Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג צבאי - מה בתכנון?


itamars191
שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מי פשוט? מה ההגדרה לפשוט?

 

יגאל,

אני חותם על החוזים וחשבוניות לליסינג- אבל אולי אצלינו זה קיצוני לטובה.

כתבתי, מהנדסים ומטה.

 

יכול להיות שבחברה שאתה עובד יש תנאי ליסינג עדיפים על רוב השוק. יש חברות שנותנות מימון חלקי לכולם, יש חברות שנותנות מימון מלא לכולם. יש חברות שמנהלות צי רכבים עצמאי ולא מתקשקשות עם חברות ליסינג. אבל כל זה לא נכון למרבית השוק.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בוקי נתת דוגמא של משהו שמסבסדים לו את הרכב בשכר, כולל הדלק. זה לא נכון למרבית עובדי ההיטק ה״פשוטים״. זו הסיבה שהרבה מאוד עובדים ״פשוטים״ (מהנדסים ומטה) בוחרים לוותר על רכב הליסינג.

 

לא הבנת את מה שכתבתי.

 

 

לא מסבסדים שום דבר, מה שכתבתי זה נוהל רגיל בכל מקום בו הרכב לא משמש לביצוע התפקיד.

 

 

דוגמא מספרית.

 

שכר העובד 15000 ברוטו.

 

לוקח רכב ליסינג דרך העבודה.

 

 

הברוטו הופך להיות 12000, 3000 ש"ח תשלום על רכב לחברת ליסינג. תשלומים לקופת גמל וכו' מחושבים לפי 12000 זאת אומרת יש הפסד נוסף.

 

 

מכיוון שצריך למסות את זה, מוסיפים כל חודש לשכר העובד סכום "מדומה" שהוא 2.45% ממחיר הרכב אצל היבואן. בדוגמה שלי אוקטביה 1.4 שעולה 140.000 ש"ח.

 

 

נותנים לך 12000 ש"ח אבל את המס אתה משלם מסכום 15450, זאת אומרת עוד איזה 1300-1500 ש"ח מס.

 

 

המעסיק מצידו משלם לך על הדלק, עם הגבלת ק"מ או בלי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורד לי מהברוטו 3000 ש"ח בחודש על אוקטביה שמועברים לחברת ליסימג דרך הנהלת החשבונות של החברה כמובן + נוספים 3450 ש"ח לברוטו כשווי שימוש עליהם אני משלם מס לפי מס שולי שלי.

 

 

המעסיק משלם רק על הדלק.

 

ברור שהלקוח הוא המעסיק ולא העובד אבל זה לא משנה. העובד משלם את התשלום החודשי.

 

 

דוגמא סטנדרטית, לא שלי ספציפית.

 

ההסכם הוא על שם המעביד והלוגו שלו מתנוסס על האוטו אז האוטו שלו.

 

גם מי שמקבל רכב מגולם מלא משלם על הרכב רק שזה לא מופיע לו בתלוש בנפרד. אותי לא מעניין אם העובד שלי נוסע עם מרצדס חדשה שהצמדתי לו והולך עם 5000 שקל הביתה או נוסע עם אופניים חשמליות והילך עם 20,000 הביתה. אותי מעניין כמה היחידה הזו של עובד, רכב, כלים ושאר העלויות העקיפות עולה ומה היחידה הזו נותנת בתמורה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר לתפקיד העובד בחברה יגאל- לבין הרכב שלו?

 

מה ההבדל בין איש IT נגיד למהנדס ?

 

לא הבנתי.

הקשר הוא שבדרגות שכר שונות ישנם גם תנאי ת״ש שונים. לרוב בדרגות הנהלה מסויימות יותר נפוץ שהרכב ממומן על ידי החברה, בעוד שבדרגות הנמוכות יותר העלות כולה היא על העובד.

