Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

C5 - המפונקת שוב דורשת תשומת לב של מכונאים [סיפור ארוך וחשד לתקלת היגוי]


Moldavanin
שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום, תושבי פורום.

 

יש לי שאלה כזאת:

אתמול נסעתי לירושלים. בזמן חנייה הייתי עם חלון פתוח ופתאום שמתי לב לרעש בולט שהתווסף לקולות עליזים של מנוע טורבו דיזל משובח. מן רעש של משהו דופק תוך כדי סיבוב. פתחתי מכסה מנוע ולמשך דקות האזנתי לקולקציית קולות ורעשים הבוקעים מתא מנוע בניסיון להפריד אותם בראש. בסוף הבנתי שלא מדובר במנוע, אלא כנראה באחד הצרכנים המתגלגלים על גבי רצועת עזר (משאבת שמן / מזגן / אלטרנטור וכד).

 

אמרתי לעצמי: "נו, טוב... אם לא המנוע - נחכה לתוצאות"... והתוצאה לא המתינה להגיע. בקטע כביש גדרה-אשדוד אשתי שמה לב לריח חד שחדר לסלון, וגם באור פנסים פתאום ראיתי עשן. עצרתי, דממתי מנוע, אך כאשר פתחתי מכסה מנוע לא ראיתי מקור העשן. הנעתי רכב והמשכתי לחפש - כלום! (שעה 22:00, חושך מוחלט ואני עם הפלאש של הסלולרי :idea: )

אז לקחתי החלטה להמשיך, נסעתי במצב טיפטרוניק ע"מ לשלוט על סל"ד נמוך של מנוע (נסעתי בערך 70 קמ"ש כל הדרך ועשן לא הופיע). בקרבת הבית, כאשר הייתי בתוך העיר שוב הרחתי "משהו מסריח", ראיתי קצת עשן, אבל הפעם הרגשתי תקלה בהיגוי - הגה נהיה קשה לסירוגין... אז הנה, כנראה משאבת הגה כח, לא כך?

 

מהו סוג המשאבה ברכב שלי? מה משמעות התיקון? מה העלויות? יש טיפים?

 

בברכה, אדוארד.

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אדוארד,

 

אינני מכיר מקרוב מידי את ה 2.2HDI אך התסמינים שאתה מתאר כנראה שמדברים על גלגלת (פולי) מנוע שהגיע לקיצו.

בהנחה שאם באמת מדובר בגלגלת אני מציע לגרור את הרכב למוסך - שכן אם תמשיך בנסיעה אתה עלול להכניס חלק מהגלגלת או רצועת האביזרים לתוך מערכת התיזמון של המנוע ולגרור נזקים כבדים למנוע.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אדוארד,

 

אינני מכיר מקרוב מידי את ה 2.2HDI אך התסמינים שאתה מתאר כנראה שמדברים על גלגלת (פולי) מנוע שהגיע לקיצו.

בהנחה שאם באמת מדובר בגלגלת אני מציע לגרור את הרכב למוסך - שכן אם תמשיך בנסיעה אתה עלול להכניס חלק מהגלגלת או רצועת האביזרים לתוך מערכת התיזמון של המנוע ולגרור נזקים כבדים למנוע.

 

איציק

 

מסכים איתך. השיקול להמשיך לנסוע היה פזיז, אך בהנחה שלגרר הייתי חייב לחכות 3-4 שעות ותינוקת עם כל המשפחה היו באותו, והמרחק לא גדול...

השאלה הייתה האם אני צודק בנושא משאבת הגה כוח? כמה עולה לשפץ / לקנות משופץ? האם כדאי יותר לשפץ? יכול להיות שהלך רק המיסב, ולא מכלול עצמו, לא כך? מהם המחירים המשוערים?

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתפס למשאבת הגה הכח דווקא, זה יכול להיות מיסב של כל אחת מהגלגלות (הפולי) אותן מסובבת הרצועה.

כפי הניראה המיסב של אחת הגלגלות שרצועת האבזרים מסיעה הגיעה לקיצו ומקשה עליה להסתובב.

כמובן שלא כדאי לסוע ככה.

