Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכוניות על עם שיערות - ידיעה ראשונה בסדרה.


Miura
שימו לב! השרשור הזה בן 7914 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שעקב אחרי הוויכוח לגבי האנזו המיועדת שם לב בוודאי לכך שטענתי הייתה שמכונית-על אמיתית אמורה לגרום להתרגשות אמיתית עם הופעתה. החלטתי להציג בפורום זה 3 מכוניות-על קלאסיות (ועל כן יוצגו בפורום זה). מכוניות שגרמו למי שנהג בהם בזמנו לבכות מאושר ולעשות במכנסיים מפחד בו-זמנית. מכוניות עם טסטוסטרון ובלי ABS. יצורים אנטי-סוציאליים לחלוטין שנבנו על מנת לקרוע את האספלט ולהעשיר את חברות הדלק והצמיגים.

 

הידיעה הראשונה מוקדשת ל ----

 

AC Cobra 427 - 1965

 

DKimble-cutaway427-1b.jpg

 

אני כבר רואה את הפולמוס האדיר שעומד להתפתח. יהיו כאלו שיטענו שהקוברה הייתה לא יותר ממכונית שרירים קלילה. אני פשוט אתן לנתונים לדבר.

 

בסיס גלגלים : 228.6 ס"מ

משקל : 1147 ק"ג

מנוע : פורד V8 שסתומים עיליים 427 (7 ליטרים). 2 קרבורטורים הולי 4 לועיים. יחס דחיסה 11.5 ל-1. 410 כ"ס ב-6000 סל"ד. 651 ניוטון למטר ב-3700 סל"ד. (אבל אפשר יותר - תלוי בכיול)

הנעה : אחורית, 4 הילוכים (ידני)

שלדה : מנוע קדמי, אורכי. זרועות A מלפנים ומאחור.

0-100 מי"ש ב-10.3 שנ'

עלות כחדשה : כ-$7,500, ופעם זה היה הרבה.

ואם זאת לא מכונית על. אני אשמח אם תגידו לי מי כן נמצאת בקטגוריה?

 

חברת AC נוסדה ב-1901 (מה שהופך אותה ליצרנית הרכב הוותיקה ביותר בבריטניה הפעילה כיום). ב-1904 החברה הציגה רכב תלת-גלגלי קטן וב-1913 הם קלטו סוף-סוף לאן מתקדם העולם המוטורי והציגו רכב ארבע-גלגלי חביב בעל 10 כ"ס. עיתונאי הרכב מאותה תקופה היללו את הביצועים : "ה-FIVET מדהימה בתאוצות ביניים מרשימות. עם זמן של חצי דקה מ-15 ל-30 מי"ש ה-FIVET עולה על המודל T". או משהו בסגנון...

בשנות העשרים והשלושים החברה יצרה מכוניות ספורטיביות חביבות והייתה עסוקה רוב הזמן בפשיטות רגל.

השם Ace הופיע לראשונה בשנות ה-30 המוקדמות כמכונית ספורט קטנה עם מנועי בריסטול בהספקים של 57 עד 90 כ"ס. הדגם סווג כ-16HP לפי נוסחת RAC הבריטית שהתייחסה רק לקוטר הקדח... לאחר הפסקה (בגלל אחד א. היטלר) החברה חזרה לייצר ב-47 ובשנת 53 הציגה את ה-Ace החדשה. הייתה זאת רואדסטר קטנה ונאה שחומשה במנועי פורד ובריסטול שהספיקו לביצועים נאים. מכונית חביבה, אבל לא ממש משהו ששווה לכתוב עליו בשלוש לפנות בוקר. שלושה גורמים שינו את התמונה לחברת AC וכנראה הצילו אותה משיכחה.

א. קרול שלבי

ב. העיקשות של אנזו פרארי

ג. כף-נעל

קרול שלבי היה (ועודנו) ינקי קלאסי. יליד טקסס (1923) ששירת כמדריך טיס בזמן המלחמה, נכשל כמגדל עופות ובשנות ה-50 עבר הסבה לנהיגת מרוץ. עד שנת 1960 צבר קרול שלבי תהילה רבה על מסלולי המירוצים. לאחר שפרש הוא פתח בית-ספר לנהיגה מירוצים וסדנה מכנית (מאוחר יותר יקים קבוצת מירוצים). ב-1961 נפגשו דרכיהם של AC ושל קרול שלבי לאחר שזה האחרון ביקש מהחברה להמשיך לייצר לו שלדות של Ace. זאת לאחר שבריסטול הפסיקו את אספקת המנועים והחברה שקלה לחסל את הדגם.

קרול שלבי, שהתחרה רבות על מכוניות אירופאיות ובארופה, העריך מאוד את השלדה הקלה והחדה של ה-Ace והבין את הפוטנציאל הגלום בה. כל מה שהוא היה צריך - זה לדחוף למכונית עוד כוח.

