-
הודעות
881 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shais01
-
גם בתמה היתה מדידת מפלס שמן ואפילו מפלס נוזל קירור. ב 166 הנוכחית שלי יש מדידת מפלס שמן אבל כל כך לא ידידותית שהיא חסרת תועלת ומפלס נוזל קירור אין. אמיר - התגובה שלך מהיום משובחת. אני חותם על כל מילה. שי
-
גם בתמה היתה מדידת מפלס שמן ואפילו מפלס נוזל קירור. ב 166 הנוכחית יש מדידת מפלס שמן אבל כל כך לא ידידותית שהיא חסרת תועלת ומפלס נוזל קירור אין. אמיר - התגובה שלך מהיום משובחת. אני חותם על כל מילה. שי
-
קח בחשבון שצביעה בצבע שונה מהצבע הקיים יקרה הרבה יותר, בהנחה ועושים עבודה טובה. זאת מכיוון שבהחלפת צבע צריך לצבוע המון משטחים שאחרת לא נצבעים. זה די מבאס לפתוח דלת ולראות את הצבע הישן על המשקופים, או בתא המנוע... שי
-
ננסה, תודה על התגובות. שי
-
הייתי בסופ״ש האחרון במילנו ובצפון איטליה. הגלאקסי s1 שלי לא קלט gps. האייקון הבהב כל הזמן בלבן כאילו הוא מנסה, אבל לא עבר לירוק קבוע המציין קליטה. כל התוכנות המבוססות gps שניסיתי להפעיל הודיעו שהן ממתינות למיקום, שלא הגיע גם אחרי המתנה ארוכה מאוד. רעיונות? תודה שי
-
מזל טוב, מאיטלקיה גודשת ומזדקנת קשה להיגמל שי
-
אין לי מושג לגבי העלות, אבל אני בטוח שאל גור ישמח לשדך לך את בתו שי
-
סיפור מכירת הפונטו - ממש לא נורא. מפתיע לראות שאחזקת פונטו שאמורה להיות מהצד הזול של היצרן מתבררת לעיתים כיקרה מאחזקת תמה טורבו. החזקתי תמה טורבו בעצמי וזה באמת לא היה נורא. ה 166 יותר תובענית (לא שלא הזהירו אותי מראש...). בהצלחה עם הקאפה, הימור שלי - זו הלבנה 97 שפורסמה כאן בפורום ע"י מישהו שקנה ומייד עבר לחו"ל? אם כן נראה שעשית עסק טוב. שי
-
תאונה קטנה אך מצערת שקרתה לי שעה לפני הצום [גלגל עקום]
shais01 פרסם הודעה בנושא של shlomi6280 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לפני שאתה אוכל סרטים על כך שהתעקמה הנאבה, (שזה בהחלט אפשרי ) שווה לבדוק אם הספר שהותקן לא הותקן עקום. בחלקם יש פין הכוונה קטן שאמור להכנס לחור יעודי בגאנט, יתכן ופספסת אותו. שווה לשחרר את הברגים, להרים את האוטו ולהדק אותם בשנית בצורה הנכונה - לסגור את כולם בלא הידוק ואז להדק בהצלבה. גם סגירה לא נכונה עלולה להביא לגאנט שיושב עקום. שי -
מחכה לגרר- חום מנוע עולה עד למקסימום הפורד פיאסטה 2000
