Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר ממשפחתיתומטית יפנית לרכב יוקרתי לאדם צעיר


hosamz
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

שלום,

אני בן 25 שכיום נוהג בקורולה 2014 כאשר קדמו לה רכבי מאזדה.

אני שוקל לשרדג את הרכב ונמשך לכיוון רכבי יוקרה כמו במוו 118/320 או אינפינטי Q50 2.0 טורבו.

 

בעבר אנשים אמרו לי תתרחק מרכבים גרמניים כי הם יקרים לתחזוקה עד שאמי התחדשה בסיאט ארונה שהופתענו לגלות כי גם הביטוח שלה לרבות אמצעי מיגון נמוכים בכ- 2,000 ש"ח לנהג מעל גיל 24 וכך גם הטיפולים, טיפול במורשה צמפיון עלה אף הוא פחות מטיפול במוסך פרטי (לא מוסך יבואן) למרות שמדובר בטיפולים שגרתיים קטנים בשני הרכב.

 

אני יודע שסיאט עדיין חדשה וספק לדעתי איך תהיה מבחינת אמינות שזו אחת הסיבות לפתיחת שרשור זה.

 

הנטייה שלי היא לרכוש רכב מהנה ולהחזיק אותו לפחות לעוד 5 שנים.

 

תקציב הוא עד 100K +- כך שלמעשה הרכב שאני יכול לקנות הוא בן 6 שנים ומעלה.

 

אני מתלבט בין במוו 118 לבין 320 לבין אינפינטי Q50 כאשר הנטייה היא לכיוון במוו יותר.

 

הפרמטרים החשובים לי הם: ביצועים, נוחות, בידוד רעשים ואמינות.

 

1. עד כמה במוו סדרה 1 או 3 תהיה יקרה לאחזקה שוטפת ביחס לטויוטה קורולה? 

לצורך הדוגמא, טיפול פשוט של קורולה (החלפת שמן ומסננים) עולה בסביבות 500 ש"ח כולל עבודה במוסך שבו אני מטפל ברכב - שוב לא מורשה יבואן.

כמה יעלה טיפול כזה לבמוו סדרה 1 או 3? האם מדובר ב- 1,000 ש"ח או כפול מזה?

 

2. ידוע לי שהקורולה היא אחד הרכבים הפשוטים ביותר נטול כל טכנולוגיה ולכן הנטייה לתקלות היא נמוכה.

האם להחזיק רכב במוו ז"א לבקר כל שני וחמישי במוסך (כמו אלה שמחזיקים ברכבי פאסאט או אאודי)?

והאם המכלולים עם נטייה להתקלקל בתדירות גבוהה? קיימות מחלות מרגיזות או עם עלויות יקרות שצריך להיפרד מיותר מ- 5,000 ש"ח עבור תיקון?

 

3. אין לי בעיה לתקן פה ושם באופן שייתן לי שקט לעוד שנתיים/ 3. האם כך הם הדברים ברכבים שאני מחפש?

 

4. במה כרוכים הסיכונים ברכישת רכב כזה בן 5/6 שנים וכמה כסף אני יכול למצוא את עצמי שופך על תקלות רלוונטיות לשנתונים אלו?

 

אני כל הזמן שומע שלהחזיק רכב גרמני יותר יקר מלהחזיק רכב יפני אך אף פעם לא הצלחתי לדעתי בכמה הדברים יכולים להיות יקרים ועד הכמה התדירות לקלקול במכלולים ולכן אשמח לדעת גם טווחי פערים.

 

מודה מכל הלב למי שיכול לשפוך אור עם מספרים מוחשיים.

 

 

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לבאס, אבל לדעתי אתה לא בכיוון הנכון.

 

בסכום הזה (או לפחות קרוב) אתה יכול למצוא רכבים חדשים לגמרי או כמעט חדשים שיתנו לך תמורה הרבה יותר טובה בכמעט כל הפרמטרים שציינת, ובוודאי יהיו אמינים יותר וזולים יותר לתחזוקה.

 

אני לא מכיר את עלויות התחזוקה של ב.מ וו (מעולם לא החזקתי כזו), אבל לפחות בתחושה אם הבדל של 500₪ משמעותי עבורך - זה לא זה. גם אם לא תגיע לסכומים של 5 ספרות, אני מניח שרכב פרימיום בן 6 (שלך תדע איך תוחזק עד עכשיו) יגיע בקלות לסכומים יפים של ארבע ספרות פה ושם.

