nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
בעניין תאונות קשות שמערבות שלדה, מערכות בטיחות או נזק קשה לאלקטרוניקה - אני עם @sperial, רמת התיקון והמקצועיות הממוצעת בארץ נמוכה מידי כדי שזה יהיה בטיחותי. יש נושא אחר ששווה לדבר עליו וזה עלויות תיקון מנופחות "על הנייר" שמאפשרות להוריד רכב מהכביש על זוג פנסים קדמיים, טמבון וגשר קדמי שידרשו החלפה גם בתאונה קלה של כ 10 קמ"ש. אם מדובר ברכב עממי בן 5 שנים ומעלה, המחירון שלו יכול להיות מספיק נמוך במותגים מסוימים והחלפים יקרים מספיק כדי להגיע ל 40 או 50 אחוז.
-
הביקוש לרכבים משופרים נמוך משמעותית לעומת רכבים סטוק, במיוחד בכל הקשור לשיפורי מנוע. זה נכון גם ברכבי ספורט טהורים, בהוט האצ'ים והכי משמעותי ברכבים עממיים. נגיד והוצאת עשירייה על שיפורים? זה לא יחזור במכירה, ולעיתים גם תאלץ לחכות זמן רב עד למכירה. כנראה שאם תוציא אותו סכום על רכב שמראש יתאים יותר לצרכים שלך, לטווח הרחוק זה ייצא משתלם יותר כלכלית.
-
אני הייתי בודק גם על קיה סטוניק, ואם אתה חושש מהחלפות יקרות של מצמדים בגיר יש גרסה זולה יותר לאחזקה עם מנוע 1.4 אטמוספרי וגיר פלנטרי 6 הילוכים.
-
הוא רוצה יותר כוח באיביזה 1.0 אחרי שכבר עשה תוכנה, אם הבנתי נכון. רוב מנועי הטורבו המודרניים מתוכננים כך שיש הבדל (אפילו משמעותי) בין מה שמחשב המנוע מתוכנת לעשות לבין מה שהמנוע יכול לעשות בפועל. המרווח הזה מאפשר אמינות גבוהה יותר וגם נותן למנוע לעבוד גם בתנאים לא אופטימליים אבל עדיין לתת את אותם ביצועים שהיצרן התכוון. מתי זה לא נכון? כשרכב מסוים לא תוכנן ככה. למשל, בפיג'ו 208gti אני יודע שבתנאים מסוימים טמפרטורת היניקה (אחרי האינטרקולר) עלולה להגיע גם ל 80 מעלות, מה שגורם למחשב להפחית את לחץ הגדישה ולאחר הצתה = פחות כוח. הסיבה הספציפית היא אינטרקולר שלקוח מדגמי מנוע עם הספק נמוך משמעותית. כשמשנים את מה שהיצרן תכנן, למשל משנים את תוכנת מחשב ניהול המנוע לדרוש ביצועים גבוהים יותר (אולי על ידי העלאת הגדישה). זה כנראה המצב של פות"ש, והמרווח הזה קטן אצלו משמעותית כך שבתנאים לא אופטימליים הביצועים הם לא כמו שהטיונר תכנן. במצב כזה צריך להבין מה מונע מהמנוע להגיע לביצועים הרצויים, ולתת פתרון מתאים. זה יכול להיות אינטרקולר, אוקטן גבוה יותר, שינוי בתוכנה ועוד. @hondacivic02es - מציע לך להתייעץ עם מי שעשית אצלו את התוכנה, אם הוא מכיר טוב את הרכבים האלה אולי הוא כבר ידע לתת לך פתרון מתאים. וקח את כל העניין בפרופורציה, בסך הכל מדובר במנוע 1.0 עממי שמיועד לחסכון ולא לביצועי על.
