Jump to content

zvi.doc

  • הודעות

    590
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי zvi.doc

  1. אני יכול,ומטעמי שמירת ראשי, רק להגיד על אלו אשר לא אמליץ עליהם, אך פגרי BX, אמנם עצוב, אך לא מראים על איכות הביצוע. כל העוסקים בBX משתמשים בפגרים אלו. למכירה BX TRS 1988 אוטומט להשמשה או פירוק. אין בעיות רציניות . זקוקה לטסט. מחיר מצחיק.
  2. לכל מנוע יש מדיד שמן ידני, בדוק בספר הרכב או תשאל חבר אשר יראה לך. באשר לבלמים , הם אמורים לתפקד כראוי עד המילמטר האחרון, אך כדאי לראות בבדיקה ראייתית, לפרק גלגלים , זה צעד מונע חשוב כל טיפול 10K.
  3. מספר חודשים , זה הרבה במושגים של רכב. מחר אשתדל לסקר לך את הנושא.
  4. אל תסמוך על מחוג מלאי השמן. ראשית הוא אמור לתת מידה טובה רק בהתנעת בוקר או אחרי מנוחה טובה של המנוע. שנית תשווה תמיד עם מדיד השמן הידני, הוא הקובע. לגבי טיפול 10K כאשר מדובר רק במנוע, בין 300-450ש"ח כאשר המכונאי אכן משתמש בחומרים איכותיים. אני ממליץ , כי כל טיפול 10K יחל בבדיקת רכיבי הבטיחות, בלמים היגוי , צמיגים וכו' עדיף להשקיע קודם בהם , במקרה של מצוקה כספית , טיפול המנוע יכול להידחות ב-2,3K, בטיחות קודמת. אם הרכב חדש אצלך, וודא מתי עשו את חגורת התיזמון ולפי הצורך החלף אותה , על מיסבה ואפילו משאבת המים.
  5. דיברו על הנושא הרבה בימים אחרונים. מנוע צעדים אכן יכול להיות תקול, אך הרבה פעמים הוא מגיב על חישנים כמו למבדה ,חום ועוד. לכן טייל קצת בשרשורים , אולי תמצא את מבוקשך. אם לא נעזור לך לצאת מזה.
  6. מאחר ואינך בטוח, תן למישהואמין, לבדוק, התחממות , זה מצב בו המחוג יעלה למקסימום, או תדלק מנורת התראה. יהיה אובדן מים ואפילו זיוף במנוע עד דימומו. 3/4 אינו אומר התחממות. האם כל פעם כאשר המחוג עולה ל3/4, הוא גם יורד לחצי, אם כן , הרי המאוררים מווסתים את חום המנוע כיאות .
  7. אתה בוודאי מתרגם את היינס לשפתך ולא לשפת מכונאים. כאשר הם אומרים שסתום סגור, הם מתכוונים לכך: מנוף ההרמה של השסתום נמצא במצב הגבוה ביותר ואז השסתום סוגר את המעבר עליו הוא מנוי, בזמן זה נוצר בין השסתום ומנופו מרווח , אותו יש לכוון, קרא שוב טוב את המידע ושים לב לסדר החפיפה של הבוכנות. ב205 עדיף מרווח קצת חופשי,במחיר שמיעת השסתומים, מאשר מרווח צפוף. כבר ראיתי שסתומים שרופים במכוניות אלו בגלל וה"רעש" הציק למכונאי או הנהג. אם אינך בטוח , אל תתביש לבקש עזרה או להעביר את העבודה למכונאי אמין.
  8. מה תחום ההתחממות, פרט בבקשה.
  9. אם אין לך דרישות אחרות, מאשר לתחזק את מכוניתך כראוי, ברכותי לכך, אני ממליך לך להחליף את בולמי הזעזועים למקוריים אשר בוודאי תואמים למונרו. בחר לך מכונאי מאובזר היטב, מאחר וקשה לי לחשוב כי שוב איזה חאפר יתפוס את בוכנת הבולם עם ,ג'בקה". אגב בולמי זעזועים, איני מכיר הרבה מכוני רישוי, מכונאים ובעלי רכב, השתים לבם לחשיבות תקינותם של הבולמים. באירופה, בה הכבישים, פי כמה יותר טובים מאשר בארץ, מזכירים בתקשורת לציבור הנהגים לבדוק את מצב הבולמים כל 25000 ק"מ. בולמים לקויים, בייחוד קדמיים , מהווים סכנה באחיזת הכביש בייחוד בסיבובים ארוכים, מעבר לכך הם גורמים לנזקים ליתר חלקי הרכב צמיגים בראשונה.