 

היתרון הגדול של הרכבים האלו הוא המותג. אם לשם אתה מכוון לא תמצא את זה בשום רכב עממי, אז אין לך המון ברירות, אבל אם (כמו שציינת) אתה מחפש כח, נוחות ואמינות - יש אלטרנטיבות עדיפות בהרבה.

 

שתי הראשונות שקופצות לי לראש - פוקוס דור 4, יש st-line אחת ביד2 כרגע, ו-308gt שכרגע אין למכירה. אני מניח שגם גולף כזו או אחרת יכולה להיות אפשרות לא רעה. כולן יהיו חדשות ואמינות משמעותית, חזקות יותר וכנראה נוחות לא פחות.

 

אם אתה ממש חייב סמל ייחודי - וולוו s60 או v40 יהיו יותר VFM במחירים שציינת, אבל יסבלו מירידת ערך גבוהה יחסית ויהיו קשות יותר למכירה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, pooh-bear כתב:

צר לי לבאס, אבל לדעתי אתה לא בכיוון הנכון.

 

בסכום הזה (או לפחות קרוב) אתה יכול למצוא רכבים חדשים לגמרי או כמעט חדשים שיתנו לך תמורה הרבה יותר טובה בכמעט כל הפרמטרים שציינת, ובוודאי יהיו אמינים יותר וזולים יותר לתחזוקה.

 

אני לא מכיר את עלויות התחזוקה של ב.מ וו (מעולם לא החזקתי כזו), אבל לפחות בתחושה אם הבדל של 500₪ משמעותי עבורך - זה לא זה. גם אם לא תגיע לסכומים של 5 ספרות, אני מניח שרכב פרימיום בן 6 (שלך תדע איך תוחזק עד עכשיו) יגיע בקלות לסכומים יפים של ארבע ספרות פה ושם.

 

היתרון הגדול של הרכבים האלו הוא המותג. אם לשם אתה מכוון לא תמצא את זה בשום רכב עממי, אז אין לך המון ברירות, אבל אם (כמו שציינת) אתה מחפש כח, נוחות ואמינות - יש אלטרנטיבות עדיפות בהרבה.

 

שתי הראשונות שקופצות לי לראש - פוקוס דור 4, יש st-line אחת ביד2 כרגע, ו-308gt שכרגע אין למכירה. אני מניח שגם גולף כזו או אחרת יכולה להיות אפשרות לא רעה. כולן יהיו חדשות ואמינות משמעותית, חזקות יותר וכנראה נוחות לא פחות.

 

אם אתה ממש חייב סמל ייחודי - וולוו s60 או v40 יהיו יותר VFM במחירים שציינת, אבל יסבלו מירידת ערך גבוהה יחסית ויהיו קשות יותר למכירה.

תודה

אכן עלתה תחילה עלתה מחשבה לפולקסווגן גולף או סיאט לאון אך אם הפער באחזקת רכב יוקרתי לא כ"כ רחוק מלהחזיק וואגית אז הנטייה היא לעבר רכב יוקרתי עם גיר פלנטרי ויכול לשרוד יותר זמן יחסית לוואגית.

 

עכשיו אתה הארת את עיניי גם לרכב וולוו אך להבנתי היו דגמים שקיבלו שת"פ עם פורד והיו לא מוצלחים.

 

 

פער של 500 ש"ח עבור טיפול שגרתי לא מפריע לי אך קצת מטריד אותי עניין התקלות, אם מדובר במשהו בתדירות רחוקה אז בסדר.

 

לגבי סחירות וירידת ערך מן הסתם לאור שוק הליסינג ועידן ההלוואות כיום חוץ מכמה רכבים בודדים (להוציא גיפים ורכבי שטח) יהיה קשה למכור במחיר טוב. מה גם שאני מתכוון להחזיק את הרכב למשך כמה שנים טובות ולא להחליף כל שנתיים/שלוש כפי שאני נוהג לעשות ברכב משפחתי רגיל, כך שלא בטוח עד כמה אני יכול להיפגע מזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך הבנתי מה אתה מחפש ברכב החדש - תחושת יוקרה? סמל מסויים? ביצועים? נוחות?

