Mc'lovin
-
הודעות
236 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin
-
אהלן, קודם כל - אפשר לשאול מדוע אתה מחפש לקנות כרגע פוליש? אם אתה רוחץ את האוטו ידנית וכמו שצריך, והצבע במצב טוב - למה למהר לעשות פוליש ולהוריד שכבות מהלכה? לגבי ההמלצה שקיבלת על FG400 - זה אולי פוליש (יותר נכון - קומפאונד) מדהים, אבל הוא מאד מאד אגרסיבי ומומלץ להשתמש בו רק ברכבים עם לכה קשה, או לאחר שיוף בנייר זכוכית רטוב. כדאי לנסות לברר קודם כאן או בפורומים אחרים עד כמה הלכה של האלפא שלך קשה ורק אז לבחור פוליש - תזכור שאתה רוצה להשתמש בשיטה הכי פחות אגרסיבית כדי להגיע לתוצאה רצויה. בסופו של דבר אנחנו מגרדים לכה מהאוטו ומסכנים את הצבע שלנו ואנחנו מעדיפים לעשות זאת כמה שפחות. המזרק של אופטימום - מדובר ב-coating של אופטימום שמגיע בתוך מזרק - מוצר שנקרא Opti gloss coat. לגבי הפדים - הגישה שלך נכונה בגדול, אבל אתה תצטרך יותר מפד אחד מכל סוג. אם אתה תעשה את שלב החיתוך עם פד אחד בלבד אתה תוכל להעמיס עליו יותר מדי בפוטנציאל והוא יכול להיהרס. אני אישית פחות אוהב את ה-CCS, וחושב שה-Hydro Tech טובים יותר.
-
רכב מטאלי וצבע לבן
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של XtremeIL בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אהלן, קצת סדר - יש 2 שיטות עיקריות של צביעת כלי רכב - Single stage ו-Clear Coat. היום, כמעט כל כלי הרכב נצבעים בשיטה של Clear Coat. בשיטה זו מעל שכבת הצבע יש לכה (למעשה זהו צבע שקוף, חסר פיגמנטים), וזה לא קשור להאם הצבע הוא מטאלי או לא. השכבה הזו נותנת לרכב מראה מבריק. במקרים שצבע הרכב הוא מטאלי, הכוונה היא שלשכבת הצבע התחתונה של הרכב הוכנסו "פתיתים מתכתיים" שמעניקים לרכב את המראה המטאלי. גם ברכב עם צבע מטאלי וגם ברכב עם צבע שאינו מטאלי - עדיין תהיה שכבה של לכה מעל. השיטה הישנה יותר של Single stage - כשמה כן היא. ריססו את הצבע שכבות על גבי שכבות, וזה מה יש. השיטה הזו כמעט פסה מן העולם, אך לא לגמרי. זה נכון שמכוניות לבנות עדיין נצבעו בשיטה זו גם בשלב מאוחר, כשרוב המכוניות האחרות עברו כבר לשיטת ה-clear coat, אבל היום זה כבר לא המצב. אם אתה רוצה לדעת האם האוטו שלך צבוע בשיטת ה-Clear Coat או בשיטת Single Stage זה פשוט מאד. קח פד מיקרופייבר ופוליש עדין ותעשה Test Spot. אם צבע יורד מהרכב אל הפד, אז מדובר ב-single stage. אם אתה לא רואה שיורד צבע - זה Clear coat (אתה לא רואה שיורד צבע כי החלק שאתה מוריד הוא הלכה השקופה). אם אתה רוצה הסבר מוצלח יותר ועם תמונות (רק באנגלית), פנה למאמר הזה של מייק פיליפס: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?22872-How-to-test-for-a-clear-coat-or-single-stage-paint-system בהצלחה -
snow foam - מאיפה להזמין?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של IANFS בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אסף, תוכל לפרט באיזו שמפו אתה משתמש ובאיזה יחס דילול? יש לי Foam Lance מאד דומה (אולי זהה.. הזמנתי את שלי מ-CleanYourCar), והגעתי לתוצאות סבירות פלוס במקרה הטוב עם CG Honeydew שאמור להיות מעולה. המכונה שלי היא Karcher 2.12 שנותנת 100 באר. תודה -
המון מים מתחת לשטיחי הרכב - סוזוקי סוויפט חדשה (!)
