shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
אצלי ברכב הרכבתי מראה פנורמית על המראה המקורית של הרכב (קיה קרניבל). המראה לא הרבה יותר גדולה מהמקורית, אבל יותר נוח לקלוט אתה את התנועה מאחור. בסך הכל היא עושה את העבודה.
-
לא חושב שיש מקומות בארץ שעושים זאת. זו עבודה מאוד גדולה וצריך מוסך כדי לבצע אותה. כנראה שכבר יותר זול לרכוש רכב חשמלי חדש. ראיתי פעם בתוכנית " Wheeler Dealers" (השיפוצניקים) שביצעו פרוייקט כזה. אני בספק אם תוכל לבצע זאת וגם להפוך את הרכב חוקי לכביש כאן בארץ. מצטער על הפסימיות, מי שחושב שזה אפשרי וכלכלי שיתקן אותי.
-
חפש סימני נזילה מתחת לאוטו. פתח מכסה מנוע ועקוב אחרי כל הצינורות דרכם עובר מים. חפש צינור סדוק או סימני מים. בדוק במיוחד בקצות הצינורות אחרי סימני מים או מעין אבקה (זה מה שנשאר מנוזל הקירור אחרי שהמים מתאדים). לפעמים קצה הצינור מתרופף ומשם יוצאות טיפות מים. אם כל זה לא עזר לאתר את הנזילה תצטרך לגשת למוסך על מנת שיבדקו את מערכת הקירור תחת לחץ.
-
במכסה הרדיאטור יש שסתום לחץ שנפתח בלחץ מסויים (0.9 באר או 1.1 באר) ומאפשר גלישה של מים מהמערכת למיכל העודפים. אתה צריך לשים את הפקק עם הלחץ הנכון לפי הפקק המקורי שיצרן הרכב הרכיב.
-
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לצרכנות נבונה אין קשר לנושא: לקנות או לא לקנות. לא זו השאלה. השאלה היא האם אתה צריך ויכול להרשות לעצמך, בהתחשב במכלול הצרכים שלך? הלוואה מלכתחילה היא אינה צרכנות נבונה מאחר ויש לה עלות (אתה צורך היום בידיעה מראש שסך כל הצריכה שלך במהלך החיים יהיה קטן יותר, בגלל הריבית) עדיין לפעמים הלוואה היא דבר הכרחי ונבון, תלוי בנסיבות. בסופו של יום, כסף נועד לצריכה, אין לו ערך כשלעצמו. השאלה היא מתי לצרוך אותו ועל פי אילו סדרי עדיפויות. -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ראשית, אי אפשר להשוות דירה לרכב. דירה היא מוצר השקעה. רכב הוא מוצר צריכה. שנית, תלוי כמה עולה הדירה. אם הדירה עולה 10 מיליון, זו משכנתא סבירה. אם הדירה עולה 1.6 מיליון - זו טיפשות גמורה. -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני לא קוסם ואין פתרונות קסם לשוק בכללותו, אבל אני בטוח שצרכנות נבונה יכולה לשפר את העניין עם הזמן. לדוגמא: היה כאן בפורום בימים האחרונים מישהו שרכש (נדמה לי 3008 ) רכב בהנחה של 40,000 שקל באופן פרטי. דבר נוסף, כשמישהו לוקח 100,000 שקל הלוואה לצורך רכישת רכב - זו לא צרכנות נבונה לטעמי וגורמת בעקיפין לניפוח השוק ומאפשרת את החגיגה הזו על גבו של הצרכן. -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
נכון, ההנחה מהיבואן היא חלק גדול מהרווח של חברת הליסינג. אבל, אתה יודע, לשיטה הזו יש שם כאן בישראל, קוראים לזה ישראבלוף. מנפחים את מחיר המחירון הרשמי של הרכב כדי שאפשר יהיה להעניק הנחות. גם כלקוח פרטי אפשר לקבל הנחות. אמנם לא כאלה גדולות כמו חברת ליסינג, אבל עדיין. אני הייתי מעדיף שוק בו מחיר המחירון הוא המחיר האמיתי, ללא הנחות. זה היה מאפשר לצרכן לעשות את השיקולים הכלכליים שלו בצורה נכונה ומדוייקת. כרגע פשוט עובדים על הצרכן הפרטי. -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם זה היה נכון, לא היו חברות ליסינג. התשלום החודשי מגלם את ירידת ערך הרכב + הרווח לחברת הליסינג. -
מהעברית שלך אני מבין שאתה עולה חדש שיש לו שורשים כאן, אז אולי כדאי לך להמתין קצת ולברר קודם את נושא אי הוודאות ורק אז להחליט מה האופציה המועדפת עליך.
