Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדרכה לתכנון טיול באוסטריה


dany
שימו לב! השרשור הזה בן 4115 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מבחינת המסלול רק התחלתי לעבור על החומר, אבל עושה רושם שמדובר במדינה קטנה שבה סיור של כמה ימים ימצה את העיקר. אני לא מתכוון לשרוף יותר מדי קילומטרים, וכנראה שרדיוס הנהיגה היומי יהיה סביב 100-120 ק"מ (כמובן מרחק דומה חזרה). נראה לי שאשתי תמצא את הפיסטינים שהיא כל כך אוהבת.

מכל מקום - כרגע אני בסעפ"שים בבית - הדירה הפכה קטנה מדי בשביל המשפחה אז מגדילים אותה על ידי פינוי עשרות שקים של חפצים מיותרים שהצטברו במהלך 15 השנים האחרונות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עשרות שקים, עשרות...לא זורקים לגו, לא זורקים ספרי היסטוריה. שני אלו חוזרים, ודאי היסטוריה צבאית וכלכלית.

נדמה לי שכתבת פיסטינים. עלההרים באזור בוהיני, כמדומני טריגלאב, לא מעט מסלולים, לספורטיביים. לא רחוק מקובאריד יש מרכזי ראפטינג. לא חסר עניין.

לא להשאיר תידלוקים לסוף שבוע. פתאום נזכרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למד מחוברות הטיולים המאורגנים. הנסיון של אופיר ,איסתא ונתור טוב גם לך.

אין טיול אוסטריה. יש טיול מערב אוסטריה - זלצבורג והזלצקאמרגוט - מינכן- רומנטישה שטראסה - אינסברוק- ברנר (בכביש הישן למטה, לא על הגשר הגדול !) ,טירול ירידה לדולומיטים- קאנאציי - קורטינה - הייליגנבלוט - פרנץ יוזף הוהה - זלצבורג.

וטיול מזרח אוסטריה :- וינה, בראטיסלאבה ( לא ברנו ! - בזבוז) - ברך הדנובה - בודאפשט -וינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון לשאוב מידע מטיול מאורגן טוב, השתמשתי בעברכדי לקבל מושג.

זכור ששם תפקיד הנהג, לנהוג, והרבה.

המסלול השני שהצעתת נחמד מאוד אך ארוך, כולל כבישי הרים יפים מאוד אך איטיים. למעשה מדובר בנסיעה נסיעה נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא נסיעה כמו בארץ, לא עוצרים כל דקה בשביל איזהפקק או רמזור ככה שזה פחות מורגש. גם 200 ק"מ זה לא הרבה שם, מהירות ממוצעת של 120 130 קמ"ש (ובחלק בלתי מוגבל) מביא אותך ליותר ק"מ בפחות זמן. אין מה להשוות בכלל את המרחקים שם למה שיש בארץ.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שם. בחלק האיטלקי-מיספר פעמים.

אולי אין ערים, יש הרים. כבישים מפותלים וצרים בחלקם. ככל שיפים יותר, איטיים יותר.

שיא עונת התיירות. אנשים נוסעים לאט בגלל הנוף, בגלל חוסר נסיון, בגלל אוטובוסים ועוד.

זה ש130 קילומטר לשעה נותן יותר קילומטרים בפחות זמן, הוא כמובן מידע מועיל בפני עצמו.

אני בספק רב כיצד זה ימומש.

אגב, השואל נוסע[הוא לא מגיב, אולי כבר נסע..] עם משפחתו, לא לנהיגה נטו, כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר, אני חולק עליך. 200 ק"מ זה לא מעט גם "שם" - אם אתה תופס גשם או תיקוני דרך או סתם צריך לעצור בצד מכל מיני סיבות. למשל - פחות מ-200 ק"מ מנמה"ת של מינכן לזלצבורג - על אוטובאהנים מצויינים - הפכו לסיוט אחרי לילה לבן + נעל של אחד הבנים שנקרעה באופן בלתי צפוי והצריכה יציכה בכל כפר כדי לחפש נעל חדשה. או נסיעה מהיער השחור למינכן כאשר ה-A8 בשיפוצים, המהירות מוגבלת והכביש מלא משאיות כאשר 1-2 נתיבים מבוטלים. או פקקים בכניסה לעיר גדולה שיכולים להוריד אותך למהירות ממוצעת של 5-10 קמ"ש גם בכביש בן 5 נתיבים.

