Jump to content

Mc'lovin

  • הודעות

    236
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin

  1. Biggie, לא כל כך מסכים איתך - כל הגישה בפוליש צריכה להיות מוכוונת כלפי שימוש במוצר הכי פחות אגרסיבי שישיג את התוצאות המיטביות. FG400 הוא בין האגרסיביים ביותר - גם אם תשתמש בפד פחות אגרסיבי, במהירות בינונית ובטכניקה מעולה - אתה עדיין תחתוך הרבה יותר לכה מאשר מוצרים עדינים יותר.
  2. אם באמת מצב הלכה גרוע בשאר הרכב, נשאר רק לצבוע. לעשות פוליש ולתחזק עם אוטם - איך שאני רואה את זה, זאת גישה לא נכונה כי הגנת ה-UV שמספקים אוטמים ווקסים היא לא משמעותית - ההגנה המשמעותית היא בלכה. אבל, לא בטוח שזה המצב ואני ממליץ להתייעץ עם דיטיילר מקצועי עם מד צבע שינסה לתת הערכה מה המצב של הלכה (נכון שמד צבע הוא לא אומדן מדוייק, אבל הוא יוכל לתת הערכה שתכוון אותך לטיפול הנכון יותר). סובארו עם צבע כהה - ככל הנראה צבע רך (אבל לא בהכרח). גם כאן ממליץ להתייעץ עם מי שיש לו ניסיון עם הדגם הזה. אם הוא אכן צבע רך, לא הייתי משתמש ב-FG400. במה כן? תלוי במצב הצבע. שוב, תמונות יעזרו כאן יותר. ייתכן ש-ultimate compound שהומלץ מקודם יעשה את העבודה, אולי גם ה-Super Intensive polish של מנזרנה - באמת שיש ים של מוצרים מצויינים.
  3. אהלן, קודם כל - כשאתה כותב שבחלקים מסויימים הרכב דורש צביעה מחדש - מדוע? כי אם זה בגלל "פיצוץ של הלכה" (מה שנקרא - Clear Coat Failure) והצבע מתקלף, סיכוי לא רע שכל הלכה של הרכב כבר במצב שברירי, ולעשות פוליש זה רעיון רע מאד (אתה תגרד עוד שכבות מהלכה וגם אם באופן זמני המצב ייראה יותר טוב, אתה תקצר את חיי הצבע משמעותית). בקיצור, צריך תמונה. לגבי הפוליש הנכון - איזה רכב יש לך? FG400 הוא מוצר מעולה, אבל קח בחשבון שהוא מאד אגרסיבי ומתאים יותר לכלי רכב עם לכה קשה. לא שהוא לא יעבוד מצויין על צבע יותר רך, אבל על צבע כזה אתה תוריד הרבה יותר לכה ממה שתצטרך. ממליץ קודם שתברר איזה פוליש הכי מתאים לרכב שלך לפני שאתה קופץ עליו. אין משמעות היום לצבע מטאלי מול צבע לא מטאלי מבחינת החומרים הקיימים. מה שאתה עושה לו פוליש הוא הלכה. CYC - יש דעות לכאן ולכאן. לי אף פעם לא היתה איתם בעיה, יש אחרים שרכשו בזמן האחרון וכן נתקלו בבעיות.
  4. מבאס טילים. מכיר את התחושה. א-ב-ל אני יודע שכרגע זה מעצבן ומציק נורא בעין, והרי השקעת בטיפול דיטיילינג וכו' - אבל סמוך עליי, עם הזמן מתרגלים. אין מה לעשות - כמה שלא נשתדל לשמור על האוטו טיפ טופ, כל עוד הוא חונה בחוץ רכב כלשהו ישפשף אותו, עגלת סופר תועה תשרוט אותו ועוד ועוד. כמה שתפנים את זה יותר מהר - יוקל לך. גם אני אחרי שטיפלתי לראשונה באוטו שלי ונכנסתי לתחום הדיטיילינג ניסיתי מאד מאד למזער סיכויים לנזקים, הייתי כמעט אובססיבי - ואתה יודע מה, זה לא עזר. היום יש לי שריטות ערסים, שפשופים קלים וכו'. לומדים לחיות עם זה בשלום. אני עדיין שוטף את האוטו באהבה ונהנה ממנו. גם אתה עוד תיהנה המון מהתחביב.
