-
הודעות
881 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shais01
-
כבכותרת, יצאתי דביל דיסקברי TD5 2004, משמש את אישתי. לקחתי אותו הבוקר לבדוק לחצי אויר בצמיגים בתחנת הדלק במושב (אלון-אברך), ומכיוון שהמיכל היה 1/3 מלא החלטתי על הדרך לתדלק. אני נוהג על רכבי בנזין, לא הייתי מרוכז, בוקר וכו'... חזרתי הביתה (2 ק"מ), אישתי קפצה לנסיעה במושב (4 ק"מ ) והאוטו לא נוסע טוב. מקרטע, סטרטר ארוך עד שמניע וכו'. התייעצות עם המוסך ובין השאלות הנכונות שנשאלו 'תדלקת בנזין?', חצי בצחוק מבחינת המוסכניק. שיט, אני נזכר בתמונה שלי מתדלק ליד משאבת הבנזין. הרכב יגרר ביום א' למוסך ולא יסע עד אז. מלבד הטריוויאלי - ריקון מיכל דלק, שטיפת הקוים, החלפת פילטר סולר - מה עוד צפוי לי? טיפים? באסה. שי
-
איציק מבית דגן. מומחה למנועי בוקסר ומצוי עכשיו באמצע שיפוץ של אלפא סוד משלו 052-4347776 שי
-
מה שלא תעשה, ממליץ שיעשה היטב ועל ידי מקצוען. חבר התחשמל במהלך מקלחת בעת שהדוד פעל. מת. חמותו שהיתה בבית ביצעה בו החיאה. לאחר אישפוז ושיקום חזר לעצמו, אבל זה די קרוב להיות נס. השילוב של מים+חשמל הוא קטלני! שי
-
לקאפה ו 166 פלטפורמה (רצפה) זהה. מערך מתלים שונה, מנועים שונים. המנוע היחידי שבבסיסו הוא זהה הוא ה V6 3 ליטר, אבל ב 166 הוא 24 שס' ובקאפה 12. כמעט ולא נמכרו 166 ידניות, הרוב המכריע אוטומטיות. קאפות ידניות יש לא מעט - 2, 2.4 ו 2 ליטר טורבו. יש אפילו קאפה 3 ליטר ידינית למכירה עכשיו ביד 2. והעיצוב... האלפא לטעמי (ואני לנצ'יונר בבסיסי) הרבה יותר יפה מבחוץ והרבה יותר יפה/איכותית/מיוחדת מבפנים. לצויפר - לא מכיר בעיות מיוחדות במנועי ה V6 של אלפא, אלה דווקא המנועים האמינים ביותר של אלפא שעושים מאות אלפי קילומטרים בלא שיפוץ. שי
-
ההסבר מעציב ופשוט - יש פחות חובבי לנצ'יה מאשר קאפות למכירה. זו תופעה שלא יחודית רק לקאפה, תבדוק מה קורה עם כמעט כל מכונית פאר ישנה שאיננה מרצדס או ב.מ.וו. (להן שוק משלהן שלא ניכנס לדיון מי הם חלק מהלקוחות...) אחזקת מכונית סאלון/פאר היא יקרה, כשהיא מזדקנת האחזקה יקרה עוד יותר, כשלמותג לא מתלווה ערך מוסף משמעותי - יש בעיה. המצב דומה גם עם אלפא 166, סאאב 9-5 וכו'. המצב של לנצ'יה קשה עוד יותר כי המותג נעלם מהארץ לכמעט עשור. כשאין מכירה של רכבים חדשים בד"כ גם שוק היד השניה נפגע קשות. אבל, לדעתי דווקא יש כאן הזדמנות לא קטנה לקונה הזהיר. אתה קונה רכב מעולה במחיר מגוחך. גם אני רואה את עצמי בעתיד חוזר ללנצ'יה גדולה, תמה או קאפה. שי
-
