פנטום, סקירה מאד יפה ומעניינת.
בתור מכונאי ותיק, אני יכול להעיד כי גם אני וגם הרבה מעמיתי , לוקים בחוסר ידע מעמיק בנושא זה,אין זו בושה. לעומת זאת , מכונאי טוב , לומד מהניסיון לבחור ולהתקדם עם הקידמה של טכנולוגית השמנים, אשר עברה במשך כמאה שנים רק שלש מהפכות גדולות. הראשונה, תיסוף השמן בחומרים דטרגניים השוטפים באופן קבוע את המנוע. השניה צמיגות רחבת טווח. שלישית הכנסה לשימוש רחב של שמנים סינטטיים וחצי סינטטיים.
כשלעצמי, התחלתי להשתמש בשמנים סינטטיים וסינטטיים למחצה, כבר באמצע שנות השיבעים בחו"ל. שם מחירם שווה למחירם של השמנים המינרליים! בנוסף, על כל מיכל שמן מצויין בגדול למי הוא נועד ובייחוד את כושרו להתערבב עם סוגי שמן אחרים, נקודה חשובה , כאשר רוצים להשלים חסך של שמן במנוע. כאשר חזרתי לארץ בסוף שנות השמונים, הבאתי רכב עם שמן סינטטי, אולם מחיר שמן זה וכמעט אי יכולת למוצאו בשווקים הרגילים באותה תקופה, גרמו לי לחזור לשימוש בשמן מינראלי עד אמצע שנות התשעית, אז הוא החל להיות פופולארי בכל חנות חלפים מכובדת.
מחיר השמן הסינטטי והסינטטי למחצה, מוגזם עד היום, אך אין ספק כי כאשר הוא שווה כאשר הוא מתאים לרכב.