  5. זה תלוי בהרבה דברים. אם האוטו שלך חונה תמיד בחניה מקורה, יש לו שכבת הגנה ואתה שוטף אותו באופן קבוע אחת לשבוע - סביר להניח שייקח זמן עד הפעם הבאה. אם בחודש הקרוב האוטו יחנה רק בחוץ, ליד אתר בנייה עם המון אבק ולא תשטוף אותו בכלל - סיכוי יותר גבוה שתצטרך שוב תוך זמן קצר יותר. כפי שאמר yulianx, תצטרך לבדוק אחרי שטיפה ולהחליט. אפשר לקחת שקית סנדוויץ', להכניס לתוכה את היד ולעבור בעדינות על הצבע (שוב - לאחר שטיפה) - זו בדיקה קצת יותר רגישה ואם תרגיש את החספוס כנראה שהגיע הזמן.
  6. מאד מעניין אותי לראות את הרכב המדובר תחת אור פנס, יהיה לך כוח להעלות תמונה בהזדמנות? מעבר לכך, מים לא עושים עבודה טובה בניקוי לכלוך. צריך סבון. כשאני מנקה עם שמפו ייעודי ומשתמש בשיטת שני הדליים - אמנם תמיד קיים הסיכוי שאני אגרור קצת לכלוך על הצבע ואגרום לסווירלים, אך הוא מצטמצם משמעותית, והסווירלים יהיו ככל הנראה קלים מאד. למה? כי סבון איכותי אוסף את הלכלוך אל הכפפה, כך שאני לא מפעיל עליה לחץ בכלל (או לחץ זניח ביותר), ואחרי כל חלק (או אם היא התלכלכה מוקדם יותר) אני שוטף אותה בניסיון להעיף ממנה את הלכלוך שהיא אספה ורק אז עובר לחלק חדש. שוב - אין 100%, זאת לא שיטה שמבטיחה 0 סווירלים תמיד, זה רק הניסיון לצמצם את הסיכוי שהם יווצרו. לשטוף עם מים בלבד - סיכוי גבוה שאתה גורר את הלכלוך על הצבע.
  7. בג'אנטים מומלץ מאד להשתמש במטלית ייעודית לג'אנטים. הלכלוך שם קשה מאד, ואם תעבור אח"כ עם אותה מטלית על הצבע אתה מגביר משמעותית את הסיכוי לסווירלים. לגבי שיטת עבודה - יש כל מיני, תמצא את מה שהכי מתאים לך. אני משתמש לפני השטיפה בחומר שמרכך את הלכלוך (יש חומרים ייעודיים, אפשר להשתמש גם ב-ONR) ואז עובר עליהם עם סבון השטיפה שאני משתמש בו. אם אתה משתמש ב-ONR אפשר ישר לייבש, אם בסבון - צריך לשטוף במים לפני הייבוש. עוד משהו - עדיף לנקות את הג'אנטים לפני שאתה מנקה את הצבע. הסיבה - לפעמים כשמנקים את הגלגלים, הלכלוך עף בריקושטים אל הצבע, ואז באסה לנקות את הצבע שוב אם התחלת איתו.
  8. ^^ +1. אפשר עם סבון כלים, אבל קח בחשבון שאם על הרכב יש שכבת אוטם או וקס, כנראה שתצטרך לשים אחת חדשה. לא להשתמש במים בלבד - לא רק שהם לא ינקו, אתה יכול ליצור סווירלים רבים בשיטה כזו. אגב איפה אתה גר? אולי תוכל לקפוץ לאחד מחברי הפורום וללוות קצת שמפו. אני מנהריה
  9. תודה על הסקירה ועל הסרטונים! יישום שכבת הגנה על השמשה גורם לי ממש ליהנות בנהיגה בגשם, ואפילו אשתי מתלהבת. אני משתמש בסילנט שצריך לחדש אחת לכמה זמן, אבל נראה לי שלפחות מבחינת דחיית הטיפות במהלך גשם ההבדל לא משמעותי. מעניין אותי לגבי הקושי בהסרה שהתרשמת ממנו - האם קראת לפני היישום ביקורות/מדריכים שגם דיווחו על הקושי הזה? אולי שמת יותר מדי חומר? מהתרשמות שלי, זאת סיבה מס' 1 לקשיי הסרה גם עם וקסים שהם פחות סלחניים למשתמש הראשוני. מכל מקום, נראה מגניב לגמרי. כמה זמן אמורה השכבה להחזיק?
