Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתקפת הליסינג הסינית החלה, לברוח מהר


ליאור קלה
שימו לב! השרשור הזה בן 4861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה רחוק מלהיות נכון - בגלל זה היצרניות האירפאיות העבירו יצור לפורטוגל, פולין, רוסיה (פורד מסיימים מפעל שם עכשיו), היצרניות היפניות הקימו מפעלים בארה"ב (דולר נמוך), האמריקאיות העבירו למקסיקו... נכון, יש אוטומציה, אבל זה ממש לא "ללא מגע יד אדם". יש עובדים ועוד איך.

 

אני מאמין שרוב המכוניות יגיעו מסין בעתיד, אבל לא בהכרח מיצרנים סיניים. השוק המקומי שלהם יותר מגדול מספיק בשביל ייצור מקומי וזה רק טבעי שחלק גדול ממנו ייוצא.

 

כוח אדם זול לא משפיע כול כך על מחיר הרכב הסופי. רכב הוא מכונה גדולה כבדה ויקרה ושעות עבודה של אדם אילו רק אחוזים (אפילו שברי אחוז) בודדים ככה שעלות הכוח אדם לא ממש משפיע על מחיר הרכב הסופי.... כך למשל דוגמה: כאשר רכבים ממדינות בהן השכר משמעותית גבוהה יותר כמו יפן מצליחות לשמור על מחיר אטרקטיבי מול מדינות בהן השכר נמוך משמעותית (קוראיה) וזה בגלל שלמחיר כוח אדם אין ממש השפעה במשוואת המחיר הסופי..

 

אבל דברים אחרים שיש להם דיי הרבה השפעה זה מחיר חומרים שוק מיתפתח ומחיר ההובלות (של הכול גם האבזור החומרים וכו..)... פורד למשל בונים מפעל ברוסיה בגלל נגישות המתכת (רוסיה יצרנית מס' 2 של מתכת בעולם) והשוק המתפתח כלכלית (לפני סביבות ה5 שנים ביקרתי ברוסיה והרוב נסעו על לאדות כיום הרוב נוסעים על פוקוסים ולאנסרים) גם כן חסכון במחיר ההובלה של חומרים ציוד והאוטו עצמו תורם הרבה לכיסם של פורד.

 

אבל לסין יש היתרון גדול במחיר האבזור מכיוון שרובו אלקטרוני ודורש מעורבות אדם רבה מחירו בסין זול משמעותית למשל מכשיר TABLET המיוצר בפינלנד עולה 2000 ש"ח כאשר מכשיר דומה מסין מחירות 600-800 ש"ח.. ככה גם עם כריות אוויר ושאר הדברים ה"מתוחכמים". אבל תזכרו שאבזור סיני הוא תמיד פחות איכותי מאבזור שמוצאו אחר ואני ממש לא רוצה שבעת תאונה כרית האוויר שלי פתאום תשכח להיפתח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כוח אדם זול לא משפיע כול כך על מחיר הרכב הסופי. רכב הוא מכונה גדולה כבדה ויקרה ושעות עבודה של אדם אילו רק אחוזים (אפילו שברי אחוז) בודדים ככה שעלות הכוח אדם לא ממש משפיע על מחיר הרכב הסופי....

 

נכון ולא נכון. עלות כוח אדם במפעל המשלם $1000 פחות ואף יותר בחודש לכל עובד זה משמעותי מאוד כשמעסיקים כ-10,000 עובדים. שנית, אחת הסיבות למעבר למדינות כמו במזרח אירופה, זו אותה הסיבה שאינטל עברה לייצר בישראל, היצרנים מקבלים המון כסף והנחות במס מהמדינה רק בשביל מקומות עבודה חדשים שנוספו.

 

לגבי יפן, שם המדינה נותנת סובסידיות לתוצרת המקומית, אבל לאחרונה ירדו הסובסידיות וכבר יצרניות הרכב מיפן מאיימות להעביר מפעלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הגיעה נציגה מפריים ליס שתפקידה הוא לקדם את הרכב הזה. שמעו, אין לי מושג מה נותנים להם שם או איך מאלפים אותם אבל הם פשוט אנשים הזויים, לטענתה הרכב הזה הולך להציף את שוק הרכב הפרטי והליסינג וה350 הדגמים האלו הם רק הספתח.

ומה שהכי הפליא אותי שהיא באמת ובתמים האמינה בעצמה למה שהיא אמרה, אז או שמשלמים להם ממש ממש טוב שם או שהם מעסיקים ליצני מכירה.

 

 

בטח שזה יציף.

הישראלי הממוצע הרי לא יודע לזהות גוש חרא גם כשהוא דורך עליו. :?

תראה את הכמויות העצומות של האופטרות והאבאואים שנמכרו לליסינגים,להשכרות, ואח"כ עברו לידיים פרטיות.

הרכב הסיני הזה נראה סביר וכנראה (תקן אותי אם אני טועה) שהוא גם גדול יותר ומהיר יותר מהמאזדה 3 הממוצעת...

אז כן , ההגיון הישראלי יעשה פה 1+1 ויגיד "למה לא?". הדבר היחיד שאולי יפריע זה הסמל של MG. אבל אם תתחיל לשווק את הדבר הזה תחת סמל מאזדה או שברולט (סתם דוגמא תאורטית) כל דלק מוטורס וחבריהם יכולים לסגור את הבאסטה וללכת הביתה.

V5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תא נוסעים קרס?? איך לעזאזל זה עבר תקינה בארץ? מי ישן על האף ואישר את הכניסה של הכלוב מוות על גלגלים הזה לארץ? אותו אחד שחתם על זה הוא רוצח.