-
עוקפות את הגברים בסיבוב-נשים נוהגות טוב יותר ומעורבות בפחות תאונות
shha פרסם הודעה בנושא של נהגת שודים בתוך רכב כללי
לא אתה ולא אני נעשה מדגם כזה. אני מדבר על המציאות בכביש כפי שכל אחד רואה/חווה אותה באופן סובייקטיבי. אני לא טוען שמה שאני ראיתי זה מדגם מייצג, או שאין גברים שנוהגים גרוע ולא בטיחותי, פשוט הסטטיסטיקות הללו שמתפרסמות מידי פעם נראות לי תלושות מהמציאות כפי שאני רואה בכביש. -
עוקפות את הגברים בסיבוב-נשים נוהגות טוב יותר ומעורבות בפחות תאונות
shha פרסם הודעה בנושא של נהגת שודים בתוך רכב כללי
נתקלתי בעבר בסטטיסטיקות הטוענות כי נשים נוהגות טוב יותר ובטוח יותר מגברים. משום מה נראה לי כי הקביעה הזו לא מתיישבת עם מה שאני רואה בכביש. היום למשל, אשה יוצאת מהחניה. יד אחת אוחזת בהגה, השניה בסלולרי תוך כדי שהיא מדברת בטלפון ונוסעת ברוורס. ראיתי וידעתי היא הולכת להיכנס ברכב החונה בצד השני. חיכיתי לראות אם היא תעצור בזמן, אך לא. בשניה האחרונה צעקתי לה לעצור. הרכב שלה עצר חצי סנטימטר מהרכב השני. תודה ,היא זרקה לעברי. זה לא שלא היה הרבה מקום לצאת מהחניה בבטחה, ממש לא היה צפוף, פשוט כך היא נוהגת. ראיתי המון נשים שנכנסות בקטנה ברכבים חונים תוך כדי נסיון לחנות או לצאת מחניה, ראיתי המון נשים נכנסות לצומת בלי להסתכל הצידה או לתת זכות קדימה, ראיתי המון נשים שמתנהגות בכביש בחוסר אדיבות ומסרבות לתת למישהו אחר להשתלב בתנועה, כי מה פתאום? מה הן פרייריות?! ממש לא! כמובן שזה לא נכון לכל הנשים ואין כאן מקום להכללה, אבל הקביעה הזו שבכותרת פשוט נראית לי תלושה מהמציאות. מה דעתכם? -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם אתם חייבים חדש, אל תקנו במחיר מחירון מהסוכנות. זה חסר היגיון בשוק של היום. יש הרבה אפשרויות לקבל הנחה, אם דרך אחד ממועדוני כרטיסי האשראי(חבר, הוט וכדומה), אם דרך רכב אפס קילומטר, או פשוט בהתמקחות מול סוכנות הרכב. פחות מ 10% הנחה אל תסכימו לקבל. קחו בחשבון שחברות הליסינג/השכרה מקבלות הנחה של בין 20% ל30% ממחיר המחירון, לכן בקניה פרטית 10% זה המינימום לדעתי. -
למה סוגרים עם אימפקט?! שני אומי גלגלים תקועים (כאילו הוברגו בcross thread)
shha פרסם הודעה בנושא של Coro בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כל פעם שאני מחליף צמיגים, הצמיגאי סוגר את הברגים עם אימפקט. מעולם לא ראיתי צמיגאי שסוגר את הברגים עם מפתח טורק. אצלי ברכב נשברו בגלל זה כבר 2 גוזונים. את הראשון החלפתי במוסך. המכונאי טען שכל השישה ברגים שחוקים והחליף את כולם + האומים שלהם. נזק של 340 שקלים וכמה שעות של התייבשות במוסך המורשה. את השני כבר למדתי להחליף לבד. 10 שקלים וקצת זיעה. -