shais01 פרסם הודעה בנושא של shlomi_e11 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בלא קשר לתקלה הטכנית שאני מאחל לך שתיפתר במהרה ובזול, אני תומך מאוד בהחלטתך להמשיך בנסיעה למרות חום המנוע הגבוה עד למקום בטוח לעצירה. יכול להיות שבכך החמרת את הנזק, אבל כמי שראה ב'לייב' תאונה בה נדרס נהג שעצר על נתיב הנסיעה (בגלל תקלה אני מניח) בכביש ישר, פנוי ובאור יום מלא אני מאמין שאין שום דבר שמצדיק לעצור על הכביש. כל עוד האוטו נוסע, נכון להמשיך גם במחיר החמרת התקלה הטכנית, קריעת הצמיג המפונצ'ר ובכלל. בתאונה האמורה עצד טנדר מיצובישי מאגנום (ממש לא רכב קטן) בנתיב השמאלי בכביש 1 באזור מחלף גנות. הנהג הציב משולש אזהרה אבל בחר משום מה להסתובב לפני האוטו. רכב שנסע מאחורי לא שם לב ופגע בו במהירות שיוט. הנהג נמחץ בין הרכב הפוגע לבין הטנדר. המסקנה שלי: לפנות בכל מחיר את נתיב הנסיעה. להפעיל מאותתי חרום, להציב משולש אם ניתן. להרחיק את כל נוסעי הרכב מהרכב ומתנועת הרכבים האחרים. להודיע למשטרה. שלא נדע. שי -
בנצי, אני מבין שאתה מדבר על טיסה פנימית בארה"ב בחברה אמריקאית. אז נכון שאולי הסטנדרט השירותי נמוך משל חברות מובילות אבל גם חברות שכר אמריקאיות נתונות תחת פיקוח קפדני של ה FAA, זו לא תעודת ביטוח אבל אני מאמין ששם המצב יחסית טוב. אני מתכוון לכל מיני חברות קיקיוניות, ויסלחו כל יוצאי חבר המדינות לשעבר, אבל בעיקר משם, שברור לך שהטייסים בקושי מדברים אנגלית, שלא לדבר על המכונאים, ומה לעשות, הכל בתעופה זה באנגלית - הנהלים, הספרות, המחשבים - הכל. איך הם מתפעלים את המטוסים הללו? ואני כבר לא מדבר על אלו שעדיין טסים במטוסים מהעידן הסובייטי כמו טופולב 154 ודומיו. אני לא בטוח אבל יש לי תחושה שבחלק ממדינות דרום אמריקה המצב דומה. שלא לדבר על אפריקה שהוזכרה כאן. מה שאני מנסה לומר זה שזה מדהים אותי שאנשים שישלמו עשרות אלפי שקלים למנתח ידוע ולא ילכו על המנתח הסטנדרטי (שבהרבה מקרים טוב ומיומן יותר מהשחצן המפורסם) יחסכו 10% בעלות הכרטיס ויטוסו באיזו חברת זבל. והסטטיסטיקה בין חברות העולם המערבי לבין אלו של העולם השלישי ממש לא דומה. אפילו לא קרובה. שי
-
אני מבין לגמרי את הרצון לחסוך על חשבון הנוחות, חברות ה Low Cost פורחות על הרקע הזה. אין שום פסול בלטוס ללא ארוחה או שתיה, לשלם אקסטרה על מזוודה וכו' ובתמורה לשלם פחות על הכרטיס. אבל היית מוכן לטוס בחברה שמחפפת בתחזוקת המטוסים (לא במוצהר, אבל בפועל)? שלא משקיעה בהכשרת צוותי האויר והקרקע? שמשלמת להם פחות ולכן בהגדרה יגיעו אליה הפחות מנוסים/טובים? שי
-
ההיפך. במטוס אין כמעט בטיחות פאסיבית (שנועדה להגן עליך במקרה של תאונה - חגורות בטיחות, איזורי ספיגה, כריות אויר)ויש המון, הרבה יותר מברכב בטיחות אקטיבית, שנועדה למנוע את התאונה. שי
-
לא בג'מבו שבו כל המנועים ממוקמים בקו אחד מתחת לכנף אלא ב DC-10 שבו יש שני מנועים מתחת לכנף ואחד במייצב הכיוון בזנב. זו תצורה שבעזרת מיומנות הטסה גבוהה מאפשרת לשלוט איכשהו במטוס. גם שם הם התרסקו בסוף, אבל על המסלול. ואם אתה מתכוון למקרה שאני מתכוון אליו, זה לא היה פד אקס אלא יונטייד : http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 שי