-
מה אפשר לתקן בעצמי ומה לא ללא ניסיון - פיג׳ו 208
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של gggg2 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הנה סרטון ניקוי במנוע הרלוונטי, לי זה נראה כמו פלסטיק. אולי צפית בסרטון ניקוי של מצערת במנוע NFU שהוא גם 1.6? אבל בוא נדבר תכלס. אני מכיר עשרות אנשים עם מנועים מסדרת פרינס (EP6), לא נתקלתי באחד שהיתה לו בעיה שנגרמה בגלל מצערת מלוכלכת. כן שמעתי על מקרים של מצערת שמתפגרת לגמרי, אבל זה לא קשור לניקוי. -
תן לי את מספר הרכב שלך ואוציא לך גם מה מספר המנוע, מתי עשית טסט ומה היה מד הק"מ. אלה נתונים שמשרד התחבורה מנגיש... אגב, זה דבר טוב בעיניי והתועלת לציבור עולה על הפגיעה בפרטיות, כי מה כבר תעשה עם המספר שמוטבע על המנוע? ניתן לעקוב אחרי מספר מנוע אם שומרים את הנתונים לאורך זמן, ולעשות סטטיסטיקות לכמה רכבים מדגם מסוים הוחלף מנוע (מישהו אמר תביעה ייצוגית נגד פיג'ו?).
-
החום העיקרי שעולה זה טמפרטורת היניקה כנראה, כי מה שתוכנה עושה בדרך כלל ברכבי טורבו זה להעלות את לחץ הגדישה. שוב, העולם מלא באנשים שהרגישו יותר מהירים אחרי שהוסיפו racing stripes, ו butt dyno זה לא בדיוק דבר מדויק. לפני שאתה זורק כסף, ממליץ למדוד עם OBD בשני שקל - אם יש הבדל אמיתי אתה תראה אותו בטמפרטורת יניקה גבוהה מאוד, בירידה בלחץ הגדישה אחרי לחיצה או שתיים, או אפילו בתיקוני הצתה שמחשב הרכב עושה כדי למנוע נזק. זה הדבר היחיד שישפיע לך על כוח במנוע טורבו מודרני, לא כמה מעלות באוויר בין הגלגלות של חגורת האביזרים.
-
-
מה אפשר לתקן בעצמי ומה לא ללא ניסיון - פיג׳ו 208
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של gggg2 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עד כמה שהבנתי המצערת שם מאוד עדינה וחומר הניקוי אגרסיבי, לכן זה עלול לשבור אותה או להחליש את הפלסטיק. -
פנה למוכר בטלפון ובקש לראות רישיון רכב ודוח סליקה, או לפחות לקבל את מספר הרכב. לפעמים אנשים מסתירים את המספר מתוך פחד וחוסר הבנה כאילו המספר הזה לא חשוף כבר בנתוני משרד התחבורה. אם תראה שהוא לא מוכן לתת את המידע הזה עד ש"תרצה לסגור עסקה" או "תגיע לראות את הרכב, נעשה אותך מבסוט", תדע שאולי יש לו מה להסתיר.
-
מה אפשר לתקן בעצמי ומה לא ללא ניסיון - פיג׳ו 208
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של gggg2 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מסנן מזגן קל מאוד ולא צריך כלים, הגישה היא מבחוץ מתחת למגבים, בפאנל שמתפרק החוצה. גם פלאגים זו עבודה קלה מאוד ברכב הזה, רק תדאג לקנות ידית מומנט ובוקסה 14 מ"מ ייעודית לפלאגים, עדיף מפרקית: aliexpress.com/item/1005003678402616.html ניקוי מצערת אין מה לבצע במנוע הזה, בגלל המיקום (מאחורי המנוע) והחומר (עשויה כולה פלסטיק) הניקוי עלול לעשות יותר נזק מתועלת. ממליץ לקנות ג'ק הידראולי פשוט וזוג בוקים, כדי שתוכל לבצע החלפות שמן ועבודות נוספות לבד. -
אם בדיוק מתחת לסקופ אין לך יניקה/רדיאטור או אינטרקולר כמו ב STI, הדבר היחיד שתקרר זה את המדבקות על חלקי הפלסטיק של המנוע. מה המטרה שלך? להוריד טמפרטורת יניקה? טמפרטורת מים? שמן? מדדת אם אחד מהם בכלל גבוה מספיק כרגע כדי להצדיק את זה? טמפ' יניקה - אינטרקולר מוגדל, יניקה קרה. טמפ' שמן - קולר שמן. טמפ' מים+שמן - גריל קדמי פתוח יותר.