אפשרויות רכישה / מימון לג׳יפון חדש (נערכה כותרת חסרת תוכן)
shha פרסם הודעה בנושא של elad tzadok בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אשתך לא תאהב את התשובה שלי, אבל לדעתי אף אחד מהנ"ל אינה עדיפה. יש לאשתך רכב יחסית חדש, עדיף להישאר אתו. מה כל כך נורא ברכב בן 3?! כמובן שזו רק דעתי והיא לא מחייבת אף אחד/אחת. -
רכב 7 מקומות - מתלבט בין קיה סורנטו לסקודה קודיאק מנועי בנזין אשמח לעזרה
shha פרסם הודעה בנושא של eli774 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בקשר לקרניבל החדש קראתי היכן שהוא שהוא מיוצר גם בגרסת ה 2.2 ליטר דיזל 205 כ"ס והיתה כוונה להביא אותו ארצה. לא נתקלתי בו ביד 2 ואני לא יודע אם אכן הגיע או לא. אולי אפשר לבקש בסוכנות, בכל מקרה אני ממש לא ממליץ ללכת על רכב חדש. כשיש לך קרניבל דור קודם בחמישית מחיר - אין שום ספק שהוא עדיף, גם אם אין לו את כל השכלולים האלקטרוניים של הדור הנוכחי וגם אם הוא מעט קטן יותר. רכב גדול עם מנוע בנזין מצריך באר נפט פרטית . -
רכב 7 מקומות - מתלבט בין קיה סורנטו לסקודה קודיאק מנועי בנזין אשמח לעזרה
shha פרסם הודעה בנושא של eli774 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני נוהג כרגע על קאיה קרניבל דיזל 2009. רכשתי אותו כחדש לפני 9 שנים ומתכוון להמשיך להחזיק אותו. גם לנו 4 ילדים ואם יש לי התלבטות לגבי החלפת רכב זה רק בגלל שיש כרגע את הקרניבל החדשה עם ה 8 מקומות. הדבר היחיד שמרתיע אותי זה תוספת המחיר שאצטרך להוסיף - מבחינתי זה לא בא בחשבון. הסיבה היא שתוספת התועלת מתגמדת לעומת תוספת המחיר. אם אתה מתכוון להשקיע 175K ברכב גדול אז למה לא קרניבל 8 מקומות? אגב, אם כבר רכב גדול, אז רק דיזל. חסכוני יותר מבנזין. אם אתה מסתפק ב 7 מקומות, אז לדעתי עדיף לך לקחת קרניבל דיזל מהדור הקודם יד ראשונה, שמורה. תוכל לחסוך כ 130 אלף שקל ועדיין לרכוש קרניבל מודל 2011, רכב אמין שישרת אותך שנים ארוכות. הפחת של הרכבים הללו הוא גדול מדי לדעתי ולא מצדיק רכישה של רכב חדש או כמעט חדש. -
נכון. יצא לי לנהוג הקיץ על פורד גלקסי בצרפת ואכן הדלת נפתחת בנגיעה בידית. קצת בלבל אותי בהתחלה, אבל הבנתי שזה בגלל חיישן קרבה.
-
מערכות בטיחות סביר להניח שיכללו גיבויים, כמו במטוסים(שניים או שלשה חיישנים העובדים במקביל, כאשר אחד מתקלקל האחרים נותנים את החיווי הנכון). מה גם שסביר שמערכות אלו יעברו בדיקה תקופתית והחלפה במקרה הצורך. לא חושב שמערכות בטיחות אוטונומיות יכנסו לייצור סדרתי אם לא יהיו אמינות ב 100%.