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
טוב אז אחרי בדיקה במוסך היום, להלן המסקנה: ביוני התקנתי מצלמת רוורס. אבל, המתקינים העבירו את הכבלים של המצלמה דרך תריסי האוורור האחוריים וכדי לעשות זאת פירקו שם את אחת הגומיות... הסתבר שהמים חדרו מאחורה לאזור של הגלגל הרזרבי, ומשם גלשו תוך כדי נסיעה וכו' אל מתחת לשטיחים... מעצבן מאד, אבל מקווה שזה ייפתר בקרוב. -
המון מים מתחת לשטיחי הרכב - סוזוקי סוויפט חדשה (!)
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היי ליאב, תודה על התגובה. יש רמקולים בדלת, אבל הם מקוריים. הרכב כמעט תמיד לא חונה מתחת לעצים, פשוט ברחוב. אני מחר אקח אותו למוסך, נראה מה יגידו. בינתיים אם יש לכם עוד רעיונות אשמח לשמוע. -
המון מים מתחת לשטיחי הרכב - סוזוקי סוויפט חדשה (!)
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
איתמר תודה רבה על התגובה. כל החלונות למיטב ידיעתי מקוריים (לא הוחלפו מאז שקניתי את הרכב, וכאמור קניתי אותו מהיבואן), האוטו אמנם חונה בחוץ אך כלל לא מתחת לעצים, והגומיות נראות לי בסדר גמור (למרות שאני לא מבין גדול אז לא בטוח שאני אדע לזהות גומיה פגומה). עוד רעיונות? תודה רבה!! -
שלום לכולם, אני גר באזור הצפון ואחרי הסערה הגדולה לפני 3 שבועות הבחנתי ברטיבות משמעותית מתחת לשטיחי הרכב בכל הרכב (הכמות המשמעותית ביותר היתה בשטיח הנהג). הנחתי אז כי בגלל השלג שירד באזור (וטיולי השלג שעשינו), שכמות שלג משמעותית הוכנסה לאוטו מנעלי הנוסעים ושזוהי הסיבה. השארתי את חלונות הרכב פתוחים לכמה ימים והכל התייבש (אם כי נשאר עדיין ריח לא נעים שעמדתי לטפל בו). מאז שהרכב התייבש ועד לסערה הנוכחית, השטיחים נשארו יבשים והכל היה בסדר גמור. היום, בתום סערה נוספת אך חלשה יותר וללא שלג, אני פותח את האוטו ונדהם לגלות שהבעיה חזרה. שטיח הנהג ספוג במים וגם מים הצטברו מעליו בגובה של כשני ס"מ, שטיח הנוסע שמאחוריו ספוג גם הוא במים. שטיח הנוסע שליד הנהג נותר יבש, ושטיח הנוסע שמאחוריו רטוב קלות. יש לציין שפינות כל השטיחים יבשות לגמרי. האוטו (סוזוקי סוויפט) הוא חדש ובידיי כשנה, עבר טיפול במוסך מורשה לפני כחודשיים. ניסיתי לחפש שרשורים בנושא, אך כולם כמעט מדברים על בעיות ניקוז וכו' כשתרחיש זה נשמע לי פחות סביר גם כי האוטו חדש אבל בעיקר בגלל שהתופעה אירעה לאחר פרקי גשם וביניהם הכל היה בסדר. האוטו הזה עבר גם הרבה מאד גשם בשנה שעברה לאחר שקניתי אותו ללא בעיות, וגם בתחילת החורף הנוכחי כשירד לא מעט גשם אצלנו הכל היה בסדר. הכל התחיל בסערה הגדולה לפני 3 שבועות. מישהו יכול לנסות להציע סיבות אפשריות מדוע זה קורה לפני שאני לוקח אותו מחר למוסך? אודה לכם מאד על עזרתכם!!
