Jump to content

קיורטוש אוטומוטיב

  • הודעות

    677
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

כל מה שפורסם על ידי קיורטוש אוטומוטיב

  1. אז קודם כל ,לך אישית חייב התנצלות כי רק השני כתב במפורשות שהתכוון לאי יכולת לדחות סיפוקים,אז רשמתי בצורה גורפת. בקשר לסקרנות אמיתית,בהחלט יש לי מה להוסיף מהתובנות שלי,שנה לקח לי להזמין רכב נוסף,בשוק שבאמת ירד מהפסים. עלות רכישה זה רק חלק (בהחלט הכי משמעותי) מחישובי TCO,וזה מאוד מאוד אישי,כל אחד מניח הנחות שונות בחישוב הזה,ומתמחר לעצמו בצורה שונה את הרכיבים שלו,וגם רוב האנשים טכנית גם אם היו רוצים,לא יכולים לחיות עם EV,וזה באמת לא מתאים לכל אחד. אצלי נמאס להיות נהג מונית של המשפחה/ולאשתי נמאס לבזבז זמן/להתעצבן על תחבורה ציבורית הלא קיימת בארצנו !!! גם אני לא מוכן לשים שקל אצל מישהו שלא מסוגל להתחייב מתי מסוגל לספק,מצד שני הזמן עבר עבר,מה שרציתי,ממש לא יהיה בזמן הקרוב,בטח לא במחירים שאני חושב שזה כלכלי,בדקתי גם בחו"ל,בסוף כמו כל דבר בחיים זה פשרות,והוזמן מה שהכי מתאים וזמין,ולפי חישובים בלב שלם מתחתי את התקציב ל-180K. כי מרגע הזה הרכב הזה רק יחסוך לי.אז יש כאלו שיגידו זה טימטום,עדיף לקנות רכב ב-60K,אין לי שום רצון להתווכח עם אנשים כאלו,כי כמו שהדגשתי כל אחד שיעשה את החישובים של עצמו לפי יכולת/מצב/עדיפות כלכלית של עצמו. הרכב הראשי כרגע,נקנה ב-150K לפני 3 שנים,וכבר נחסך בסביבות 50K לפי נסוע שביצע,לפי תחשיב שמרני מול רכב דומה ICE עם צריכה ממוצעת 12ל' ל-100 ועלויות טיפול. הוא טוען שכן,משכיר רכב כנראה לפי הצורך. מה הנזק אם זאת עסקה מורכבת מימונית,אין לי שמץ,לצערי אישתי (צריך לדעת איפה לוותר) לא רצתה עסקה מימונית אפילו שהכסף כמעט חינם היום (האמת כבר פחות),אז אצלי הכל ציק מזומן,אבל גם אז לא בטוח שאפשר לקבל פיצוי על פגיע כלכלית מסויימת. כל עוד את 500/1000 ש"ח לא היה צריך להלוואות או ממש היה צריך אותו במיידי,ובמקום שיישב אצלו בעו"ש שלו שכב אצלהם,אין שום פגיע ממשית,רק פגיע סובייקטיבית ! ולא כולם פועלים במישור המשפטי ממניעים רווח כספי,הרבה פעמים מוכנים להפסיד זמן/כסף/אנרגיה כדי להוכיח/לקבל גושפנקא משפטית שהם צדקו..
  2. לפי דעתי מקרה אבוד,שמבחינת משפטית יכול לתקוף אותם,ואני ממש לא עורך דין,אבל מכיר סיפורים שכן ניסו וזה לא הלך.כל עוד היבואן מוכן להחזיר בכל רגע נתון את המקדמה (ודיסקו כבר הזכיר שרובם אפילו מתחננים שיבטלו הזמנה )לפי דעתי אין לו קייס. ברור יציעו איזה פיצוי מגוחך,ולפי דעתי בחוזה גם מוגנים שהמחיר לא סופי ! לתבוע חברה על התנהגות ביזיונית עוד יותר קשה להוכחה.