למה שלא תישאר "בבית"?
בתקציב שלך ניתן למצוא לקסוס IS300H לא ישנה מדי ובמצב טוב.
לא צפויות בעיות אמינות רבות ועלויות תחזוקה לא בשמיים ( ביטוחים, טיפולים, צריכת דלק ).
לדוגמה:
https://www.yad2.co.il/s/c/vzbbfdjs

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, vladclar כתב:

לא כל כך הבנתי מה אתה מחפש ברכב החדש - תחושת יוקרה? סמל מסויים? ביצועים? נוחות?

למה שלא תישאר "בבית"?
בתקציב שלך ניתן למצוא לקסוס IS300H לא ישנה מדי ובמצב טוב.
לא צפויות בעיות אמינות רבות ועלויות תחזוקה לא בשמיים ( ביטוחים, טיפולים, צריכת דלק ).
לדוגמה:
https://www.yad2.co.il/s/c/vzbbfdjs
 

 

איך זה שמחפשים תחושת יוקרה, נוחות וביצועים הפתרון הוא להישאר בבית?

 

כבר ציינתי למעלה את הפרמטרים שאני מחפש אך כנראה לא קראת וחבל שטרחת להגיב בצורה שכזאת.

 

אני לא מחפש אמינות מופגנת אך חשוב לי לברר מה הסיכונים לרכישת רכב יוקרתי (סדרות כניסה אם שמת לב) כגי שאוכל לדעת אם להתקדם או לא ובשביל זה נועד הפורום.

 

שוב אני כל הזמן שומע שלהחזיק רכב יוקרתי משמעות כך אחסקה יותר גבוהה אך אף אחד לא מציין בכמה זה יותר יקר.

יש אנשים שתוספת של 200 ש"ח הוא דבר יקר עבורם ויש אנשים שתוספת של 2,000 ש"ח עדיין זול בעיניהם, כנ"ל לגבי צריכת דלק כשאנשים אומר שזה זללן דלק אך לא אומרים מה זה זללן דלק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

"להישאר בבית" הכוונה לקשר בין מותגים לקסוס וטויוטה באופן כללי.
בזה מסתיים הדמיון בכל מה שקשור לנוחות, תחושת יוקרה וביצועים בין קורולה ל IS300h.
כן קראתי את מה שרשמת - מחפש ביצועים, נוחות, בידוד רעשים ואמינות .
אחרי זה, רוב הפרמטרים שרשמת מתייחסים להיבטים של תחזוקה ואמינות.
אם בעיניך לקסוס מותג פסול ( למרות שלא חסר כוח ב is300, בידוד רעשים מהטובים, נוחות גבוהה, אמינות בין הטובות ), אני מתנצל שרשמתי תגובה "בצורה שכזאת" עד כדי כך שנעלבת.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, vladclar כתב:

אם בעיניך לקסוס מותג פסול ( למרות שלא חסר כוח ב is300, בידוד רעשים מהטובים, נוחות גבוהה, אמינות בין הטובות ), אני מתנצל שרשמתי תגובה "בצורה שכזאת" עד כדי כך שנעלבת.

חולק עליך לגבי בידוד הרעשים, הוא ממש לא מהטובים בקטגוריה. רעשי רוח נכנסים באזור ה100 110 קמ"ש באופן מורגש. בנוגע לנוחות ולאמינות מסכים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, אם ההתלבטות בין I118 ל I320, ללא ספק האחרון עדיף.
אני לא הייתי אומר ש I118 נותן הרגשה של יוקרה בתוך הרכב.
לאינפיניטי q50 מנוע בריא - זה היתרון שלו. נוחות לא הצד החזק של הדגם.



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ווולוו, ב-2014 הם עברו למנועים מייצור עצמי וגירים פלנטריים, בסכום שלך אני מניח שתמצא משהו סביב 2016-17 אז זה בוודאות לא יהיה קשור לפורד בשום צורה.

 

אם אתה מתכוון להחזיק את הרכב לעשר שנים ירידת ערך כנראה לא תהיה משמעותית, אבל אם תחזיק את הרכב ל-3-4 שנים לדעתי ההפרש יכול להיות די משמעותי, משהו בסד"ג של לא מעט אלפי שקלים לשנה.