  10. אין לי ניסיון עם המוצר. מישהו פירסם בפורום של אוטוגיק ביקורת די טובה שלו: http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/75659-review-menzerna-top-finish-machine-glaze.html אם אין לך כוח לקרוא, אפשר רק להסתכל על התמונות ומה שהוא השיג - תוצאה מרשימה עם פד cutting, ארבעה מעברים על כל אזור, לחץ בינוני בהתחלה שהוחלש בהדרגה. עם זאת, צריך לזכור שזה גלייז והעמידות שלו תהיה קצרה, והתוצאות שהוא השיג לא יחזיקו מעמד הרבה זמן. בנוסף, זה בטח לא הגלייז הראשון שמפגין יכולות כאלה.
  11. אני מבין את הכיוון שלך, אבל גם אם תשטוף בשמפו ניטרלי הצבע עדיין יהיה חשוף יותר לקרני שמש ולמפגעים אחרים כל עוד לא תיישם שכבות הגנה. יש הבדל מהותי בין שימוש בחומר שמזיק לצבע, לבין שימוש בחומר שיקשה על ההגנה של הצבע. מעבר לכך - רוב מוחלט של הווקסים והאוטמים לא מספקים לך הגנה מפני קרני השמש, לפחות לא באופן משמעותי (מסנני ה-UV שבאמת שומרים לך על הצבע נמצאים ב-Clear Coat). יכולת ההגנה של של וקסים ואוטמים נובעת מיכולתם לדחות מים ולהקשות על ההיקשרות של מזהמים אחרים לצבע.
  12. על בסיס מה אתה קובע את זה? אני בעבר התכתבתי גם עם אופטימום וגם עם מגוויארס על הסוגיה, והם אמרו flat out ובניגוד לאינטרס שלהם כי אין כל סכנה לצבע בשטיפה עם נוזל כלים, פשוט שטיפה כזו על בסיס קבוע לא תאפשר קיום של שכבת הגנה כמו וקס או אוטם. שיהיה ברור - אני ממש לא ממליץ על שטיפה עם נוזל כלים. שמפו ניטרלי טוב מחברה מוכרת is the way to go
  13. סבון כלים לא עושה נזק לצבע, הוא פשוט לא מומלץ כי הוא יסיר שכבת וקס או אוטם, וייבש גומיות לאורך הזמן. הסרטון הנ"ל מכיל הסבר מפורט מאד על שטיפה נכונה של הרכב (בשיטת שני הדליים), על מוצרים שרצוי להשתמש בהם ועל ההיגיון שעומד מאחורי השיטה הזו. קצת ארוך, אבל מומלץ מאד. את הסרטון מנחה מייק פיליפס, אחד הגורואים בעולם הדיטיילינג. זו לא השיטה היחידה, יש עוד דרכים בטוחות לשטוף את האוטו, תלוי עד כמה הוא מלוכלך. חלקן פשוטות ומהירות יותר. אבל זה בסיס חשוב להתחיל איתו.
  14. אני מכיר את השמועה הזו, אבל לא חושב שאי פעם גורם רשמי כלשהו אישר אותה. כן ידוע שבין החברות יש הסכם שיתוף מידע, וזה נכון שמנזרנה מייצרת בעבור וולפגנג מוצרים מסויימים. אחד לאחד זה בטוח לא אותו מוצר, לפחות כי הצבע של הסילנט הוא לא אותו דבר שמועות דומות היו שה-Total Swirl Remover של וולפגנג הוא אותו פוליש כמו ה-Super intensive polish של מנזרנה (שאני זוכר שקראתי פעם פוסט של אוטוגיק, שהמותג וולפגנג שייך לקבוצה שלהם, שהכחיש זאת). עם זאת, מבחינת עמידות, יישום, ברק וכו' - אני בהחלט מסכים שהמוצרים דומים, ואין לאחד יתרון ברור על האחר (כך שאם אפשר להשיג אחד מהם במחיר זול יותר, כנראה שעדיף אותו).
  15. לי יש את ה-sealant של וולפגנג ואני מאד מרוצה.
