אוקי, כמה דברים חשובים.
תע"ר היה מפעל שמייצר ג'יפים, רובם לצבא.
ברור שהמפעל לא יעשה מחזור מכירות ענק, בגלל שהשוק המיועד הוא הצבא, או לקוחות פרטיים, שעם אני זוכר נכון, בקושי היו לתע"ר.
תע"ר זאת הייתה חברה שקמה מאפס, להבדיל מהנושא המדובר .
וכמו שהזכרתם למעלה, לפתוח חברה, שהפיתוח שלה יתחיל מאפס, זה כמעט בלתי אפשרי, והינה ראינו איפה תע"ר היום.
לפתוח מפעל, לדגמא של טויוטה בארץ, לא יגרום לפי דעתי להפסדים, אלא לרווחים גדולים.
בעקרון, לפתוח מפעל בישראל טוב אך ורק בישבילנו, כי המיסים ירדו, אבל האם זה טוב לטויוטה? האם זה טוב לשאר העולם?
התשובה היא לא - לנו זה טוב, כי לא יהיו מיסים.
לטויוטה (או כל מפעל אחר) זה לא יהיה טוב ממספר סיבות: