Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ויליס קומפקט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כשהייתי ילד הסתובבו בארץ וויליסים עם ארגז פתוח שהוסיפו להם ארגז גבוה להובלת רהיטים , מקררים וכו'. אני זוכר אחד כזה באשקלון בצבע בז' עומד בגאווה ליד העגלונים והסבלים.

 

הבחור שמנהל את האתר EWILLYS מחפש אינפורמציה 'רשמית' על הטנדר הזה שיוצר בישראל http://www.ewillys.com/?p=13639 [וגם אני אשמח להשכיל...].

 

אני לא מדבר על הטנדרים עם הארגז הנקרא משום מה בארץ 'ארגז טקסס' אלא על בעלי הארגז 'אחוד פתוח' [שתי דוגמאות מ-'יד 2']:

http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=147029&Pic=2

http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=167310&Pic=2

מה שאני יודע הוא שכולם קוראים לו 'קומפקט' אבל האם זה שם רשמי שלו והאם הוא חולק את השם עם הוויליס הסגור ['פאנל דליברי']?

 

מפירורי מידע ודברים ששמיל ואחרים כתבו פה ושם אני מבין שזה דגם יחודי לישראל ומכיוון שלמפעלי איילין היה מפעל שייצר את חלקי הפח אני משער שהם בנו את המודל הזה תוך שימוש בחלקי פח של ה-'פאנל' /'וואגון' וחילטרו כאשר הגיעו לגב תא הנהג.

 

האם למישהו יש מידע 'מסודר' על לידתו, שנות הייצור, יוצר לשוק הצבאי ו/או האזרחי וכו'.

[אני לא מעיז לשאול על פרוספקט...].

 

אשמח לדעת גם על כזה לא משופץ למכירה, או אפילו על 'נבלות' שאפשר לצלם כדי לשמר עוד פיסה של מוטוריקה ישראלית ייחודית.

 

תודה

פורסם

לא מכיר את האתר הזה http://www.ewillys.com/?p=13639 שמסרת את הקישור אליו. מה שבטוח על זכויות יוצרים לא שמעו באתר הזה. מעלים תמונות ללא אישור וגם בלי מינימום של מתן קרדיט לאתר או הצלם שממנו לקחו את הצילומים. שימו לב כי התמונות אינן קישור למודעת המכירה ביד 2 או מהאתרים האחרים מהם נגנבו. התמונות יושבות על הסרבר שלהם ואפילו נתנו להן שמות אחרים.

פורסם

ויש המון שגיאות. Dofin Renolt, kontesa... ממש נח בשבע שגיאות.

בכל מקרה, ויליס קומפקט כשמו כן הוא, גירסה מוקטנת של הויליס שיוצרה בתצורת טנדר בלבד. למיטב ידיעתי היה להם מנוע של ארבעה צילינדרים. יוצר רק בישראל.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
ויש המון שגיאות. Dofin Renolt, kontesa... ממש נח בשבע שגיאות.

בכל מקרה, ויליס קומפקט כשמו כן הוא, גירסה מוקטנת של הויליס שיוצרה בתצורת טנדר בלבד. למיטב ידיעתי היה להם מנוע של ארבעה צילינדרים. יוצר רק בישראל.

 

 

המנוע, עד כמה שאני מבין הוא ההוריקן 4 ציל' [להבדיל מה- 'סופר הוריקן' 6 ציל' שטוח הראש שהיה במרבית הוויליסים האמריקאים והוחלף ע"י ה-'טורנדו']. זה מנוע שפגשנו כאן בארץ ברוב הג'יפים והוואגונים.

בני, כשאתה אומר 'גרסה מוקטנת' - למה הכוונה? האם השלדה קצרה/צרה יותר?

וקומפקט זה שם רשמי? יעני 'קומפקטי' או כינוי שדבק בו?

פורסם

הטנדר קומפקט יושב על שאסי של ויליס רגיל סגור, מסחרי או חלונות, שהוא שאסי קצר יותר מזה של הטנדר האמריקאי הרגיל, מה שקראת "עם ארגז טקסס".

גם אני לא מכיר טנדר קומפקט עם מנוע שונה ממנוע ההוריקאן (F4-134 שמו).

