Mc'lovin
-
הודעות
236 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin
-
תודה על השיתוף ועל התמונות! לגבי Blacklight - חשוב לזכור שהוא מכיל abrasives קלים, ולכן אם אתה מיישם אותו על רכב שיש עליו שכבת אוטם או וקס - אתה למעשה מסיר את אותה שכבה. לא הצלחתי להבין אם הרכב שעליו אתה מיישם אותו הוא הרכב עם הציפוי או לא. כלי רכב שאתה רק שוטף עם מים - האם אתה מייבש לאחר מכן? נראה לי חשוב מאד, אחרת יהיו כתמי מים לא?
-
חח, לא התכוונתי להפחיד! רק לייעץ שכדאי יותר להיזהר איתו בהתחלה. הוא באמת לא וקס קשה ליישום, רק דורש תשומת לב. המלצה שלי - תתחיל איתו בחצי פאנל (נגיד, חצי ממכסה המנוע), תחכה שייתייבש ותסיר. אם הלך חלק - אתה מיישם כמו שצריך ואפשר להמשיך באותה שיטה לשאר הרכב. אם ההסרה קשה, כנראה ששמת יותר מדי ותנסה לשים פחות על החצי הנוסף ולראות את ההתנהגות של הווקס אז, עד שתגיע להתנהגות הרצויה (אם יש צורך, לעבור לפאנלים אחרים) ומשם על כל הרכב. לגבי Power Lock - כן, זה המוצר.
-
ליאב, ה-Cleanser הוא קטוגריה, הוא לא מוצר. יש הרבה מוצרים שהם paint cleanser (מנקי צבע) והם דווקא לא יקרים. לדוגמה, מוצר מאד מוצלח ומומלץ: http://www.cleanyourcar.co.uk/pre-wax-cleaners/r222-paintwork-cleanser/prod_638.html תזכור גם שהפאנל ווייפ הוא לא אותו מוצר כמו מנקי צבע למיניהם. פאנל וייפ הוא כמו IPA משופר, אבל הוא לא מנקה את הצבע. השימוש העיקרי של IPA ודומיו הוא בזמן פוליש של רכב, כאשר אנו רוצים לוודא ששמנים שונים של הפוליש לא מילאו סווירלים ושבאמת תיקנו את הפגמים - ה-IPA מסיר את השמנים, ואנו יכולים בזמן אמת לראות אם הפוליש גירד את הלכה לשביעות רצוננו או שיש לבצע עוד מעברים. אז כן, IPA טוב לנו גם לפני שכבת הגנה, כי הוא מסיר שיירים של שכבות הגנה קודמות. אבל הוא לא עושה את כל העבודה עד הסוף בשביל להכין את הצבע בצורה מקסימלית. מנקה צבע כן. וקס מעל אוטם - לא בטוח עד כמה וקס הוא פחות עמיד כשהוא מעל אוטם מאשר כשהוא לא. בתיאוריה יש בזה היגיון, אבל חברות שמייצרות אוטמים וגם וקסים מצהירות כי המוצרים קומפטביליים אחד עם השני ונועדו לשימוש אחד עם השני, וגם עם מוצרים של חברות אחרות.
-
בכמה מוצרים מדובר? כשמשקל החבילה עוד יחסית קטן, מחיר המשלוח מהאתרים הללו נע סביב 10-13 פאונד. מעל משקל מסויים, נמוך יחסית, הם כבר לא שולחים את זה בדואר חבילות רגיל אלא דרך חברות שילוח כמו UPS, DHL וכו' וזה מה שמקפיץ משמעותית את המחיר (וגם אח"כ סביר שיגבו עוד עלויות שחרור ממכס מטורפות). האם ניסית לבדוק אם המוצרים קיימים גם בארץ? האם ניסית לבדוק האם הם נמצאים גם ב-eBay ומה המחיר שלהם שם כולל משלוח?
-
מצטרף להמלצה על Power Lock, במיוחד אם אתה עושה זאת פעם ראשונה. אוטם איכותי שניתן להשיג בארץ, ומאד מאד ידידותי למשתמש וסלחן לגבי טעויות שונות אפשריות. אגב ליאב, למה עדיף לא לשים שכבת וקס מעל האוטם? בכל הפורומים בחו"ל ממליצים על התהליך הזה למי שמעוניין. אל תבין אותי לא נכון, אני גם חושב שזה קצת מיותר וגם לא הכי מאמין שזה תורם משהו למראה הרכב - אבל לא מבין למה עדיף לא לעשות את זה. רבים וטובים מיישמים שיטה זו. Collinite 845 - באמת אחד הוקסים המדהימים בעיניי (גם מבחינת תמורה למחיר, גם מבחינת עמידות), אבל פחות ידידותי למשתמש המתחיל. הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד מאד על יישום שכבה דקה ביותר על כל פאנל, לחכות שיתייבש (אם אתה מעביר אצבע וזה מסיר את הוקס - זה התייבש. אם הוקס נמרח, עדיין לא התייבש), ולהסיר. כל אפליקטור ייעודי אמור להתאים. אני מדגיש שוב שצריך למרוח שכבה דקה - כאן זה הקטע הפחות סלחני, כי אם השכבה עבה מדי, יהיה מאד קשה להסיר את הוקס. ממליץ לך לקרוא עליו עוד לפני שתיישם אותו. אם יש לך אפשרות ליישם עם מכונת DA - הכי טוב.