מה שמצער בלנציה בכלל ובקאפה בפרט זה שהמכירה שלהן קשה עד בלתי אפשרית. יש לי תחושה (תבדוק ביד 2 ותרים טלפון לכמה מוכרי קאפות) שבתוספת המחיר שנדרשת ממך (7K) אתה יכול לקנות קאפה שלמה, תקינה ומתוחזקת ולהישאר עם הדדרה. קח בחשבון שעם הקאפה תישאר, לטוב ולרע, הרבה מאוד זמן כי למצוא קונה קשה מאוד. כחובב המותג (החזקתי תמה טורבו עד לאחרונה) וכמי שעוקב אחרי הלוחות - תראה את אותן הקאפות ביד 2 במשך חודשים, ועל פניו לפחות, מניסוח המודעה, מדובר במכוניות טובות ומטופלות. שלא תבין לא נכון, אני מת על לנציה, יש לי בבית (מעבר לתמה שנמכרה) פריזמה+בטה HPE, ואני ממש לא מאלה שחושבים על מכירת הרכב בעת קנייתו, אבל לא כולם כמוני וכדאי שתהיה ער לכך. ולהחזיק קאפה זה הרבה יותר יקר מדדרה - דלק, טיפולים, חלפים וכו', אם כי כאן יש פתרונות טובים מאוד כמו שבי באחיעזר שתענוג לטפל אצלו. בהצלחה! שי
-
בול המידה של ה166 שלי. החלפתי לפני שבוע רביעיה ל TOYO T1R, רק בדירוג מהירות/עומס 93W. המחיר הכי זול שאני מצאתי (ולא שאני תותח מו"מ) היה 520 ש"ח לצמיג כולל מע"מ, בצמיגי אנטון. אם ההצעה שלך היא ל T1R אז המחיר מצויין. לא קניתי מהם כי הצמיגים שלהם היו מ 0110, העדפתי לשלם טיפה יותר ולקבל צמיגים מאמצע 2010. לדעתי T1R הוא צמיג מצויין באופן מוחלט ובמיוחד ביחס למחירו. יש לי סט כזה על ה GTV כבר חצי שנה. העובדה שקניתי עוד אחד מעידה על כך... שי
-
מסכים לגמרי. אחד הכבישים הבודדים במדינה שבאמת מאפשרים להרגיש ניתוק מההמולה. שי
-
לפני חצי שנה קניתי רביעיית T1R ל GTV שלי. השבוע רביעיה ל 166. מסקנה ? כנראה שאני מרוצה שי
-
כמי שהיה לו סמוראי לפני בערך 15 שנה, אני בהחלט מסכים. אבל למה דיסקו 4? כיום על TD5, והוא בהחלט סביר. שי
-
בנוסף לכל מה שנאמר כאן ממליץ לך לוודא שהביטוח מכסה את נהיגתך. אני באמת מפרגן, זו אחלה הזדמנות וזה יכול להיות יום של כיף אמיתי ועם טיפה שיקול דעת אין סיבה שהוא לא יגמר עם טעם טוב מאוד. אבל לא הכל תלוי בך, תאונות יכולות לקרות ולאו דווקא קשות כפי שרמזו כאן. מספיק שמישהו יפגע בך מאחור או מהצד. מספיק שרגע תופתע או לא תשים לב ותפגע במישהו מאחור. עלויות התיקון ברכב שכזה מטורפות. גם אם אתה לא אשם או אם האשמה גבולית תיכנס כאן להרפתקה ארוכה ויקרה. חפש את השרשור של שוכר ה S2000. אמנם סביב תקלה טכנית אבל גם אתה יכול למצוא את עצמך עם חשבון של עשרות אלפי שקלים על תאונה קלה וטיפשית. דווקא בגלל שמדובר ברכב 'מועד' מבחינת הביטוח נדיר שמבטחים אותו לכל נהג וללא מגבלת גיל, כי זה מייקר מאוד את הפרמיה. גם אם הביטוח לא מכסה אותך, אפשר בדרך כלל להוסיף נהג זמני ליום-יומיים בעלות נמוכה. תוודא שיש לך ביטוח מקיף בתוקף. בלי זה לא הייתי מתקרב לאוטו, למרות הפיתוי. תהנה! שי
-
מהו התאריך המקסימלי של צמיגים חדשים? לנטרה 96'
shais01 פרסם הודעה בנושא של arik.in.a בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הנקודה האמורה (לבנה או צהובה) מופיעה אצל חלק מהיצרנים כסימן לצמיגאי למקם את הצמיג על החישוק כך שהיא תהיה ליד הונטיל. מיקום שכזה יביא לאיזון מיטבי/שימוש מינימאלי במשקולות בתהליך האיזון. זאת כמובן בהנחה והחישוק מאוזן ולא מעוות. שי -
הונאת ביטוח בענין שבר שמשות למישהו שלא כתב כותרת עניינית.
