גם בצרפת מתכננים פעולה קשה מול הממשל ע"מ להוריד שוב את המיסוי על הדלקים . דבר זה כבר נעשה בעבר והצליח. אין סיבה מוצדקת למדינה לרכב על עליית מחיר החבית כדי לגרוף רווחים קלים.
לעומת זאת, על ציבור הנהגים יש לעשות הכל ע"מ לחסוך בצריכת הדלק גם ע"י צמצום נסיעות, אפשר להביא את הלחם מהמכולת ברגל, נהיגה רגועה ולחשוב קצת אקולוגית, זאת אומרת לחפש בכיוון רכישת רכב צנוע בצריכת דלק, להסב את הרכבים לדלקים זולים וידידותיים ולהתאגד מול המדינה לקלה בתנאים להקמת תחנות גפ"ם והסבות רכבים רבים יןתר אליו.
באירופה שוקלים לנסות שימוש מחדש של מטנול בגלל שעלותו כרגע מתחילה להיות יותר נמוכה מבנזין וסולר והוא נקי מאד. הייתה פעם תחנת מטאנול ניסיונית באיזור חיפה , מי יודע מה עלה בגורלה ומי הפעיל אותה? מטאנול מיצרים בד"כ מסלק סוכר הקל לגידול . באירופה יש לא מעט חקלאים המיצרים ממנו דלקים לשימוש עצמי. כך הם מורידים את עלויות השמוש ברכבים חקלאיים תוך שמירה על איכות סביבה.
המשך יב...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3138931,00.html