  3. אבל זה לא דיון היפותטי,אשכרה אנשים צריכים רכב חדש מכל מני סיבות,גם עדיין יום יום נגנבים/טוטל לוס,ופשוט הרבה דגמים בזמינות הזויה אם בכלל. ברור שזה לא תקין להקים הזמנה,לקחת מקדמה בלי שום יכולת להגיד מתי בכלל יסופק. חברה אם הייתה מכבדת את עצמה הייתה פונה מיוזמתה,כי באמת אין לה שמץ,וגם ליצרן,מחזירה כסף,ואומרת ברגע שיהיה משהו ממשי,אני אפנה אליך שוב,לפי סדר של הזמנה המקורית ואם זה עוד יהיה אקטואלי ונקים מחדש הזמנה....אבל זה קצת יותר מדי לצפות מיבואנים שלנו כנראה.
  4. מי ממתין חצי שנה ? יש לי יכולת,רציתי לקנות משהו מסויים לא מה שהשוק מציע כבר שנה.התפשרתי,הזמנתי,שילמתי,ובגלל החגים רק אתמול חזרו לעבוד,לפני רישוי,ובגלל שבוע הבאה מי יודע,זה עוד יתעכב,וזה רכב שני,פחות קריטי.. זה שאתה לא שם !!! זה לא אומר ניסוח "שאלת הסקרנות" שלך לא תוקפת. ואין לי מה לדון איתך מעבר לזה,כי בסופו של דבר כמו שכבר כתבתי,מהתחלה זה דיון פריקה,שלא ישנה כלום במציאות של היום,וכל אחד שיעשה את החישובים שלו מה מתאים.
  5. אז יופי,כך צריך להיות,כל אחד שיעשה את החשבונות שלו ומה מתאים לו,ולפי זה שיחליט,אבל לא לצפות שהיבואנים ישנו את ההתנהגות שלהם בארץ בזמן הקרוב ! לנו אישית לא מתאים טסלה,נמוך לי,לכן לקחתי E-NIRO,המוכח ובלי הפתעות בטיפולים,יש לי תוכניה עד 120K,ויודע עלויות,לך מקווה שלא תזדקק לחלקים,זה סיפור לא זול בטסלה,לא לדבר שאין עוד אנשי מקצוע אפטרמרקט !!!
  6. עזוב לנסות לשכנע את ההזוים האלו. ואני כבר לא בטוח מה יותר הזוי...ההתנהגות הביזיונית של רוב היבואנים מול הלקוחות שמזמינים רכב חדש או המגיבים פה שחושבים שכל זה רק מותרות/פאן ואי יכולת לדחות סיפוקים,מה כבר כל כך קשה כבר להמתין חצי שנה-שנה-או בכלל מי יודע ! אלו אנשים שלרוב אפילו לא מסוגלים לעשות חישוב TCO פשוט,עזוב מקרה אבוד !!
  7. אבל את זה בטוח לא אתה ועוד הרבה אקטיביסטים ישנו,את המצב הזה לצערי צריך לקבל כאקסיומה לעוד הרבה שנים,במקום להתעצבן פשוט לדעת איך לחיות עם זה. בהרבה מדינות מתוקנות לעם יש אנשי ציבור/פוליטיקאים שאשכרה משרתים אותם...אצלנו לטייקונים שמחזיקים בפוליטיקאים,יש להם עם !!!! ברגע שתבין את זה החיים יהיו הרבה יותר פשוטים !
  8. אתה מנסה לנתח משהו שמובן מאליו,מתעקש להתעלם ממציאות !!! מה זה יעזור הזמנה בלי יכולת לספק....תעבור לדיון מקביל על ג'לי....ברור שכדאי שיהיה מהפכה לכיוון רכבי EV צריך רכב במחירים נורמליים,אבל מה לעשות שבזמן הקרוב אתה בטוח לא תקבל את זה מכל מני סיבות !!! אני הגבתי ל"פנטזיונר" החיי בסרט שטכנולוגיה תפתור לו כל מני בעיות,ויעזור לשכנע את רוב האנשים להתנהגות צרכנית מסויימת בארצנו המיוחדת,ולא הבנת את הסאבטקסט ונתפסת ברכבים 2-3 טון,שמה לעשות עובדתית,בהחלט מוכרים בכמויות הרבה יותר גדולות מכל מני רכבים ICE במחירים עממיים,רק תעבור על דו"ח המפורט של PriceDevil מתחילת שנה !!!
