Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעייה בשילוב הילוך ראשון ורוורס. סיאט איביזה 2012 ידנית


ranzo
שימו לב! השרשור הזה בן 3991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

לפני הכל אני רוצה להגיד שחיפשתי בעייה זהה לשלי בכל הפורומים ולא מצאתי.

 

קניתי לפני 5 חודשים סיאט איביזה חדשה מצ'מפיון(הרכב מהמבצע).

בהתחלה חוויתי כמו "מעצור" שלא נותן לי להכניס לרוורס, ולאחר כמה שניות של משחק עם הקלאצ' והגיר הוא נכנס.

לאחר חודשיים של ניסיון להבין מה הגורם לבעייה הזאת, ניגשתי למוסך של צ'מפיון והצגתי להם את הבעיה.

בהתחלה אמרו לי שאין לי כלום ושאני לא יודע להעביר.

אחרי פעמיים או שלוש פעמים שאני הולך למוסך, מנהל השירות סוף סוף מצא שבאמת יש בעיה, ושהפיתרון לזה הוא כיוון המוט של הגיר.

כמובן שזה לא עזר, ולמחרת חזרתי לשם שוב ומנהל השירות אמר לי "אין בעיה נכוון אותו עוד קצת עד שיהיה בסדר".

הכיוון הפחית באמת את כמות הפעמים שהרוורס נתקע, אבל הוא לא נכנס חלק ברב הפעמים. בנוסף ההילוך ראשון לא נכנס חלק וקורה שנתקע.

לפני שבועיים חזרתי לשם והשארתי את האוטו ליומיים והבטיחו לי שכשאני אחזור זה יהיה מתוקן.

שחזרתי גיליתי שעשו עוד פעם כיוון מוט, וכל ההילוכים אפשר לומר התעקמו קצת וזזו יותר ימינה, והרוורס קופץ לאחר שנכנס.

הבעיה עדיין נמצאת וההילוכים עדיין נתקעים.

 

לאחר החפירה מה יכולה להיות הבעיה?

יש לציין שהחליפו לי את הגיר לאחר שבוע בגלל בעיה אחרת, אך הגיר היה נתקע גם לפני.

 

אשמח לעזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר את ה''בעיה''. הרכב שלי בן 8 וגם אני צריך לשחק עם הקלאץ' לפעמים כדי להכניס לרוורס. לא נשמע לי הגיוני שזה קורה ברכב חדש.

האם אתה מכניס ראשון בעצירה מוחלטת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, בעצירה מוחלטת. ניסיתי להבין באיזה מצבים זה קורה, ולא מצאתי.

מה שאני כן יכול להגיד שזה קורה לרוב (לא רק) בירידות.

תודה רבה על המענה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שמדובר על אותו דבר אבל, אצלי בסיאט רק בהילון ראשון יש סוג של "מדרגה" בהעברה מניוטרל להילוך 1 .

בדקתי ב-2 מוסכים של צמפיון,אחד כיוון את המוט גיר (אם אני לא טועה ) שוב דבר לא השתנה.

במוסך השני בדקו ואמרו שזה "סינכרון/סינחרון" ,הסבירו לי ששילוב מניוטרל להילוך ראשון גורם להבדלי כוחות (ממצב אפס למצב שכל הכוח מונח על הגיר ) ולכן יש את המדרגה הזאת.

עוד דבר,כשאני מעביר הילוך ל-1 כשהרכב לא מונע,אין את המדרגה הזאת.

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שמדובר על אותו דבר אבל, אצלי בסיאט רק בהילון ראשון יש סוג של "מדרגה" בהעברה מניוטרל להילוך 1 .

בדקתי ב-2 מוסכים של צמפיון,אחד כיוון את המוט גיר (אם אני לא טועה ) שוב דבר לא השתנה.

במוסך השני בדקו ואמרו שזה "סינכרון/סינחרון" ,הסבירו לי ששילוב מניוטרל להילוך ראשון גורם להבדלי כוחות (ממצב אפס למצב שכל הכוח מונח על הגיר ) ולכן יש את המדרגה הזאת.

עוד דבר,כשאני מעביר הילוך ל-1 כשהרכב לא מונע,אין את המדרגה הזאת.