נכון שסה"כ בטיולים מהסוג המדובר נוהגים הרבה, ושריפת 300-500 ק"מ ביום אינם דבר חריג, אבל בד"כ הנהג עובד קשה - ובמצב שלי, כאשר אשתי מסרבת לנהוג בחו"ל (חוששת מנהיגה במדינה לא מוכרת ולא רוצה להזכר בהחלפת הילוכים ידנית) והבנים טרם הגיעו לגיל נהיגה ברכב שכור (טוב, הגדול הגיע, אבל הוא נוסע לטיולים באופן עצמאי) - הכל נופל עלי ומדובר בעבודה מפרכת עם מתח גבוה בגלל חוסר ההיכרות עם הדרכים והצורך להסתדר עם מנטליות שונה של נהגים ומשטרה.

בעניין אחר שהעלית - אני לא יודע מה יותר מסוכן - חנות של לואי ויטון (המחירים גורמים לשמירת מרחק ביטחון כפול) או כזו של לואי ביטון שבה קונים הרבה שמונצעס חסרי ערך.

חיימי - הטיול שאתה מציע אינו מתאים לביצוע עצמי בקתב של טיול מאורגן - כלומר אפשר לבצע אותו, אבל צריך להביא בחשבון יותר זמן. למה? גם בעית ההיכרות עם הכבישים שהזכרתי קודם, גם זמן הנגזל בטעויות ניווט וגם עניין של דגשים אישיים שונים שגורמים לך לשהות באתרים מסויימים יותר מהמוקצב בטיול מאורגן. אישית אני מעדיף טיולי כוכב עם התעמקות ברדיוס קצת יותר קטן. למשל מה שאתה קראת "אוסטריה המזרחית" תורגם אצלי ל-5 ימים בוינה 4 ימים בבודפשט, לסלובקיה לא הגעתי בכלל וברור לי שלפחות וינה מצריכה עוד ביקור (שלא לדבר על אתרים מחוץ לעיר).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה איתך, אבל 5 דקות ראשונות שלי בכבישי גרמניה כבר התרגלתי. פשוט נוהגים כמו בכביש ולא כמו בג'ונגל בארץ, אני מצאתי את זה יותר נעים ויותר כיף.

 

עם GPS שיש לו עדכוני פקקים אתה לא תמצא את עצמך מתברבר הרבה יחסית, וטעויות קורות וקרו לי לא מעט, אבל זה מתוקן יחסית מהר. אני לא הרגשתי משהו זר בכבישי אירופה, אפילו הרגשתי יותר ביטחון גם מבחינת ניווט. אולי זה בגלל שהיה לנו GPS מובנה של BMW, אבל בכל זאת היה ביטחון.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר - נוח מאוד לנהוג באוטובאהנים, אבל זו לא חוכמה. מגיעים להילוך שישי ונוסעום עד המחלף הדרוש בתקווה שלא תתקל ב-stau. גם בכבישים לא עירוניים לא מהירים המצב דומה, אם כי, כמובן, צריך להיות עוד יותר ערני להפתעות. מה שמתיש הוא המרחקים ולעתים מזג האויר. לעומת זאת נהיגה תוך עירונית מצריכה ממך מאמץ גדול גם מבחינת ניווט, גם מבחינת זיהוי תמרורים שכתובים בשפה לא מוכרת (וצריך לפרש אותם) וגם מבחינת חוקי הנהיגה - למשל צורך להתרגל להתמודדות עם הפניה שמאלה כאשר הרמזור פתוח בשני הכיוונים, וההבחנה בין מצב זה לבין פניה "מוגנת" כמקובל אצלנו. או פניה ימינה המותרת בתנאים מסוימים גם ברמזור אדום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר, לגרמניה לא התרגלתי ולא אתרגל. לא נעים ולא כיף.

בלי קשר, כמעט מחצית המרחק ממינכן לזלצבורג באוטוסטרדה נסעתי לאט בגלל פקקי סוף שבוע, או סוף סוף השבוע.

200 הם 200 כמו שקילו גבינה שוקל כמו קילו סטייק.

דברים זולים עולים פחות.