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבר תקינה בארץ?

בארץ מעבירים תקינה?

הרכב הזה (מהכתבה) בכלל מיובא לכאן?

יש לו קשר לרכב שפתח את השרשור?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה זרה המבקשת לפתוח קו ייצור או כמעט כל מיזם טכנולוגי אחר בסין, מחויבת לתת חלק מהבעלות על המיזם לחברה\גוף סיני, שברוב המקרים הוא שלוחה של השלטון. שיטה זו משמשת בן השאר להעתקת טכנולוגיות ושיטות על ידי הסינים.

מדהים לדעת, גם איך יצרנים מודעים לאפשרות שייקבלו לתביעה על זכויות יוצרים מול חברה סינית תשובה כזו:

 

fuck-you.jpg

 

ועדיין ממשיכים לייצר שם

 

המשמעות היא שכל מוצר טכנולוגי שמגיע מסין מקורו בחברה שהיא סינית בחלקה. הסייפא - לאחר כמה זמן תראה שיבוטים של המוצר, מינוס QA, תוצרת חברות סיניות מקומיות.

 

לרוב זה גם יגיע מאותו מפעל. הרי מפעלים סיניים זה לרוב קבלני משנה, שבמשמרת בוקר מייצרים מוצרים עבור חברת X, במשמרת ערב מוצרים עבור Y, ובמשמרת לילה תוצרת עצמאית שהועתקה ממוצרים של חברות X ו-Y עם חיסכון בכל דבר אפשרי כולל ברגי מתכת והדרכות לעובדים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבר תקינה בארץ?

בארץ מעבירים תקינה?

הרכב הזה (מהכתבה) בכלל מיובא לכאן?

יש לו קשר לרכב שפתח את השרשור?

 

זה נכון, הלינק הוא להמחשת הטעם בלבד, במיוחד כאשר המשווקים מבקשים שנתרשם מתוצאות מרשימות במבחן הריסוק הסיני...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על מיניוואן סיני שהוא שונה מהרכב שאותו עומדים לשווק בארץ... אם כי אני בטוח שהרכב שישווק בארץ רחוק מרחק של גרגר אורז מאותה תוצאה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אגב, בשיטה הישנה הסוזוקי אלטו היתה משלמת 1,700 ש"ח ואילו כיום זה כ-1,200 ש"ח.

.

 

2.5% ממחיר המחירון של כ-60K הם 1,500 ש"ח, אז או שאני לא מבין את השיטה או שהתבלבלת בחישוב או שיש אי הבנה אחרת

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבר תקינה בארץ?

בארץ מעבירים תקינה?

הרכב הזה (מהכתבה) בכלל מיובא לכאן?

יש לו קשר לרכב שפתח את השרשור?

קבל את התנצלותי חשבתי שבכתבה דובר על אותו רכב.

אבל עדיין אני מאמין בלב שלם שהתוצאה של הפח הסיני שהגיע אלינו ארצה לא תהיה רחוקה בכלל מהרכב הסיני שנבחן בכתבה, חבל שנצטרך לגלות את רמת כוכבי הבטיחות של הכלוב מוות על גלגלים על זה על הכביש.

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירון,

היום זה עדיין 2 אחוז. ב-2011 זה יהיה 2.5 אחוז.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו .. ימים יגידו מה יהיה.

 

מה שאני יכול לתרום ממקור ראשון.

לאישתי היתה C4 ליסינג מפריים-ליס, אוטו חביב שהגיע זמנו להחלפה והוצע לנו את ה MG, כיוון שזה ליסינג ואין הרבה מה להפסיד, ולמרות שאני חובב אירופאיות אך גם חובב הרפתקאות, למה לברוח מבלי לנסות? אמרתי יאללה ניקח, מקסימום נחליף למשהו אחר.

 

הרכב כבר שבועיים אצלנו, ואני מופתע טובה, הגימור הפנימי טוב, בהחלט טוב יותר מאיכות הפלסטיק של ה C4.

יש כמה פיספוסים אך לא הרבה.

הרכב נוסע לא רע, קצת כבד בתאוצה אך טוב במהירויות גבוהות.

קצת מפריע לי ההיגוי שבהשוואה לאירופאיות רך מדי, פחות מהודק, מזכיר יותר רכב אמריקאי. אולי בגלל צמיגי המקסיס שהוא נעול בהם.

לרכב יש נוכחות כביש של רכב יוקרה, מסובב ראשים, והרבה סימני ידיים על החלונות, בהחלט משדר כיוון לרכב אירופאי מאשר לרכב מהמזרח. אם לא היו אומרים שזה סיני, אפשר בהחלט היה לטעות במוצאו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא היו אומרים שזה סיני, אפשר בהחלט היה לטעות במוצאו.

 

כל עוד לא נכנסים פנימה, זה נכון, אך מבפנים זה פשוט בדיחה עצובה. לקחתי את הרכב לנסיעת מבחן קצרה, במקום חצי שעה שהוקצתה לי, חזרתי לאחר 5 דקות. מבלי להרחיב יותר מידי, היא מרגישה כמו קוראנית מלפני עשור ולמעט המראה החיצוני, אין לה מה להציע בעידן שלנו.

 

דווקא בתחום הבטיחות הפסיבית אני פחות מודאג כי היא בכל זאת בנוייה על הרובר 75 שכבר בזמנה זכתה ב-4 כוכבי בטיחות, למרות שאישית, לא הייתי רוכש רכב מיצרן סיני ללא מבחן ריסוק שהוא לא מבחן סיני, שם היא זכתה ל-5 כוכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...