אנחנו מכירים את הבעיה הזו גם ברכבים אחרים, במיוחד במכוניות חדשות , בהנחה שהמצמד מפריד כהלכה ואתה משלב ממש בעצירה מוחלטת לראשון ורברס, קורה שגלגלי השיניים נעצרים שן מול שן וזה גורם לצורך לשחרר טיפה את הדושה ואז לשלב את ההילוך. זה יכול לקרות לעיתים רחוקות, הפתרון הוא להחליף את השמן לדליל יותר, זה עוזר. דרך אגב אם זה באמת המצב יהיה קשה יותר לשלב הילוך בבקרים או כשקר, ואחרי שהרכב יתחמם הבעיה תעלם, האם זה המצב גם אצלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מכירים את הבעיה הזו גם ברכבים אחרים, במיוחד במכוניות חדשות , בהנחה שהמצמד מפריד כהלכה ואתה משלב ממש בעצירה מוחלטת לראשון ורברס, קורה שגלגלי השיניים נעצרים שן מול שן וזה גורם לצורך לשחרר טיפה את הדושה ואז לשלב את ההילוך. זה יכול לקרות לעיתים רחוקות, הפתרון הוא להחליף את השמן לדליל יותר, זה עוזר. דרך אגב אם זה באמת המצב יהיה קשה יותר לשלב הילוך בבקרים או כשקר, ואחרי שהרכב יתחמם הבעיה תעלם, האם זה המצב גם אצלך?

 

לא, אין הבדל בין השילוב בבוקר כאשר הרכב קר או כשהרכב כבר חם.

אני חייב לציין שהרכב עבר 1300 ק"מ (נחשב עדין בתקופת הרצה) והתופעה לאט לאט נעלמת, כנראה כל החלקים "מתיישבים" במקומם עם הזמן.

דרך אגב מדובר רק על הילוך ראשון, אם הייתה בעיה במצמד נראה לי שהתופעה המדוברת הייתה אמורה להיות גם בשאר ההילוכים ?

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתה בעיה במצמד היית מרגיש בבעייתיות בכל ההילוכים. אין לי ספק שבגלל שהרכב חדש תן לו עוד כמה קילומטרים טובים ותרגיש עם הזמן שהעניין מיסתדר. לגבי ההילוך הראשון והרברס הם בדרך כלל הילוכים עם קריטריונים משלהם כמו מהירות כמעט אפסית כדי לשלב לראשון או להעביר לרברס מעצירה מוחלטת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתה בעיה במצמד היית מרגיש בבעייתיות בכל ההילוכים. אין לי ספק שבגלל שהרכב חדש תן לו עוד כמה קילומטרים טובים ותרגיש עם הזמן שהעניין מיסתדר. לגבי ההילוך הראשון והרברס הם בדרך כלל הילוכים עם קריטריונים משלהם כמו מהירות כמעט אפסית כדי לשלב לראשון או להעביר לרברס מעצירה מוחלטת.

לא מדוייק, בעיות הפרדה של המצמד לרוב משפיעות על הילוך ראשון והילוך אחורי ולרוב לא מורגשות בשאר ההילוכים.

לגבי שילוב הילוך בזמן נסיעה, זה נכון להילוך ראשון יש לשלב כאשר הרכב סטטי עוד כמעטו אך אם המצמד תקין והסנכון בתיבת הילוכים תקין, לא אמורה להיות בעייה לשלב גם בנסיעה במהירות נסיעה, נניח 10-15 קמ"ש ואף יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

יש לי איביזה ספורט קופה 3 דלתות 2012 עם אותה בעייה בדיוק רק שאצלי ההילוך הראשון לא נכנס כשהרכב בעלייה ועומד ברמזור למשל... זה הדבר הכי מעצבן שיש! וזה קורה לי לפחות פעמיים בנסיעה בעיר כמו-כן הייתי במוסך צ'מפיון בירושלים ששם עשו לי שיפוץ לגיר וכרגע יש את אותה הבעיה בגיר הראשון בתוספת הגיר השלישי והרביעי שהם נכנסים לי עקום ואם זה לא מספיק הביאו לי שלוש מומחים מתל-אביב שאמרו לי שאין בכלל תקלה ולא היו צריכים וכלל לעשות לי שיפוץ לגיר בקיצור... אני רק מחכה להזדמנות לתבועה אותם :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הקפצת את השרשור,זאת הזדמנות לחזור ולעדכן את ההודעה שלי שהבעיה בגיר זאת בעצם לא בעיה זה בעצם מנגנון הגנה שבא להגן על ההילוך הראשון (שבטעות במהירות של מעל 60 קמ"ש לא יכנס להילוך ראשון ויעשה נזק למנוע ).

הרכב עומד כיום על 5,100 קילומטר.

ממליץ בחום על הרכב הזה כמובן שמדובר על הדגם עם הגיר הידני !

דרך אגב צריכת הדלק 1:14....1:15 בנסיעה משולבת ולא עדינה בכלל :-D

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...