Jump to content

zvi.doc

  • הודעות

    590
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי zvi.doc

  1. הנה העקרון עליו זה פועל. אין סיפור של מזגו , חם או קר. בברכה ZVIDOC
  2. אפשר תמיד להחליף פעמון בלבד , אני ממליץ תמיד לבדוק את כל הציריה תפוחים ובלמים בהזדמנות חגיגית.
  3. התקן המנצל תופעה פיסיקלית ובצורת בו בנו אותו , יוצר מצב טורבו פאסיבי: אין לו כל תנועה לכן אין בלאי. ניסינו זאת על מספר רכבים. גפ"ם, דיזל ובנזין. בדיזל , כנראה בגלל מגושמות, חשים בהבדל הכי קיצוני, כך גם בגפ"ם. בבנזין עשינו גם ניסיון להתקין מערך כפול לפי הוראות יצרן והתוצאות מדהימות. עתה אנו רוצים למדוד על דינמומטר. ניתן להרכבה על כל הרכבים עד 3000CC אשר אין להם טורבו או סעפת יניקה עם נפח מישתנה.
  4. ציריה החלק המוביל את התנועה מדיפרנציאל תיבת ההילוכים אל הגלגל. בהנעה קידמית , יש מספר תנאים: 1. יכולת להעביר את התנועה במקום מצומצם. 2. היכולת לענות על תנועת המתלה מעלה ומטה, דבר המשנה את אורכו של הגל (ציר). 3. היכולת לעקוב אחרי פניית הגלגל הקידמי וההיגוי. ביצוע: לפניך, צריה ימין של PSA :בצד אחד , ציר מחורץ בקצה הנכנס לתיבה,כאן הוא מתחבר לדיפרנציאל בעל יציאה נקבית עם אותם שיניים. כפי שרואים הציר דק :חיסכון במקום. לשם כך מיצרים את כל הגל מפלדה מחושלת ומעורגלת העומדת בפיתול. הקצה המחורץ מחוסם ומלוטש. באמצע אתה רואה את הקרדן הפנימי (פעמון פנימי), חלק זה מאפשר את התנועה האנכית של הציריה לעומת המתלה. מכאן גל נוסף המתחבר ל"פעמון" אשר בנוי בצורה שונה, במקרה שלנו, קצה הדומה לקצה השני של הציריה , עליו מולבש הפעמון הכולל מעטפת פלדה חיצונית, אליה מולחם או חרוט יחדיו הקצה המסובב את הגלגל, ובפנים, מרכז מיציקה אשר מקושר אל הדופן עם גולות מיסב הנתונות בתוך סל. דבר המאפשר לפעמון תנועה גלקטית ( לכל הכיוונים.). הכל מלא במשחת סיכה מיוחדת ועטוף בגומית מגן. יש גם סוגי ציריה אחרים בלי פעמון. ציריה צד ימין היא ללא הגל המאריך .
  5. זה ממש תופעה סוציופאטית מעניינת, ברגע ומראים להם את הצד האפל של העולם , כולם נעלמים דום, אפילו נהגת שודים כבר לא מגיבה . חבל... אמרתי כי אני אולי נאיבי , אבל לפעמים ראייתי את הדברים שונה משל אחרים ואני לא מוותר בקלות. בברכה ZVIDOC
  6. לפחות זה, אוקי אני בטוח כי כך אתה חושב , לכן אין צורך להוסיף.
  7. פעם , או כאשר מכריזים על מנוע לבד, היתר על מתקן דינמומטר כמו בבדיקת עשן. עשיתי בדיקות כאלו גם לרכבים על גפ"ם וגם עם טורבו פאסיבי אותו אני מתקין על רכבים .בעוד יום יומיים אני אמור לבדוק קאיה ספיה אשר בה הכנסתי התקן כפול, אמסור נתונים כאשר זה יעשה, אני מת מסקרנות.
  8. AVIAD לא אתערב בסקירה שלך למעט נושא כ"ס: מאז תחילת שנות השבעים כל המכוניות האירופאיות ולאחר מכן גם היפניות מצהירות על כ"ס לפי מדידה של הרכב כולו. לכן רכבים שונים בעלי מנועים זהים מראים כ"ס שונה. זה תלוי במשקל הרכב , נפחו , צורת התמסורת וכו'. קהל היעד בארצות נאורות אינו פראייר עד כדי כך.
