Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5242 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ישנם מקומות ברכב שאי אפשר לנקות מהם את החלודה לא בשיפשוף ולא בניקוי חול (אין גישה)

 

כמו בתוך הקורות של ריצפת הרכב שעליהם מורכבים הכיסאות, מדובר באבק חלודה (ג'ינג'ים) השאלה שלי אם אני שופך על החלודה חומצת מלח 30% זה ינקה את זה ?

פורסם

ממיר חלודה השתמשתי אותו בעבר ולא הייתי מרוצה בכלל מהתוצאה שלו ..

 

השאלה אם החומצה אכן קוטלת את החלודה ?

פורסם

1. חומצת מלח אכן קוטלת חלודה.

2. היא משאירה אחריה משטח ברזל נקי ואפור.

3. מיד לאחר הניקוי עם החומצה, עליך מיד לשטוף היטב את האזור, לייבש ולשמן כהגנה עד הצביעה, או לצבוע מיידית, כי תוך כמה דקות הברזל כבר מתחמצן, ותוך חצי שעה עד שעה כבר רואים את החימצון (ג'ינג'ים), כך שבעצם לא עשית כלום אם לא טיפלת מיד בניקוי + גימור.

 

עכשיו השאלה היא כיצד אתה רוצה לטפל בשטח החשוף והנקי מחלודה כאשר הוא נמצא בתוך קורה/פרופיל.

פורסם
1. חומצת מלח אכן קוטלת חלודה.

2. היא משאירה אחריה משטח ברזל נקי ואפור.

3. מיד לאחר הניקוי עם החומצה, עליך מיד לשטוף היטב את האזור, לייבש ולשמן כהגנה עד הצביעה, או לצבוע מיידית, כי תוך כמה דקות הברזל כבר מתחמצן, ותוך חצי שעה עד שעה כבר רואים את החימצון (ג'ינג'ים), כך שבעצם לא עשית כלום אם לא טיפלת מיד בניקוי + גימור.

 

עכשיו השאלה היא כיצד אתה רוצה לטפל בשטח החשוף והנקי מחלודה כאשר הוא נמצא בתוך קורה/פרופיל.

 

תודה על התשובה המפורטת !

 

לגבי הטיפול אני חשבתי למלא את הקורות בחומצה ולחכות 20-30 דקות ולנקז את החומצה ע"י שואב נוזלים וצביעת יסוד צורב עשיר באבץ וצבע מלא ולא יותר משעה אחרי הניקוי היסודי .

 

מבחינת הכרות יצא לי לעבוד עם החומצה הזאת ועם חומצות חריפות יותר ,יש לי ציוד מקצועי לשימוש בחומרים מסוכנים :) למי שחושש

פורסם

לא מזמן רכשתי בקבוק של חומר שנקרא - "מסיר חלודה".

החומר ניתן ליישום בשתי דרכים - השרייה ישירה של חלקים בחומר ו/או דילול שלו במים ושטיפה של החלודה מחלקים גדולים.

 

ניסיתי אותו והוא עובד ממש אבל ממש לא רע. היתרון - הוא לא חומצה והוא תוקף (כנראה) רק את החלודה.

 

ניקיתי קפיצי ניקל שהעלו חלודה במקומות שהניקל נשחק ע"י השריה שלהם בחומר מדולל למשך כמה שעות, והתוצאה היתה מעולה - החלודה ירדה והניקל נשאר כמו חדש. אח"כ מרחתי ממיר חלודה במקומות שהיתה פעם חלודה ונסגר הסיפור.

אני אעלה תמונות של לפני/אחרי ואת הפרטים על החומר בערב. אולי תנסה את החומר הזה לפני שתשפוך חומצה ...

פורסם
לא מזמן רכשתי בקבוק של חומר שנקרא - "מסיר חלודה".

החומר ניתן ליישום בשתי דרכים - השרייה ישירה של חלקים בחומר ו/או דילול שלו במים ושטיפה של החלודה מחלקים גדולים.

 

ניסיתי אותו והוא עובד ממש אבל ממש לא רע. היתרון - הוא לא חומצה והוא תוקף (כנראה) רק את החלודה.

 

ניקיתי קפיצי ניקל שהעלו חלודה במקומות שהניקל נשחק ע"י השריה שלהם בחומר מדולל למשך כמה שעות, והתוצאה היתה מעולה - החלודה ירדה והניקל נשאר כמו חדש. אח"כ מרחתי ממיר חלודה במקומות שהיתה פעם חלודה ונסגר הסיפור.

אני אעלה תמונות של לפני/אחרי ואת הפרטים על החומר בערב. אולי תנסה את החומר הזה לפני שתשפוך חומצה ...

 

השתמשתי לפני כמה שנים בחומר הזה והתוצאה שקיבלתי ממנו זה הקפאת חלודה כלפי חוץ ומתחת ל"מסיר" הייתה חיה וקיימת .

