Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי אחריות מכון בדיקה לבעיה שנתגלתה [כותרת ערוכה]


or_18d
שימו לב! השרשור הזה בן 5980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או קיי אז ככה

בתאריך ה 25.05.08 ביצעתי בדיקה לרכב מסוג פיגו 306 3 דלתות

לאחר יומיים רכשתי את הרכב בתאריך 27.05.08, מחיפה.

בדרכי הביתה שמתי לב שהרכב מתחמם, דבר שלא קרה כלל במוסך או בנסיעה שעשינו עם בעל הרכב.

למזלי הרכב התחמם לי כבר באיזור מגורי, והרכב נגרר ישירות למוסך.

במוסך מתגלים הדברים הבאים:

1. הרדיאטור מולא בחומר אדום שמיועד לסתימת חורים.

2. טרמוסטט לא נמצא.

3. יוניט חום הוחלפה ביוניט אחרת על מנת להפתח מוקדם מהרגיל.

4. מאווררי הרדיאטור לא מקוריים ולא מתפקדים כמו שצריך כלל.

 

הרכב עבר בדיקה במכון ממוחשב לבדיקות רכב, בעל המכון לא אמר שום דבר לגבי הבעיות שהוזכרו למעלה, ולא ציין אותם בכלל.

עכשיו השאלה שלי היא כזאת, באותו היום שקניתי את הרכב הוא נכנס למוסך, הלך לו כנראה פאקום ראש, צריך להוריד את הראש לחרוט וכל מה שמסביב, להחליף רדיאטור + מאווררים ( שלא תקינים ולא נאמר לי בבדיקה ) להוסיף טרמוסטט ( שגם לא היה בנמצא ולא נאמר לי בבדיקה ) להחליף ליוניט חום מקורית ( שגם לא צויין שהיא לא מקורית )

 

יש למכון הבדיקה איזה אחריות כלשהי כלפי?

במידה ותרצו אני אסרוק את דפי הבדיקה ואני אעלה אותם לפה על מנת לקבל חוות דעת ממכם.

 

תודה אור.

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכון הבדיקה אינו יכול לראות אם יש טרמוסטט (אלא אם כן יתחיל את בדיקת הרכב ממנוע קר ועד להתחממותו לחום נורמלי) וכמו כן הוא אינו יכול לראות ולהבדיל בין יניט מאוררים ומאוררים מקוריים או תחליפיים וזאת בכל דגם רכב שהוא הקיים בארצנו.

לכן אני תמיד ממליץ לאחר בדיקת המכון לגשת עם הרכב הנבדק וטופס הבדיקה אל מוסך המכיר ומתמצא באותו דגם רכב לקבלת חוות דעת נוספת והערכת מה צריך לעשות, דחיפות, עלויות ומחירים וזמנים וחבל שלא כך עשית.

למרות זאת נסה לפנות אל מכון הבדיקה כדי שיפעיל הביטוח המקצועי שלו שישתתף בעלויות התיקונים הללו.

בהצלחה ובברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכון הבדיקה אינו יכול לראות אם יש טרמוסטט (אלא אם כן יתחיל את בדיקת הרכב ממנוע קר ועד להתחממותו לחום נורמלי) וכמו כן הוא אינו יכול לראות ולהבדיל בין יניט מאוררים ומאוררים מקוריים או תחליפיים וזאת בכל דגם רכב שהוא הקיים בארצנו.

לכן אני תמיד ממליץ לאחר בדיקת המכון לגשת עם הרכב הנבדק וטופס הבדיקה אל מוסך המכיר ומתמצא באותו דגם רכב לקבלת חוות דעת נוספת והערכת מה צריך לעשות, דחיפות, עלויות ומחירים וזמנים וחבל שלא כך עשית.

למרות זאת נסה לפנות אל מכון הבדיקה כדי שיפעיל הביטוח המקצועי שלו שישתתף בעלויות התיקונים הללו.

בהצלחה ובברכה - רפי לין :-)

 

 

בקשר ליוניט חום ולטרמוסטט או קיי, מה בקשר למערכת הקירור הלא מקורית והלא תקינה שהוא לא דיווח לי עליה?

 

 

0202my1.th.jpg

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין איזכור לבעיות במערכת קירור בדו"ח.

 

באופן כללי אמורה להיות למכון בדיקה אחריות כזאת, שבמידה ויש תקלות שלא הוזכרו, הוא קונה ממך את הרכב במחירון. לפחות כך זה לפי מה שאני מכיר.

מצד שני, אם המכון במפורש לא נותן אחריות על הבדיקה שלו, זה כבר עניין אחר.

 

ד"א, אין חתימה של בוחן (אלא אם כן מחקת אותה בPS או תוכנה דומה).

כלומר אם באמת אין חתימה, לממצאים האלו אין תוקף.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסביר לי רק איך קנית את הרכב הזה שבוודאות יש לו פגיעת שאסי ??

זה אמנם לא שייך אבל כתוב שחור על גבי לבן- "ליקויים במשמעות גבוהה).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין איזכור לבעיות במערכת קירור בדו"ח.

 

באופן כללי אמורה להיות למכון בדיקה אחריות כזאת, שבמידה ויש תקלות שלא הוזכרו, הוא קונה ממך את הרכב במחירון. לפחות כך זה לפי מה שאני מכיר.

מצד שני, אם המכון במפורש לא נותן אחריות על הבדיקה שלו, זה כבר עניין אחר.

 

ד"א, אין חתימה של בוחן (אלא אם כן מחקת אותה בPS או תוכנה דומה).

כלומר אם באמת אין חתימה, לממצאים האלו אין תוקף.

