Mc'lovin
-
הודעות
236 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin
-
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
בדיוק. אם לא איכפת לך ליישם וקס בתדירות גבוהה יותר, לך על זה. רק תזכור שלשים וקס כל פעם מחדש כולל גם פלסטלינה ו-IPA או Paint cleaner לפני היישום, וייתכן ששטיפה קבועה תוביל לצורך בחידוש ההגנה מוקדם יותר מה שחשבת אז רק צריך לעקוב. לגבי הסבון למקציף - אני מדבר רק מניסיון שלי, לא מתוך הבנה בכימיה של תעשיית הדיטיילינג - לעניות דעתי, "סבון מיוחד למקציף" הוא עוד דרך של החברות למכור לך עוד מוצר, בנוסף לשמפו לרכב שכבר יש לך (במיוחד אצל CG שאם תיכנס לאתר שלהם תראה כמה שהם מאדירים כל מוצר שלהם בלי טיפת ענוה ). כמו כן, יש לי את Honeydew, וגם היו לי כמה דוגמיות של DP Xtreme Foam (גם הוא מיועד למקציף), ו-ואללה, השמפו שאני הכי אוהב לרכב של חברת דוראגלוס (Duragloss 901), שאינו מיועד במיוחד למקציף, מראה תוצאות הרבה יותר מרשימות מהשניים הקודמים. בקיצור, אני חושב שכל שמפו איכותי ייתן לך תוצאות טובות, רק כדאי לשים לב לדילול. -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
זה תלוי בשמפו ובהוראות המשתמש. אבל קח לדוגמה את Honeydew של Chemical Guys, שמפו שלפי החברה מיועד כשמפו למקציף. הם כותבים כי אם רוצים להשתמש בו כשמפו שטיפה רגיל (נגיד, בשיטת 2 הדליים), צריך 30 מ"ל שמפו ל-19~ ליטר מים, בעוד שאם רוצים להשתמש במקציף, הם ממליצים על 60 מ"ל בבקבוק של ליטר מים בודד. זהו מצב הרבה הרבה יותר מרוכז, וזה הגיוני, כי אחרת אתה לא תקבל הרבה קצף (הם גם ממליצים להוסיף עוד מהשמפו אם רוצים יותר קצף). אז נכון, זה לא יסיר את שכבות ההגנה שלך, כנראה גם לא קרוב לכך. אבל סיכוי גבוה שזה כן יחליש אותן יותר מאשר שיטת שני הדליים. -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
לחץ המים כן יכול לגרום נזק לרכב אם למשל יש סדק בצבע (לדוגמה מפגיעת אבן). במקרה כזה בלחץ גבוה מספיק, ובזווית הנכונה (לא תרחיש מופרך, קורה שלא שמים לב) זה יכול להעיף חתיכה מהצבע וחשוב להיות מודעים לזה. לגבי הדילול - ברור שבסופו של דבר צריך לדעת איך לדלל, אבל כשנותנים עצה למשתמש מתחיל צריך להדגיש את העניין הזה, במיוחד כשנטייה של אנשים רבים היא לשים דילול אגרסיבי במקציף (דילול ביחס זהה לדילול של דלי פירושו כמה מ"ל בודדים במקציף, ברוב השמפואים. כמה מ"ל אתה שם במקציף?). בגלל שבד"כ הדילול הוא יותר אגרסיבי, אתה מעלה את הסיכון להחלשת שכבות ההגנה. נומד, אני מסכים עם כל מה שכתבת. הוויכוח הרב פה לגבי הדליים הוא בגלל שאלו השיטות המוכרות ביותר. כל עוד אתה מבין את העיקרון שעומד מאחורי שטיפת רכב תוך צמצום סיכוי לסווירלים, תשתמש בשיטה שהכי נוחה לך. אני ניסיתי להצביע על יתרונות וחסרונות של השיטות שהועלו מוקדם יותר בשרשור, כדי לתת לפות"ש את האפשרות לבחור מה הכי מתאים לו. מה רע בדלי 3 לג'אנטים? כל אחד ומה שמתאים לו -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
שילוב של חשמל ומים, נזק מלחץ המים לצבע - דברים רלוונטיים, אבל אני דיברתי על כך שזאת שיטה פחות בטוחה לצבע (בהשוואה לשיטת שני הדליים) מבחינת יצירת סווירלים ומבחינת החלשת שכבות ההגנה. עד כמה פחות בטוחה? יכול להיות שההבדל הוא מזערי, יכול להיות שלא. אפשר לדון על זה, אפשר לא להסכים, בשביל זה קיים הפורום. עם זאת, מההתנסחות שלך זה נשמע שאתה מנפנף את הדברים שלי בלי בסיס, ועוד קובע מה נכון להחשיב לא בטוח. ברור שבכל סוג של שטיפה אתה יכול להגביר סיכון לסווירלים והחלשת שכבות ההגנה עם טכניקה לא נכונה ודילול לא נכון של שמפו. אבל יש שיטות יותר בטוחות ויש כאלה שפחות, במיוחד בידיים פחות מיומנות. אני ניסיתי לשתף מהניסיון והידע שלי כדי לעזור לפות"ש לקבל את ההחלטה לגבי השיטה שהכי מתאימה לו. אגב, אתה אומר שהשיטה לא פוגעת לך בשכבות ההגנה. אחלה. לא אומר שלא. אבל האם עשית השוואה פעם בין כמה זמן שכבת הגנה החזיקה לך תחת שיטת שני הדליים לעומת תחת השיטה האחרת? -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
