Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. בתל אביב. פתק של העיריה לפני גרירה. פרטים ימסרו לחברי פורום מוכרים, כנהוג.
  2. מצטרף להמלצה, אפילו שבסוף לא שיפצתי אצלו. באלפא gtv שלי הלך האלטרנטור. מאחר ומפרקים חצי רכב כדי להגיע אליו, היה לי חשוב שיעשה שיפוץ איכותי. קיבלתי המלצות על רוני סטארט, דיברתי איתו מספר פעמים בטלפון (שמו רוי, קצת מבלבל). ענה בהמון סבלנות ומקצועיות, כולל בהפוגה ממילואים בצו 8 ברצועה. אז : א. כבוד על השירות למדינה. ב. שירות מצויין ללקוח יש. בסוף מצאתי אלטרנטור מקורי חדש, והעדפתי להתקין אותו על פני משופץ, אבל אם אזדקק לשיפוץ, רוני סטארט זו הכתובת!
  3. בטרקלין, בחינם... בכיף RS.
  4. ואם הצלחנו בכוחות משותפים להגיע לזה, דיינו. עכשיו אני בטוח שהתרופה לסרטן, להתחממות הגלובלית ולסכסוך הישראלי פלסטיני מעבר לפינה. בצחוק ובידידות RS, באמת!
  5. אני באמת חושב שפנדוב הוא אדם בוגר והוא מסתדר בהחלט בסדר גמור לבד, אבל במקרה הזה אני חושב שנכנסת בו טיפה יותר מדי. מבחינתי, ולדעתי גם מבחינתו, מדובר בסוג של הומור, לא תמיד סטנדרטי, לא תמיד מובן לכל, אבל זה הכל. אני בטוח שלא היתה לו כוונה לפגוע במי מהכותבים כאן בשרשור הזה.
  6. צודק, טעות שלי. הטייסים נהרגו ועוד כמה בני אדם.
  7. הבעיה היא לא ב FBY. זו מערכת יעילה, אמינה וחסכונית והיא נמצאת ב 777 כבר 20 שנה. הבעיה היא בתפיסת העולם של איירבס לעומת בואינג. באיירבס הסטיק בצד. זה מייצר קוקפיט מאוד מרווח ונוח. מאוד אלגנטי. מאוד נוח לאכול על מגש כשלא מזדקר לך סטיק בין הרגליים (בלי אסוציאציות...). אבל, טייס אחד לא יודע מה השני עושה עם הסטיק. תשווה את זה לנסיעה ברכב שננהג על המגבלות. אם יש לך הגה מולך, ואתה חש בדיוק מה הנהג עושה בכל רגע, קל הרבה לצפות איך הרכב יגיב. בסיפור של אייר פראנס אחד הטייסים החזיק את הסטיק עד הסוף לאחור, בגלל פניקה, וגרם למטוס לצלול בהזדקרות מתמשכת מגובה השיוט עד למים. בבואינג זה לא יכול לקרות. בלוגיקה דומה, באיירבס המצערות לא זזות. לטייס אין תחושה פיזית של מה המנועים עושים, יותר מכך, עד כמה שאני מבין (ואני לא מכיר את המערכת שם עד הסוף) הוא לא יכול פיזית לשנות את כח המנועים בניגוד למה שהמטוס החליט שצריך. בבואינג לעומת זאת, כשהמצערות נשלטות על ידי המטוס, הן זזות בדיוק כמו בתפעול ידני של הטייס, זה גם נותן לו תחושה פיזית של מה קורה (בדומה לסיפור של הסטיק), וגם הוא יכול פיזית, בצורה אינטואיטיבית, לשנות את מצבן ובאופן ישיר את כח המנועים. זה לא מנע מצוות של טורקיש לרסק 738 בפיינל באמסטרדם, ולהרוג את עצמו ואת כל הנוסעים בגלל תקלה במערכת, אבל אם הם לא זיהו את זה בבואינג, באיירבס בטוח הם לא היו מזהים. בקיצור, איירבס יותר אלגנטי, כאילו יותר מתקדם אבל מרוב תחכום מציף בעיות שלא קיימות במערכת רגילה. סוג של סיטרואן או DSG7...
