאימות, ושוכח משני מצבי הנהיגה האחרים. פחות מוצלח לטעמי היה סידור המנופים מאחורי ההגה שמביאים לכך שידיות האיתות והפעלת המגבים מרוחקים מדי מההגה, והפעלתם מצריכה למתוח את האצבעות יותר מהרגיל. הדבר מפריע בעיקר לידית האיתות שהיא הידית הכי שימושית בנהיגה שגרתית.

     

    20220715_101849.jpg.f56c0acf9ff29b804d9937de5820afd8.jpg

    כשהיא מצליחה לפתח מהירות אין לטונאלה בעיה לשמר מהירות גבוהה מאוד (מהירות מקסימלית 200 קמ"ש לרכב המבחן ו 212 קמ"ש לגרסת ה 160 כ"ס) , כזו שזכה אתכם בשיחה אישית עם קצין משטרה, תוך שהיא שומרת על יציבות כיוונית גבוהה, ונוחות מצוינת, גם אם הגה שלו קל מדי. גם על כבישים משובשים ברמת הגולן הצליחו מתלי הטונאלה להצמיד את ארבעת הגלגלים לאספלט, ולא שידרו לרגע מצוקה או אבדן אחיזה. לכך תרמו גם בלמים נפלאים שמספקים יכולת תאוטה מרשימה.

     

     

    צריכת הדלק של הטונאלה היתה מצוינת. בנהיגה אגרסיבית צרכה האלפא הקטנה כ 12 ק"מ לליטר, ואילו בנהיגה עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, לאורך כ 60 ק"מ, הביאה את הטונאלה לצריכת דלק של 19.4 ק"מ לליטר.

     

    לטונאלה איבזור בטיחותי מלא – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד. היא חסרה התראה על שטח מת. בהתאם היא מקבלת ציון איבזור 7 המכובד. במבחני ריסוק של ארגון ה EuroNcap קיבלה הטונאלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות ראויים מאוד. 

     

    20220715_104659.jpg.e344373d6e701e8acc76866c2330a97d.jpg

     

    אני לא יודע מדוע שידכו אנשי אלפא את המנוע הספציפי הזה לרכב, אלא אם מדובר כאן בהקדמת תרופה למכה בדמות הכנה מראש לתקינה מחמירה יותר בנושא זיהום אוויר. אני בטוח שלאנשי אלפא יש הסברים מצוינים. שלדת הטונאלה יכולה לטפל בלי בעיה גם בהספק מנוע כפול ומומנט גבוה משמעותית, ואז זו תהיה חגיגה של ממש.

     

    הביקורת שנרשמה כאן על הטונאלה, רלוונטית גם למתחרות שלה בסגמנט ג'יפוני פרימיום, משווקות עם מנועים צנומים מדי ביחס למחיר – הב.מ.וו X1 עם מנוע בהספק 136 כ"ס, ו-וולוו XC40T2 עם 129 כ"ס.

     

    מחיר הטונאלה מתחיל 229.0 אלף שח לגירסת sprint, 249.0 אלף ₪ ל speciale (רכב המבחן) שניהם עם הספק מנוע של 130 כ"ס. רמת הגימור ti כבר מגיעה עם מנוע בהספק 160 כ"ס והיא עולה 269.0 אלף שח, ואילו ה veloce עם מנוע זהה תעלה 289.0 אלף ₪.

     

    20220715_102541.jpg.fe44a10d89954063268a3441f20ea799.jpg

     

    עם החזרת הרכב לסוכנות הגיעה ההארה לגבי הטונאלה היפהפיה.  הטונאלה פונה לקהל חדש ושונה ממה שהיה לאלפא עד היום. קהל שמחפש את המראה הספורטיבי, ולא מתעניין ממש בביצועים. סליחה על ההכללה, וברור לי שיהיו לה גם יוצאות מן הכלל – הטונאלה מכוונת לבנות המאיון / אלפיון העליון – לבנות הזוג, ולילדות שאך קיבלו רישיון, לבעלות בוטיקים למותגים בכיכר המדינה. הטונאלה לא פונה לכל מי שראה אותה והתחיל לרייר על סאונד המנוע והתאוצות המצופות, ועשרות שנים של מיקוד בקהל ספורטיבי לא בדיוק הביאו לשגשוג עסקי, כך שברור שאם אלפא רומיאו רוצה להצליח גם בהיבט העסקי היא חייבת לפנות לקהלים חדשים.