 

לגבי הלוגו של החברה שמתנוסס על הרכב (תגובה לנהג לילה), אם החברה בחרה להדביק את הסמל של על רכב שאני משלם עליו במלואו מכספי, זבשלה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום שמכבד את עצמו לא מתקיימת הבדלה בין מהנדס לבין עובד פשוט יותר .

מהיכרות עם חברה גדולה מאוד מקרוב -הכל זהה בליסינג בין פקידה , לבין המנכ"ל .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום שמכבד את עצמו לא מתקיימת הבדלה בין מהנדס לבין עובד פשוט יותר .

מהיכרות עם חברה גדולה מאוד מקרוב -הכל זהה בליסינג בין פקידה , לבין המנכ"ל .

זו אמירה מאוד תמימה בשוק שבנוי על חוזים אישיים סודיים וחסויים.

 

יש חברות דוגמת אינטל, ששם נהוגה שיטת דרגות גלוייה, והחל מדרגה מסויימת העובדים זכאים למימון של רכב הליסינג. הכל על השולחן.

בניגוד לאינטל, רוב השוק מתנהל על טהרת החוזה האישי שתלוי מאוד בתפקיד ובמעמד. לא יודע לכמה מידע אתה חשוף בתפקיד שלך אבל איש שפוי לא ישתף אותך בתנאי ההעסקה שלו אלא אם אתה בתפקיד שחושף אותך למידע הזה מתוקף התפקיד.

ובפועל הדברים רחוקים מאוד מהמשפט שרשמת מעלה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפקיד שלי משולב - חצי רכש / החצי השני תחבורה.

 

לי לא אכפת אם יש מישהו שהחברה ממנת לו את הרכב, אני מקבל חוזה מולי להחתמה .

 

שבו העובד חותם על ניכוי שכר של ככה וככה .

 

החותמת השניה היא משאבי אנוש .

 

אם מישהו בהנהלה יחליט פתאום לממן את זה? בבקשה .

 

הסכום שאני משלם עבורו הוא אחיד וכחוק לכולם.

 

חשוף לדי הרבה מידע...

 

בכל אופן איפה שאני מועסק זה לא קיים ההבדלה הזו, וטוב שכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסכם הוא על שם המעביד והלוגו שלו מתנוסס על האוטו אז האוטו שלו.

 

גם מי שמקבל רכב מגולם מלא משלם על הרכב רק שזה לא מופיע לו בתלוש בנפרד. אותי לא מעניין אם העובד שלי נוסע עם מרצדס חדשה שהצמדתי לו והולך עם 5000 שקל הביתה או נוסע עם אופניים חשמליות והילך עם 20,000 הביתה. אותי מעניין כמה היחידה הזו של עובד, רכב, כלים ושאר העלויות העקיפות עולה ומה היחידה הזו נותנת בתמורה.

 

ההסכם הוא על שם המעסיק והלוג גם, אל זה אין מחלוקת.

 

 

מה שמנסים להסביר פה זה שיש מצב שאני מקבל רשימת מכוניות לבחירה.

 

 

יש סוזוקי אלטו ויש פיז'ו 5008. וכל מה שבאמצע.

 

 

למעסיק שלי בכל המקרים זה עולה אותו דבר כי את התשלום ליסינג הוא לוקח מהברוטו שלי.

שום דבר לא מגולם.

 

 

 

אז נכון, המעסיק והוא הלקוח ויש לוגו. אבל מי משלם על הרכב? המעסיק או העובד? העובד באופן בלעדי.

 

 

 

 

 

.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובד נהנה מהטבות שבשוק הפרטי לעולם לא יהנה מהן.

 

כנ"ל מחירים ותמחורים.

 

ומכאן שיתנהג בהתאם ויכבד את הסמל שמתנוסס על הרכב שלו.

 

כי אם ישים את הפרצוף שלו בתור סמל על צדי הרכב, אף אחד לא יתייחס אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובד מקבל את המחירים בהתאם לכח המיקוח של החברה שבה הוא עובד. חלק מקבלים יותר וחלק מקבלים פחות. אבל עדיין הוא משלם הרבה כסף על שירות, וחלק מהשירות הזה הוא שלא כואב לא הראש על הרכב.