ויליס 53

ויליס 58

פורסם
ויש המון שגיאות. Dofin Renolt, kontesa... ממש נח בשבע שגיאות.

בכל מקרה, ויליס קומפקט כשמו כן הוא, גירסה מוקטנת של הויליס שיוצרה בתצורת טנדר בלבד. למיטב ידיעתי היה להם מנוע של ארבעה צילינדרים. יוצר רק בישראל.

 

כל הפורום, מומחי המועדון ואף אחד לא יודע כמעט כלום על רכב ייחודי לישראל שהוא כניראה אחד מאבות 'הקומבינה הישראלית'?

[קומבינה = לוקחים חלקים של טנדר וויליס סגור עם/ בלי הרשאה של קייזר ארה"ב, חותכים את הגג עם מספרי פח, מרתכים אותו לחתיכת פח עם חלון קטן כגב תא נהג, מייצרים עוד חתיכת פח עם שתי שרשראות כדלת ארגז, ממציאים מיטה קטנה וברקט כמתקן לגלגל רזרבי ויאללה, לשוק]

 

אני מחזיק ביד העתק רשיון של וויליס 1956 שחשבתי לקנות. אמנם לא טנדר פתוח אלא "N1 משא סגור אחוד" [פאנל דליברי, יעני]. בשום מקום לא כתוב "קומפקט" ותחת 'דגם' כתוב:

"2 אקס 4 134 אף"

אני מבין שזה תרגום מטופש ל - 2X4 וה- 134 F הוא הכינוי של מנוע ההוריקאן.

פורסם

"קומפקט" היה שם רשמי ואל תזלזל בבקשה ביידע של חברי הפורום.

ועם כל הכבוד ל"מחמאות" של HOGI , הקומפקט לא היה קיים בשנת 1956. אם היית קורא את ההודעה הקודמת שלי היית נמנע מהטעות.

לדעתי פשוט היו לאילין המון חלקים נוספים ולכן הם אכן אילתרו (אבל זאת היא השערה שלי)

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
"קומפקט" היה שם רשמי ואל תזלזל בבקשה ביידע של חברי הפורום.

ועם כל הכבוד ל"מחמאות" של HOGI , הקומפקט לא היה קיים בשנת 1956. אם היית קורא את ההודעה הקודמת שלי היית נמנע מהטעות.

לדעתי פשוט היו לאילין המון חלקים נוספים ולכן הם אכן אילתרו (אבל זאת היא השערה שלי)

 

 

תודה!

לבקשתכם מקטין את הפונט:roll:.

לא מנסה להעליב :oops: רק לקבל אינפו' והשרשור מראה כי הידע מועט או שלא מוכנים לחלוק אותו.

יש כאלה שרואים אוטו, נדלקים, קונים, משפצים ותוך כדי כך לומדים על הרקע. אני נדלקתי אבל מעדיף להכיר קודם כל את הרקע, מעניין אותי גם הספור שמאחורי הרכב, בעיקר שהוא ייחודי לנו והורכב בשנות ילדותי המוקדמת.

 

בני, חזרתי ובדקתי את הודעתך הקודמת ואני לא רואה שם התייחסות לשנים. אתה אומר שב-56 עדיין לא יוצר. האם אתה יודע מתי החלו ליצרו? [אני משער שהפסיקו בסוף המר של אילין קייזר ישראל- 1969 או קודם לכן?] כמה יוצרו - עשרות בודדות, מאות, אלפים? איפה אני מוצא מידע כזה?

 

ההשערה שלי -

אני מסכים שהיו להם חלקים, אולי עודפי ייצור [את חלקי הפח נדמה לי שייצרו בכלל במכבשים היותר חדשים באשקלון במפעל שאח"כ "נמכר" והפך להיות 'עשות'] אבל מישהו חשב על וויליס פתוח אחוד למרות שהיה הוויליס עם 'ארגז טקסס' כי חשב שזה כדאי כלכלית.לא מספיק שיש לי עודף מכלולים, אני צריך גם שוק [אלא אם כן אני יודע שיש לי לקוח בטוח כמו הצבא, מה שבמקרה של אילין, לפחות לפי דבריו, לא היה].