     

    תודה מיוחדת ליואב לוי, יקב בזלת הגולן בקדמת צבי, שאפשר לנו לצלם את האלפא בסביבה הטבעית שלה בינות לכרמים וחביות יין. 


    User Feedback

    Recommended Comments



    מה היופי העילאי ברכב הזה?

     

    סך הכל מבחוץ נראה כמו טוסון דור קודם עם פרונט שונה, ומבפנים דומה למאזדה.

     

    אני מבין את החשיבות של הדגם בשביל אלפא, כי אם יתרכזו בחובבי רכב שבעיקר מדברים על מכוניות, הם לא יגיעו רחוק כלכלית, והם חייבים אתמול משהו שאפשר להזיז כמויות ממנו.

     

    אבל בתור רכב - סך הכל עוד קרוסאובר גנרי לאוסף, לא יותר.

    לפני כשעה, discoTD5 כתב:

    שאפשר לנו לצלם את האלפא בסביבה הטבעית שלה בינות לכרמים וחביות יין. 

    לא, הסביבה הטבעית שלה זה חניה על אדום לבן ליד בית קפה או חסימה של נתיב ליד גן ילדים ברעננה או רמת השרון.

    • אהבתי 8
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    החוסר אבזור של ה SPRINT מביך (אין מצלמת רוורס, אין מושב חשמלי ועוד), זה נראה כמו גרסה שתישאר על הנייר.

    זה בהחלט רכב שפונה לקהל חדש, אבל קהל חדש צריך לבנות מלמטה, עם תמחור שיקרוץ למי שמחפש טוסון ושות ויכול לפזול למעלה ועל הדרך לקחת מכירות לגרמניות - בשאר הדגמים התמחור לא עזר להם מבחינת מסירות, כנראה שכאן המצב יהיה דומה וחבל.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מסתבר שלאלפא המרגשת אין מנוע בנפח אלף סמ"ק 

    אחרת היו שמים אותו... 

     

    התמחור ל"היה מנוע?" הזה, הוא לא פחות מהזוי

    אבל מתאים כמו כפפה למסורת המכירות של אלפא.

     

     

     

    ומילה טובה על העיצוב החיצוני המדהים, איטלקית במיטבה.

     

     

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הביקורת.

    אני מסכים השורה התחתונה. אם זה יימכר זה יימכר לאותו קהל היעד של x1. פחות הוולבו. 

    צריכת הדלק מן הסתם לא תגיע להיות 1-20 במשאבה, אז הנתון הזה כמעט תמיד לא רלוונטי במבחנים, אלא אם לקחו רכב לחודש ומדדו במשאבה מספר פעמים. 

    העיצוב יפה לטעמי. היא תראה מצוין על המדרכות של צפון תל אביב. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הכתיבה והביקורת

    מלבד הפרונט המיוחד היא נראית מגושמת בעיניי. מזכירה לי ספורטאז' הישנות מאחורה.

    130 כ"ס ברבע מיליון שקל 😳

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    היא מכונית יפה, ויופי כידוע זה סובייקטיבי, אבל "המכונית היפה ביותר שנוסעת כיום על כבישי ישראל״ זו קצת הגזמה. 

    אני קצת התאכזבתי שהם לא הלכו עד הסוף, ולא הלכו עם מכונית הקונספט עד הייצור הסדרתי.

     

    בכל אופן, מנוע בדיחה שלא ממש מסתדר עם התדמית של אלפא.

     

     

     

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גם אני חושב שזה "לעג" לא לרש אלא לאמיד שקנה אותה,
    130כ"ס? בכזה סכום?
    תעברו לוולוו...
    כן למרות העיצוב

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יודע למה, בעיניי אלפא תמיד היתה יפה, זו רק עוד אחת. נכון, הפרונט שלה מיוחד ומזכיר נינוח של אלפא אבל פרט לזה שום דבר מיוחד.