-
אני מסכים עם אלו לפני שהבינו שכנראה לשכנע אותך לא נצליח. אז מה דעתך על המקרה הבאמת מזעזע הבא: ג'מבו יפני באמצע שנות השמונים המריא לטיסה פנימית. אחרי 12 דקות נקרע חלק בזנב המטוס. בעקבות הקרע המטוס איבד את כל ההידראוליקה (4 מערכות נפרדות שבמקרה הצנרת של כולן עברה בדיוק בנקודת הקרע, מישהו הזכיר ענבים?). משמעות אובדן ההידראוליקה היא שהמטוס איבד את כל ההגאים וטס ללא כל יכולת שליטה של הצוות. בשל היציבות הבסיסית של המטוס הוא שרד עוד 23 דקות באויר, זמן בו חלק מהנוסעים היפנים הממושמעים והמסודרים כתבו מכתבי פרידה למשפחותיהם, ואז התרסק על צלע הר. כל הפרטים כאן:http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Airlines_Flight_123 אז נכון שבתיאוריה הנוסעים יכולים היו להנצל לו היתה להם מערכת כפי שאתה מבקש. אבל כמה נוסעים היו על המטוס לו היתה לו מערכת שכזו? בדיוק אפס, כי הם לא היו מוכנים לשלם את עלות הכרטיס. במקום זאת בואינג שינתה את התכנון של הצנרת ההידראולית ומאז אף ג'מבו לא התרסק בגלל הסיבה הזו. שי
-
האירבס שביצע נחיתת ציוף כמעט מושלמת על ההדסון איבד את שני המנועים כשפגע בלהקה של אווזים אחרי ההמראה. אף טייס נורמלי (והקברניט שם היה נורמלי ביותר) לא ילך על נחיתת ציוף על נהר כשיש לו מנוע אחד פועל והוא יכול להמשיך לנחיתה בשדה סטנדרטי. רוב נחיתות הציוף נגמרות רע הרבה יותר. ציפורים קטנות יותר שנשאבות למנוע בדרך כלל לא משביתות אותו. מנוע סילון זה מנוע הרבה יותר קשוח ממנוע בעירה פנימית וממשיך לפעול גם אחרי שהוא סופג נזק משמעותי. גם לפגוע בלהקת אווזים וגם ששני המנועים יפגעו ויכבו זה באמת לזכות בלוטו (או על פי הדוגמה שניתנה כאן - להחנק מעינב). שי
-
השאלה היא מה תעשה אתה ורוב הציבור בפעם הבאה. תקנה כרטיס בחברה מכובדת שיעלה 10-20% יותר או תמשיך לטוס ב'קירגיסטן הולידיי צ'רטרס' רוב הציבור ימשיך לבחור באופציה השניה (שלא לדבר על לטוס מעל מדינות שאם תנחת בהן במקרה של תקלה, אולי היה עדיף לך כבר למות בהתרסקות.) ולפותח השרשור, כשתסכים לשלם 20,000$ לטיסה לפאריז במקום 500$ ,לשבת רתום לכסא כל הטיסה ולהשתין בבקבוק, אז נדבר. נראה לי שהביקוש (למרות ההיתכנות ההנדסית) יהיה די נמוך. וכל זאת כדי להתמודד עם אחד הסיכונים הזניחים ביותר שהאדם המודרני מתמודד איתם. שי
-
גם אני. במונית, באוטובוס ובמיניבוס. תמיד. לא מאימת החוק, מתוך הבנה שזה חשוב. שי
-