  9. לא להיסחף, ז'נבה שוויץ מספיק די והותר
  10. אוקי ובלי בושה, יש לי סיסמא אשר מנחה אותי כבר 33 שנות נהיגה: "אין דבר כזה רישיון נהיגה, במקרה הטוב יש אישור זמני לנהיגה, אותו אפשר לאבד בצורה זו או אחרת כל רגע" ואני מתכוון לכך , כי גם אחרי 33 שנות נהיגה ובתוכם מספר שנים , נהיגה מקצועית בתנאים מיוחדים, עדיין יש לי מה ללמוד על הכביש וזה עד יומי האחרון ואני בלי בושה, מטיף זאת לאחרים. באשר לסיבה בה כתבתי את אשר כתבתי, בדוק בשרשור, צביקה פיק מתקרב לתשובה אך לא במדויק. בכל מקרה אין שום כוונה להעליב אלא, רק לתרום ולדרבן למעלה את איכות הנהיגה על מנת לשמור חיים. הייתי שמח אם היו פותחים שרשור דביק.(כבר הצעתי זאת) בנושא נהיגה נכונה וחכמה, אני סבור כי יש לזה מקום בפורום בו הרכב נשמע לעיתים יותר חשוב מערך החיים. תשאלתי כבר לא מעט שוטרים ומורי נהיגה בסוגיות כללי נהיגה מסוג זה ואחרים וקיבלתי 95% תשובות ממש מפחידות. בקרוב בני רוצה להתחיל ללמוד נהיגה ואני בהחלט מודאג ...
  11. אי אפשר עם מנוע פועל, הרי אתה צריך לפרק את צינור הגומי בכניסה למצערת , אבל זהו , מכאן אתה מגיע לכל הפתחים.
  12. לפני כניסתך להוצאות כאלו, אני ממליץ לך לקחת את הרכב לבדיקה על מחשב. יכול להיות כי אובדן הכח בא מניהול וכיוון מנוע כושל. חצי שיפוץ מנוע יכול להיות יעיל , אם צריך , אך גם זה עלול לעבור את התקציב אשר ציינת אם אינך עושה זאת בעצמך. אני מבין כי יש לך מנוע XU 1600?
  13. ציריה הגל המעביר את התנועה מתיבת ההילוכים לגלגל. לצערי אוכל להמשיך את התיאור יותר מאוחר.
  14. לא ממליץ לך לפרקו אם אינך מיומן בכך. ניקוי עם ספריי תוך כדי פתיחת המצערת ידנית, עושה נפלאות אם הבעייה נמצאת שם.
  15. אתן לך שיטה טובה כמעט לכל סוגי הדבקים, טוב גם להורדת דבקים וצבעים מהידיים: קח משחת ידיים מאד שמנונית או ווזלין, מרח ביד רחבה על המקום והחל החדיר . זה לוקח קצת זמן אך יעיל ללא נזקים, כל יתר הומרים כולל חום עלולים לנזוק את השקיפות. אפשר גם עם שמן מנוע אך הוא רעיל לידיים.
  16. שלי גם מתרוממת לפי בקשה....
  17. איני רואה סיבה לשיפוץ מנוע צעיר כל כך אלא עם הוא עבר התעללות מתמשכת. קיט לשיפוץ מלא מתחלק לכמה חלקים , בוכנות, רינגים, מיסבי טלטל מזוודת שרוולים אם יש, או חריטה, סט אטמים מלא ועוד כהנה וכהנה. באשר להחלפת אטם מכסה שסתומים , עיניין של מה בכךך, וכמו וצביקה אמר , דבר גורר דבר. רצוי לבדוק את הנשמים, אם הם סתומים ,אטם מכסה השסתומים ייזל מחדש. באשר לצילצולים , אולי לא שמת מצתים נכונים או אם נגעת בחגורת התזמון... ספר אולי נוכל לפתור.
  18. אמנם שרייד כמו סויפט, מועשרות בתושבות כמו טנק, חלק מהן די קשה בטיפול אך אני מציע לך לבדוק מחיר במקום אחר ע"מ לדעת. אתה יכול גם להיכנס לחנות חלפים ולשאול מה מחיר התושבות ללא הנחה.
