Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בריכשת רכב: היברדי , פלאגאין או "בנזין רגיל" מספר שאלות ...


aviv11980
שימו לב! השרשור הזה בן 1008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה לא "מספר שאלות"
ככלל ברכבים קיימת קרינה.
קרינה מהשמש, קרינה ממסכים,
קרינה מהשימוש בטלפון הנייד (שיחה, נייוט, אינטרנט וכו...),
קרינה ממחשבי הרכב השונים.
ברכבים היברידיים/פלגאין/חשמליים מתווספת קרינה מהסוללה.

לא ידוע עד כמה ואם הקרינה שציינתי מהמכשור הרב
ומהסוללות הנמצאים ברכבים מסוכנת.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שאם הקרינה מרכבים היברדיים הייתה מסוכנת ועוברת את התקן המותר בחוק - לא היו מוכרים (ומייצרים) אותם.

בכלל הקרינה שמגיעה מהטלפון שלך מסוכנת הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי לחלוטין  כל הנושא הזה 

נקודה נוספת מה קורה לאחר שנה שנתיים חמש שנים הרי ידוע שכל מכשיר אלקטרוני בהלך השנים עובר שינויים במיוחד ועבר תיקון מסויים

במידה ורכב יוצא מהמפעל עם רמת קרינה מותרת ה קורה לאחר זמן של שנה שנתיים חמש שנים  (אני לא רוצה לקנות רכב חדש אלה יד 2) ?

היצרן מתייחס לזה?

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה "מעט" ארוכה.

אמל"כ : אין סכנה.

 

בוא נתחיל מדבר יותר בסיסי.  קרינה זה מושג כללי.

כאשר אתה שומע את המונח קרינה, ישר יש לך קונוטציה שלילית, אך זה לא בהכרח נכון.

ישנם אנשים שאינם מבינים בטכנולוגיה או לחלופין בעלי אידיאולוגיה מסוימת אשר מנצלים זאת.

 

אור זה סוג של קרינה. חום זה סוג של קרינה.

בחזרה לרכב - השאלה הבסיסית היא האם הקרינה הנפלטת מהרכב היא קרינה מסוכנת, והתשובה היא שלילית.

כל מוצר חשמלי פולט קרינה שאינה נחשבת כמסוכנת.

 

קרינה נחשבת כמסוכנת במידה והיא גורמת לנזקים לד.נ.א (גורמת לשינוי בד.נ.א).

קרינה אינה נחשבת כמסוכנת במידה ואינה גורמת לנזק לד.נ.א

קרינה הנפלטת ממוצר חשמלי עלולה לגרום לחימום של הגוף (כלומר, כוויה) במידה והיא עוברת סף עוצמה מסוים.

ברכב היברידי/חשמלי, לא צפויים להתקרב לעוצמה שתגרום לכוויה, כך שאין חשש.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, aviv11980 כתב:

המחשב נמצא במרחק סביר מהגוף

 

הטלווזיה נמצא במרחק צפייה

 

ברכב ? לא יודע 

 

 

את הטלפון אתה מחזיק ליד האוזן (ןממנו יש קרינה לא רק מהסוללה)
אצל הרבה אנשים המחשב נמצא קרוב לגוף יותר ממה שהסוללה ברכב ההיברדי קרובה אליו

  • רעיון טוב! 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר ! 

 

בכל אופן השאלה שלי לא על טלפון ולא על TV או כל ציוד אחר....

 

השאלה שלי היא  על רכב היברדי ולטעמי (על סמך קריאה שלי ) הנושא מאוד שנויי במחלוקת  - ולכן יש ספק אין ספק ( רק מרחק הזמן יגיד בנתיים כל אחד עושה את הבחירות שלו)

 

אבל אשמח לקבל מחקרים רציניים בנושא ! ! !

 

 

 

 

 

 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא מאוד לא שנוי במחלוקת.

הנושא עולה פעם אחר פעם (בדומה לסכנות של 5G, כמיטריילס וכו') בעיקר ע"י אנשים בעלי אידיאולוגיה מסויימת אשר מנצלים חוסר ידע של אנשים בתחום המדובר בכדי להפיץ את האידיאולוגיה שלהם ע"י הפחדות חסרות בסיס.

 

בדף של מדע גדול בקטנה, היו מספר כתבות/ פוסטים בנושא של (חוסר) הנזקים בעקבות קרינה בלתי-מייננת (הקרינה שיש ברכב היברידי או רכב חשמלי היא קרינה בלתי-מייננת - בזמן כתיבת הפוסט הקודם, השם ברח מזכרוני).

מצ"ב קישור לכתבה רלוונטית שפורסמה בדף הפייסבוק שלהם

‏מדע גדול, בקטנה‏ - פוסטים | Facebook

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, aviv11980 כתב:

מי אמר שהיא בלתי מייננת? ? ? 

הבאת דוגמא להוכחת טענתי - או שאתה רוצה להפיץ אידיאולוגיה מסויימת או שאינך מבין.