-
ווקס לפנסי רכב. מה מומלץ?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של gingel בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
פתרון הלכה ככל הנראה ייתן לך לפחות שנתיים של עמידות. אף סילנט לא יתן לך את זה. אבל צריך לזכור שלמרוח סילנט גם על הפנסים בזמן שמיישמים על שאר הרכב זה בדיוק עוד כמה שניות, לוקח כמות ממש מזערית ולא מורגשת מהבקבוק, כך שממש אין טעם לבזבז זמן וכסף על הלכה והטרפנטין (שוב, בעיניי). בייחוד כשיש לך סילנט איכותי כמו Power Lock. -
ווקס לפנסי רכב. מה מומלץ?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של gingel בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
הפיתרון של הלכה + טרפנטין הוא חד משמעית מצויין, אבל אם הבן אדם בכל מקרה רוצה לקנות סילנט לאוטו, אין טעם בעיניי להשקיע גם בטרפנטין ולכה. -
ווקס לפנסי רכב. מה מומלץ?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של gingel בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
סליחה חבר, התבלבלתי. אלמוג מ.ש צבעים מייבא מוצרים של אופטימום (וגם של מנזרנה ועוד) והייתי בטוח שהם מייבאים גם את אופטי-סיל. ביררתי איתם עכשיו והתברר שטעיתי אבל הם כנראה יביאו את זה בקרוב. -
ווקס לפנסי רכב. מה מומלץ?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של gingel בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אופי-קואט בהחלט יהיה הכי עמיד, אבל לא הייתי ממליץ למישהו לקנות אופטי-קואט רק בשביל הפנסים... חומר ייעודי לפנסים - נראה לי מיותר אם אפשר לקנות סילנט שנועד לכל הרכב וייתן הגנה מצויינת גם לפנסים. Wolf's - קראתי ביקורות מעולות... לא יצא לי לנסות. בארץ אני מכיר 3 סילנטים איכותיים שנמכרים - Power Lock של מנזרנה, Opti-Seal של אופטימום, ו-Jetseal 109 של כמיקל גאייס. כולם סילנטים מאד איכותיים, ויתנו לפנסים הגנה מצויינת של בין 2-4 חודשים, מה גם שהוא יהיה זקוק לכמות מזערית של חומר בשביל הפנסים בכל פעם שהוא יחדש את ההגנה וזה ייקח מעט מאד זמן. בנוסף, יהיה לו סילנט בשביל האוטו אם הוא ירצה להשתמש בו (כדאי מאד). -
אוטם צבע מעל שכבת גלייז
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של aderet בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
היי, נכון שמייק פיליפס הוא נציג של Autogeek, אבל הוא נחשב לדמות עתירת ניסיון ומאד מאד אמינה (האיש הוא פרקטיקלי גורו ההדרכות בנושא הדיטיילינג) והוא לא יהסס להמליץ לך גם על מוצרים שאוטוגיק לא מוכרים, גם בפורום של אוטוגיק עצמו. שים לב שכתבתי ש"לרוב אין מניעה לשים סילנט על גלייז", לא כתבתי שזה תמיד נכון, אבל ההערה שלך חשובה. אם באמת יש למישהו ספק האם הגלייז שלו קומפטבילי עם סילנט מעליו אז שיבדוק על הבקבוק, ואם זה לא כתוב שם אז שיפנה במייל לחברה - לרוב לחברות הללו יש שירות לקוחות מצויין והם עונים מהר. לגבי סילנט על פרימה אמיגו, מעניין אותי האם נתת לגלייז curing time לפני שמרחת את הסילנט? ואם כן, כמה זמן? -
חוות דעת למוצר הזה של מגווירס
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של dudi d בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
היי פלג.. משום מה רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך. מכונות פניאומטיות הן בשימוש ע"י הרבה דיטיילרים מקצועיים. לי אישית מעולם לא יצא להיתקל בפוסט של דיטיילר חובב שהשתמש בהן, אבל זה כמובן לא אומר שום דבר (הניחוש שלי הוא שזה בגלל שדיטיילרים חובבים לא מחזיקים קומפרסור אוויר שהוא מאד יקר). כמו כל פולישר, תלוי אם הוא איכותי או לא, וגם תלוי מה מנגנון הפעולה שלו, Dual Action (שנחשב מאד מאד בטוח, גם בידיים של מישהו שמחזיק אותו בידיו לראשונה) או מסוג Rotary (שנחשב להרבה פחות בטוח וצריך ניסיון וידע טוב מה אתה עושה כדי לא לעשות נזק לצבע). יש את הפולישר הבא, שהוא פניאומטי מסוג Dual Action שמתחיל לצבור מוניטין, אבל צריך לקחת בחשבון שהוא מאד יקר: http://esotericcarcare.com/rupes-lhr75-pneumatic-random-orbital-15mm -