  8. היכולת שלנו לקבוע האם דגם של איירבס מוצלח משל בואינג או להיפך מוגבלת מאוד. התכנון דומה מאוד, המנועים בלאו הכי לא מיוצרים ע״י יצרן המטוס ובמקרים רבים זהים, גם האויוניקה ורכיבים נוספים. מהחיים אני יכול לומר לך שכשאלעל מטיסה 737 למדריד (לג ארוך ומגבלתי) במקביל לאיברייה עם 320, אני מבין שהם משאירים לא פעם מטען מאחור בקיץ, בעוד שב 737 נשאר עוד ספר. רואים את זה מצויין גם בטיפוס. 737 ׳קורע׳ 320 בטיפוס, גם כשה 320 קל יותר. בשניהם המנועים זהים. אבל שוב, היכולות מאוד דומות, והרבה פעמים שיקולים אחרים מכריעים, כמו מימון, זמן אספקה וגם פוליטיקה (ושוחד...). חברות גדולות בכלל מחזיקות ציים לכאורה מתחרים. לופטנזה עם 748 ו380, אייר פראנס עם 777 ו340. יש לזה לא מעט יתרונות. יש הבדל תפיסתי גדול בין החברות. בואינג דוגלת ביותר חופש פעולה ואחריות לטייס, איירבס ביותר אוטומציה. בנתיים אני מתרשם שהגישה של בואינג נכונה יותר ונדמה לי שגם איירבס מכירה בזה, ולוקחת צעד אחורה. לדוגמה, בסבירות גבוהה התאונה שלאייר פראנס בדרך מברזיל לאירופה לא היתה מתרחשת בבואינג. באיירבס, מעבר לעובדה שהמטוס מגביל את הטייס בביצוע פעולות מסויימות, יכולת הבקרה ההדדית בין הטייסים, ויכולת הבקרה של הטייסים על פעולת המטוס פחות טובה. משמעותית.
  9. 767 הוא ממש לא מתחרה. מטוס מיושן בערוב ימיו על פס היצור, שהשמועות אומרות שנשאר פתוח רק כדי לגשר לתחילת היצור של המתדלק הבא של החיל האויר האמריקאי, ה kc-46. אף אחד באלעל לא שוקל ברצינות לקנות 767 חדש. הדילמה היא בין צי מבוסס בואינג, 777/787 לבין מבוסס איירבס, 330/340׳ואולי 350. אתה צודק בכך שאין הקבלה מלאה בין דגמי בואינג ואיירבס מבחינת הגודל.
  10. בגדול זה הרעיון, 787 כמחליף 767, 777 לדגמיו כמחליף 747. להחליף מטוסים ישנים ובזבזניים במטוסים חדשים ויעילים. היתרון בצמצום מספר הציים הוא בעיקר תחזוקתי. ועם כל הכבוד לאיירבס, אני מכיר שבדגמים הרלוונטיים הבואינגים יותר מוצלחים. 737 מול 320, 777 מול 330. זה לא אומר שלא יהיה איירבס באלעל, מימון זה שיקול מכריע, לפעמים יותר מהבדל קטן ביכולות המטוס.
  11. כי הטורקים לא מוכנים שמטוסים אזרחיים ישראליים עם מאבטח ינחתו אצלם, אז מטוס צבאי? חלק מהטענות של אלעל (וארקיע/ישראייר) כנגד משרד התחבורה הן שנותנים לכל טורקי זב חוטם שרוצה לטוס לארץ בעוד שהטורקים לא נותנים לנו לטוס לשם. זו דוגמה לתחרות לא הוגנת, ולהתנהלות לא הוגנת של משרד התחבורה שלנו. חוץ מזה, קרנף לוקח 90 +/- נוסעים, אתה יודע בכמה נגלות מדובר? ושוב, לא מדובר פה בחילוץ ישראלים שנתונים בסכנה כלשהי - מדינה בהפיכה צבאית, אסון טבע וכדומה. במקרה כזה צריך לעשות (ונעשה בעבר) כל מאמץ לחלץ אותם. נגרמה להם אי נוחות לא קטנה, אבל זה הכל.
  12. אלעל טיפלה בשנים האחרונות בצי צרי הגוף שלה, החליפה את ה 757 הישנים ב 737 חדישים. לכולם ברור שהשלב הבא צריך להיות רחבי הגוף, ה 400 בעיקר. יש שחושבים שאלעל, כחברה בינונית בגודלה צריכה להתמקד בשני ציים, 737 כצר גוף ( וזה כבר בוצע) ו777/787 כרחב גוף. אולי אפילו איירבס, ירחם השם. נראה מה המנכל החדש רוצה ומה הבעלים מוכן לשלם... ומפרגן מאוד על הכנות שבשורה הראשונה.
  13. אז תוכיח. גם אני טסתי אתמול בלופטנזה בטיסה ישירה מתל אביב ללוס אנגלס ב 100$. באתר הרשמי של בריטיש זה המחיר.