גם בסרטון שהבאת לא טוענים שזאת קרינה מייננת אלא קרינה אלקטרו-מגנטית (אתה מוזמן לקרוא שוב פעם את הקישור שהבאתי בפוסט הקודם לגבי מהות קרינה זאת - פוסט שנכתב ע"י אנשים בעלי ידע מקצועי בתחום).

בדקה 2:13, יש מסמך של המשרד לאיכות הסביבה לגבי קרינה בלתי-מייננת.

אם כך, איך הגעת לכך שהיא כן מייננת ?

ובאמת נראה לך שמישהו היה מבצע מדידה תוך כדי נהיגה, בלבוש יום-יומי, אם זאת היתה קרינה מייננת ?  (במצב כזה נדרש לבוש מגן מיוחד).

לגבי האנשים שטוענים לנזק :

ד"ר דני וולף - נראה אדם נחמד, אך מה לעשות וההתמחות שלו היא רפואת משפחה. אין לו שום התמחות בנושא של קרינה.

הבא אחריו, הוא ד"ר זמיר שליטא - מומחה עולמי (מטעם עצמו) בכל תחום שרק תרצה. ציטוט מהאתר האישי שלו :  ד"ר למיקרוביולוגיה רפואית, התמחה בביוטכנולוגיה, ביולוגיה מוליקולרית, הנדסה גנטית, הפקת חומרים פעילים מצמחים, נזקים מקרינות אלקטרומגנטיות, ונזקים מחומרים מסוכנים.

בשלב הזה, הפסקתי לצפות ב"כתבה". בזבוז זמן.

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה להביא שום טענה סה"כ שואל שאלה - וכפי שאמרתי אני לא מבין בעניין הזה (ורשמתי את זה בתגובה שאני שואל אך ורק על סמך הבנתי מחומר שאני קראתי).

 

אני סה"כ מתעניין ברכישת רכב ולכן שאלתי במידה ולמישהו יש מידע מחקרי אמיתי בנושא אשמח לקרוא -  ולא על סמך ידע מגוגל / או מכתבה מסויימת.

 

אני אישית לוקח ברצינות את הטענות של כולם ועושה את השיקול האישי  שלי.

 

ולגבי הטענה שלך "שאני מפיץ אידאולוגיה" זה ממש לא מעניין אותי להפיץ

 

אבל מנגד הייתי מאוד שמח לשמוע שכל מי שטוען טענה כבדת משקל (בכל נושא כלשהו)  יציג את עצמו ומה הידע שלו בנושא ועל מה הוא מתבסס האם על  מחקר אמפרי / ניסוי או קריאת חומר מגוגל.

 

* אני כבר טענתי בתגובות למעלה שזה על סמך מידע שאני קראתי  ללא יודע בנושא ולכן שאלתי 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הבאתי לך קישור לדף של מדע גדול בקטנה - זהו דף פייסבוק (וכעת גם אתר אינטרנט) בו אנשי מקצוע (להבנתי, חלקם הגדול מהאקדמיה) כותבים על כל מיני נושאים, חלקם נושאים אקטואליים חלקם נושאים מדעיים פרופר בשביל העשרת הידע של המתעניינים.

2 הערות :

1. הכותבים הם אנשים שמומחים ומתמחים בתחום עליו הם כותבים.

2. הפרסומים שלהם בנושאי קרינה אלקטרו-מגנטית החלו בעקבות כתבות הפחדה (ושגויות מדעית) ששודרו בתקשורת על קרינה שפולטים מכשירים סלולריים (אבל זה נכון לכל קרינה אלקטרו-מגנטית, כולל זאת שפולט רכב היברידי או רכב חשמלי).

 

אני מתנצל - לא שמתי לב שאת הכתבה פרסם פות"ש - לתומי חשבתי שזה אדם אחר (מודה - לא שמתי לב ולא בדקתי מי הכותב), ולכן הגבתי כפי שהגבתי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אחת מהשאלות שעולות כל הזמן, וכבר כמה זמן שאני מתלבטת אם לענות עליה או לא, אבל הנה פעם אחת ולתמיד (כי זה חופר).

 

אמל"ק

אל תקחו תקחו כל דבר שנאמר כאן כתורה מסיני, העיקר שצריך להבין הוא שאין מחקרים מובהקים בתחום שיכולים להגיד לכאן או לכאן. לכן, אף אחד לא יכול לתת לך תשובה ויש בעיקר שאלות וחששות. גם אין לי ולא יהיה לי מידע שנבדק ממדידות קרינה של החברות. חיפשתי הרבה, לא מצאתי. גם בדיקות של המשרד לאיכות הסביבה, פה ושם יש לינקים כאילו לדוחות אבל הם לא הובילו אותי לדוחות. אשמח לראות דוחות כאלו אם מישהו מוצא.

 

1. נתחיל מהכי חשוב, אכן יש קקינה ברכבים היברידיים שהיא קרינה לא מייננת, כלומר לא גורמת לשינוי בתאים. היא יכולה לגרום לבעיות שונות עם קוצבי לב למשל כי היא מפריעה לפעילותם, אבל רק בעוצמות סופר גבוהות. כדי למנוע כל מיני מקרים כאלה, התאחדות שנקראית ICNIRP הגדירה קווים מנחים והגבלות לעוצמה מקסימלית של קרינה בלתי מייננת שמכשירים פולטים, ואפילו לקחה עוד הרבה אקסטרה ליתר ביטחון.