-
מחזק. נעשה לך סדר, אלה הפשרות שתקבל ב: 1. ברז - ב150 תוכל למצוא רק דור 1, שכל הוט האץ' תהיה חזקה ממנה בעקיפות. מעבר לזה, רכב מפנק עם ריפודי עור זה לא, וזה גם לא הקטע שלו. יש בו המון פשרות כאשר הוא יותר ממפצה עליהן בנהיגה ספורטיבית. 2. אבארט - יותר פשרות מהברז בהכל למעט עלות אחזקה ומקום בחניה, מדובר ברכב מיני מוקשח וכיפי עם קצת יותר כוח. איכותי ונוח הוא לא ירגיש לך. 3. אלנטרה N - אין בתקציב שלך. רק חדשות בסכום משמעותית גבוה יותר. אפשרויות ספורטיביות אחרות ביד שניה, ברובן תצטרך להתפשר על הרצון שלך לידני: מיאטה ND1 - מרגישה יותר איכותית, קבריולט, אבל מציגה פשרות בכל השאר אפילו יותר מברז. 308GTi/מגאן RS דור 4/ליאון קופרה - הוט האצ'ים נוחות באופן יחסי ומרגישות די איכותיות (לא פרימיום או משהו), חזקות, הפיג'ו היא ידנית כמו שאתה רוצה. i20n - תהיה כנראה חדשה יותר מהקודמות, אולי הכי חדשה שתצליח להשיג בתקציב שלך. היא מהנה מאוד אבל לא מכונת ביצועים כמו מגאן או ברז. ג'וליה - איכותית יותר באופן משמעותי, אני מתאר לעצמי שגם עלות האחזקה תהיה גבוהה יותר. אני בטוח שחברי הפורום יוכלו לחשוב על רעיונות אחרים.
-
1+ לגבי הסרטון, הוא מדבר בצורה רחבה יותר על כל נכות ש"לא רואים בעיניים", ולכן בכלל צירפתי קישור מלכתחילה.
-
הוא מדבר על זה בראיה רחבה יותר, גוף ונפש האדם הם לא פסל אלא משהו שמשתנה על בסיס יומי וכך גם רוב המחלות שמגדירות אדם כ"נכה". לצורך העניין, גם קרוהן/קוליטיס קשים מספיק מזכים, כי זה סבבה שהכל טוב ביום רגיל אבל בהתלקחויות אתה תחזור כל יום עם מכנסיים בצבע חום אם לא תהיה לך חניית נכה ופטור מתור (או שפשוט לא תצא מהבית שבועיים מתוך חודש לשארית חייך, שזה מה שרוב האנשים עושים כבר היום). ולך הם ייראו "בסדר לגמרי", כן? אותו דבר לגבי מחלות נפש כאלה ואחרות, הורים לילדים על הספקטרום ועוד. אתה רוצה לאפשר להם להתנהל כחלק מהחברה והם לא הבעיה כמו שאני ועוד המון אנשים אמרו כאן.
-
לכל מניחי ההנחות ו"הוא לא נראה לי כמו נכה": https://www.facebook.com/share/r/1BVR6dSahZ/ וכל מילה נוספת מיותרת.
-
תיארת פה שאתה רוצה "כמו רכב יוקרה" אבל אף רכב ממה שציינת אינו רכב יוקרה. אמרת שאתה רוצה חדש, אבל ציינת רכבים שאין להשיג כחדשים. אני חושב שאתה לא בדיוק יודע להסביר לעצמך ולאחרים מה אתה רוצה ומה הצרכים שלך. אם אתה רוצה שנעזור לך, תמלא את זה: תקציב, או טווח סביר כלשהו (20 אלף עד 200 אלף לא יעזרו). רשימה של דברים שחשובים לך, בסדר יורד. למשל: הנאה מנהיגה נראות צריכת דלק וכו' רשימה של דברים שלא חשובים לך. למשל: אמינות שימושיות עלות ביטוח/סיכוי לגניבה וכו' אחרי זה אפשר ללכת עם מה שכתבת ולראות "מה נופל קרוב". כל תשובה אחרת או דיון על רכב כזה או אחר יהיו מאוד נחמדים אבל לא יעזרו לך.