-
חשוב לזכור שיש אופציה נוספת במקום IPA והיא שימוש ב-paint cleanser. יש הרבה מוצרים בקטגוריה הזו, חלקם נקראים Pre-Wax Cleaner, חלקם נקראים All In One (וגם ה-All In One מתחלקים לכאלה יותר אגרסיביים המתאימים לביצוע פוליש חד שלבי, וכאלה פחות אגרסיביים או לא אגרסיביים בכלל המתאימים לניקוי הצבע). למעשה, גם אחרי ששטפת ועשית פלסטלינה יש הרבה פעמים עוד לא מעט לכלוך שנמצא בצבע ושאותו המוצרים הנ"ל מנקים. IPA לא מבצע את הניקיון הזה, הוא רק מסייע בהסרת שיירי שכבות ההגנה הקודמות (שאת הפעולה הזאת עושים גם ה-paint cleansers כמובן). שימוש ב-Paint cleanser מכין את הצבע שלך היטב, וטוב יותר מאשר IPA כך שתשיג תוצאות טובות יותר עם שכבת ההגנה.
-
למה לעשות פוליש בבית?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
גם התגובה שלי התייחסה רק למוצרים שצריך כדי לעשות פוליש. אין שום הכרח שתעשה פוליש לבדך. ואין ספק שמבחינת כדאיות כלכלית, אין שום כדאיות בלקנות פולישר, פדים, פולישים שונים וכו' בשביל לעשות פוליש לאוטו יחיד פעם ב-, אם לא פעם אחת בלבד. אם התחום הזה מסקרן אותך, והיית רוצה להעמיק בו - אז זה היה כדאי. אם פחות, אז כנראה שאין כדאיות. -
למה לעשות פוליש בבית?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של winnerm בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני לא חושב שיש הרבה תחביבים שיש בהם כדאיות כלכלית. בשבילי הדיטיילינג הוא בשביל הנשמה. אם זווית ההסתכלות שלך על התחום היא כדאיות כלכלית ושמירה על המכונית שלך בלבד, ואתה יודע שלא תעבוד על אף רכב אחר - כנראה שאין טעם שתקנה פולישר, פולישים, פדים וכו'. זאת באמת הוצאה כלכלית נכבדת. -
שאלה בנוגע ווקס לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של נהג שודים12 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
הבעיה בלהזמין דרך eBay היא שהמשלוח מאד ייקר את העסק, וגם המע"מ שתצטרך לשלם יקפיץ את זה עוד. תסתכל באתרים i4detailing.co.uk cleanyourcar.co.uk (יש כמה שמדווחים על בעיות איתם, לי תמיד הלך איתם חלק). יש להם את הפולישרים המובילים, ואני די בטוח שהם שולחים גם למדינות אירופה האחרות, כך שאם מישהו שאתה מכיר עובר גם שם, אולי הם יוכלו להביא לך. -
שאלה בנוגע ווקס לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של נהג שודים12 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אם יש לך חברים שעוברים באנגליה ויכולים להביא לך לארץ.. אחרת אני לא מכיר. מדי פעם מציעים כאן למכירה מכונות בשרשור "שוק דיטיילינג", לא בטוח אם יש שם אחת שעדיין רלוונטית או לא. -
בנוגע לוקס נוזלי
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של qst בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אתה רוצה להכין את הצבע כך שהווקס ייקשר בצורה אופטימלית. הסרטון הבא מסביר את העיקרון, והחלק השני שלו מראה גם כיצד לעשות את זה. היום גם יש פתרונות יותר נוחים ויעילים מפלסטלינה, דוגמת המוצר הזה: http://www.nanoskinusa.com/products/autoscrub-system/as-019.html -
שאלה בנוגע ווקס לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של נהג שודים12 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
לא בהכרח, אפשר להזמין גם פולישרים של 230V כמו בארץ. אחלה, אני רק סיפרתי על מקרה אחד שבו אני יודע שזה לא עבד, ולפי דעתי יש כאן סיכון מסויים. כמה זמן המכונה אצלך, וכמה אתה עובד איתה? -
בנוגע לוקס נוזלי
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של qst בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
לגבי השאלה בתחילת השרשור, אני רוצה לחדד - החלק הכי חשוב ביישום וקס הוא הכנת הצבע. שטיפה, פלסטלינה, וניקוי הצבע בעזרת או IPA או Paint cleanser (נקרא גם Cleaner Wax או All in One - יש הבדלים בין כל המוצרים הללו, אבל הרעיון הבסיסי שלהם זהה). ה-grit guard מאד שימושי, אך לא הכרחי. אני כן ממליץ להשיג אותו, ועד אז לשפשף את הכפפה בדלי השטיפה עם היד להסרת הלכלוך. יש שרשור ממש עכשיו בעמוד הראשי שדן באותו נושא: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?566607-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%92%D7%A2-%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%A1-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91 -