-
אכן, מסך מגע דיגיטלי הוא פריט זול בכל קנה מידה. זה הדבר האחרון שבגללו הרכב של העתיד צריך להיות יקר. ההיפך הוא הנכון, מסכי מגע ואלקטרוניקה/מחשבים ברכב אמורים להוזיל את מחירו יחד עם מנועים חשמליים שיחליפו את מנועי הבנזין, רכבי העתיד אמורים להיות הרבה יותר זולים לייצור. המחיר הגבוה של מכוניות חשמליות כיום נובע בעיקר בגלל עלות הסוללה ועלויות פיתוח שמתחלקות על מספר קטן יחסית של כלי רכב (היצרנים רוצים להחזיר את ההשקעה מהר). בעתיד מחיר המכונית החשמלית יצנח.
-
כמו שאמרו כאן, מחשבים אמינים יותר ומחזיקים זמן רב יותר מכל מערכת אחרת ברכב. הבעיה היחידה עם מחשבי רכב היא שתחזוקת הרכב בצורה עצמאית, ככל שזה נוגע לתפקודי מחשב הרכב, הופכת לבלתי אפשרית כי היא מצריכה תוכנות יעודיות וכלים שנמצאים רק במוסכים.
-
תקפיד לנסוע מתחת. למהירות המותרת, כי ישנן מדינות, כדוגמת צרפת, שם אפילו 1 קמ"ש מעל המהירות המותרת פירושו דוח על מהירות מופרזת. בקשר לבדיקת הרכב לפני קבלתו קבלת כאן הרבה טיפים, לצערי לא יתנו לך זמן לבדוק את כל הדברים שאמרו לך כאן. אפילו הדרכה על הרכב לא תקבל. הם מאוד ממהרים ומנסים להיפטר ממך כמה שיותר מהר. את הרחבת הביטוח תעשה בזמן הזמנת הרכב כאן בארץ. זה יוצא הרבה יותר זול מאשר בסוכנות כשאתה לוקח את הרכב. תזמין בגיוק את הרכב שאתה צריך ולא גדול יותר. רכבים לא סטנדרטים/גדולים עולים הרבה יותר. בדרך כלל אם אין את הרכב שהזמנת, יש סיכוי טוב שישדרגו לך בחינם. תוודא טוב היכן בדיוק אתה מחזיר את הרכב ותוודא שאתה יודע להגיע לשם . אל תחזיר את הרכב לפני הטיסה חזרה, אלא יום קודם. אני היתי צריך להחזיר רכב בנמל התעופה אורלי ואלמלא 2 צרפתים טובים שהובילו אותי לשם, לא היה לי סיכוי למצוא את המקום בו נמצאת תחנת ההחזרה( חניה תת קרקעית) והייתי מפספס את הטיסה.
-
כמו שאמרתי זה עניין סוביקטיבי. אתה לא צריך להיכנס למתמטיקה של ארנונה או לעלות יום עבודה, כי זה לא קשור. אם כבר אתה תובע, אתה יכול לדרוש פיצוי על עגמת הנפש והפגיעה בשימוש ברכוש הפרטי. כל סכום שתנקוב בין 100 ל 300 שקלים ליום יהיה הגיוני וסביר. זה תלוי בשופט. במקרה שלי, הבנאדם חונה לי בחניה הפרטית כבר שלשה ימים ( מיום ראשון). שמתי לו שלט על הרכב עם חשבונית לתשלום (200 שקל ליום). לא שאני מצפה שהוא יבוא לשלם, אבל שירגיש משהו ממה שאני מרגיש כשפולשים לי לרכוש הפרטי. אולי זה יגרום לו להתבייש בעצמו והוא לא יעשה זאת שוב.
-
הערכת הנזק היא עניין סוביקטיבי. שאל את עצמך את השאלה: האים היית מוכן לרכוש דירה בלי חניה צמודה? נדמה לי שהיום כמעט אף אחד לא מוכן לכך. מכאן אתה לומד את הערך של חניה צמודה. לגבי עונש כספי הרבוע בחוק - אין דבר כזה.