ב-1961 שלבי נעזר בכף-נעל על מנת לדחוף מנוע פורד 260 אל תוך ה-Ace. הוא קורא ליצירה "קוברה". עם מנוע V8 דטרוייטי טהור גזע ה-AC הקלילה מקבלת תאוצה מחשמלת. הקוברה עוברת הומולגציה על מנת להכלל במירוצי sports car לפי תקנות FIA וצוברת תהילה כמכונית האמריקאית הראשונה שזוכה במירוץ FIA (הישג שנוי במחלוקת - משום שהשלדה הייתה בריטית והנצחון היה רק בקטגורית נפח ספציפית). ב-1963 שלבי דוחף לקוברה (סימן II) מנוע 289 בעל 270 כ"ס. עיתונאי הרכב מודדים 5.5 שניות ל-0 עד 60 מי"ש. דגם זה נחשב על ידי רבים לקוברה הטובה ביותר על מסלול המירוצים, זאת בעלת האיזון וההיגוי המעולים ביותר מכל הסדרה וזאת שהביאה את עיקר התהילה על המסלול. אבל מכונית-על חייבת להיות מופרכת לחלוטין, וה-427 ענתה להגדרה בדיוק נמרץ.

האחראי העיקרי ליצירת הקוברה האולטימטיבית היה איטלקי עקשן בשם אנזו פרארי. שבגלל סירובו להצטרף לפורד בייצור מכוניות מירוץ. הנרי II חטף קריזה והורה על ייצור ה-GT40. אותה מכונית צויידה (בין השאר) במנוע האדיר ביותר שפורד העלתה לכביש באותם הימים - ה-427.

שה-427 התגלגל לידיו של שלבי והוא דחף אותו לקוברה (ע"ע כף-נעל) הוא יצר מפלצת... להבדיל מזאת של פרנקשטיין, הקוברה דווקא נראתה טוב. אבל הייתה קטלנית לא פחות...

כי הקוברה (סימן III - שהותאמה למנוע המפלצתי) 427 הייתה המכונית החוקית לכביש הראשונה בעולם שירדה מ-5 שניות מ-0 ל-60 (המכונית הספציפית שמופיעה בפוסטר לעיל עושה גם פחות מ-4 עם מנוע מכויל לביצועי על). עם הכיול המתאים היא גם עשתה 0 ל-100 (מי"ש כמובן) בפחות מ-10 שניות.

מאחר שאספקת מנועי 427 הייתה מוגבלת. הרבה משלדות סימן III מצאו את עצמן עם מנוע 428 מרוכך (ששימש בפרוד גלקסי). קרול שלבי עצמו טען שההבדל בין ה-427 ל-428 זניח. אבל הפוזה... הפוזה...

 

6car2.jpg

 

מקווה שנהנתם, לילה (בוקר) טוב.

אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:

ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה

בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל

ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגעת בנקודה רגישה,

זוהי מכונית החלומות שלי ... :inlove:

 

העיצוב המדהים שנראה טוב גם היום, הביצועים המדהימים,

 

אני לא אשכח את הפרק של TopGear שבו ג'רמי קלארקסון בחן אותה,

היא חסרת גג והוא נסע בה כ"כ מהר, שהרוח גרמה לעור הפרצוף שלו להתעוות באופן משעשע ביותר ...

אם אני זוכר נכון, הוא דיבר על מהירות סופית של למעלה מ 300 קמ"ש (בגירסת ה 427).

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהגירסה הראשונה של הקוברה באה עם מנוע ממזר בשם 289 hipo

אשר לאחר מכן הוחלף ל 427. ה 289 היה בעל מניפולד מוגבההה ושני קרבורטורים של 2 בראלים של הולי ולאחר מכן ב ורסיה שונה הוחלף לקרב אחד של 4 בארלים..

 

ניתן היום לרכוש בארהב ראפליקות באיכות גבוהה ל ac על פלטרפורמות של מוסטנג..

שכך בעצם נבנה הדגם המקורי..

 

ה ac אין ספק מכונית העל החשקת בעולם... :shock2:

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב - מה שהפך את ה-AC למכונית כה דגולה לא היה רק המנוע (גם ל-GM היו מנועים מאוד טובים) אלא השלדה המעולה והמרכב הקליל. המכונית שקלה חצי טון פחות מהמוסטנג...

אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:

ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה

בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל

ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי שום רכב לא יכל להגיע לרמה של הזרימת אנדרנלין ושיכרון שהרכב הזה יוצר...

הכוח מראה והחוסר בגג בטח הרגשה של מיני רקטה... :mad::twisted::twisted:

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7914 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...