  9. אז פרקת....תמתין ואולי תקבל מתישהו. וכל הניתוחים,ציפיות שלך בקשר לממשק בין יבואנים/לקוח אמות שירות,יחס,ממש לא מעניין אותם,עד כמה שזה כואב.
  10. אז בהמשך הסביר לך שאני הבנתי אותו טוב מאוד !!
  11. לא יודע באיזה זכות/שחצנות אתה מאשים את כולם,שחלילה סובלים מבעיית אי יכולת לדחות סיפוקים,צורך ברכב זה לא בהכרח מותרות,והרבה אנשים רוצים לקנות כי צריכים עכשיו,רוצים להחליף...ושיט באיזה חוצפה דורשים מה שהם רוצים ולא מה שיש,או מבחינתך כל דבר עם 4 גלגלים זה אותו דבר ???? אנשים היום בטירוף לא שאולי הביטוח לא ישלם במקרה של גניבה או טוטל לוס,אלא מה יקבלו/יקנו במקומו,כנראה עוד לא הבנת את המצב בשוק !!!
  12. משום מה האנשים עוד ממשיכים לקוות שהיבואן סופר אותם,מעולם לא היה כזה שוק אידאלי של מוכרים בלבד בשבילם,לא צריך שום "פיתוי" שיווקי,לקוח מאוכז,חושב שהם חברה ביזיונית....הצחקתם אותם,יש עוד אלפים שיבואו במקומכם. מה שעשו עם תמחור של אניאק פשוט לעצור את הטרפת של אנשים לכיוון טסלה ואולי הקוריאניות (אז במחירים הראשוניים) וכנ"ל גם סמלת עם 500E ב-99,900,גרמו להרבה אנשים לתקוות שווא פשוט,בלי באמת רצון לספק מה שהובטח במקור !!!
  13. כי אולי אין "רכב אחר" במחירים ונתונים כאלו ???
  14. אנחנו בהחלט הייטק ניישן ואפילו מובילים בהרבה תחומים של פיתוחים/פתרונות של אוטומוטיב העולמי,אבל למה שקשור לתיקון/תחזוקה של כלי רכב ,אנחנו עולם שלישי,וזה ידוע והרבה תודות למשרד התחבורה ואיגוד המוסכים...ויש לזה הרבה סיבות. אז במקום לנסות לקוות שיהיה לך בארץ,אתר עם מערכת SAP,שאתה רואה זמינות ומחיר מעודכן אמיתי על בסיס יומי של חלקים של כל סוגי הרכבים בארץ,ובכלל בוא לא נדבר על חלקים מפירוקים,שלפחות יתנו אחריות הכי בסיסית,פשוט תתמקד להזמין מחו"ל,הרבה מהחסמים הורדו,ולרוב גם יותר כדאי במיוחד בחלקים מקוריים,ולא הזבל הסיני/תורכי אפטרמרקט. אני בטוח שהרבה אנשי פורום פה חושבים שהם הרוב,אבל בפועל הכמות של האנשים שמסוגלים/רוצים לתקן לבד ממש מזערי בשוק המקומי !!!