  14. עכשיו עומד בנתבג 777 של בריטיש, כך שכנראה אתה טועה. או שהם מכרו כרטיסים ב 500$ במקום אלעל ב 1500$ ולכן עברו מ 320 ל 777 (not)
  15. חצופים כי אף אחד לא חייב להם כלום. החברה שבה הם קנו כרטיסים כנראה שמה עליהם ז*ן. זה מאוד מבאס ולא נוח, אבל זה הכל. אז נוצר לחץ ומשרד התחבורה שמתנהל פה בצורה כושלת לחלוטין (עם המון כוונות טובות), מתאם את הטסתם לאתונה ומשם לארץ על חשבוננו, וגם על זה יש המון טענות ומרמור וצעקות. ואני עובד של אלעל, לא הסתרתי את זה אף פעם, בהגדרה לא אובייקטיבי, בניגוד לאובייקטיביות המופלאה של חלק מהמגיבים כאן, ולכן אני לא נכנס לדיונים הסובייקטיביים על רמת השירות או האוכל או רמת הנחמדות של צוות הקבינה. אני כן נכנס למקומות המדידים, שבהם יש אמת אחת ומוחלטת, כמו מה הגיל הממוצע של מטוסי אלעל לעומת מטוסי לופטנזה או מה המחיר הנדרש עבור לג מסויים באלעל לעומת חברות אחרות.
  16. עזוב כרגע את התמחור ברגיעה, עזוב את השירות, עזוב את הכל. עלתה פה טענה חמורה שאלעל מנצלת את המצב ועושקת את האומללים שנתקעו בשדות זרים. ומסתבר שלא. כל החברות מתומחרות כך טיסות של הרגע האחרון בשיא העונה. ויודע מה, חלקן הרבה יותר יקרות. כנגד זה אני מתקומם. מוזמן להכנס עכשיו לווינט. איזה כעס של כל האומללים שנתקעו בטורקיה, ומשרד התחבורה (ההיסטרי, יש לציין) העביר לאתונה כדי שיטוסו משם (על חשבונו=על חשבוני וחשבונך! למה?) לארץ. חצופים, לא פחות.
  17. עידן, לא הובנתי נכון כנראה. מוזמן להתלונן על המחיר, בכיף. אני לא מסכים שישמיצו את אלעל בדברים שאינם נכונים: - שהיא העלתה מחירים כדי לנצל את מצוקת הלקוחות האחרים. - שהמחירים שלה חזיריים. בדקת את המחירים שביקשתי? שתי החברות המכובדות הללו דורשות כמו, או יותר, ממה שאלעל דרשה בשיא המשבר... אז למה הכעס מופנה כלפי אלעל ולא כלפיהן? למה נקודת המוצא היא שאלעל צריכה לזנוח הכל וללכת לחלץ לקוחות של חברות אחרות(!) שאינם מצויים בשום סכנה? נכון, זה מאוד לא נעים להתקע בדרך הביתה, אבל שם זה נגמר. אף אחד מהם לא היה בסכנה.
  18. עידן מאחר ו RS מתקשה... או שלא מוכן להודות בטעותו, כרגיל (למה לא קיבלנו ממנו תשובה פשוטה על המחיר של לופטנזה? אה, כי זה באמת 1900 יורו). תבדוק בבקשה כמה עולה בבריטיש אירוויז כרטיס מהיתרו לארץ, כיוון אחד, באקונומי, להיום או למחר. תעשה את אותה הבדיקה לגבי לופטנזה מפרנקפורט. תגלה שזה יותר יקר מהמחירים שנופפו בהם בזעם כלפי אלעל! למה? כי ככה זה בתעופה, זה שיא העונה, אלו ככל הנראה המושבים האחרונים, וזה המחיר. בפעם הבאה שאתה טס, בהנחה ויש לך כמה דקות ספר, גש לדוכן של כל חברת תעופה ובקש לקנות כרטיס ליעד שאתה טס אליו עכשיו, ותשווה לכמה ששילמת בעצמך. אתה תזדעזע, וזה על כסא שאם לא ימכרו לך עכשיו, ישאר ריק. ככה זה עובד בשוק הזה. אני מוכן שכולם פה יקרעו את אלעל על השירות, על האוכל, על מערכת הבידור. אלו חוויות סובייקטיביות ברובן ולכל אחד הזכות להחזיק בדעה משלו. אני לא מוכן שישמיצו, כמו שכל כך נפוץ בארץ, בהתלהמות בלי בסיס עובדתי ובלי הוכחה, בייחוד כשמדובר בשקרים/טעויות. והאמוציות שעולות פה בכל פעם שהשם אלעל עולה לא ברורות לי, בייחוד פותח השרשור ההזוי הזה, שבצדק כבר לא איתנו כאן בפורום. אין כאן מונופול, יש כאן חברה מסחרית שהפכה לכזו כי המדינה החליטה על כך, ויותר מזה המדינה מכניסה אותה לתחרות בתנאים שאינם הוגנים משיקולים פופוליסטיים. לא טוב לכם אלעל- חבל אבל בכיף, יש לכם כמעט אינסוף אפשרויות אחרות. מבין שמבקר המדינה הודיע שיבדוק את התמחורים של החברות הישראליות, מצויין. בוא נראה מה הוא יעלה. אם יתברר שאכן אלעל העלתה את מחיריה כדי לנצל את המצב, אני מבטיח להכנס בה ביחד איתכם, כי יגיע לה. רק לפני זה, תעשה את הבדיקה הקטנה הזו ותעדכן בממצאים...