תומר, מאחר ואתה מציע עצות פרקטיות למטייל, אני מציע שתעיף מבט במפות כדי לבדוק את הכבישים של 130 קמ"ש, מאחר ונתת עצה התרשמתי שהיית שם, אך אולי טעיתי.

קצת סטינו מהנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנדוב, עשינו פרנקפורט > מילאנו, דרך שוויץ כמובן - ועוד ביום שישי, עמוס הפקקים (בשוויץ ואיטליה. בכבישי גרמניה היה דליל, נעים ומהיר במיוחד) - וחזרה לפרנקפורט, כולל עצירה בדרום גרמניה (יער השחור).

 

במהלך הטיול הזה נסענו ממילאנו אל הדולומיטים דרך ברגמו, לקו והסטלביו פאס. נהגנו / נסענו / גמענו ק"מ רב הנסיעה הזאת כמובן.

 

בנוסף לכך, טיול קודם למדובר - נסענו אני ותומר - מגרמניה לאוסטריה. ביקרנו במינכן, משם יצאנו לכיוון זלצבורג - וחזרנו אל פרנקפורט. בטיול הזה מזג האוויר היה בעייתי מעט (ינואר) ובאוסטריה המהירות המותרת הייתה נמוכה מהרגיל תודות לשלגים.

 

נהיגה בגרמניה (גם באוסטריה) היא הקלה והנעימה ביותר בה נתקלתי. האיטלקים נוהגים כמו ישראלים - אין שום עניין במהות תמרורי העצור / תן זכות קדימה או הרמזורים. הם נוהגים כמו חיות, חותכים בלי סוף וכפי שאמרתי רמזורים אדומים הם בגדר המלצה בלבד.

 

הצ'כים לא טובים מהאיטלקים, כך גם הפולנים / רומנים / הונגרים - נהיגה "ישראלית" מאוד, בלי שום התעניינות בחוקים / תמרורים / רמזורים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי, אחרת לא כתבתי סתם.

 

פעם ראשונה היתה טיסה למינכן בינואר שנה שעברה, סביבות 9 וחצי בלילה נלקח הרכב ובפעם הראשונה שלי גם נהגתי (בחו"ל) לזלצבורג בגשם. כל הדרך נהגתי על סביבות 120 130 בגלל הגבלה שהייתה. בתוך זלצבורג כמעט ולא היה שימוש לרכב, אבל מידי פעם יצאנו למסביב למרכזי קניות. אחרי כ-3 ימים, נסיעה לפרנקפורט (בשבת) שהתארכה בסביבות ה-3 שעות כי הוחלט לעשות עצירה בשטוטגרט בגלל פורשה (כן הסוכנות פתוחה בשבת).

 

בגרמניה\זלצבורג לא זכור לי שהיו כמעט פקקים והכל התנהל בצורה זורמת מאוד גם בינואר שהיה שלג ואנשים טסו במהירות גבוה ממני (ואני הייתי על סביבות 150 קמ"ש בבין עירוני)

 

כבר בנהיגה לזלצבורג הבנתי את השוני, הם פשוט מתורבתים יותר מאיתנו! יש לך שם חניות בצד הדרך שמיועדות למשאיות, חניון צפוף מאוד, ועדיין כולם חנו בין הקוים אף אחד לא חנה שם על חניה כפולה, נותנים לך זכות קדימה ולא רבים איתך. יש להם סדר והם שומרים עליו, לא כמו פה וזה מה שכיף שם, יש סדר יש תרבות אנשים נעימים, זה מה שלא היה ולא יהיה פה (וחבל מאוד).

רוצה עוד דוגמה לכמה אנחנו טיפשים לעומתם בנושא התחבורה? חניון בקניון, דבר פשוט נכון? נכנסתי לחניון באחד המתחמים ליד זלצבורג, ומעל כל חניה היתה נורה אדומה או ירוקה והבנתי די מהר שאדום זה חניה תפוסה וירוק זה פנוי וככה לא נכנסתי סתם לשביל של חניות תפוסות. זה רעיון פשוט ביותר שלא מיושם בכלל בארץ כי למי אכפת שתעשה 20 סיבובים?

 

יש דבר אחד שאני לא אשכח מזלצבורג, עמדתי במדחן לשלם חניה וחיפשתי בארנק כסף קטן, זה שמאחורי ראה שאני מחפש הוציא מטבע ונתן לי. לא יודע למה, אבל ממש קשה לי לראות מצב כזה בארץ.

