Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני אוטומטית חדשה: קיה פיקנטו או סקודה סיטיגו?


user4576
שימו לב! השרשור הזה בן 3499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוב הנסיעות שלי בתוך העיר, מידי פעם פקקים באיילון, פעמיים בחודש נסיעה ארוכה (מרכז-גליל). סך הכל כ 15-18 אלף קילומטר בשנה. מעריך שהרכב יהיה אצלי כ 4 שנים.

 

הדברים שחשובים לי, בסדר הזה:

בטיחות

אמינות

נוחות

חסכנות (במובן של העלות הכוללת: דלק, טיפולים, ירידת ערך)

אבזור

 

לא ממש חשוב לי דברים כמו:

עיצוב

ספורטיביות

 

מי משתיהן עדיפה?

(ואם פספתי דגם שמנצח את שתיהן לפי הצרכים שהצגתי אז גם מוזמנים להציע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה.

אמינות - בעקרון הגיר של סקודה עוד לא הספיק להוכיח את האמינות שלו, אבל בנתיים נראה בסדר, של הקיה זה גיר אוטומטי סטנדרטי בעל 4 יחסי העברה, גיר אמין. לזכות הקיה נזקפות 7 שנות אחריות (3 שנים מלאות + 4 שנים על מנוע, גיר וציריות) בעוד בסקודה רק שנתיים, וזה יתרון מהותי.

נוחות - לא יודע להגיד, נסיעת מבחן תתן לך את התשובה, בביקורות שקראתי אומרים שהסקודה נוחה.

אבזור - הקיה לוקחת ברוב הדברים. היא גם מרגישה יותר "רכב" בפנים, יש לה גם 5 מושבים לעומת 4 מושבים בסקודה. 4 חלונות חשמל עם תפעול מדלת הנהג ומראות חשמליות לעומת 2 חלונות חשמל עם תפעול של חלון בכל צד וחלונות דחיפה מאחור, בקיה המזגן יותר פרקטי ויותר נוח לכיוונון בעוד בסקודה באמצע הקונסולה המזגן מופנה לכיוון השמשה. מערכת שמע טובה יותר בקיה ובנוסף שליטה מההגה.

בטיחות - הסקודה עם 5 כוכבים במבחני הריסוק ולזכותה נזקפת מערכת הסיטי סייף שבולמת את הרכב עד 30 קמש כדי למנוע תאונות, הפיקנטו קיבלה 4 כוכבים במבחני הריסוק, אך אמרו כאן בפורום שאילו היא הייתה נבחנת בתצורת המכירה בארץ היא הייתה מקבל 5 כוכבים.

חסכון - טיפולים יותר זולים בקיה ככל הנראה, האחריות היא יתרון כמובן, הסקודה חסכונית יותר (אך הגיר פחות נעים וכדאי לעשות נסיעת מבחן), וירידת הערך זה לא ממש משהו שאפשר לנבא. הפיקנטו מאוד מוצלחת בשוק היד השניה, אך מצד שני יש המון יחידות ממנה בליסינג ובהשכרה מה שעשוי להקשות על המכירה בעתיד. (לא קיים בסיטיגו)

ביצועים - יהיו עדיפים בהרבה בקיה.

 

שוב - אני ממליץ לבצע נסיעות מבחן, על מנת להחליט מה נוח יותר, מה סוחב טוב יותר, ואיפה התנהגות הרכב טובה יותר והכי חשוב - הגיר הרובוטי של הסקודה, הוא מתנהג מאוד שונה מגיר אוטומטי סטנדרטי. לא לוותר על נסיעת מבחן!

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה המאוד מפורטת!

 

התלבטות נוספת שיש לי, היא האם לאור הצרכים והעדיפויות שהצגתי מכונית מיני אכן אידיאלית בשבילי או שעדיף סופר-מיני?

 

אם למשל עושים השוואה בין הפיקנטו לבין i20 לפי אותם קריטריונים?