תגובה לעניין. -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
פירטתי את הסיבות למה היא יכולה להיות פחות בטוחה בהודעה הקודמת שלי. שוב בדגש שזו דעתי בלבד. -
פרוייקט אלפא מיטו
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של aderet בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
נראה מעולה, שאפו! אהבתי מאד גם את ה-50/50. עבודת מכחול - האם שייפת לאחר מכן? -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
shlomifr, אתה כתבת שהשיטה נועדה למי שאין מקור מים. איך בדיוק הוצאתי דברים מהקשרם? והטענה שלרוב, האנשים המשתמשים בה הם אנשים ללא מקור מים - תוכל להגיד לי על מה אתה מסתמך? לא לי, ואני מניח שגם לא לך, יש נתונים על כיצד אנשים שוטפים את האוטו. ההתרשמות שלי מקריאת הפורומים השונים היא שדווקא המצב הוא הפוך. לגבי פרופסורה בשטיפה - אני דווקא שמח שהשתמשת במונח הזה. כשאני עונה לחבר פורום בניסיון לעזור לו, אני משתדל לענות כשאני מבין את ההיגיון שעומד מאחורי התשובה שלי, ולרוב גם מסביר אותו. בנוסף, כשיש לכך מקום, אני משתדל להציג הסתייגות שדבריי אינם איזו אמת מוחלטת, ושיש אופציות נוספות. כך אני מאמין שאפשר באמת להעביר ידע הלאה, ובמקרים הבאים כשלאותו משתמש יהיו עוד שאלות, הוא גם יוכל להבין לבדו דברים רבים כי הוא יבין טוב יותר את ההיגיון מאחורי כל תהליך הדיטיילינג. אני רואה הרבה פעמים אנשים כותבים כל מיני דעות באופן חד משמעי, כשבמקרים רבים הם נותנים תשובות רצופות באי דיוקים, כשהם פשוט לא מבינים את הסיבה (ולדוגמה, עד לפני כמה שנים בפורום הזה, עוד לפני שהיה פורום דיטיילינג, היו ממליצים על שטיפה קבועה של האוטו עם סבון כלים, מה פתאום עם שני דליים, עם נייר עיתון וג'ילדה, וכו' וכו', כשהם עוד לא שמעו בכלל על המושג סווירלים). אגב - אני מסכים ששטיפה עם גרניק, מקציף ודלי אחד היא פשוטה יותר משני הדליים, לא אמרתי אחרת. אני כן חושב שהיא שיטה פחות בטוחה. כל אחד ומה שמתאים לו. -
עזרה וסקר לגבי מיקום עסק
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של sagiv10 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אהלן, דעה שלי - אם אתה מקצוען, במוקדם או במאוחר ישמעו עליך וירצו להגיע אליך גם ממקומות רחוקים. השאלה היא כמה מהר, וכמה זמן יכול החבר שלך לחכות למקרה שההתחלה קצת איטית. זו כמובן גם שאלה של שיווק ועוד גורמים אחרים שחלקם לא תלויים באף אחד. אבל אם יש לו ניסיון, והוא יודע לתת עבודה איכותית - הסיכויים לטובתו בטווח הארוך. -
שיטת 2 הדליים
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
יש לא מעט דיסאינפורמציה בשרשור הזה... שיטת שני הדליים - לא נועדה רק למי שאין לו מקור מים לשטיפה. הרעיון המקורי של השיטה הוא שבדלי אחד יש שמפו לרכב (שאותו צריך לשטוף עם מקור מים), ובדלי שני מים נקיים שבו שוטפים את הכפפה המלוכלכת. מאוחר יותר כשהגיע ONR ועוד סוגי שטיפות שהם Rinseless, אנשים התחילו לשים את הONR בדלי הסבון, ובמקרה הזה באמת לא צריך לשטוף (אבל ממש רצוי לעשות pre soak). בנוסף, 2 דליים היא לא שיטה רק למקרים קיצוניים. השיטה הזו בהחלט עדיפה על שיטת Rinseless כשמדובר במקרים מלוכלכים מאד, אבל היא מצויינת גם במקרים מלוכלכים בינוני, ומלוכלכים קל. למעשה, כל גורואי הדיטיילינג שאני עוקב אחריהם וקורא שנים את המאמרים שלהם עדיין ממליצים על השיטה הזו לשטיפת הרכב ובהם מייק פיליפס, טוד קופריידר, ג'ו מ-Superior shine