 

אין חתימה לא שלי ולא של הבוחן, ואין גם את שם המכון.

 

דיברתי עם הבוחן והוא מתנער מאחריות אומר לי שרכב שנת 95 הוא לא אחראי לו.

שלרכבים ישנים הכל יכול לקרות תוך יום

המוסכניק שהרכב נמצא אצלו אומר שכל מערכת הקירור לא תקינה בכלל המאווררים לא מקוריים ועוד.

במידה ואני מביא שמאי שרושם לי שאכן הבעיות האלו קיימות, זה יועיל לי במידה ונגיע לתביעה מול המכון בדיקה?

 

יש משהו שאפשר לעשות מול הבנאדם שמכר לי את הרכב בידיעה שהוא במצב שכזה, והסתיר מידע?

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ושילמתה להם צריך להיות לך קבלה על הבדיקה שכוללת תאריך ואת הפעולה שבוצעה.

על תופס בדיקה יש את רישיון המוסך כך שזה לא משנה אם אין שם של בודק.

הבעיה היא שלא נראה לי שיש לך עילה לתביעה נגד מכון הבדיקה. אז מה אם המאוורר לא מקורי (ועל החיישנים אין בכלל מה לדבר) בזמן הבדיקה לא היו בעיות ברכב המכון גם לא יכול לדעת אם הרדיאטור בסוף חייו או לא במיוחד שסתמו אותו עם חומר מבפנים.

בבדיקה כתוב לך שהיתה תאונה די רצינית ולכן היתה צריך לבדוק אם הרכב תוקן בחלקים איכותיים או לא, מבחינת המכון כל החלקים במקום ועובדים ואין זה אחריות שלו לבדוק את מקוריות או איכות החלקים.

כמו כן כתוב לך שיש דליפת לחץ גבוהה בצילינדרים ולחץ לא תקין.אז אם המכון רושם לך את זה כבר היתה צריך ללכת למוסך ולעשות בדיקת מנוע יותר רצינית.

לפחות לי נראה שבמקרה הזה המכון די כיסה את עצמו.

מה שכן אם תצליח להוכיח שמוכר הרכב ידע שהרכב שלו לא תקין בזמן המכירה ולא יידע אותך על הליקויים הנ"ל אז יהיה לך עילה לביטול. השאלה איך תוכיח את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן אם תצליח להוכיח שמוכר הרכב ידע שהרכב שלו לא תקין בזמן המכירה ולא יידע אותך על הליקויים הנ"ל אז יהיה לך עילה לביטול. השאלה איך תוכיח את זה.

 

מזאת אומרת עילה לביטול?

ביטול של מה?

 

והמוכר לא יידע אותי על הליקויים.

דווקא להפך אמר שהכל תקין.

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמוכר לא יידע אותי על הליקויים.

דווקא להפך אמר שהכל תקין.

 

צר לי להיות פסימיסט בשרשור הזה.

חתמתם על זכרון דברים? הקלטת את דבריו? אם לא ולא, אז איך תוכיח שמוכר אמר? ישאלו אותו והוא יגיד שלא זוכר.

אם מוכר לא מכונאי ולא לקח את הרכב בעצמו למכון בדיקה, הוא יכול להתנער ולהגיד שלא ידע. ובקשר לחומר ברדיאטור, הוא כביכול גם לא ידע מה שמו לו בטיפול.

 

אם המוכר לא התחייב על כלום, אז העניין סגור.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנח לרגע את תקלת המנוע

מה לגבי תיקון בקורת אורך שמאל

זה אמור להדאיג אותך הרבה יותר ,מדוע התעלמת מנתון זה?, מקווה שלא שילמת מחיר מחירון מלא

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנח לרגע את תקלת המנוע

מה לגבי תיקון בקורת אורך שמאל

זה אמור להדאיג אותך הרבה יותר ,מדוע התעלמת מנתון זה?, מקווה שלא שילמת מחיר מחירון מלא

יגאל

מעניין שנכון לעכשיו אחרי שדיברתי איתו פעם אחת על הנושא של המנוע, הבנאדם כיבה את המכשיר הסלולארי שלו

והוא לא עונה.

 

פעם הבאה אני פשוט אקליט את השיחה וזהו.

 

הנח לרגע את תקלת המנוע

מה לגבי תיקון בקורת אורך שמאל

זה אמור להדאיג אותך הרבה יותר ,מדוע התעלמת מנתון זה?, מקווה שלא שילמת מחיר מחירון מלא

יגאל

 

ממש לא בכיוון של מחירון

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנית רכב עם מנוע גמור ואתה מתלונן ע"כ שהוא מתחמם.

הרי במפורש מצויין בטופס שהמנוע בכללתו אינו תקין(ואין זה כסת"ח), אלו נתונים משמעותיים שמהווים א-ב ומעידים על חוסר תקינות. מנוע זה צריך שיפוץ כללי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנית רכב עם מנוע גמור ואתה מתלונן ע"כ שהוא מתחמם.

הרי במפורש מצויין בטופס שהמנוע בכללתו אינו תקין(ואין זה כסת"ח), אלו נתונים משמעותיים שמהווים א-ב ומעידים על חוסר תקינות. מנוע זה צריך שיפוץ כללי.

 

 

הקטע ששאלתי את בעל המוסך כמה עוד אפשר לסחוב עם המנוע הזה, הוא אמר לי אפילו עוד 20000 30000

לא עבר יום אחד והמנוע שבק חיים.

 

שיפוץ כללי למנוע? לפתוח את הראש לחרוט וזהו?

או צילינדרים וכל מה שמסביב?

 

לא עדיף במצב כזה להביא מנוע מייבוא או פירוק?

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...