     

    לפני 22 שעות, vadim6385 כתב:

    אבל בתור רכב - סך הכל עוד קרוסאובר גנרי לאוסף, לא יותר.

     

    מסכם לגמרי את התחושה שלי. 

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לאלפא אומנם מסורת של ייצור מכוניות עם זיקה ספורטיבית אבל כמו DS הם יכולים לפנות לקהל שמחפש בעיקר עיצוב.
    ספק אם המאמץ להפוך את הסטלביו לSUV ספורטיבי באמת תרם רבות למכירות שלו

    וכמבון צריך להודות לרגולציה האירופית על המנוע הנ"ל, ספק אם זה מה שמהנדסי אלפא חלמו עליו בלילה...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 26.7.2022 בשעה 11:03, GTאי כתב:

    החוסר אבזור של ה SPRINT מביך (אין מצלמת רוורס, אין מושב חשמלי ועוד), זה נראה כמו גרסה שתישאר על הנייר.

    זה בהחלט רכב שפונה לקהל חדש, אבל קהל חדש צריך לבנות מלמטה, עם תמחור שיקרוץ למי שמחפש טוסון ושות ויכול לפזול למעלה ועל הדרך לקחת מכירות לגרמניות - בשאר הדגמים התמחור לא עזר להם מבחינת מסירות, כנראה שכאן המצב יהיה דומה וחבל.

     

    ומנוע חלשששששששש מידי :(

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    • ספונסר פורום

    תודה רבה על הכתבה, ועל ששמת את האמת הלא נעימה על השולחן -

    אלפא של היום היא לא האלפא של פעם, בכל מה שנוגע לחידושים ואומץ מכני.

    זו פנינה עיצובית לטעמי, ללא ספק - אבל בגירסת ה-130 (ובינינו גם בגירסת ה-160 סוסים רזים) זו פשוט 

    קליפה יפיופה ללא עומק, ללא דרמה או הנאה מנהיגה - קליפה שעוצבה ע"י חוקי פליטות יותר מאשר ע"י מהנדסים מוכשרים.

    והמחיר? - כנראה התמורה הגרועה ביותר שניתן לקבל במונחי כ"ס/טון...

     

    נותר רק לשער שבאלפא הזו כבר לא ישתמשו במוטו החביב של "זה שיש לך דופק/אתה נושם - לא אומר שאתה חי"....

    חבל.

    • אהבתי 5
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה.

    איך היא במבחן אולם התצוגה? זו הזירה הרלוונטית...

     

    נוחות מושבים, הנדסת אנוש, איכות מערכת הסאונד (כבר אין טעם לשאול על צליל מנוע/אגזוז), כניסה ויציאה מרכב, תא מטען.

     

    יש אפשרות לסאנרוף? יש אפשרות ל "19? או "20? צבעים?

     

    עצוב שאלו השאלות במבחן על אלפא. אהה, כן - מה אורך האחריות. 

    עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 45 דקות, מיץ פטל כתב:

    עצוב שאלו השאלות במבחן על אלפא. אהה, כן - מה אורך האחריות. 

    לא רואה מה עצוב בזה, כי זה דגם מהסוג שאלפא באמת צריכים, אחרת לא יהיה אלפא.

    יהיה הרבה יותר עצוב אם אלפא ימשיכו ללכת ראש בקיר ולהוציא מכוניות מהירות ושבריריות עם שוק של כלום וחצי עד שהנהלת סטלנטיס תחליט לסגור את השאלטר.

     

    זה על אוטו משקל עם קופרה פורמינטור/פרומונטר/חורגלבורגל/עזבו אותי שאולי קרוסאובר גנרי שמדלל את תדמית המותג, אבל חייבים אותו כדי שהמותג יהיה רווחי.

     

    מצד שני אני לא מבין מה ההתפעלות המטורפת מהעיצוב שלה, הוא לא יותר יפה או מרגש מזה של שברולט קרוז.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...