 

אני אציין שכל המסלולים היו מתוכננים מראש לפני הטיסה, אפילו הכבישים היו מתוכננים עם סטיה של ה-GPS בגלל עבודות כביש וכאלה. ככה תוכנן הטיול וככה הוא התנהל, פשוט מאוד היה סדר לכל יום ויום עם סטיות קלות מידי פעם אם התפנה עוד זמן

 

תבנה לך רשימת אתרים שאתה רוצה לראות, קח את כל הכתובות שלהם ותתחיל לבנות לך מסלול במפות של גוגל. זה נותן לך אפשרות לתכנן לפי עומסים של עבודות כביש וכ"ו. ככה תכננו את המסלול שיחקנו עם המיקומים על גבי המפה והגענו למסלול הכי מהיר מבחינת זמנים.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר, אני חולק עליך. 200 ק"מ זה לא מעט גם "שם" - אם אתה תופס גשם או תיקוני דרך או סתם צריך לעצור בצד מכל מיני סיבות. למשל - פחות מ-200 ק"מ מנמה"ת של מינכן לזלצבורג - על אוטובאהנים מצויינים - הפכו לסיוט אחרי לילה לבן + נעל של אחד הבנים שנקרעה באופן בלתי צפוי והצריכה יציכה בכל כפר כדי לחפש נעל חדשה. או נסיעה מהיער השחור למינכן כאשר ה-A8 בשיפוצים, המהירות מוגבלת והכביש מלא משאיות כאשר 1-2 נתיבים מבוטלים. או פקקים בכניסה לעיר גדולה שיכולים להוריד אותך למהירות ממוצעת של 5-10 קמ"ש גם בכביש בן 5 נתיבים.

נכון שסה"כ בטיולים מהסוג המדובר נוהגים הרבה, ושריפת 300-500 ק"מ ביום אינם דבר חריג, אבל בד"כ הנהג עובד קשה - ובמצב שלי, כאשר אשתי מסרבת לנהוג בחו"ל (חוששת מנהיגה במדינה לא מוכרת ולא רוצה להזכר בהחלפת הילוכים ידנית) והבנים טרם הגיעו לגיל נהיגה ברכב שכור (טוב, הגדול הגיע, אבל הוא נוסע לטיולים באופן עצמאי) - הכל נופל עלי ומדובר בעבודה מפרכת עם מתח גבוה בגלל חוסר ההיכרות עם הדרכים והצורך להסתדר עם מנטליות שונה של נהגים ומשטרה.

בעניין אחר שהעלית - אני לא יודע מה יותר מסוכן - חנות של לואי ויטון (המחירים גורמים לשמירת מרחק ביטחון כפול) או כזו של לואי ביטון שבה קונים הרבה שמונצעס חסרי ערך.

חיימי - הטיול שאתה מציע אינו מתאים לביצוע עצמי בקתב של טיול מאורגן - כלומר אפשר לבצע אותו, אבל צריך להביא בחשבון יותר זמן. למה? גם בעית ההיכרות עם הכבישים שהזכרתי קודם, גם זמן הנגזל בטעויות ניווט וגם עניין של דגשים אישיים שונים שגורמים לך לשהות באתרים מסויימים יותר מהמוקצב בטיול מאורגן. אישית אני מעדיף טיולי כוכב עם התעמקות ברדיוס קצת יותר קטן. למשל מה שאתה קראת "אוסטריה המזרחית" תורגם אצלי ל-5 ימים בוינה 4 ימים בבודפשט, לסלובקיה לא הגעתי בכלל וברור לי שלפחות וינה מצריכה עוד ביקור (שלא לדבר על אתרים מחוץ לעיר).

 

נהג מנאפולי/טיראנה לא מכיר את המסלולים שהזכרתי יותר מהישראלי הממוצע ותלוי לגמרי במדריך , גם אם יודע להזין ב- GPS.

המסלולים פשוטים ומעשיים לגמרי לטיול משפחתי ונעשו/ים הרבה.(שעות נהיגה והפסקה של הנהג המשפחתי לא מוגבלות כמו של נהג אוטובוס - שוטר לא מוריד אותו מהכביש אם הדיסק מוכיח שלא עשה הפסקה של חצי שעה אחרי שעתיים נהיגה ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...