 

אני עדיין חושב שרכב עממי (נניח, הפוקוס) ייתן תמורה הרבה יותר טובה, אבל זה אני. אפילו רק בקרת שיוט אדפטיבית תהיה הפרש משמעותי באיכות החיים, ולא תמצא דבר כזה ברכבים בני שש (לפחות לא בקטגוריות האלו).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, vladclar כתב:

"להישאר בבית" הכוונה לקשר בין מותגים לקסוס וטויוטה באופן כללי.
בזה מסתיים הדמיון בכל מה שקשור לנוחות, תחושת יוקרה וביצועים בין קורולה ל IS300h.
כן קראתי את מה שרשמת - מחפש ביצועים, נוחות, בידוד רעשים ואמינות .
אחרי זה, רוב הפרמטרים שרשמת מתייחסים להיבטים של תחזוקה ואמינות.
אם בעיניך לקסוס מותג פסול ( למרות שלא חסר כוח ב is300, בידוד רעשים מהטובים, נוחות גבוהה, אמינות בין הטובות ), אני מתנצל שרשמתי תגובה "בצורה שכזאת" עד כדי כך שנעלבת.

אני זה שמתנצל שלא הבנתי אותך נכון.

תודה רבה על התגובות המפורטות.

פשוט לקסוס נפסלה כי שמעתי מכמה אנשים שהחזיקו בה שחוץ מסמל היא בדיוק אותה טויוטה שבה אני נוהג.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאמרו לך נכון לגבי CT200H , רכב זהה לטויוטה אוריס היברידית מבחינת יחידת ההנעה.
IS300H סיפור אחר לגמרי


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, vladclar כתב:

מה שאמרו לך נכון לגבי CT200H , רכב זהה לטויוטה אוריס היברידית מבחינת יחידת ההנעה.
IS300H סיפור אחר לגמרי

 

העניין שמדובר במנוע אטמוספרי שצריך לעלות בסל"ד כדי לקבל את הכוח להבדיל משאר המתחרות המוגדשות.

 

 

לפני שעתיים, pooh-bear כתב:

לגבי ווולוו, ב-2014 הם עברו למנועים מייצור עצמי וגירים פלנטריים, בסכום שלך אני מניח שתמצא משהו סביב 2016-17 אז זה בוודאות לא יהיה קשור לפורד בשום צורה.

 

אם אתה מתכוון להחזיק את הרכב לעשר שנים ירידת ערך כנראה לא תהיה משמעותית, אבל אם תחזיק את הרכב ל-3-4 שנים לדעתי ההפרש יכול להיות די משמעותי, משהו בסד"ג של לא מעט אלפי שקלים לשנה.

 

אני עדיין חושב שרכב עממי (נניח, הפוקוס) ייתן תמורה הרבה יותר טובה, אבל זה אני. אפילו רק בקרת שיוט אדפטיבית תהיה הפרש משמעותי באיכות החיים, ולא תמצא דבר כזה ברכבים בני שש (לפחות לא בקטגוריות האלו).

העניין הוא שרכבים עממיים שאינם תוצרת מזרח אסיה הם רכבים עם תקלות יותר מרכבי יוקרה, גם אם מבחינה כספית מדובר בפחות כסף אך יש גם את העניין של הטרדה והבילוי במשך זמן במוסכים.

 

לעומת זאת, רכבי מזרח אסיה הם רכבים חלשים מבחינת כוח, לא כולם נוחים ותמיד עם בידוד רעשים על הפנים ומרגיש כאילו אתה יושב על האספלט.

 

סיאט ארונה שהיא הרכב הזול ביותר של תוצרת אירופה איכותי כמה דרגות מעל מטויוטה קורולה/ מאזדה 3/6 שיצא לי להחזיק לפחות שנה כל אחד מהם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכמת את כל הסטיגמות בשני משפטים פשוטים. סחטיין.

 

רכבים עממיים אירופאיים חדשים ממש לא נכנסים למוסך יותר מב.מ.וו בת 6. בשום מקרה בכלל. מצד שני, יש רכבים אסיאתיים לא רעים בכלל, עם כח (חלק אפילו מגיעים לארץ), וגם כמה די נוחים (לא תמיד כל התכוננות במקביל). גם עממיים וגם פרימיום. אגב מאזדה, גם ה-3 וגם ה-6 (החדשות) מאוד איכותיות, אבל לא מאוד חזקות (וגם לא הכי נוחות).

 

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מנהלים מתבגרת, כדאי להוסיף לרשימה ניסאן מקסימה.

כבונוס, היא גם יפנית...

Today is a great day!

Just like every day...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...