כדי לזהות במדויק את מקור הבעיה תפתח מכסה מנוע ותקשיב טוב לרעשים הבאים מהגלגלות השונות, הפולי עם המיסב הדפוק תרעיש מין הסתם.

אם אכן אתה שומע רעש מכיוון הרצועה קח צינור גומי, (סתם חתיכה של צינור גינה או כל משהו אחר שתבחר) שים קצה אחד באוזן ועם הקצה השני תטייל באזור הגלגלות, בדרך זו אתה תזהה במדויק את מקור הרעש (כמו סטטוסקופ של רופא). תזהר רק לא לגעת בחלקים הנעים !!

אחרי שזיהית את הגלגלת המרעישה אתה כבר בצעד אחד קדימה. כתוב לנו וננסה לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהמר שהגלגלת מנוע היא הכיוון לפתרון התקלה ולא משאבת ה"כ.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי בעיה זהה לשלך באלפא שלי, זולת הרעשים שכלל לא היו קיימים. בסוף זה נגמר באלטרנטור ששבק, אשר סירב להסתובב וטיגן עליו את רצועת האביזרים. למזלי, הצלחתי להגיע למוסך לפני שנגרם נזק כלשהו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אדוארד,

 

אינני מכיר מקרוב מידי את ה 2.2HDI אך התסמינים שאתה מתאר כנראה שמדברים על גלגלת (פולי) מנוע שהגיע לקיצו.

בהנחה שאם באמת מדובר בגלגלת אני מציע לגרור את הרכב למוסך - שכן אם תמשיך בנסיעה אתה עלול להכניס חלק מהגלגלת או רצועת האביזרים לתוך מערכת התיזמון של המנוע ולגרור נזקים כבדים למנוע.

 

איציק

 

טוב... איציק. או שצדקת, או שפתחת עין רע... :cry:

 

אז ככה... הלך פולי מנוע - פשוט התפוצץ. שבר מכסה פלסטי של בית טיימינג... גמר את פולי של אלטרנטור (יכול להיות בסדר כרונולוגי הפוך - קודם אלטרנטור ואחר כך פולי של מנוע). פולי מנוע שהתפוצץ חרט 1/3 מעובי של רצועת טיימינג, כאשר שבבי רצועת טיימינג יחד עם תכולת פולי מנוע (מן חומר שרפי) נדבק לגלגלות של רצועת טיימינג (אני כבר לא מדבר על נתז בכל חלל תא מנוע), וכמובן (מזל טוב על פעם ראשונה) הקפיץ רצועת טיימינג.

 

עכשיו, בואו נעשה חידון: מה הינכם חושבים על נזק שנגרם ומהם עלויות? :wink: (רמז - קפצו 3.5 שיניים)

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי בעיה זהה לשלך באלפא שלי, זולת הרעשים שכלל לא היו קיימים. בסוף זה נגמר באלטרנטור ששבק, אשר סירב להסתובב וטיגן עליו את רצועת האביזרים. למזלי, הצלחתי להגיע למוסך לפני שנגרם נזק כלשהו.

 

יכול להיות שאתה צודק, אלעד. אולי קודם נתפס אלטרנטור וגרר את הנזק (רצועת עזר -> פולי מנוע -> טיימינג)

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהמר שהגלגלת מנוע היא הכיוון לפתרון התקלה ולא משאבת ה"כ.

 

איציק

 

אני קיבלתי בראש ממכונאי אשר קיבל רכב לידיו. האם יתכן והנזק לא היה נגרם אם הייתי משבית את הרכב ומעלה אותו על הגרר ברגע ששמעתי רעש מוזר? אמת, היה קצת רעש מדי פעם עוד מתקופה שרק רכשתי רכב, אך היה בא והולך, אז זלזלתי. בפעם הזאת הרעש היה דומה, אך בהרבה חזק, ועם זאת לא הפעיל שוב אינסטינקט סכנה... על נומת חושים אני אשלם ...

יש פתגם ברוסית עליו אבי אוהב לחזור בכל נוגע לרעשים מכניים: "רעש טוב תמיד ייצא החוצה"

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך לגמרי לגבי הרעש ,

לפני משהו כמו 20 שנה הייתה לי אוסטין מטרו.