shais01 פרסם הודעה בנושא של roverTI בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בקיצור אתה שואל האם תוכל לרמות את חברת הביטוח שי -
האם למוסך משתלם לבצע תיקונים במסגרת אחריות יבואן לעומת תיקונים מחוץ לאחריות ?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Buki בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נשמע הגיוני. יתרה מכך, אני מניח שמחיר שעת עבודה לפיה מחוייב יבואן הרכב ע"י המוסך בעת ביצוע תיקון באחריות נמוך ממחיר שעת העבודה לפיה תחוייב כלקוח פרטי. אתה נתקל בבעיית מוטיבציה של המוסך בעת טיפול בבעיה במסגרת האחריות? שי -
מה שלא מסתדר בסיפור היא העובדה שהיא יזמה את הפניה למוסך, כך שהיא חשה/חשבה שיש תקלה לפני שהמוסך זייף/ביים אותה. יתכן ומישהו עבר על האוטו וניתק את המחבר ושכח לחברו? אולי המכון ספידומטרים בזמן שהוריד 100K בצחוק כמובן, הרווחת ובהצלחה. שי
-
ברכישת רכב משומש שעדיין אמור להיות תחת אחריות יבואן כדאי לפני הרכישה (בנוסף!) לבדיקת הרכב לפנות למוסך מורשה/מח' השירות של היבואן ולוודא שהאחריות עדיין בתוקף. במקרים מסויימים האחריות תפוג גם אם פרק הזמן הרשמי טרם הסתיים - תאונה שתוקנה שלא במוסך מורשה/מוסך היבואן, אי ביצוע טיפולים במועד וכו'. שי
-
ezl280 - איזה יופי של פוסט! שי
-
בעבר שקלתי לקנות רכב שכזה. שאלתי את בעל המוסך שלי, מורשה רובר/לנד רובר, בו טיפלתי במשך שנים בדיסקברי שלי (עד היום). הוא הזדעזע מהרעיון. אמר לי שזה אוטו שנכנס למוסך ואתה אף פעם לא יודע איך ומתי יצא ממנו. בניגוד ל 620 האטמוספרית שבה יש מנוע הונדה, כאן זה מנוע מקורי של רובר ולדבריו הוא מאוד לא מוצלח. קניתי תמה טורבו ונהניתי ממנה מאוד. בכל מקרה, אלו רכבים ישנים שעברו חיים קשים, להיסטוריה הספציפית של הרכב יש משמעות גדולה לא פחות מאמינותו הבסיסית. שי
-
אני מקווה רק שבניגוד לשרשורים הקודמים שלך השרשור הזה לא יגמר בזה שאתה תרכוש את הסיריון הזו מהסוחר במחיר מחירון, כדי לפצותו... וברצינות - תנוח דעתך, בצעת את המוטל עליך בצורה מיטבית תוך גילוי נאמנות ללקוח. כל הכבוד. שי
-
רביעיה בפחות מאלף ש"ח? לדעתי מחיר סביר לרביעייה שכזו הוא באיזור 1600-1800 ש"ח, תלוי במקום וכישורי המיקוח. שי
-
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מתנדב! ב 166 יש מצבר וורטה בן כחודש. ב GTV יש מצבר FIAMM די ותיק אך כוחו במותניו. מאחר ותא המטען בGTV הוא זעיר דווקא נראה לי שהניסוי בה יותר אפקטיבי (יביא לריכוז גז במהירות רבה יותר). שי -
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מרק, ציינתי שאיני מומחה למרצדס. ציינתי שאיני רואה הבדל בין אלפא למרצדס (לעניין מצבר בתא המטען, בכל היבט אחר ) הדגשתי את מה שאני הייתי עושה, מכאן ואילך השארתי זאת להחלטת פותח השרשור. לכן, לא מבין את פשר ההודעה העוקצנית שלך, ובמה לדעתך היא תורמת לשרשור. שי -
לכל הגיבורים והמתלהמים קיראו את שכותב מנכ"ל טלרון (rshaviv), יבואני וורטה אחד המצברים האיכותיים בשוק: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2704336&postcount=20 מעצבן או לא, יבואן מצברים לא חייב לתת מצבר חדש במקום זה שכשל חודש לפני תום האחריות, והרוב אכן לא עושים כך. ואם זה מה שקורה עם מצבר איכותי ויקר כמו וורטה, אז מה הפלא שכך נוהגים במצבר חסר יחוס שכזה. לדניאל : אתה צודק! בעל החנות נתן לך שירות אמין ויוצא דופן וראוי לפרסום החיובי שנתת לו! שי
-
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
חיים שלום אני לא מכיר מרצדס, אבל העקרונות לדעתי זהים. בשתי האלפות שלי המצבר מותקן בתא המטען במקור, 166+GTV. בשתיהן אין הכנה לצינורית ניקוז למצבר. אין התייחסות לצינורית שכזו בספר הרכב. למרות ששתיהן נוסעות כך שנים לא מעטות, אין כל עדות לנזק בתא המטען. צינורית שכזו לא מופיעה ב eper (קטלוג החלפים של קונצרן פיאט), צירפתי קישור אם זה מרתק אותך בעל מקצוע מהתחום (רן) מעיד שאין צורך בצינורית שכזו במצבר בעל מכסה כפול (וורטה). לכן אני הייתי יורד מהניסיונות לאתר צינורית שכזו ונוסע לשלום... שי