ווקס לפנסי רכב. מה מומלץ?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של gingel בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני לא יודע להסביר מהי בדיוק הסיבה, אבל דווקא על פנסים וקס הוא פחות מומלץ, ומה שמומלץ הוא דווקא סילנט (אוטם). ככל הנראה נקשר יותר טוב וכך הגנה טובה יותר ועמידה יותר. -
פדים ליישום אוטם צבע
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של harmonica בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני ממחר עד סוף השבוע אהיה בת"א.. אני יכול להביא לך שניים צהובים פשוטים שבהם הרוב משתמשים. צור קשר בפרטי אם אתה מעוניין. -
אוטם צבע מעל שכבת גלייז
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של aderet בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
פעם ראשונה שאני שומע שלא שמים סילנט על גלייז... ולמעשה, קראתי שאלות דומות בפורומים של Autogeek ושל Detailing World, ובכולם המומחים (כולל מייק פיליפס בכבודו) מסבירים שלרוב אין מניעה לשים את הסילנט מעל הגלייז (באחד הפוסטים מוסבר שהעצה לשים רק וקס מעל גלייז היא מיתוס ותו לא). אתם מוזמנים להסתכל על ה-Flow Chart של אוטוגיק בלינק הזה שמסביר את סדר השלבים בדיטיילינג של רכב ושם גלייז מופיע לפני סילנט: http://www.autogeekonline.net/forum/product-charts-graphs/20193-flow-chart.html אם כבר, השאלה לא צריכה להגיע מכיוון של "האם זה יעשה רע לגלייז", אלא "האם הסילנט ייקשר כמו שצריך לצבע כשיש שכבה של גלייז מתחתיו". התשובה היא - תלוי בהוראות היצרן. יש סילנטים שזאת לא תהיה בעיה, יש אחרים שקצת יותר. אם על הבקבוק כתוב שאתה צריך לשים את הסילנט רק על צבע עירום (Bare paint), אז עדיף שלא. אם לא כתוב - לך על זה. בהקשר הזה, יש גם ויכוח בין דיטיילרים האם אורך חייה של שכבת הגלייז (שלרוב נחשבת כבעלת עמידות מאד חלשה) ישתפר אם נשים מעליה שכבת סילנט. יש כאלה שטוענים שכן, יש כאלה שבחנו את הסוגייה וטענו שלא (אם כי לא ביצעו מבחן עם כל הסילנטים ועם כל הגלייזים כך שהתוצאות לא בהכרח מהימנות). אתה מוזמן לנסות ולהגיד לנו מה מצאת! שבוע טוב -
חוות דעת למוצר הזה של מגווירס
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של dudi d בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אהלן, זה מוצר מאד מאד חדש, ויש עליו עדיין מעט ביקורות ברשת. ממה שכן קראתי, הוא אמור לעשות עבודה מצויינת בהסרת סווירלים, בייחוד עם פד מיקרופייבר של מגוויארס (ואני מניח שגם של החברות האחרות). השאלה היא מה הייעוד שאתה מתכנן למוצר? אתה תוכל להלביש עליו רק פדים קטנים יחסית, ולכן אם תכננת לקנות אותו בשביל לעשות פוליש לכל הרכב - אני לא בטוח אם זה מומלץ כי זה פשוט ייקח הרבה זמן... אבל! אני עדיין לא ניסיתי אותו. בהתחלה חשבתי שזה כלי שמתאים לתיקונים נקודתיים יותר, אבל בביקורת הזו דווקא הכותב מציין שאפשר לעשות איתו רכב שלם: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?57275-DA-Power-System-I-took-it-for-a-spin אני עדיין קצת ספקן לגבי היכולות שלו להסיר פגמים יותר עמוקים מסווירלים, אבל מקווה שבקרוב יצוצו עוד ביקורות ונוכל לקבל תמונה טובה יותר. יהיה הכי טוב אם תקנה ותספר לכולם מה חשבת -
ה-BMW נראית מצויין, עבודה יפה ותודה רבה ששיתפת את כולנו! לגבי הסווירלים שלא הצלחת להוריד - לא הצלחתי לראות בתמונה האם הם משמעותיים או לא, אבל מהתמונות שפירסמת עושה רושם שהם ממש (אבל ממש) זניחים ביחס לפיניש של הרכב. במצבים כאלה, לא צריך לשאוף להסיר אותם. מכוניות שהן בשימוש יומיומי (Daily Drivers) תמיד יאספו לחיקן סווירלים, גם תחת ידיו של השוטף הזהיר ביותר. כל עוד הם די ברמה בלתי נראית וכל עוד המכונית נראית מדהים כמו שלך, אין טעם להוריד עוד מהלכה. ועוד הערה - אני מאד ספקן לגבי היכולת של Porter Cable להשיג תיקון מושלם על צבעים קשים כמו של ה-BMW. זה פולישר מצויין ואהוב, אבל מבחינת חוזק, הוא חלש משמעותית מה-DAS6 Pro (או Griot's Garage בארה"ב) ובטח שמה-Flex 3401. שוב, תודה על הפוסט!