  16. אני לא לגמרי סגור על השימוש ב-APC בשביל גומיות, מעריך שזה יכול לקצר את תוחלת החיים שלהן. עם זאת, מסתבר שיש דיטיילרים שעושים את זה לפני יישום של Dressing על הגומיות והפלסטיקים - רק ממה שקראתי עכשיו (לינק למטה) משתמשים בדילול של 15:1, ואולי אפילו כדאי 20:1. כמו כן, להיזהר שה-APC לא יזלוג לצבע. http://www.autogeekonline.net/forum/auto-detailing-101/82728-apc-rubber-plastic-trim.html
  17. מאד אשמח אם תחזור לדווח עד כמה Spotless הצליח בהסרת האבנית. כעיקרון, כתמי מים יכולים להיות על פני השטח, אבל אם הושארו שם הרבה זמן, האבנית יכולה לחלחל לתוך הצבע או הזכוכית. במקרה השני שהאבנית חלחלה, למיטב ידיעתי לא ניתן להסיר את הכתמים ללא פוליש (שבו אתה תגרד את השכבות שמכילות את האבנית). אני מאמין שבמקרה שלך מדובר באבנית שחלחלה ולכן יהיה מאד מעניין אם המוצר הזה הצליח להתגבר על הבעיה. אגב, למעוניינים, יש מאמר קצת ארוך של מייק פיליפס באוטוגיק על הסוגים השונים של כתמי מים, הדרך להבחין ביניהם וכיצד להתמודד איתם: http://www.autogeekonline.net/forum/hot-topics-frequently-asked-questions/33499-3-types-water-spots-type-i-type-ii-type-iii.html
  18. ננו-סקין - כן, אתה צריך לפני שימוש ראשוני לשפשף אותו על אחד החלונות כדקה-שתיים עם הלובריקנט שאיתו אתה מתכנן לעבוד על הצבע. הם מסבירים את זה באתר שלהם שהמוצר מגיע בקופסה עם שכבת הגנה שנועדה לשמור עליו כל עוד הוא מאוחסן, ויש להסיר אותה לפני השימוש ע"י התהליך הזה. מוזמן לקרוא: http://www.nanoskinusa.com/products/autoscrub-system/as-018.html אין לי ניסיון עם G6. אני לא בטוח עם זאת ששימוש ב-APC לניקיון של גומייה הוא הדבר הכי מומלץ. עם איזה APC אתה עובד? כי נראה לי שרובם ייבשו את הגומיות.
  19. בכיף! Oryo - שכחתי לגמרי, הציפוי ששמו לך הוא opti coat, או gloss coat? אם זה אופטי קואט, אין טעם לשים וקס או אוטם, הוא פשוט ידחה אותם. Gloss coat לעומת זאת תוכנן כך שאפשר להוסיף לו סילנטים ווקסים.
  20. - אופטי קואט - כן, אני מניח שבסדר גמור. - בהחלט רק IPA. רוב ה-APC לא נועדו לשימוש על הצבע (אני יודע רק על ה-APC של אופטימום שהוא בטוח לשימוש על הצבע). לחילופין, אפשר להשתמש ב-Paint Cleaner, כפי שכתבתי מוקדם יותר. - תיאורטית אולי עדיף מנזרנה, אבל באמת שעם קצת מחקר מקדים והכנת הצבע כמו שצריך - גם קולינייט יכול להיות טוב.
  21. - תלוי במצב הצבע - אם יש בעיקר אבק קל אפשר את שיטת המטליות, ואם האוטו מלוכלך מאד אז רצוי 2 דליים. תזכור שהאוטם עוזר לך בתחזוקת הרכב אבל הוא לא פיתרון קסם - אם יום אחד חזרת וגילית שכל האוטו מפוצץ בלשלשת ציפורים, אתה תרצה לשטוף אותו קודם היטב ולהשתמש בשני הדליים.
  22. שורה תחתונה - האוטו נראה יפה מאד! עם הזמן מגיע הניסיון והכל יילך מהר יותר וחלק יותר.
  23. אופטימום טוענים שאפשר לפעול כמו שציינת (לחכות 12-24 שעות), או שאפשר לשים את הווקס ראשון ומייד לאחר שסיימת איתו ליישם שכבה של אופטי-סיל, כשהאופטי-סיל ימצב את עצמו מתחת לווקס - נשמע קצת מוזר, אבל זו העצה שלהם. הנה קישורים לשרשורים שבהם הם נותנים את העצה: http://www.autogeekonline.net/forum/auto-detailing-101/52925-opti-seal-cuting-time-before-wax.html http://optimumforums.org/index.php?showtopic=1854 לגבי ה-IPA - כן, הוא יעשה את העבודה, אבל אני אוהב להשתמש בו רק תוך כדי פוליש, כדי לברר אם הפוליש לא עשה מילוי לחלק מהסווירלים. אם אתה רוצה להכין את האוטו לווקס, אוטם וכו' - ממליץ על Paint cleaner (רוב מוצרי ה-AIO למיניהם).
×
×
  • תוכן חדש...