  15. שאלה במקום,בזמנו על זה צחקתי בקשר ל-SERES כי ראיתי שילוט/אולם תצוגה לא בהכרח בסוכנות של קיה...אפילו בלי רכב בתצוגה. אבל עזוב את 4 אולמות תצוגה https://geely.co.il/agencies מה עושים אנשים מכירות של קרסו,זה כבר פאקינג הרבה עשרות אולמות כאלו ברחבי הארץ,בשוק רותח של רכבים,בדיחה עצובה,באדיבות PriceDevil
  16. זה רק פריקה ולא ממש תהיות פרקטיות !!! לא יודע אם אתה מודע לזה שאתה החלטת על רכב,שנכון על הנייר נתונים מדהימים ו-VFM גבוה ביחס למה שיש ב"שכונה המקומית",אבל אתה עדיין שפן ניסיונות של דגם בתחילת דרכו עם כשר ייצור כמעט לא קיים,וגם מה שיצרו בטח זה רק הדגם הבסיסי 350.ומה קשר לגודל היבואן,כאשר אין יכולת ייצור של יצרן,והוא בעצמו אין לו שמץ של מושג !!! מה שכן,תשאל את עצמך אם עכשיו זה היחס כאשר עוד רוצים את הכסף שלך (ולא את המקדמה הקטנה),מה יהיה כאשר יהיו חס וחלילה בעיות/תקלות/ריקולים https://carnewschina.com/2021/09/15/geely-to-ship-2000-of-geometry-c-to-europe-and-israel/ עכשיו עניינית !!! מה שקורה בשוק הרכבים העולמי (דגש על עולמי) זה משהו בלתי נתפס לרובנו,אבל זאת המציאות. דיסקו סיכם לך,תאמין לי כל היבואנים יותר ממך רוצים למכור וכמה שיותר אבל לפעמים פשוט אין (מושג לא מוכר ב-20 שנים האחרונות שחיינו בעודף ייצור),אם היו רכבים זמינים השנה היו מוכרים מעל 400K+ בשקט...בפועל זה שוק שמוכר מה שיש בלי הנחות,וכל הזמן המחירים עולים (אותו מחיר על פחות/גימור ירוד זה עדיין התייקרות,זאת הגרסה של "אריזה מוקטנת באותו מחיר" של עולם הרכבים) לשמחתי (או לא) אשתי הבינה שאין לה ברירה,אלא לחזור לנהוג,והיא לא היחידה,זה מה שהבינו יותר מדי אנשים בארץ אחרי קורונה,שבזמן הקרוב אין מה לבנות על תחבורה ציבורית ברוב חלקי המדינה,ובטח לא שרה הזויה כזאת תביא את השינוי,ובטח גם אם יעלה שקל נסיע בתחבורה ציבורית,מה זה יעזור אם אין תדירות,קווים לא מגיעים כי אין נהגים,והאוטובוסים תקועים באותו כביש/פקק עם יתר הנהגים ! אז לפני שנה החזרתי אותה לכשר נהיגה,נסעתי הרבה איתה והוחלט לרכוש רק EV,וטסלה ממש לא מתאים לנו. EV לא כי אנחנו אידיאליסטים,פשוט חישוב TCO קר,ויש לנו פתרון מעולה לטעינה,וכמובן שיהיה עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת שאפשר (מערכות ADAS/מזגן מפוצל זה משהו כל כך בסיסי מבחינתי לדרוש מרכב 2022)...ואותי בתור עוסק בתחום האוטומוטיב ממש לא מעניין יצרנים סיניים,זה לא איזה גאדג'ט של כמה מאות/אלפי שקלים מקסימום זורקים . מאוד רציתי EV6,וזה שכל כך מהר הצליחו להביא את IONIQ 5 אמרתי שווה להמתין לפלטפורמה החדשה E-GMP של קיה....אבל עבר שנה ואין אור בקצה המנהרה ברמה עולמי,אפילו לנסות להביא בייבוא אישי...למה...כי אין. ואז בתוך חודש חרשתי כל אופציה אפשרית,ורצה הגורל,כי מ-2019 כבר הייתי מוכן לרכוש NIRO EV אבל פשוט אז היבואן החליט לא להביא,וגם אז היה מחסור עולמי עם רשימת המתנה של שנה,ואז נרכש PHEV,אז לפני חודש בדיוק הייתה אוניה בדרך עם כמה E-NIRO בודדות אליו,עם צפי הגעה של חודש,בסוף אפילו הגיע שבוע מוקדם יותר,צ'ק מזומן,כרגע בתהליך שחרור באשקלון, לשנתיים הבאות בהחלט שוכח מהשוק הרכבים הכעשוי ההזוי שכל כך משובש שאין לתאר !!! בקשר לתהיות שלך. אם אתה לא לחוץ על רכב,להבדיל מהרבה אנשים שהם במצב הרבה יותר בעייתי,מכרו רכבים כי קיבלו סכומים חלומיים מעל המחירון על הרכב הישן,בידיע שעוד מעט (כמו שדיסקו תיאר זה יכול להיות כבר שנה בלי צפי אמיתי) מקבלים את החדש,אז תשכח מהמקדמה ותמתין שאולי מישהו יעדכן אותך במשהו (בספק רב),או פשוט תבטל ותחשב מסלול מחדש !