כאשר נסעתי עם הרכב היה רעש אבל לא ייחסתי לו צומת לב.

כאשר העלתי טרמפיסט חייל הוא אמר לי שלרכב יש רעש מוזר ,אמרתי לו עזוב לרכב הזה תמיד יש רעשים מוזרים תתעלם.

אחרי קילומטר וחצי האוטו עזה בום חזק ואז נעצר :shock:

מסתבר שאחד המיסבים במנוע השתחרר \ השתולל הסתובב חופשי ודפק את הקארטר ואת הגיר [ברכב הזה כדי לחסוך מקום חלק מהקארטר מהווה תושבת לגיר בצורה משולבת.]

עזוב את המחיר ואת הזמן שהרכב בילה במוסך ,מאז למדתי [בצורה הכי יקרה] שכדאי להיות קשוב לטענות והחריקות של הרכב זה יכול לחסוך נזק עתידי ,גם בכיס.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... איציק. או שצדקת, או שפתחת עין רע... :cry:

 

אז ככה... הלך פולי מנוע - פשוט התפוצץ. שבר מכסה פלסטי של בית טיימינג... גמר את פולי של אלטרנטור (יכול להיות בסדר כרונולוגי הפוך - קודם אלטרנטור ואחר כך פולי של מנוע). פולי מנוע שהתפוצץ חרט 1/3 מעובי של רצועת טיימינג, כאשר שבבי רצועת טיימינג יחד עם תכולת פולי מנוע (מן חומר שרפי) נדבק לגלגלות של רצועת טיימינג (אני כבר לא מדבר על נתז בכל חלל תא מנוע), וכמובן (מזל טוב על פעם ראשונה) הקפיץ רצועת טיימינג.

 

עכשיו, בואו נעשה חידון: מה הינכם חושבים על נזק שנגרם ומהם עלויות? :wink: (רמז - קפצו 3.5 שיניים)

 

אם השסתומים לא נפגעו מקפיצת השינים ואין נזקים נוספים זו לא צריכה להיות טרגדיה.

החלפת טימינג + פולי חדש או מפירוק + רצועת אביזרים חדשה + שיפוץ מיסבים/פולי האלטרנטור + מכסה טיימינג מפירוק או חדש (תלוי בעלות)

גג 3K אצל מוסכניק הגון.

אם הלכו שסתומים המצב בטטה. :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... איציק. או שצדקת, או שפתחת עין רע... :cry:

 

אז ככה... הלך פולי מנוע

 

זה הרגע שאני צריך לומר "אמרתי לך" או שעדיף שאני אשתוק ?

 

בהנחה שהרכב צריך לחזור חזרה למצב מקורי, אני מניח שהתיקון יגיע ל 5K ש"ח בהנחה שראש מנוע לא נפגע ושסתומים לא התעקמו.

 

להבא אל תזניח רעשים, גם אם הם באים והולכים. במקרה הזה היו לך מספיק סימנים - שלם ולמד את הלקח לפעם הבאה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הרגע שאני צריך לומר "אמרתי לך" או שעדיף שאני אשתוק ?

 

בהנחה שהרכב צריך לחזור חזרה למצב מקורי, אני מניח שהתיקון יגיע ל 5K ש"ח בהנחה שראש מנוע לא נפגע ושסתומים לא התעקמו.

 

להבא אל תזניח רעשים, גם אם הם באים והולכים. במקרה הזה היו לך מספיק סימנים - שלם ולמד את הלקח לפעם הבאה.

 

איציק

 

כן, אמרת... והייתי ילד לא ממושמע. במנוע דיזל שסתומים וראש לא נפגעים, אך הלכו לי 5 נדנדים + 2 מרימים. סה"כ תיקון (פולי מנוע + אלטרנטור + 2 רצועות + עבודה כולל פתיחת קופסת ראש מנוע + החלפת שמן ופילטר = 2850 ש"ח (מונית מירושלים עולה כ300-250 ש"ח) :-(

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...