  10. ארז, בקסנטיה הזו , מוות קליני. בני, אתמול פרקתי את כל המבנה, ניקיתי נשמים כולל הצנרת המובילה אליהם הכל נשטף בקפידה, גיליתי גם סדק קטן ליד אחד הברגים ואטמתי אותו עם אפוקסי, בבדיקה לאחר הרכבה, משם לא נזל. לי נראה כי יש דליפה בין ה"קופסא" של מילוי השמן קריא נשמים לבית המסנן עצמו, כי, גם כשהמסנן פתוח החלל מתמלא.
  11. שלום יש לי בעייה עם בית סנן האויר של קסנטיה מנוע XU, המבנה , מפלסטיק, משמש גם כמכסה שסתומים, למרות איטום מחדש, כולל טבעות האומים והאתם הראשי, יש דליפת שמן מנוע לתוך בית הסנןן ומשם דליפה אל מפזר החום של סעפת הפליטה וכמובן עישון של שמן שרוף לתוך הרכב. האם בעיה זו ידועה ? היכן אפשר להשיג בית סנן ומה העלות.? למי שי מס' טלפון של ג'אן? אולי למאן דהוא יש פיתרון? תודה מראש ZVIDOC עוד שאלה: מד הדלק בקסנטיה אינו פועל ,האם יש פתרון? השעון נבדק ונמצא תקין, .
  12. תודה לדני על השלמת המידע, דבר אשר מחזק את דעתי כי במכוניות עם "באג" יש לנסות ליישר קודם דרך כיוון התפוחים. במכון רישוי "חן" בפרדס חנה , לא משנה מה הטיפול בהיגוי, תמיד שמים מכשיר פשוט הנועל את גלגל ההגה כנגד כסא הנהג, למעט כאשר זה מפריע, וכך , על הצלחות השטות וחיווי המחשב, אין להם בעיה למרכז את ההיגוי ולשמור או לתקן מרכז גלגל-הגה. מחירים לפי איבחון 60-150 ,ישור "פרונט" יותר. במכוניות ישנות יותר , כולל"צרפתיות" אין בעיה ,ע"פ רוב, לפרק את גלגל ההגה עצמו. אבל זה דור נככד, למעט העגלה שלי.
  13. בוקסר, אני מבין כי החלפת מים ע"מ לתחזק את רכבך כיאות. כל תוספי המים הטובים , גם המוכנים וגם המרוכזים, נודו בראש דבר, למנוע קפאון של המערכת לפי תנאי האקלים החורפי של אירופה, זא מינוס 32 מעלות בימים הקשים ביותר. מעבר לכך ימא כי החומר ממנו עשוי התוסף יודע גם לשמר את מערכת הקרור. לכן כאשר אתה מכניס חומר מוכן , אתה מוגן למינוס 32מע' וגם נגד קורוזיה, אין ספק כי אם אתה , במדייקים, לכן אתה עדיין יכול להשלים את המלאי החסר במים מזוקקים אפילו אלו היוצאים ממזגן. אל תיסע בלי הוצאת אויר כיאות, בדיקת גובה מים למחרת נסיעה , על מנוע קר , לא תזיק.
  14. מאד יכול להיות כי מערכת הפליטה שינתה את מיקומה ואולי נקודה חלשה שלה קרסה, תתחיל בבדיקה לכל האורך ,כולל נקודות משען.
  15. לפי דעתי לשים תוסף עדין יחסית יכול לתחזק היטב. באשר לםטאנול, אין לי דיעה ולא ניסיון.
  16. טיפוסי לחגורה המובילה את המשאבה ההידראולית, תופעה מגונה של הBX בהתחלת עונת החורף. יש למתוח אותה חזק, (לא הכי קל אך לא נורא), אחרי וידוי כי היא תקינה . אם זה ממשיך , יש להסירה ולסובב את המשאבה ידנית על מנת לוודא כי אינה תקועה. מידת החגורה: 800X10 אפשר גם 11 אך די קשה להתקין.
  17. אני לא בטוח במונחים בעברית. אך מדובר בכיווני זוויות תקיפה וכינוס.