  17. לא טענתי בשום מקום שאנחנו הולכים להדביק את רמת המינוע של מדינות מערביות,רק ציינתי איזה נתון סטטיסטי,שבפועל אנחנו מרגישים שכבר יש יותר מדי רכבים על הכבישים,ולפי המספר הזה ומצב כלכלי לא רע/כסף בשפע בישראל...המספר הזה עוד הולך לגדול בזמן הקרוב !! הזדקנות האוכלוסייה וקריסה בילודה זה אחד הבעיות הקשות שהעולם המערבי/מדינות מפותחות ניצבות בפניו...אבל זה לדיון אחר ! ניתוח שגוי מהיסוד !!! טלפונים ובכלל כל הגאדג'טים צריכים להיות קטנים וקומפקטים כי הולכים איתנו לכל מקום,והם חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים שלנו,לכן כל התהליך של מיזור באה מצד היצרנים שתיקח לכל מקום ולעולם אל תתנתק מהם. מנגד,ישראל עדיין מדינה של שופוני מבחינת רכבים,הרכב שיהיה כמה שיותר גדול,נוצץ,חדיש,עדיף מותג יוקרתי ובולת שאחרים יראו !! רק תעבור על ניתוח של מסירות סוג/יצרן כלי רכב....אנשים קונים מפלצות 2-3 טון כדי להקפיץ ילד למסגרת לימודים/חוג או קניות. כל הבול שיט של מדינה נטולת זיהום אוויר,רכבים חשמליים זולים אישיים,תחבורה ציבורית ירוקה ויעילה,נשאיר לכל הגיבורי מקלדת פה,שכל הזמן טוחנים מים על כל שטות,כאשר איזה פקיד/פוליטיקאי סוג ז' פולת,או מפרסם איזה תחזית הזויה. במציאות תציץ מה קורה,למשל עם הבימבה החשמלית,דאציה ספרינג....
  18. מספרים של קרסו פשוט בדיחה וכמות המטורפת של ה-MB/BMW/JEEP ..... וואלה ליברמן צדק,מעולם מצבה הכלכלי של ישראל מבחינת גביית מיסים לא הייתה יותר טובה !
  19. וזה עדיין כלום !!! "...רמת המינוע בישראל אשתקד היא 410 מכוניות לאלף איש..." שזה ביחס עולמי ממש לא גבוה https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita לא שזה אומר יותר מדי,כי זה בדיוק כמו שכר ממוצע,לא אומר כלום,מה שחשוב זה שכר חציונית,גם פה צריך להתייחס גודל אוכלוסיה מול גודל שטחה של המדינה,למשל תסתכלו על ניו זילנד שמככב,יש לה שטח פי 11/12 מישראל בשביל חצי מהכמות של האוכלוסייה שלנו !!!.....בקיצור לפי האחוז נמוך יחסית של המינוע בארץ ותחבורה ציבורית כושלת ביחד עם פוליטיקאים סוג ז' ומשרדים מושחתים,לא נראה לי שה מגמה של עלייה במספר הרכבים בארץ תבלם בזמן הקרוב (וקופת המדינה הכי נהנית מזה),ומזכיר לכם,כל זה,במדינה עם מיסוי מן הגבוהים בעולם בתחום הרכבים,ועם יבואנים עם אחוז רווחיות חריגה גם ביחס עולמי !!! מדהים איזה עבודת שיווק עשו היבואנים של הקוריאניות !!! וברור שאחוז המסירות הפסיכי 25%+ של היברידיות זה תוצר של ביטול הטבת מס,אבל לפי דעתי עם עלויות אנרגיה גבוהות שימשיכו ללוות אותנו,עדיין יהיו חזקים במסירות,ובגזרת EV נמשיך להיות בסביבות 6-7% עוד הרבה זמן (הסיניות ממש לא מעניינות אותי,נדבר עליהם אחרי 3 שנים לפחות שיתחילו לצוץ הבעיות),גם בגלל אי יכולת אספקה בגלל עודף ביקוש עולמי,בעיות כשר/עלויות ייצור...גם טסלה כאשר מחיר התחלתי נושק ל-240K די מיצא את הקהל הפוטנציאל שלו,מי שרצה כבר רכש,לא רואה שם גידול מטורף בשנה/שתיים הבאות !