מה הבעיה? שהדברים היחידים שנחקרו ובאמת נמדדו לעומק קשורים להשפעה *רגעית* של הקרינה, ולא השפעה לאורך זמן. לכן המגבלות שלרוב מציינים על הקרינה הבלתי מייננת לא רלוונטיים כאשר משתמשים לאורך זמן.

זה לא (!) אומר שחשיפה לאורך זמן בהכרח מסוכנת. זה פשוט אומר שאין מחקרים שהצליחו להוכיח שהקרינה לא מסוכנת או כן מסוכנת לאורך זמן, או איך להגביל אותה. 

 

הבעיה העיקרית היא שמחקרים כאלו, לאורך זמן, בטח אם הם נגיד כוללים השפעה על ילדים, הם מאוד קשים לעשות כי גם צריכים מספיק אנשים שיסכימו להשתתף וגם צריך שהמידע המתקבל יהיה מספיק מובהק, מה שפשוט לא קורה.

 

2. יש קרינה גם ברכבים רגילים ולא רק בהיברידיים, ההבדל הוא המקור לקרינה והיכן יש הכי הרבה ממנה. ברכבים רגילים מקורה במנוע, והכי הרבה יש בשמשה הקדמית. ברכבים היברידיים מקורה בסוללה, או ליתר דיוק בזרם שעובר בין הסוללה למנוע, ועיקרה ממוקד בכסאות האחוריים. ככל שיותר נמוך בכסאות האחוריים, כך היא יותר חזקה.

 

3. כשאנחנו התלבטנו איזה רכב לקנות חיפשתי מחקרים ספציפית לגבי קרינה ברכבים היברידיים/חשמליים במושב האחורי או השפעה על ילדים.

למה ספציפית זה? כי אמנם גם מכשירים סלולריים/מיקרו וכל מכשיר חשמלי בערך בבית פולט קרינה, התדרים הם לא אותם תדרים, העוצמות הן לא אותן עוצמות, המיקוד לא אותו מיקוד ומשך זמן החשיפה לא אותו דבר. כל אלה משתנים שמשפיעים.

מצאתי ממש ממש מעט. אני יכולה לצרף קישור, הבעיה היא שרובם מצריכים הרשאות ועולים כסף (ככה המגזינים שמפרסמים אותם מרוויחים כסף).

 

מה שכן מצאתי הוא שיש יותר קרינה ברכבים היברידיים מאשר ברכבים רגילים, והיא ממוקדת במקום אחר (כמו שציינתי בנקודה הקודמת). האם זה מסוכן או לא, אף אחד לא יכול לתת לך תשובה מובהקת, אפשר רק להגיד שאף מחקר לא מצא שהיא מסוכנת.

דבר נוסף שמצאתי (ושוב, מחקר אחד כזה, זה לא ממש מובהק) הוא שכן יש רכבים חשמליים בהם יש עלייה בעוצמות השדה המגנטי או הקרינה כאשר עוברות השנים. שוב, לא עלייה מטורפת, אבל עלייה וגם רק בשני רכבים שבדקו מתוך 3, שזה ממש ממש לא אומר כלום, כי זה יכול להיות סתם שהיתה בעיה ברכבים שהם בדקו.

 

4. דבר נוסף שאותנו הטריד (ויכול להיות שזה סתם מתוך זה שהורים מפחדים על הילדים שלהם אוטומטית ובצורה לא רציונלית) הוא שגם לא מצאתי מחקרים שמראים השפעה (או היעדר השפעה) של הקרינה על תינוקות/פעוטות. תיאורטית תינוקות פחות עמידים/מחוסנים או איך שלא תקרא לזה מאשר ילדים בוגרים ואנשיפ בוגרים. למשל, קרינת מהשמש תזיק לתינוק הרבה הרבה יותר מלאדם מבוגר, ולכן חשיפה של תינוק לשמש ללא קרם הגנה זה ביג no no.

אבל שוב, אין איזה משהו מוגדר שאומר לא לדאוג או כן לדאוג, פשוט אין מידע.

 

 

* המשך ישיר לשאלה כמעט תמיד, קרינה מה 5G ואפילו 6G אם יגיע ויהיה בתדרים עוד יותר גבוהים, היא הרבה פחות בעייתית. למה? כי משך החשיפה נמוך יותר, אתה רחוק מאוד ממקור הקרינה החזקה שזה האנטנה ולא הסלולרי, וגם האנטנות שלהם הן "מכוונות" הרבה יותר, מה שאומר שדווקא יש פחות קרינה לכל כיוון. גם בכיוון אליהן הן מכוונות, עדיין יש הגבלות על ההספק הכללי, שזה אומר נגיד בערך הקרינה שמשודרת.

 

אז לא לפחד מ 5g. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...