המותג האייקוני שנולד מדרישה אזרחית לכלי הרכב הצבאי המיתולוגי, ה-HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) אותו אתם בטח מכירים אותו בכינוי החיבה שלו - Humvee, עושה קאמבק בתור תת מותג ייעודי לרכבי שטח חשמליים תחת מותג GMC של ג'נרל מוטורס.
ההאמר החדש מציג עיצוב מודרני ועגלגל יותר בהשוואה להאמר 1H , אבל קווי הדמיון נשארו ברורים ולא ישאירו ספק כי מדובר ביורש לרכב השטח המוכר.
פנסי לד קדמיים בצורת האות H אשר תוחמים פס לד ארוך המחולק לשבעה חלקים, כמחווה לגריל האייקוני המזוהה עם רכבי ההאמר לדורותיו. שם המותג מצוין
בגאווה על פס הלד, כאשר כל אות נמצאת על חלק אחר.
ההאמר החשמלי יוצע כסטנדרט עם פנלי גג פריקים, הניתנים לאחסון בתור תא האחסון הקדמי במקום בו לרוב נמצא המנוע ברכבי בנזין. לחובבי השטח מציע ההאמר החדש
מיגון גחון ובתי גלגלים מרווחים המאפשרים שימוש בצמיגי שטח ייעודיים בגודל 35 אינץ' אשר ישווקו כסטנדרט, עם אפשרות לעלות עד צמיגי 37 אינץ' - ממש כמו בהאמר הצבאי המקורי. בחלקו האחורי של
ההאמר ניתן למצוא דלת תא מטען 'מולטי פונקציונלית' עם 6 אפשרויות מצבי שימוש שונים , אשר נלקחה היישר מה-GMC סיירה.
ההאמר החדש מהווה תצוגת יכולת וכוונות מצד חברת האם GM, על כן הוא מציג שלל טכנולוגיות מתקדמות, כאשר רבות מהן פונות לקהל חובבי השטח. אחת מהמערכת
היא מערכת מצלמות היקפיות המציגה עד כ-18 זוויות ראיה שונות וכוללת בנוסף גם מצלמות ייעודיות לנסיעת שטח הממוקמות בתחתית המרכב ומסייעות במיקום
הגלגלים והתחמקות ממכשולים בנהיגה בשטח טכני. בנוסף, ישנה תצוגה ייעודית לנסיעת שטח המציגה לנהג את המומנט שהרכב מייצר , מצב נעילות הדיפרנציאל,
לחץ אוויר בצמיגים, זוויות מרכב ועוד. עוד פרט מעניין ומעט ביזארי שניתן למצוא בהאמר הוא "מד דריפט", המציג את זווית ההחלקה המקסימאלית בו נמצא המפלץ המגודל.
רשימת הטכנולוגיות ממשיכה עם היגוי לארבעת הגלגלים , כולל "מצב סרטן" (זה נשמע הרבה פחות גרוע באנגלית - Crab Mode) בו הרכב יכול לנוע במהירות נמוכה כאשר כל הגלגלים מכוונים לאותו הכיוון. מערכת מתלי אוויר
אדפטיביים מאפשרת להרים את המרכב ב-5 אינצ'ים מ-12 עד ל-16 אינץ' (שהם 40.6 ס"מ!) ומאפשרת להאמר להתהדר ביכולת צליחת מכשולי מים בעומק של עד 82 ס"מ (או 71 ס"מ כשהבולמים בגובה הרגיל). היות וההאמר הוא לא רק חיית שטח, אלא נועד גם לכבישים סלולים ואף כבישים מהירים, הוחלט לכלול בו את מערכת הסופר קרוז המתקדמת של GM בגרסתה העדכנית ביותר. המערכת המתוחכמת מאפשרת שיוט חצי אוטונומי בכבישים מהירים, כולל מעבר נתיבים ועקיפה.
השקת ההאמר מתוכננת לסוף שנת 2021, כאשר גרסאות נוספות ימשיכו להיות מושקות עד סוף 2024. תחילה הוא יוצע בגרסה בעלת שלושה מנועים חשמליים עם הספק משוער של 1000 כ"ס ומומנט מפלצתי של 1589 קג"מ. הביצועים, כמצופה מנתוני המנוע צפויים להילקח מעולם רכבי העל, עם מיאוץ ל-60 מייל בשעה תוך "פחות מ-3 שניות", נתון מרשים ביותר עבור כל מכונית, כל שכן רכב שטח גדול וכבד. פיתוח הסוללות נעשה בשיתוף
פעולה בין GM להונדה והסוללות החדשות צפויות להעניק להאמר טווח מכובד של כ-560 ק"מ בזכות קיבולת מפלצתית (מוטיב חוזר, ה"מפלצתיות" הזו) של 200 קילו-וואט שעה. בעזרת פיתוח חדש שמאפשר שינוי מצב הטעינה על ידי הסוללה ,ההאמר יוכל להטען ממגוון מטענים, כאשר החזק שבהם הוא מטען של 350 קילוואט, המאפשר להוסיף טווח של 160 ק"מ תוך 10 דקות בלבד.
לפי הצהרת GM, מחיר ההאמר בגרסת ההשקה צפוי להתחיל מ-112,595 דולר, כאשר הגרסאות שיושקו בהמשך יהיו זולות יותר, בהן גם גרסה בעלת שני מנועים בלבד ומחיריהן יגיעו למינימום של 80,000 דולר. מחיר דומה לזה של מרצדס GLS.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.