  19. WOWWOW:lol: עוד לא ראיתי בפורום הזה שרשור כל-כך משעשע.... ועוד עם תמונות ושמר (הפעם סלח לי ) עונה ברצינות.. אולם מאחר ואני נוהג להבהיר את דברי וברצינות: הפח המתוח מעל סעפת הפליטה, ימצא ברוב הרכבים בשלושים שנה האחרונים, זה מפזר את החום הרב הנפלט (ולא בגאזים) מסעפת הפליטה, כל זאת ע"מ למנוע שריפה או נזק לחלקים הקרובים לסעפת. לידיעתכם , סעפת הפליטה בחלקה הקרוב למנוע יכול לצבור חום גבוהעד האדמתה (נדיר). כך אין שום צורך להסיר את הפח הזה . הצינור התפור אליה, אמור להתחבר למערכת היניקה לפני הסנן ע"מ לחמם את האויר בדקות הראשונות של הנסיעה (כבר נאמר קודם). מאחר וכאן אפשר לקבל אויר (ולא גאזים, חס וחלילה) חם בצורה מידית. ברוב הרכבים זה התקן קיים כאשר בצורת החיבור של צינור האויר החם עם כניסת האויר הקר , יש "דלת" הנסגרת לכוון החם ע"י "יוניט" חום או וואקום. נכון כי בארץ אין לזה משמעות כבידה, אך לדעתי אין לבטל צינור זה . כמו כן כאשר הוא כבר לא קיים אין צורך לסתום את הכניסה שלו כלפי הפילטר , אך יש לבדוק כי הדלת אכן פתוחה בכוון האוויר הקר, אחרת יש צימצום זרימת אויר. את אותו פח מפזר חום נימצא לעיתים קרובות מגן על מסרק ההגה או תפוחי הקישור של מוטות ההילוכים ואפילו בקרבת צלחות הבלמים ע"מ להגן על הרכיבים מסביב לבל יפגעו מחום הצלחות. אני מקווה כי החזרתי את השאלה למקומה בברכה ,כבר לא צוחק,, ZVIDOC
  20. מעניין הנגע הזה של האונואים! באופן כללי ,הדבר אותו אנו שומעים בכל השאלות והתגובות: החורף החל והרכבים מגיבים כהרגלם לשינוי העונה, עליית הלחות עם אויר קר וכמובן , אי הכנת הרכב לחורף. אי לכך רוב התשובות ימצאו אחרי טיפול במצב המצבר, אטימות בידוד חוטי ההצתה ובדיקת זליגות. מעבר לכך יש הבדל בין רכבים עם מאייד בעל"צ'וק" ידני או אוטומטי וכמובן לבין הזנה בהזרקה. בראשונים , אשים יותר דגש על מערכת ההצתה ובשניה, הזרקה , יש לראות גם את מצב החיישנים. מנוע צעדים משמש גם כ"צ'וק" ולעיתים עם הגעת עונת החורף הוא מראה על בעיה אותה לא ראו בקייץ.
  21. "הבעיה במברשות של הדלקו" מנועי מאזדה סובלים משני דברים כרוניים: מנוע צעדים מתלכלך מהר, מד זרימת עויר לא מדייק. לגבי האחרון, חס מלגעת בחוט הלהט! אני אמליץ גם לבדוק את חיישן הלמבדה. את מד זרימת האויר אפשר לנתק חשמלית כאשר המנוע דומם ולראות אם התופעה משתנה. אין לחברו , אלא כאשר המנוע דומם. אתה יכול גם לנסות לאפס את המחשב ע"י ניתוק המינוס של המצבר למספר דקות .
  22. יפה כמעט כמו איזמל. עם המוט הריבועי של הידית יעמוד בפיתול, אחלה..
  23. בכלל יש לך מזל : לא הציעו לך שימוש באיזמל בנאים ופטיש (פטיש=מוחו של המכונאי). מפתח ריבועי מיוחד 8מ"מ, פקק חדש וטבעת נחושת חד שימושית ואל תשכח למלא שמן מרב התלהבות.
×
×
  • תוכן חדש...