  20. ולפני חודש חנכו מפעל ענק באינדונזיה,שכבר הוחלט להרחיב עד סוף שנה לתפוקה שנתית של 250,000 !! ... רק לצורך השוואה המפעל הצ'כי עם כשר ייצור של 30,000 קונה לשוק האירופי בלבד. https://www.hyundaimotorgroup.com/news/CONT0000000000016127 אבל כל זה לא אמור לעניין אותנו,אין שום סיבה ליבואן מקומי לייבא משם כאשר המכס ירד ל-0% מדרום קוריאה ! https://www.gov.il/he/departments/news/il-korea-fta-180521 לפי דעתי הקוריאנים עם השקה של הפלטפורמה המוצלחת E-GMP,שיהיה משותף לכל הדגמים החשמליות של יונדאי/קיא/ג'נסיס,ישקיעו הרבה מאמצים בלנסות להגדיל תפוקת ייצור ולנסות לעמוד לפחות מול קונצרן SAIC/VAG,כרגע טסלה שולטת עם יכולת של 1+מיליון שנתי כבר. לפי דעתי עוד הרבה זמן יהיה עודף ביקוש,וגם ליצרנים כרגע אין שום רצון לייצר EV זול,וקורונה לימד אותם שאנשים מוכנים לשלם (והרבה) אז רובם מרוכזים בסגמנט בין עממי לפרימיום !
  21. וזה גלובלי.לפני חודש הייתי בחו"ל,רציתי לשבת ב-EV6,אפילו לשקול יבוא אישי,כי לפי יבואן זה ממש לא יהיה בקרוב,והתמחור בהתאם,כבר חייב רכב נוסף,הוחלט רק EV....יש רכב 1 הדגמה שמסתובב באותה מדינה שברור לא הייתה זמינה,זמן אספקה.....שנה,כל המדינות באירופה קבלו הקצאות של כמה עשרות שנמכרו על הנייר. בקיצור מאין ברירה התפשרתי על E-NIRO (תוך חודש אספקה מהזמנה) אפילו שזה הדור הקודם,פשוט בעיני מעל 180K זה ממש לא משתלם מבחינת TCO.... עוד שנה/שנתיים נחליף את הרכב PHEV,פשוט פסיכי מה שהולך בשוק הזה,כמובן הייתה התייקרות רצינית מול שנה שעברה..כל כך הרבה דברים משובשים בשרשרת של אספקות שזה בלתי נתפש !
  22. אני מתעסק עם כל היצרנים,על תקן יומי חייב לבדוק משהו טכני,פה פשוט היה בולט לי איזה רשימה ארוכה,מגלגל מגלגל ולא מגיע ל-TSB שלך לא זכור לי כזאת רשימה אצל הרבה דגמים את האמת (חוץ מ-מרצדס הם עוד אלופים בזה),רק בגלל זה ציינתי,וברור שהרוב לא חשוב/נחוץ לביצוע.
  23. אבל היה ברור שאתם עשיתם מעבר ל-TSB שטחי (מה שכן נפל לי הלסת איזה רשימה ארוכה של TSB יש לרכב שלך ) ,היה חכם לעשות יישור קו למנוע עם נסוע גבוה כמו שלך. לכן איציק כתב בצדק,במוסך דילר,שזה בית חרושת,לא היית מקבל עבודה VIP כזאת ! אתה מוזמן לעלות את ההמשך של הפירוקים,כולל טיימינג,כרגע לא יכול להדפיס,צילמתי רק מסך. אני בחיים לא אעשה מכונאות/חשמלאות מעשית,רק להבין בתאוריה מה שאני צריך לדעת,אבל תמיד כיף לראות עבודה מקצועית,כמו שאתה יודע אני מסתפק לגשת לדברים כאלו,שזה עולם הרבה יותר מסובך
  24. עבודה מקצועית ונקיה,בהחלט מגיע שאפו גדול ! במוסך דילר של צרפתיות בהחלט מתקשה להאמין שהיו עושים כזאת עבודה מופקדת,אבל מכיר רק 2 כאלו וקשה לשפוט לפי זה. אם יש עוד מוסך שרוצה לנסות,הנה אני משלים עם עזר טכני. זה ה-TSB: הנה קצת ספרות טכני: בקשר לחומר הדחוס זאת הרשימת החומרים המומלצים ע"י יצרן
  25. אז מוזמנים שניכם להתעלם ממני כמו שאני מכם
×
×
  • תוכן חדש...