מעניין אותי במיוחד נושא הבטיחות, אם גם ה i20 וגם הפיקנטו קיבלו ציונים מאוד דומים בסעיפי הבטיחות השונים (כשלוקחים בחשבון שהגירסא הישראלית של פיקנטו זכאית ל 5 כוכבים), האם זה באמת אומר שמדובר על אותה רמת בטיחות? או שעצם זה שה i20 גדולה יותר עושה אותה בטוחה יותר וכל הציונים במבחני בטיחות הם רק אינדיקתיה להשוואה *בתוך* כל קטגוריה?

 

שוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליונדאי יתרון למשל בתאונה מאחור,שהמרווח שם גדול יותר.

הסיטיגו מוצעת במחיר מצוין של 60 לגיר הרובוטי,אבל בעיר הגירים הללו לא נוחים,תנסה אולי תסתדר.

 

בכמה מטצעת לך הפיקנטו?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הi20 מכונית טובה ומקטגוריה גבוהה יותר, מרווחת יותר, תא מטען גדול יותר, מאובזרת לא רע, אבל יש לקחת בחשבון שהיא תצרוך יותר דלק בנסיעה עירונית ופקוקה, ובנוסף היא צפויה להיות מוחלפת ברבעון השני של ה2015 בדור חדש לגמרי. לא בטוח שזו קניה חכמה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חדשה מהסוכנות אין טעם,אבל בתור יד1 0 קמ דווקא יכול להשתלם עכשיו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הפיקנטו אני יכול לקנות ב 74 מהייבואן עבור הדגם היקר יותר (ex) או ב 69 מליסינג 0ק"מ עבור הדגם הזול יותר (lx), נראה לי שבהפרש כזה כבר עדיף לקנות מהייבואן.

 

את ה i20 יש ב 80 מליסינג 0 ק"מ

יש בליסינג 0 ק"מ עוד דגמים של סופר-מיני באותה סביבית מחיר:

מיקרה ב 76

מיצובישי אטראז' ב 77.

 

מסובך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת האטרגז נשמעת אופציה טובה,בעיר היא נוחה,מאובזרת,אמינות כמו ביונדאי צריכה להיות טובה מאוד.

וגם היונדאי 20 אופציה מעניינת.

לדעתי תתמקד ב2 אלו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי יש הפרש גדול גם במחיר וגם בצריכת הדלק לטובת הסקודה. הפיקנטו לפי מה שכולם כותבים בפורום עושה בסביבות 10-11 ק"מ לליטר וזה הרבה יותר מדי למכונית מיני שאמורה במהות להיות חסכונית. נוחות הגיר הרובוטי חד המצמד הוא משהו שמתרגלים אליו מהר מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כולם,אישית אני לא סובל את הגיר הזה.

אם הגיר ברכב הזה היה מוצלח הוא היה נמכר טוב.וקורולה לא היו מעיפים אותו מהר מאוד.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פןלקסווגן אפ עדיפה על סקודה מאחר ויש לה 3 שנות אחריות ,

המחיר פחות או יותר זהה.

 

i20 מוחלפת בקרוב לכן לא הייתי קונה , איבזה אוט ב 80 הייתי בודק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה חושב שהיונדאי החדשה תעלה 80 בליסינג ישר?-היא לא.

האיביזה עם אמינות הלא ברורה של הגיר הייתי מוותר.

 

האפ לפי מה שאני ברשת עולה 79 בערך,זה רכב לפראיירים כשאת אותו הרכב יש עכשיו ב 60 אלף-סיאט מיי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו , אין מה לחשוש מהגיר DSG , הבעיות שהיו תוקנו החל מ 2012 להבנתי אין בעיות נוספות או אחרות בגיר.

בנוסף יש 5 שנים אחריות על הגיר כך שאין מה לחשוש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אומר את זה כאילו אתה מכיר את כול המקרים,מציע להיסתכל בשירשור הdsg כדי לראות על גולף שנתקעה 2013 זה לפחות ממה שעולה לי לראש.

קח שאל תגיד משהו שאתה לא יודע אלא חושב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...