-
הגיעה חבילה של מגוואירס.
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של E-A בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
חח, גם אני שחורש את הפורומים האמריקאים והבריטיים כבר יותר משנה לא יכול להגיד על עצמי שאני מומחוי גדול אבל חשוב להבהיר: שני החומרים הם לא כמעט זהים - ScratchX הוא יותר עדין מ-UC, ולכן מאד תלוי על איזה סוג צבע אתה עובד, ואם אתה עובד עם מכונה או ידנית. אם אתה עובד על צבע מאד רך - סיכוי טוב שScratchX יעשה את העבודה, ויסיר פחות לכה על הדרך. אם אתה עובד על צבע קשה - סיכוי טוב שגם מכונה לא תעשה את העבודה עם ScratchX ויהיה צורך במשהו אגרסיבי יותר. לקנות שני מוצרים שאחד מהם יותר אגרסיבי זה דווקא רעיון נכון בעיניי. עושים Test spot קודם כל עם החומר הפחות אגרסיבי, ואם זה לא עבד, מתקדמים לחומר היותר אגרסיבי. -
וקס ואוטם (באנגלית - sealant) הם חומרים שעושים את אותו דבר - מספקים הגנה לצבע. רק שהווקס מורכב בעיקרו מחומרים טבעיים והאוטם הוא סינטטי. תפישה מיושנת היא שווקס נותן מראה עמוק ורטוב יותר מאוטם, אבל שאוטם מחזיק הרבה יותר זמן מווקס. היום כבר יש אוטמים שנותנים פיניש מרהיב מהרבה וקסים אחרים, ויש וקסים שמחזיקים מעמד יותר מאוטמים אחרים. צריך לקרוא ביקורות ולמצוא את המוצר הנכון. האוטם של מנזרנה שהומלץ לך הוא מוצר Top notch - מוצר מדהים ושווה כל שקל. הוא יחזיק לך בוודאות הרבה יותר זמן מהווקסים של מגוויארס. בהצלחה.
-
הגיעה חבילה של מגוואירס.
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של E-A בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אלון, זו קביעה שיכולה להטעות. אנחנו הרי תמיד שואפים לנסות לתקן נזקים עם הפוליש הכי פחות אגרסיבי, כדי להסיר כמה שפחות לכה. אז זה נכון שפוליש גס יתקן מהר יותר, אבל באיזה מחיר? אם הצבע שלו מאד רך יכול להיות שפוליש עדין יותר יעשה את העבודה כמו שצריך, וכדאי תמיד להתחיל לנסות לעשות את העבודה עם הפוליש העדין יותר. עבד? יופי. לא עבד? מעלים את דרגת האגרסיביות. ספציפית עם ScratchX אין לי ניסיון, אני מקווה שיצליח לך. UC הוא קומפאונד מעולה - לא מאד אגרסיבי, והפיניש שלו מעולה (וזאת מעלה חשובה, בייחוד כשאנחנו מדברים על קומפאונד). -
כעיקרון, הניסיון שלי עם CYC הוא לא פחות ממעולה. הפעם היחידה שהיתה לי איתם פאלטה קטנה זה כשהזמנתי את ה-Foam Lance שלהם והם שלחו לי את בקבוק הפלסטיק הלא נכון. הם טענו שאת הבקבוק שמופיע בתמונה הם כבר לא שולחים כי הוא פחות חזק, אבל בלי שאני אבקש בכלל שלחו לי גם את הבקבוק הנכון (שבעיניי הוא הרבה יותר חזק). עם זאת, אין ספק ששירות הלקוחות שקיבלת הוא גרוע.. ניסית לצלצל אליהם? השערה שלי - עם ניסיון מאתרי קניות בארה"ב ואנגליה (לא רק של מוצרי דיטיילינג), הם בטח מוצפים בפניות כי כל ההזמנות של דצמבר-תחילת ינואר התעכבו בגלל עונת החגים וכו' ושירותי הדואר שם מפוצצים ואנשים מקבלים חבילות באיחור. לא שזה משנה את העובדה שהשירות שקיבלת הוא על הפנים, אבל זה אולי קצת מסביר את זה.