 

אולי - אם הקומפקט הפתוח החל בערך 62-64 [?] זה אומר שאפריים אילין אולי ראה את המכירות של הסוסיתא קוביה הפתוח דור 2 [61-66?] ואת המכירות של ההינו בריסקה [שהוא עצמו ייצר] וחשב שיש מקום בשוק ל-'משא אחוד' קטן יותר מהוויליס הפתוח עם המרכב הארוך וארגז הטקסס [שגם יוצא לחו"ל וגם נמכר בתקופה מסוימת לחיל חימוש] אבל עם מנוע גדול וחזק יותר מהבריסקה והקוביה.

ואולי ההחלטה באה על רקע של שיקולי מס - אחוד, לא אחוד, עד משקל מסויים, עד נפח מסויים, חד קבינה -דאבל קומבינה[אל קמינו...] - הרי הטנדרים אצלנו עברו תהפוכות בביקוש לא מעט בגלל שינויים במיסוי, ועדיין זה כך - מישהו מוצא פירצה ומביא טנדר וכשזה הופך פופולרי מייד הפקידונים באים וסוגרים את הפירצה ומוסיפים עוד טלאי לחוקי מיסוי הרכב.

פורסם
תודה!

לבקשתכם מקטין את הפונט:roll:.

לא מנסה להעליב :oops: רק לקבל אינפו' והשרשור מראה כי הידע מועט או שלא מוכנים לחלוק אותו.

יש כאלה שרואים אוטו, נדלקים, קונים, משפצים ותוך כדי כך לומדים על הרקע. אני נדלקתי אבל מעדיף להכיר קודם כל את הרקע, מעניין אותי גם הספור שמאחורי הרכב, בעיקר שהוא ייחודי לנו והורכב בשנות ילדותי המוקדמת.

 

בני, חזרתי ובדקתי את הודעתך הקודמת ואני לא רואה שם התייחסות לשנים. אתה אומר שב-56 עדיין לא יוצר. האם אתה יודע מתי החלו ליצרו? [אני משער שהפסיקו בסוף המר של אילין קייזר ישראל- 1969 או קודם לכן?] כמה יוצרו - עשרות בודדות, מאות, אלפים? איפה אני מוצא מידע כזה?

 

ההשערה שלי -

אני מסכים שהיו להם חלקים, אולי עודפי ייצור [את חלקי הפח נדמה לי שייצרו בכלל במכבשים היותר חדשים באשקלון במפעל שאח"כ "נמכר" והפך להיות 'עשות'] אבל מישהו חשב על וויליס פתוח אחוד למרות שהיה הוויליס עם 'ארגז טקסס' כי חשב שזה כדאי כלכלית.לא מספיק שיש לי עודף מכלולים, אני צריך גם שוק [אלא אם כן אני יודע שיש לי לקוח בטוח כמו הצבא, מה שבמקרה של אילין, לפחות לפי דבריו, לא היה].

 

אולי - אם הקומפקט הפתוח החל בערך 62-64 [?] זה אומר שאפריים אילין אולי ראה את המכירות של הסוסיתא קוביה הפתוח דור 2 [61-66?] ואת המכירות של ההינו בריסקה [שהוא עצמו ייצר] וחשב שיש מקום בשוק ל-'משא אחוד' קטן יותר מהוויליס הפתוח עם המרכב הארוך וארגז הטקסס [שגם יוצא לחו"ל וגם נמכר בתקופה מסוימת לחיל חימוש] אבל עם מנוע גדול וחזק יותר מהבריסקה והקוביה.

ואולי ההחלטה באה על רקע של שיקולי מס - אחוד, לא אחוד, עד משקל מסויים, עד נפח מסויים, חד קבינה -דאבל קומבינה[אל קמינו...] - הרי הטנדרים אצלנו עברו תהפוכות בביקוש לא מעט בגלל שינויים במיסוי, ועדיין זה כך - מישהו מוצא פירצה ומביא טנדר וכשזה הופך פופולרי מייד הפקידונים באים וסוגרים את הפירצה ומוסיפים עוד טלאי לחוקי מיסוי הרכב.

צודק שלא רשמתי את השנים, אז זה היה בשנות הששים.