ועוד ועוד. ורק כדי להבהיר, אני לרגע לא אומר שצריך אך ורק לשטוף בשיטת שני הדליים. יש עניין של זמינות, העדפה אישית וכו'. יש עוד שיטות בטוחות. שיטת הגרניק, המקציף והדלי האחד - כן, היא אפשרית. יש לה יתרונות, אבל שים לב לחסרונות - בפעם השנייה שמתיזים קצף על האוטו, או שהסבון מצליח להישאר על כל פאנל עד שאתה מגיע אליו.. או שלא. ואז לך תדע אם אתה מעביר את הסבון על כל הפאנל או שלא, אם אתה מנקה אותו כמו שצריך, ואם אתה לא גורר מים עם לכלוך על הצבע. נכון, לא הסיכוי הכי גבוה שזה יקרה. חיסרון אחר - צריך לשים לב היטב לריכוז השמפו. לפעמים ריכוז מסויים שבטוח לשכבות ההגנה שקיימות על הרכב לא מוציא מספיק קצף, ואז רוצים להוסיף עוד שמפו - אבל אז מחלישים יותר את ההגנה. יש סיכוי לא קטן כאן שאתה תחליש את ההגנה הקיימת על הרכב בקצב מהיר יותר. -
רק כדי למנוע בלבול - יוגב מדבר על אופטי סיל, אבל המוצר שהומלץ קודם הוא Optimum Car Wax. לפני אופטי סיל אין בכלל שאלה - חובה הכנה כמו שצריך לפני היישום כדי לקבל עמידות מירבית. לגבי אופטימום קאר-ואקס - כעיקרון, אם בכל זאת החלטת שזאת תהיה שכבת ההגנה היחידה שלך (אני לא ממליץ), אז לפני היישום הראשוני הייתי עושה את כל ההכנה (שטיפה, פלסטלינה, IPA או Paint Cleaner), ובפעמים הבאות של התחזוקה, אפשר אחרי שטיפה בלבד (עד שמגיע מצב שבו צריך כבר לעשות שוב פלסטלינה).
-
איך מסירים כתמי בטון מצבע הרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של goose בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מלבד פלסטלינה, אני יודע על חומר מסיר בטון שהוא בטוח לשימוש על צבע הרכב. אפשר להזמין אותו מחו"ל אם יש לך סבלנות, ואם לא - אולי להתייעץ בטמבוריה ודומותיה לגבי חומר מסיר בטון שבטוח לצבע רכב. החומר שאני מדבר עליו הוא זה: http://www.topoftheline.com/cement-concrete-remover-auto.html יש שרשור ב-Autogeek של מי שניסה את החומר עם תוצאות מדהימות: http://www.autogeekonline.net/forum/auto-detailing-101/54252-concrete-overspray.html -
איך מסירים כתמי בטון מצבע הרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של goose בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
ניסית פלסטלינה? -
איך מנקים ליכלוך כזה?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של talbin1212 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
יש אינסוף שמפואים לרכב.. אבל אם לא הצלחת עם סבון רגיל כנראה שבאמת צריך לרסס קודם חומר שירכך. הנה לינק למוצר ש-M4E המליץ לך עליו: http://www.autostore.co.il/%D7%9E%D7%A0%D7%A7%D7%94-%D7%97%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D-SONAX.html אפשר גם עם ONR בדילול של QD, אם יש לך, ויש עוד הרבה חומרים דומים שיכולים לעזור. יש לך איזשהם מוצרי דיטיילינג בבית? -
ניקוי מושבי בד
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של xMasTer0fDw בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
כעיקרון, אין בעיה - תעבוד כפי שהצעתי, רק עם חומרים שהם יותר "ייעודיים". אבל לגבי ה"ייעודיות" - למה החשש מ-APC? בדיוק בשביל העבודות הללו הוא מיועד. אתה מוזמן לקרוא שרשור שלי מלפני כמה שבועות שבו הדגמתי איך ניקיתי כיסא עבודה בבית בדיוק כפי שניקיתי מושבים באוטו: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?565858-%D7%93%D7%99%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99-%29 -
איך מנקים ליכלוך כזה?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של talbin1212 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
איך ניסית לנקות עד עכשיו? נראה כמו לכלוך שגם שמפו לרכב יסיר. -
צריך עזרהו המלצה על ווקס בבקשה.
