השבוע חזרתי משוייץ, מצורפת סקירה על פולקסווגן טיגואן ששכרנו.
תכלס הזמנתי BMW X2 ידני, או משהו דומה, שהגעתי, שאלו אם אני רוצה לשדרג לאוטומט, שאלתי מה יש והציעו את הטיגואן. לקחתי.
קיבלתי טיגואן 4 motion TDI שהתברר שאין עליו הרבה מידע, אבל הבנתי בסוף שהוא אכן 4*4.
עיצוב חיצוני: הרכב שחור, נראה גדול אבל לא ענק. מכובד כיאה לפוקסווגן. תאורת לד קדימה ואחורה, גלגלי מגנזויים יפים ומראות מתקפלות שהרכב סגור.
תא נוסעים: לא נשמע קרקוש אחד כל התקופה. לוח שעונים יצוק, אבל החומר לא הכי רך שיש. מכובד ובכללי שחור, עם פס אלומניום.
אבזור: לוח שעונים דיגיטאלי, בנוסף מסך מגע גדול במרכז. בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור עם שליטה. תאורת אווירה בדלתות ולרגליים, וגם שפותחים דלתות או את הרכב יש תאורה מהמראות ומהדלת לכיוון הריצפה. הנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית (הדבר הזה ממש סטארט-אפ, נראה לי חובה ברכב הבא),
המושב מאחור זז קידמה אחורה על מסילות (ניתן להזיז 1/3-2/3) וגם כיוון זווית למשענת. יש גם מדפים מתקפלים בגב המושב הקדמי. ומגירות מתחת למושב, ותא קרור. אורות ומגבים אוטומטי. ובטוח שכחתי עוד דברים.
תא מטען: נפח סביר, ושמזיזים את המושבים האחוריים קדימה, נכנסו ארבע מזוודות ללא קושי (על חשבון הילדים, אבל הם לא התלוננו על צפיפות).
אבזור בטיחות: פעם ראשונה שלי ברכב עם יכולות אוטונומיות:
תיקון סטיה מנתיב: בהתחלה מוזר, כל הזמן הרגשתי שזה מתקן אותי בסיבובים, במעברי נתיב אני רגיל לאותת עם הפניית ההגה, פה זה לא עובד....צריך לאותת קודם ואז להפנות את ההגה. מתי שזה מסונכרן היה ממש אפשר לעזוב את ההגה ולראות איך זה פונה לבד. אחרי כמה שניות זה היה מתחיל לצפצף לי שאני אחזיר את הידיים להגה....
בלימה אוטונומית – לקדימה לא יצא לי לראות. פעם אחת בנסיעה לאחור, היה גשום, ובמגרש החניה של המלון שלא היה אף אחד בסביבה זה פתאום נלחץ צפצף ודפק לי ברקס ללא כל סיבה נראית עין. שיהיה
בקרת שיוט אדפטיבית – אחלה דבר אבל רק אם יש רכב לפניך, עד מהירות עצירה. מאוד שימושי בשוויץ, שכל שניה המהירות משתנה 80, 100, 120, 60 ויש מלא מצלמות. ככרות ורמזורים לא האט.
אורות גבוהים אוטומטיים – מכבה שמזהה רכב ממול או מלפנים ומחזיר שאין רכב. עובד בסדר, אבל התגובה להדלקה יחסית איטית.
הייתה גם מערכת חניה אוטומטית, תפקדה בסדר, יותר משחק להראות לילדים ולהשוויץ איתו.
מנוע – דיזל נפח 2.0 DSG 7. שקט, חזק, מטיס את הרכב קדימה וחסכוני. כל נסיעה הסתיימה בין 5-6 ליטר למאה קילומטר. פעם ראשונה שיוצא לי לנהוג תקופה עם DSG, חלק ולא היו בעיות או רעידות.
נוחות נסיעה טובה, הגלגלים הגדולים סופגים מהמורות קטנות, בכללי איכות הכבישים בשוויץ טובה, אז אין לי אינדיקציה. התנהגות כביש לא יצא לי לבדוק יותר מידי, גם ככה הילדים עם בחילות בנסיעה. הבלימה הדרגתית ולא נצפתה דעיכה בנסיעה הרגועה בירידות שנסעתי.
תכלס, רכב מגניב ברמה גבוהה, מרשים ואיכותי. מומלץ. לדעתי הוא לא מגיע ברמת איבזור כזו לארץ, וחבל.
אצרף תמונות בהמשך.
ליאור.