הכוונה לא היתה להתחרות בסוסיתא טנדר אלא בטנדרים הצרפתיים והאמריקאים. הקומפקט היה 4X2, ולא 4X4 ולכן מתאים יותר לשימוש באופן פרטי כך שהקונצפט היה נכון.בשנות הששים לא היית תריך לקמבן. אילין מראש קיבל הנחת מס על הרכב. על כל רכב שייצר. אז הוא לקח חלקים עודפים, שינה את הטנדר כך שיהיה מתאים יותר לתנאי הארץ, אני מניח שהוא קיבל אישור מהחברה האם בארה"ב לכך אז זה לא היה כל כך קומבינה.

אגב, אני נמצא באוסטריה המושלגת כך שהכל מזכרון.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

אגב, משהו מכיר קומפקט שמוצע למכירה במחיר סביר ?

הודעות בפרטי בבקשה

אפשר גם טנדר אחר

 

תודה

=================================

גם אני מגיע קבוע למפגש שישי הצפוני של מועדון ה-5, Outlet חוצות המפרץ קפה Greg :lol:

Classic car parts hunter

פורסם

יש אתר מעולה עם המון ידע על רכבי אספנות, שנקרא "קארזפורום" 8) . עיינתי בו וממש כמה הודעות מהדיון המלומד, מצאתי את התמונה הבאה:

 

attachment.php?attachmentid=220837&d=1290159030

 

עיון בתמונה מגלה שההבדל הוא ככל הנראה בתצורת הארגז שכולל בתוכו את ה whell wells . בצורה כזו ניתן לבנות תוספת רחבה יותר על הארגז, ולמקם ספסלים אורכיים מעל לגלגלים מכל צד, מה שלא אפשרי בארגז "טקסס". בכל מקרה, הארגז של הקומפקט נראה הרבה יותר מהוקצע מהשני, ולא נראה כמו קומבינה.

 

נמרוד

פורסם

כן נמרוד,

 

במקביל גיליתי את השרשור ובו הדף הסרוק שהעלת.

אכן בקומפקט היה/יש יותר מקום לספסלי אורך מתקפלים שהיו אהובים ופופולריים אצלנו [אפילו ב- 1978 נהגתי בטנדר פג'ו 404 עם גג ברזנט וספסלים מתקפלים 'אוטומטית'].

לכבוד הנוסעים הפוטנציאליים בארגז גם בנו את הדלת האחורית עם פתח באמצע:

willisbig04_450.jpg

http://www.auto.co.il/כתבה-24403-וויליס-מת-לחיות.aspx#

 

כמה שהעולם השתנה, היום לא הייתי מעיז אפילו לחשוב להסיע את היקרה מכל או את הילדים שלי בארגז פתוח או עם ברזנט.

לפני מספר שנים שמעתי סיפור ממקור ראשון:

ש"י עגנון רצה לנוח מירושלים ויצא עם אשתו להבראה באשקלון בחדר ששכר בשכונת אפרידר.

בתום ההבראה בעל הבית, שהיה חקלאי עם טנדר [- אולי וויליס? אני הייתי ילד של השכנים ובמעורפל זוכר טנדר בצבע חאקי...], רצה לעשות לעגנון כבוד ולקחת אותם עד תחנה מרכזית. הוא הזמין אותם לשבת בקבינה איתו אבל אחרי שאשתו סחבה את המזוודות לטנדר והתיישבה בקבינה, עגנון יצא לאוטו ועשה לה סימן והיא 'התחפפה' לארגז, עם המזוודות והוא התרווח בקבינה.

 

 

אגב, קומבינות יכולות להיראות מאוד יפה. בארה"ב אוהבים מאוד 'פיק-אפ' ומקמבנים כמעט כל דבר שזז [ככה זה כשאין סעיף של שינוי מבנה על כל נאד שתוקעים]. הנה וויליס וואגון שהפך ל-'קומפקט' ואולי חבל שאילין לא השתמש בגג של הפיק אפ שגם היה לו במלאי:

attachment.php?attachmentid=224056&d=1158421506

http://www.jalopyjournal.com/forum/attachment.php?attachmentid=224056&d=1158421506

×
×
  • תוכן חדש...