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של dts2 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מנזרנה Color Lock הוא וקס נוזלי. לא להתבלבל עם Power Lock שהוא אוטם. לא הבנתי אם המטבח צבוע באותו צבע בדיוק כמו של האוטו (כולל שכבת הלכה של האוטו שעליה אתה מיישם את הוקס), או שפשוט יש להם צבע דומה (נגיד, מכונית אדומה ומטבח צבוע באדום). אם זאת האפשרות השנייה, אין לי מושג אם ניתן ליישם בהצלחה וקס לרכב במטבח (ואני מאמין שלא). -
ניקוי מושבי בד
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של xMasTer0fDw בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מושבי בד: דבר ראשון, תשאב את המושבים היטב עם שואב אבק בעוצמה טובה. אח"כ - התזת APC בדילול 10:1 על הכתמים ושפשוף עם מברשת ייעודית למשימות הללו (תמונה למטה, 10-15 שקל בטמבוריה וחנויות אחרות) אחרי שסיימת לשפשף, חכה 3-5 דקות אחרי זה אפשר להתיז מעט מים (אם אפשר שיהיו חמים עדיף), ואז לשאוב היטב עם שואב אבק רטוב. פלסטיקים: התזת APC בדילול 10:1 על מטלית מיקרופייבר, שפשוף האזור המלוכלך, ניגוב וייבוש עם מטלית מיקרופייבר אחרת. מושבי עור: קודם כל, לא היה לי המון זמן אז לא עברתי על כל התמונות כמו שצריך, אבל לא ראיתי איפה בדיוק יש מושבי עור? מכל מקום, עור הוא יותר עדין וייתכן ש-APC יהיה אגרסיבי מדי בשבילו וייתכן ויכתים אותו. כדי להיות בצד הבטוח, אולי עדיף לעשות שימוש בחומר ייעודי לעור, ולהתיז אותו על מגבת מיקרופייבר שאיתה תשפשף את העור (לא עם המברשת שהמלצתי על שימוש בה למושבי הבד). עוד המלצה, בייחוד בגלל שהמושבים בהירים - רצוי לעשות Test spot על אזורים שאינם גלויים לעין לפני שמתחילים עם כל הרכב כדי לראות שהכל כשורה ואין כתמים וכו'. אגב, מאיפה אתה בארץ? -
יש עוד כל כך הרבה מוצרים שאפשר להמליץ עליהם... אני מאד אוהב את OCW, אבל מבחינת עמידות - מהניסיון שלי, אם הוא שכבת ההגנה היחידה על הרכב - תהיה בר מזל לראות ממנו חודש. אני משתמש בו באופן קבוע אחת לכמה שטיפות כתחזוק לשכבת ההגנה הקיימת ומאד מרוצה. אין שום בעיה עם פלסטיק וגומיות, להפך, אופטימום מצהירים שהוא יגן גם עליהם אם תיישם באזורים הללו.
-
כלים לנקיון/שמירה על רכב חדש
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של BioS בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
גלייז הוא בהחלט פיתרון אפשרי, אבל קח בחשבון שהוא לא מחזיק מעמד לזמן רב. עד כמה הסווירלים גלויים לעין ומה הכמות שלהם? צבע עדיין יכול להיראות חי ובמצב כללי מעולה עם קצת סווירלים. תמונות יכולות לסייע. -
מה ההבדל בין אוטם לווקס?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Nakamichi בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
ההבדל המרכזי - בווקס יש שעווה טבעית (לרוב מדובר ב-Carnauba wax), אוטם הוא סינטטי לגמרי. יש איזושהי גישה שווקס נראה יותר טוב, אבל שאוטם מחזיק מעמד יותר זמן - ממש לא מדוייק. יש וקסים מסויימים שמחזיקים יותר מאוטמים מסויימים, ויש אוטמים שנראים טוב יותר מווקסים שונים (אם כי זה נושא אחר ושנוי במחלוקת - עד כמה באמת שכבת ההגנה, בין אם היא וקס ובין אם היא אוטם, בכלל מוסיפה למראה הכללי של הרכב). כדאי לקרוא קצת ביקורות לפני על כמה מוצרים לפני שמחליטים איזה לקנות. כעיקרון, השאלה ששאלת מאד מאד נפוצה - בפעם הבאה ממליץ להריץ חיפוש פה בפורום לפני.