באגירה, הטענה שלך לא מוכיחה דבר. לדוגמה: אף אחד לא ישבית טוארג V10 ואפילו לא גולף GTI בגלל החלפת גיר, גם אם ההחלפה תעלה 20 או 50 אלף ש"ח. השאלה היא האם הגיר טופל היטב ולמרות זאת כשל, ויתרה מזאת האם באמת צריך להחליף את הגיר או שהתקלה ניתנת לפתרון בהחלפת חיישן כזה או אחר, בעלות זניחה, והחלפת הגיר באה לחפות על חוסר המקצועיות באבחון התקלה. אין לי מושג לגבי המצב בשטח. אין לי מושג אם הרכבים הללו אמינים או לא ומה רמת השירות של צ'מפיון. אני רק מתייחס לטענה שלך. עצם העובדה שרכבים של 200 או 500 אלף ש"ח ממשיכים לנוע על הכבישים אינה אומרת דבר על אמינותם או על מקצועיות מוסכי היבואן. שי
-
737 קלאסיק (סדרות 300-500) ו 737NG סדרות (600-900ER) הן אותו המטוס, כמעט במדויק. הכנף שונה במעט, הקוקפיט הפך ל GLASS COCKPIT ובגדול זהו. כל מערכות המטוס - דיחוס, חשמל, הידראוליקה - זהות. יתרה מכך, חברות קטנות יכולות לתפעל את הקלאסיק וה NG כצי מעורב, על בסיס רשיון זהה. כל השיפורים שאתה מציין - הטווח, כמות הנוסעים הגיעו בעיקר משני מהלכים סופר פשוטים - החלפת המנועים (שניהם עם CFM-56) והארכת הגוף, כמובן שגם שינוי הכנף שיפר את הטווח - כנף יותר יעילה והמכילה יותר דלק. מלבד זאת, טווח מירבי הוא נתון חסר משמעות למטוס נוסעים. הנתון החשוב הוא הטווח המירבי עם מטוס מלא, ובנוסף כמה מטען יכול המטוס לשאת נוסף על כמות נוסעים מלאה למכונאי המטפל בו, ולטייס המטיס אותו (למעט ה GLASS COCKPIT) אלו מטוסים זהים. שי
-
מטוס הנוסעים הפופולארי בעולם - בואינג 737 תוכנן באמצע שנות ה 60 וטס לקראת סופן לראשונה. והוא עדיין מטוס הנוסעים הנמכר ביותר בעולם... אז המנועים הוחלפו ליעילים וחסכוניים יותר, הקוקפיט שונה בחלקו - הרבה יותר ממוחשב, הכנף שונה. אבל בגדול זה אותו המטוס שטס כשפורד מוסטנג (דור 1) היתה הדבר הלוהט ביותר על הכביש... שי
-
טס לארצות הברית, צריך עזרה לגביי מידע על המטוסים
shais01 פרסם הודעה בנושא של or_lougasi בתוך אוף-טופיק
אתה מבין שאתה טס לאמסטרדם ב KLM ולא בדלתא, נכון? לא שזה רע, אפילו להיפך. נסה לפצל את הטיסה כך שיהיו לך כמה שעות באמסטרדם, יש רכבת נוחה לעיר ותרוויח טיול בעיר חמודה וגם תרווח קצת את המסע הארוך. שי -
איזה באסה! מאחל לך שתמצא במהרה. אני מניח שאני לא מחדש לך דבר, וכל שאציע כבר בוצע, אבל הגניבה התרחשה על רקע של גניבה מזדמנת לכיף (נערים משועממים בחופש) או למטרת רכב ספציפי זהה. אם זה המקרה הראשון, סיכוי סביר שהיא ננטשה היכן שהוא באיזור הגניבה, במקום צדדי. ממליץ לחפש היטב באיזור. אם זה המקרה השני, מהר מאוד רמזים יגיעו לבעלי מקצוע מהתחום (הצעות לרכש חלקים וכו'). ממליץ לדבר אישית עם כולם - כפי שאתה יודע אפשר למנות אותם על אצבעות כף יד אחת. חשבתי שאנחנו, בבחירתנו באלפא, מוגנים יחסית מהעניין הזה שי
-