 

לגבי הטענה הקודמת שלך שכולם שוים, קבל דוגמה מהחיים: חבר טוב שגר בקריות עובד כבר כמה שנים טובות בחברה ברעננה. החברה (חברה גדולה עם שם ״נחמד״) מעוניינת בו מאוד ולכן הוא מקבל סיבסוד מלא על הרכב שלו, כולל סיבסוד דלק מלא, ללא הגבלת קילומטראז׳. תנאים סופר חריגים לשוק של היום. האם לדעתך כל עובדי החברה מקבלים תנאים כאלה? (ספויילר, רובם המכריע לא מקבלים גם חצי מזה)

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הרמיזה על שם החברה.

 

ברור יגאל שיש הבדלים בין החברות .

 

אבל מי שלוקח ליסינג לא לוקח מהכרח , לוקח כי משתלם לו.

 

ואם הוא נהנה מכח מיקוח של החברה בצורה כספית - שיכבד את זה.

 

ברור לכולנו שרכב ליסינג הוא הרכב לימוד של הנהגים החדשים בבית .

כנ"ל גם הרכב שנותנים לגיס ליסוע לאילת .

 

אבל ליסוע בשטח עם רכב פרייבט?

 

לא מכבד את הנהג ולא את הרכב.

 

נ.ב הורדתי סמלים של החברה כי כמה צרי עין החליטו שמפריע להם שיש לרכב חברה אינטרקולר בחזית/ מדבקות מאחורה.

אמיתי לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

 

אמממ מקס,לא נעים לי להגיד אבל הרי החברה שלי וחברות רבות מחתימות עובדים שלא יבצעו שינויים מכאניים כלל ברכבים שלהן - אני יודע גם שחברות הליסינג לא חובבות את הנושא בעצמן, לא נעים לי להגיד אבל להפר את התנאים בצורה כזאת(התקנת שיפור או שינוי מכאני כזה או אחר) היא גם הפרת תנאים של החוזה מול חברות הליסינג אלא אם החברת ליסינג שלכם ממש מתירנית(לא יודע אם חמור כמו וונדליזם של נסיעה בשטח אבל עדיין).

 

הבעלים של הרכב הוא חברת הליסינג, היא מי שרשומה לי בביטוח חובה בתור הבעלים בכל הרכבים שהיו לי וברישיון רכב - בחוזה מול החברת ליסינג האמנם החברה שחוכרת היא החברה שלי אך אני חתום בתור הנהג בחוזה מול חברת הליסינג.

 

רכב ליסינג של עובד הייטק זה לא כלי עבודה,

תרגיע, אתה לא במפעל פה.

 

למה אתה חושב שאין עובדי הייטק שצריכים רכב חברה בתור צורך לעבודה? - אני לדוגמא צריך רכב כי אני נוסע ומתמיע טכנולוגיות שונות אצל לקוחות ולא נמצא במשרה סטטית למרות שאני עובד הייטק ואני נדרש לרכב לצורך העובדה שלי, נכון אני לרוב סוחב רק תיק עם לאפטופ ולא ערמה של חלפים אבל עדיין.

 

שלא נדבר על זה שהרבה מעובדי ההייטק עובדים בשעות לא שעות(שכבר אין תח"צ) או נדרשים לכוננויות בשבתות/חגים ולכן רכב ליסינג נמצא בחוזה שלהם - ולא רק מתוך "פינוק" כי זה הייטק - עובדי ההייטק אולי לא מזיעים פיזית במפעל אבל רכב יכול להיות אצלהם כלי עבודה לא פחות.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה מפריע לעובר אורח שאינו עובד של חברת הליסינג שיש אינטרקולר ?

 

סתם צרות עין.

 

לגבי כל השאר- כל חברה וההסכם שלה.

 

אצלינו מחלקת רכש עשתה עבודה נאמנה ביחס למה שאני שומע פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...