  19. וסתם כי זה מרתיח אותי. כמה עולה בלופטנזה יקירתך טיסה מחר מפרנקפורט לתל אביב, באקונומי, כיוון אחד? 1912 יורו! כנס לאתר שלהם ובדוק, עכשיו. אז מי חזיר? ועכשיו כהרגלך, תעלם?
  20. כשהתקשורת מתעסקת במקרה בתחום שאתה מכיר היטב, אז אתה מבין כמה היא דמגוגית שטחית וצעקנית. ולעניין המחיר בבריטיש: http://www.britishairways.com/travel/fx/public/en_gb?eId=111011&timestamp=0724073210 962 פאונד לאקונומי, כיוון אחד, לונדון - תל אביב, להיום, למחר ולעוד יומיים. ושוב, אם אתה טוען שאלעל העלתה מחירים - תביא הוכחה. או שכרגיל אצלך, מנופפים בססמאות שאין מאחוריהן בדל הוכחה. זה שבערוץ 2 או 10 עשו כתבה פופוליסטית ומגמתית, זו לא הוכחה.
  21. ברחת ועוד איך. ואני לא ילד קטן אבל מי שזלזל והשתמש בכינויים - אתה. שאביא שוב את הקישור? או שאביא את הקישור המפואר בענייני סקודה? מנכ"ל אלעל אמר שהם לא העלו מחירים. אני מאמין לו. אתה טוען שהוא משקר? - תוכיח! בריטיש לטענתך לא העלו מחירים? אחלה. ראית כמה עולה היום כרטיס כיוון אחד מלונדון לתל אביב אצלם? 962GBP. נכנסתי לאתר שלהם ובדקתי. מה היו המחירים שנופפו בהם כנגד אלעל על טיסה זהה, כיוון אחד מאירופה לישראל? מאחר ואתה מתנהל כך כשיטה, מנופף בהשמצות כאילו הן עובדות, יום אחד תחכה לך תביעת דיבה ממישהו שימאס לו. ויודע מה, יגיע לך.
  22. RS לכל אחד הזכות לדעה משלו. אבל כמעט לפני שנתיים הפצת פה שקרים והשמצות תוך התחזות למקצוען בתחום התעופה העולמי. ליהגת וליהגת על לופטנזה מחמל נפשך והשמצת את אלעל. כשעימתתי אותך עם עובדות נעלמת מהאופק במהירות הבזק עם הזנב בן הרגליים. המכסימום שהעזת לעשות הוא ליילל בפרטי. להודות בטעות? שהשמצת מבלי להבין? ועכשיו הכל מהתחלה? שנזכיר גם את ענייני השקודה המפוארת? הבלתי מתקלקלת? אלעל היא חברה פרטית. היא לא חברת החשמל או מקורות שאתה מחוייב להשתמש בשירותיה. טוס לך בלופטנזה בביזנס המפואר לאירופה ותהנה. ואם אתה ואחרים לא מבינים את המשמעות האסטרטגית של המצור התעופתי שהיה כאן, לבריאות. הלחץ, שלא לומר היסטריה של שר התחבורה הראו היטב שהוא לפחות מבין. מעניין איך זה ישפיע על תפיסת עולמו בעניין השמיים הפתוחים להבא.
  23. מקווה שלא ידיחו אותי מקהילת האיטלופילים, אבל הפונטו הזו נראית כל כך הרבה יותר טוב מה 500 אבארט. אף פעם לא הבנתי את החיבור בין העיצוב הבסיסי החמוד של ה 500 לבין המראה הקרבי של האבארט. מזל טוב, יופי של בחירה!
  24. הי אורן, אני עובד איתם כבר כמה שנים - http://afra.it/ לא כליל השלמות, אבל מחירים סבירים, שירות טוב ותקשורת באנגלית במייל. עובדים בעזרת מספר שילדה ומקטים של פיאט/אלפא. האתר שלך נראה לי קצת חשוד: סיומת של איטליה אבל נמצא בפועל בפולין. על פי האתר יש להם צינור יניקת אויר שחיפשתי בכל אירופה בחודשים האחרונים לאלפא gtv. אני לא אומר שזה בלתי אפשרי, רק קצת חשוד. מבחינת האתר-אפשר לשלם עכשיו על הצינור... שלחתי להם מייל להבהרה, נראה מה יצא.
×
×
  • תוכן חדש...