Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עליה בצריכת דלק


elhai

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

יש לי יונדאי i25 2018 שבזמן האחרון שותה דלק בצורה מוגזמת

לאחר בדיקה יצא ליטר ל 7.5 קילומטר כמעט חצי ממה שצריך להיות

מידי פעם יש ריח של דלק שהרכב לא מונע אבל אין מתחת לרכב שום דבר

שהרכב מונע יש ריח של דלק מרגיש תערובת עשירה

הרכב עבר טיפול

פתחתי פלאגים הם נקיים מצערת עברה ניקוי

איך אוכל לבדוק מה יכולה להיות בעיה?

ואם זה מזרקים איך אפשר לנקות בצורה הטובה ביותר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נוסע כרגיל? 

 

תבדוק טוב אם אין לך איזו נזילה קטנה מחור במיכל דלק לא תמיד רואים את זה על הכביש, תכנס מתחת (אם זה אפשרי מבחינתך..)  או תרים את הרכב עם מדרכה כשלהי ותנסה להסתכל באזור של הטנק. יכול להיות שקיבל איזו מכה ונהיה חור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי כמה מכוניות 1.6 אוטומטיות, צריכת דלק של 1 ל 7 - 1 ל 8 בעיר בפקקים בחום כזה כשהמזגן פועל על עוצמה גבוהה זה דבר נורמלי לגמרי. 

 

 

באיזה תנאים נבדקה הצריכה?

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Buki כתב:

היו לי כמה מכוניות 1.6 אוטומטיות, צריכת דלק של 1 ל 7 - 1 ל 8 בעיר בפקקים בחום כזה כשהמזגן פועל על עוצמה גבוהה זה דבר נורמלי לגמרי. 

 

 

באיזה תנאים נבדקה הצריכה?

 

 

נבדקה בתנאים רגילים 

נסיעה רגוע בין עירוני + עירוני שבכל הנסיעות היה מזגן

זה נשמע נתון לא הגיוני שמיכל מלא נגמר ב 260 קילומטר בערך

בכל זאת יש ריח חזק של דלק מהאגזוז שכנראה מעיד על תערובת עשירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשבדקת את הפלאגים, האם המבודד סביב האלקטרודה היה מושחר, או לבן? אם מושחר, מחזק את ההערכה של תערובת עשירה.

 

אם זה תערובת עשירה, אז או שמגיע יותר דלק מהנדרש מהמזרקים, או שמגיע מעט מדי אוויר המהמצערת (מה שיכול להעיד על חיישן MAF מזייף, בין אם מלכלוך או מסיבות אחרות). כמו כן, קח בחשבון שמחשב ניהול המנוע אמור להתאים את עצמו למצב ע"פ פידבק מחיישן החמצן, כך שהוא גם חשוד.

 

ואז נותר לך לבדוק את הדברים הבאים:

 

1. חיישן חמצן - להחליף אם לא תקין.

2. חיישן MAF או MAP, תלוי מה מותקן אצלך ברכב. חיישן MAF ניתן לנקות עם חומר ייעודי, עם חיישני MAP לא יצא לי לעבוד.

3. תקינות מזרקים - יש לא מעט סרטונים ביוטיוב שמדגימים כיצד לנקות מזרק דלק, ובהם לרוב ניתן גם לראות הבדל בין מזרק דלק דולף לתקין. בגדול - אתה מחבר את המזרק לצינור שדוחף אליו דלק או חומר ניקוי ייעודי בלחץ תקין, וגם מחבר אותו לבקר שפותח וסוגר את המזרק בפולסים מדודים (אפשר להזמין בקר כזה מעלי אקספרס בזול). מזרק תקין משפריץ את הדלק בצורה יפה, בעוד שממזרק דולף ממשיך לנזול דלק גם אחרי השפריץ.