  18. אענה לך בסיפור קטן: יש לי BX 19BREAK בת 18שנה ואני יד ראשונה ביבוא אישי. בחמש שנים הראשונות , הייתי שם תוספון דלק , אותו הייתי רוכש בתחנה , בעת מילוי הדלק. במשך כל זמן זה, היה לי מאייד פשוט מבריק ומצתים היו מוחלפים בלי כתם עליהם. בשנת 1993 כל חברות הדלק החריזו כי הדלק כבר מתוסף ואין צורך עוד בתיסוף. ופתי כמוני, הפסקתי לתסף, אחרי שלושה ארבע חדשים כבר לא היה לי מאייד נקי ונוסף הרבה פיח לשמן וכו,. לכן , ומאחר וK44 הוא חומר חזק מדי ונועד לטיפול. אני מציע לך לתסף עם תוסף רגיל אותו תמצא בתחנות או בחנויות, אבל רק על רכב חדש ובהמשכיות.
  19. נראה כנזילת שמן על מערכת הפליטה, או סדק בסעפת, גם החיבור בין צינור הפליטה לסעפת יכול להיות לא הדוק או, לא אטום. יש גם אפשרות של נוזל קרור הנשרף על צינור הפליטה.
  20. ארז, אתה מושך אליך אש כיום במכון "פרונט ממוחשב" מעמידים את הרכב עם הגלגלים הקדמיים על צלחות צפות, אותן משחררים אחרי משיכת בלם היד. מרכיבים על כל גלגל מתקן הנאחז עם בורג הפוך בקיפול הפנימי של ה"ג'אנט". כל מתקן כזה שולח קרך אור א"א (לא לייזר) אל בן זוגו באות צד. הקרן הקדמית נקלטת באחורית ולהיפך . הנתונים מגיעים למחשב בו הזינו את נתוני הרכב במדויק. אם יש סטיית גלגלים(שפור) הרי יכוונו את התפוחים , תוך שמירה על מרכזיות ההגה. אם יש הבדל במרחקים בין הגלגלים צד ימין לעומת צד שמאל. ברכבים ,בהם יש אפשרות לכוון דרך מוט הפיתול (אנטירולי), יפתחו את הברגים הקושרים אותו למשולש ויוסיפו או יגרעו מעין טבעות חצי פתוחות , אשר לכל אחת מהן, רשום עוביה. ברכב שלך אין אפשרות כזו, לכן משחררים את כל הברגים התופסים את הגשר הקידמי למרכב, יזיזו לכוון הרצוי , עד איפוס על המסך וינעלו הכל בחוזקה. יש עוד כיוונים אשר אינם רלוונטיים לBX וקסנטיה.
  21. אם ניקח בחשבון כי עקרונית ההיגוי תקין ומכוון ולא משנה מדוע ההגה נוטה הצידה, מאחר ויש לך כרית אויר , רצוי לישר את גלגל ההגה ע"י כוון תפוחי קצות ההגה במכון פרונט. כך גם אם כן יש ביוון לא תקין זה עמור להסתדר. הרבה פעמים כאשר הגה לא ממורכז, בכביש ישר תהיה לו נטיה למשוך קצת לצד אליו הוא מטה מכיוון וזה מצב היוצר משקל על מוט ההגה.
  22. סקיפה, מאחר וכבר שמת את התוסף , הרי עשית טיפול. מאחר ואתה מדווח על היעלמות הצילצולים הרי גם פתרת את הבעייה, אני מציע לך כעת , פשוט לתת לזה לחיות ולחדש את התחקיר רק כשהצלצולים חוזרים, אבל. מבלי לשים תוסף. כי לצילצולים יש הרבה סיבות., מצתים שחוקים , פיח בתאי בערה, דלק לא מתאים, צריכת דלק גבוהה וכהנה וכהנה..
  23. בורר חימום ל-חם. טרמוסטט , לא רצוי כל עוד הוא מתפקד כיאות. בקצב הזה אפשר גם לפרק ראש ו...
  24. CAWA הצצתי בתמונות שלך , אתה מראה רק תושבת עליונה קרועה, אותה המלצתי להחליף בנוסף. אולם איני רואה צילומים של תושבת תחתונה?
  25. בטח יש לו חולץ מיוחד לפי הוראות יצרן, כל הכבוד.
×
×
  • תוכן חדש...