אני חושב שההגדרה טרקטור קצת מנותקת מהמציאות.
אני משווה את הדאסטר לייטי שקדם לו. על פניו רכבים דומים מאוד - ג'יפונים קטנים, בעלי תיבה כפולת-מצמד, הנעה קדמית ומנוע טורבו (האחד דיזל והשני בנזין, אבל עדיין).
הייטי היה מתקדם הרבה יותר, בזה אין ספק. אבל גם היה רועש יותר מהדאסטר (בעיקר מבחינת רעשי רוח) ונוח הרבה פחות (אם כי מרוסן יותר ומתנהג הרבה יותר טוב).
הדאסטר לא מעודן פחות מלוגמות דיזל מודרניות מקבילות, גם כאלו מבית VAG (ספציפית הנסיון שלי עם אוקטביה, ראפיד וג'טה).
כרכב יומיומי שלא בהכרח מוביל משפחה, החסרונות של הדאסטר בולטים ומנגד היתרונות (צריכת דלק, כח, תא מטען) באים לידי ביטוי בצורה מאוד מוחשית.
החלטנו לרכוש את הדאסטר האוטומטי לאחר שהזמנת 3008 לא עלתה יפה (נציג שמרח אותנו לגבי זמן האספקה ובפועל הרכב לא היה בארץ בכלל). ויתרנו על עיצוב ועל תא הנוסעים המתקדם (לדאסטר דווקא יש יותר אבזור) אבל חסכנו קרוב ל50 אלף שקלים עבור רכב חדש עם מנוע וגיר שקולים. זה המון כסף, אבסולוטית.