4. לחץ דלק - מנתקים את צינור הדלק המגיע ל-fuel rail (צינור המתכת אליו מחוברים המזרקים), ומתקינים מכשיר מהמיועד לבדיקת לחץ בין הצינור לבין ה-fuel rail (ראיתי ערכות כאלה באמאזון בכמה עשרות דולרים, אבל לא יצא לי להתנסות בהן).אם הלחץ לא תקין, מחליפים משאבת דלק - אך איני יודע להגיד לך מה הערך התקין עבור הרכב שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.8.2024 בשעה 16:50, chrono כתב:

כשבדקת את הפלאגים, האם המבודד סביב האלקטרודה היה מושחר, או לבן? אם מושחר, מחזק את ההערכה של תערובת עשירה.

 

אם זה תערובת עשירה, אז או שמגיע יותר דלק מהנדרש מהמזרקים, או שמגיע מעט מדי אוויר המהמצערת (מה שיכול להעיד על חיישן MAF מזייף, בין אם מלכלוך או מסיבות אחרות). כמו כן, קח בחשבון שמחשב ניהול המנוע אמור להתאים את עצמו למצב ע"פ פידבק מחיישן החמצן, כך שהוא גם חשוד.

 

ואז נותר לך לבדוק את הדברים הבאים:

 

1. חיישן חמצן - להחליף אם לא תקין.

2. חיישן MAF או MAP, תלוי מה מותקן אצלך ברכב. חיישן MAF ניתן לנקות עם חומר ייעודי, עם חיישני MAP לא יצא לי לעבוד.

3. תקינות מזרקים - יש לא מעט סרטונים ביוטיוב שמדגימים כיצד לנקות מזרק דלק, ובהם לרוב ניתן גם לראות הבדל בין מזרק דלק דולף לתקין. בגדול - אתה מחבר את המזרק לצינור שדוחף אליו דלק או חומר ניקוי ייעודי בלחץ תקין, וגם מחבר אותו לבקר שפותח וסוגר את המזרק בפולסים מדודים (אפשר להזמין בקר כזה מעלי אקספרס בזול). מזרק תקין משפריץ את הדלק בצורה יפה, בעוד שממזרק דולף ממשיך לנזול דלק גם אחרי השפריץ.

4. לחץ דלק - מנתקים את צינור הדלק המגיע ל-fuel rail (צינור המתכת אליו מחוברים המזרקים), ומתקינים מכשיר מהמיועד לבדיקת לחץ בין הצינור לבין ה-fuel rail (ראיתי ערכות כאלה באמאזון בכמה עשרות דולרים, אבל לא יצא לי להתנסות בהן).אם הלחץ לא תקין, מחליפים משאבת דלק - אך איני יודע להגיד לך מה הערך התקין עבור הרכב שלך.

  

 

העלתי בדיקה קצרה של החיישנים

אני לא בטוח אם זה תקין שככה הם משתנים משמעותי בסרק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט - הגיוני שיהיה שינוי במתח חיישן החמצן. צריך לחפש הסבר יותר מפורט באינטרנט כדי להבין מהם שיוניים הגיוניים.

 

חיישן MAP נראה לי תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.9.2024 בשעה 06:45, chrono כתב:

אאל"ט - הגיוני שיהיה שינוי במתח חיישן החמצן. צריך לחפש הסבר יותר מפורט באינטרנט כדי להבין מהם שיוניים הגיוניים.

 

חיישן MAP נראה לי תקין.

ניסיתי לחפש באינטרנט אך ללא תוצאות

שמתי לב שגם בדלת האחורית השמאלית יש ריח של דלק

כנראה שבסוף שבוע אני אפתח את המשאבה לבדוק מה הולך שם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.9.2024 בשעה 17:17, ELI001 כתב:

ממליץ שוב לבדוק טוב את הטנק אם הוא שלם ולא נוזל/מזיע.  

בדקתי אותו כולל את כל הצינורות והכל נראה תקין

אני מנסה למצוא מידע על המערכת שאיבת אדי דלק ולא מוצא

שאני פותח את הטנק דלק אין לי את הוואקום הזה שצריך להיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...