מנוע 1300 שמפיק 250 כוחות סוס מן הסתם יצרוך יותר דלק מ 1300 רגיל. מנוע רוטורי מפיק אנרגיה על כל שליש סיבוב לעומת מנוע בוכנה שמפיק אנרגיה כל 2 סיבובים (בעצם, פי 6 לטובת הרוטורי).
אם תחשב את כמות האויר שהמנועים מהסוגים השונים (1300 בוכנה ו-1300 רוטורי) מסוגלים לינוק, נגיד ב 3000 סל"ד, טמפרטורה של 30 מעלות, לחץ אטמוספרי וב - volumetric efficiency של 95% תקבל (בלי לפרט את החישובים):
1300 בוכנה - 4.7 lbs/min
1300 רוטורי -28.45 libs/min
כלומר ה 1300 הרוטורי אמור להכניס פי 6 כמות אויר ממנוע זהה. (אמור, כי עובדה שזה לא כך). למשל המנוע הרוטורי משול למנוע בוכנה באותו הנפח עם טורבו בגדישה של 5 באר!
המנוע שלי, 2 ליטר, למשל, יונק 21 lbs/min ב- 6000 סל"ד. כלומר המנוע הרוטורי נותר ב 3000 סל"ד ביצועים ב 25% יותר ממה שנותן המנוע שלי ב 6000 סל"ד, והמנוע שלי פי 1.5 גדול יותר בנפח.
ה- RX8 מפיקה 250 כוחות סוס, אמרתם.
כמו כוחות סוס מפיק מנוע בוכנה 1300 מודרני? 80-90? כלומר המנוע הרוטורי חזק פי 3 במציאות לעומת מנוע בוכנה, לאן נעלם שאר הכוח בחישובים, אני לא יודע להגיד לך. אולי נצילות המנוע הרוטורי פחותה יותר, אולי טעיתי בחישובים, אולי החום שמופק מהפיצוצים שמתרחשים בתדירות גבוהה פי 6 מחמם את האויר שנכנס ומוריד את הצפיפות שלו. שווה לבדוק את זה.
לגבי תנועה קוית לתנועה סיבובית: קח משקולת של 10 ק"ג והנע אותה למעלה ולמטה.. כמה כאלו הרמות תוכל לעשות?
ועכשיו, קח את אותה משקולת והנע אותה בתנועה סיבובית מלמעלה למטה (כאילו אתה מסובב חבל קפיצה) כמה סיבובים תוכל לעשות?