-
היי, חשוב לוודא קודם שאתה מבין את ההבדל בין Finishing Wax ל-Cleaner Wax. Cleaner Wax כשמו כן הוא - מוצר שנועד בראש ובראשונה לניקוי הצבע. ניקוי ממה? בעיקר שכבות קודמות של הגנה. זה צעד חשוב ביותר שנועד להביא את הצבע למצב שהוא "עירום" לחלוטין, כך ששכבת ההגנה הבאה שתשים (finishing wax או אוטם) תיקשר לצבע בצורה המיטבית ביותר וכך התוצאות שתפיק משכבת ההגנה יהיו אופטימליות (עמידות ומראה). מי ששם שכבה חדשה של וקס בלי להסיר את השכבה הישנה יקבל תוצאות פחות טובות. Cleaner Waxes רבים (נקראים גם Paint Cleaners) מכילים גם Abrasives עדינים (החלקיקים שנמצאים בנוזל הפוליש ומאפשרים לנו להוריד שכבות מיקרוניות מהלכה), שמסייעים בהסרת שכבות ההגנה הקודמות וגם מסייעים לפעמים בהסרת פגמים קלים-קלים מאד כמו סווירלים מאד עדינים. כמו כן ה-Cleaner Waxes מכילים הגנה מסויימת על הצבע. לכן, אל Cleaner waxes מתייחסים פעמים רבות כמוצרי AIO - All In One. הם גם מנקים, גם עושים פוליש (עדין מאד!!) וגם משאירים אחריהם שכבת הגנה. נשמע מושלם לא? אז זהו, שלא בטוח. היכולת העיקרית שלהם היא בניקוי - הם ינקו את הצבע מצויין. מבחינת פוליש - יש סוגים שונים, יותר ופחות מוצלחים, אבל לרוב, הם יסירו רק פגמים קלים ביותר אם בכלל על מכוניות שצבועות בשיטה המודרנית (עם שכבת הלכה). במכונית ישנות שהיו צבועות בשיטת ה-One Stage וסובלות עם השנים מחמצון שממש פוגע בצבע הם יכולים לעשות עבודה מצויינת. מבחינת הגנה ומראה - גם כן, לא הצד החזק שלהם. הם אולי משאירים אחריהם קצת הגנה ומראה טוב, אבל הם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן. אז אחרי שחפרתי - אם אתה מעוניין במוצר לצורך ניקוי הצבע לפני שאתה שם שכבת הגנה חדשה - לך על זה. יש מוצרים קצת יותר מוצלחים ומודרנים מזה, אבל הוא בוודאות יעשה את העבודה וצירפתי למטה לינק לביקורת מ-2012 באוטוגיק של מישהו שהשתמש בו והיה מבסוט. אבל! אם אתה מחפש מוצר בשביל הפיניש ושיחזיק מעמד יותר זמן - אתה צריך Finishing Wax. זה וקס שאין לו תכונות ניקוי, רק הגנה ומראה. http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/50345-review-meguiars-cleaner-wax.html בהצלחה!!
-
תודה ששיתפת ופירטת את התהליך - זה מה שצריך לראות בפורום! הערה חשובה - מומלץ תמיד קודם כל לשטןף את הגלגלים, ורק אח"כ לעבור לאוטו. למה? כי אם אתה מתיז מים על הגלגלים, לכלוך יכול להינתז חזרה אל הצבע, ואז האוטו שהשקעת בו הרבה זמן של ניקוי חוזר להיות מלוכלך בכל מיני מקומות עם לכלוך קשה וחבל. המלצה - לעבור לכפפת מיקרופייבר ולא לספוג, ולייבוש להשתמש במגבת מיקרופייבר שזה הייעוד שלה - Microfiber drying towel מסוג Waffle Weave. שלא תבין לא נכון, מה שהשתמשת גם עושה את העבודה, אבל אם תעבור לחומרים שציינתי אתה מקטין עוד יותר את הסיכוי שלך לפגוע קלות בצבע בתהליך. שבת שלום!