שאלה בנוגע ווקס לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של נהג שודים12 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אה, חשבתי שראית בארץ. מכל מקום, ממש ממש לא ממליץ לקנות פולישר אמריקאי ולהתאים לו שנאי פה בארץ. הכרתי מישהו שניסה לעשות את זה עם ה-Flex (ושפך על זה לא מעט כסף), ואפילו שהוא קנה את השנאי הנכון, המכונה התחממה לו מאד עד כדי כך שאחרי 10 דקות עבודה הוא לא היה יכול להחזיק אותה יותר... -
שריטות ברכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של אריה1986 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
חלק מהשריטות חודרות עד לפריימר (איפה שצבע השריטה הוא שחור) - בשביל להעלים את השריטות הללו צריך צבע. כעיקרון, אני חושב שע"י פוליש אפשר לגרום לכל השפשוף להיראות יותר טוב, אבל זה כאמור לא יעלים את השריטות העמוקות. בשביל להחזיר את המצב לקדמותו ב-100% צריך לצבוע. אין לי ניסיון עם מוסכים שעושים את זה, אבל יש כאן בפורום לא מעט המלצות של אחרים - תריץ חיפוש ואני בטוח שתמצא. -
שאלה בנוגע ווקס לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של נהג שודים12 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני לא הייתי הכי ממליץ על ה-Porter Cable, אבל זה לא אומר שהיא לא טובה. היא יכולה אפילו להיות מצויינת - תלוי מה המטרה שלך. יתרונות: מחיר זול יחסית לפולישרים אחרים, מכונה בטוחה ואמינה, עם הפד והפוליש הנכון היא תתאים ברוב המקרים לצבע שעליו תעבוד. אין לי נתונים רשמיים (לא חושב שלמישהו יש) אבל בפורומים האמריקאיים זאת אחת המכונות הכי נפוצות שהמשתמשים הביתיים רכשו. חסרונות: החיסרון היחיד שלה בעיניי (אך משמעותי) הוא שזאת מכונה פחות עוצמתית ממכונות אחרות בנות דורה, ובטח מהמכונות החדשות יותר. המשמעות היא שלא בהכרח תשיג את התוצאות שקיווית להן על צבעים עם לכה קשה, או במצבים שהרכב במצב ממש גרוע, וכנראה שתצטרך להשקיע יותר זמן בכל עבודה (עם זאת, ה-DA Microfiber System של מגוואירס יכולה להעלות מאד את היכולת של ה-Porter Cable להתמודד עם מצבים קשים יותר, וזה גם משהו שכדאי לקחת בחשבון). מקווה שעזרתי -
שריטה ברכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של רנדו בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אין לי ניסיון עם "טוש הפלא", אבל למיטב הבנתי היעילות שלו שואפת לאפס, בוודאי במקרים של שריטות רציניות. צריך תמונה בשביל להעריך מה הטיפול הנכון ביותר. -
גרניק
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של ArikC בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
לי יש סדרה 2 של קרצ'ר (אני חושב 2.120 או משהו כזה) ואני מאד מרוצה. אם הייעוד העיקרי של המכונה היא לשטיפה של האוטו אז אני לא חושב שאתה צריך יותר מזה. -
אוטם צבע VS וקס
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של 4 tires בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
זה לא מה שאמרתי בכלל, מה שכן אמרתי הוא שלפני שאתה מיישם שכבת הגנה אתה צריך להכין את הצבע ובתוך התהליך הזה פלסטלינה (או הכפפה, או הספוג וכו') הוא שלב חובה אם אתה רוצה שהאוטם או הווקס ייקשרו לצבע בצורה אופטימלית וייתנו לך עמידות מקסימלית. -
אוטם צבע VS וקס
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של 4 tires בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
soogood, למה להמליץ נגד הספוג על בסיס מראה בלבד? יש כאן כמה משתמשים מאד מרוצים בפורום. לגבי פלסטלינה - נכון שלא עושים פלסטלינה אם לא צריך, אבל הסיכוי שלא נצטרך בכלל פלסטלינה על שום פאנל ברכב שהוא בשימוש יומיומי הוא נמוך. כדי לדעת אם צריך או לא אפשר לעשות את ''מבחן השקית'' שמוסבר עליו בסרטון.