פורסם
השתמשתי לפני כמה שנים בחומר הזה והתוצאה שקיבלתי ממנו זה הקפאת חלודה כלפי חוץ ומתחת ל"מסיר" הייתה חיה וקיימת

 

אצלי החומר הסיר את החלודה לחלוטין וחשף מתכת אפורה... כנראה שיש-חלודה-ויש-חלודה ויש-חומר-ויש-חומר :lol:

אם בכל זאת מעניין אותך תגיד ואני אעלה פרטים.

פורסם

אשמח אם תעלה פירוט של סוגי החומרים שהשתמשת איתם , אני השתמשתי בזמנו בממיר של טמבור והתאכזבתי (הצבע לא נתפס עליו והחלודה קיימת מתחת לציפוי הפלסטי "המשחיר")

פורסם

לא מדובר בממיר! מדובר בחומר שנקרא מסיר חלודה (באנגלית Rust remover)

הוא ניקה את החלודה למצב של מתכת אפורה בחלקים שהשריתי בו למשך לילה.

 

דוגמה :

 

שים לב לגינגים שעל הקפיצים ועל הבולמים בתמונות שלפני (שתי הימניות), ושים לב לקפיצים בתמונות של אחרי.הניקל של הקפיצים היה מכוסה אמנם בצבע כל השנים אבל בנקודות החיכוך הניקל נשחק והיתה חלודה די עמוקה (אפשר לראות את החלודה על הקפיצים בתמונה הימנית וגם באמצעית). היתה גם מברשת ברזל בעניין אבל בקפיצים היה בלתי אפשרי להגיע עם מברשת לחלק הפנימי ואת הניקוי החומר ביצע. גם בבולמים - אחרי עבודה עם מברשת פלדה מסתובבת עדין היתה חלודה עמוקה שלא הוסרה וגם שם השריה בחומר ניקתה אותה לחלוטין ( לפני תמונה ימנית , אחרי תמונה אמצעית). אח"כ מרחתי ממיר חלודה על המתכת החשופה בקפיצים וצבע יסוד על הבולמים וזהו.

 

אני אצלם לך את הבקבוק בהמשך (ניתן לראות אותו מציץ מאחורי הקפיצים מימין זה מסיר צבע - לא קשור לעניין).

3.jpg

2.jpg

1.jpg

פורסם

גם עם ממיר צריך לדעת לעבוד - צריך לנקות מכאנית את החלודה הפעילה ולמרוח את הממיר על המשטח שנשאר, אז הוא מבצע את תפקידו כיאות (אפשר יותר משכבה אחת). בכל מקרה זה לא מוחלט, תלוי בהרכב הפלדה ולא ממש מיועד למשהו פעיל שנמצא בחוץ רוב הזמן.

פורסם
לא מדובר בממיר! מדובר בחומר שנקרא מסיר חלודה (באנגלית Rust remover)

הוא ניקה את החלודה למצב של מתכת אפורה בחלקים שהשריתי בו למשך לילה.

 

דוגמה :

 

שים לב לגינגים שעל הקפיצים ועל הבולמים בתמונות שלפני (שתי הימניות), ושים לב לקפיצים בתמונות של אחרי.הניקל של הקפיצים היה מכוסה אמנם בצבע כל השנים אבל בנקודות החיכוך הניקל נשחק והיתה חלודה די עמוקה (אפשר לראות את החלודה על הקפיצים בתמונה הימנית וגם באמצעית). היתה גם מברשת ברזל בעניין אבל בקפיצים היה בלתי אפשרי להגיע עם מברשת לחלק הפנימי ואת הניקוי החומר ביצע. גם בבולמים - אחרי עבודה עם מברשת פלדה מסתובבת עדין היתה חלודה עמוקה שלא הוסרה וגם שם השריה בחומר ניקתה אותה לחלוטין ( לפני תמונה ימנית , אחרי תמונה אמצעית). אח"כ מרחתי ממיר חלודה על המתכת החשופה בקפיצים וצבע יסוד על הבולמים וזהו.

 

אני אצלם לך את הבקבוק בהמשך (ניתן לראות אותו מציץ מאחורי הקפיצים מימין זה מסיר צבע - לא קשור לעניין).

 

נראה דיי מבטיח , כמה זמן עבר מאז שעשית את הניקוי הזה לחלודה ?

ואני אשמח אם תעלה את התמונה של החומר הזה ומאיפה אפשר לרכוש אותו .

פורסם

ניקיתי לפני כחודש.

 

רכשתי את החומר אצל טכנוקאר בהרצליה והוא לא זול כמו חומצת מלח.

 

עכשיו ראיתי שהוא מכיל פוספוריק אסיד (חומצה זרחתית) - אבל מה שטוב לדיאט-קולה כנראה לא מזיק לרכב :lol: :lol: ... מה שכן שטיפה במים מנטרלת אותו, ויש בו גם אלמנט של ממיר.

DSC_0452.jpg

DSC_0451.jpg

×
×
  • תוכן חדש...