Mc'lovin
-
הודעות
236 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin
-
בוקר טוב לכולם, אני חושב לקנות יונדאי איוניק (מתלבט בינה לקיה נירו) ובינתיים רואה ביד2 ששתי רמות האבזור נמכרות לאחר ששימשו כרכב נסיעת מבחן (בתיאור מוסיפים שהיה בנסיעות עם בוחן מורשה בלבד). ההנחה לא רעה (120 אלף לגרסת הסופרים לעומת מחירון 140 אלף) על קילומטראז של 3000-4000, כשהרכב רשום על שנת 2016. ההנחה הלא מבוססת שלי היא שרכב נסיעת מבחן בקילומטראז כזה צריך להיות בסה''כ במצב כמו חדש, הרי לא הורידו אותו לדרכי עפר וכו'. אני טועה? אשמח לייעוצכם!
-
למשפחתיים - כמה גדול "צריך" להיות תא המטען?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך ייעוץ ברכישת רכב
באמת רכב מפנק ומרווח, אבל קצת מפחיד אותי לקנות סיטרואן לחמש שנים (ויש גם את עניין הסחירות בהמשך). הוא גם לא בדיוק חסכוני. -
למשפחתיים - כמה גדול "צריך" להיות תא המטען?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כמו שאמרתי, כבר עכשיו המצב לא נוח. כמובן שתמיד אפשר להסתדר, אבל מעדיפים לעבור לחלופה מרווחת ונוחה. התקציב המקסימלי שלנו הוא סביב ה-130 אלף כדי לרכוש במזומן ללא תכניות מימון כלשהן, והנירו עם הנחת חבר הקרובה נופלת שם די טוב. בהחלט היינו כבר בכמה סוכנויות, עם העגלה, וכמו שכתבתי גם עשינו כמה נסיעות מבחן וצמצמנו את האפשרויות שלנו לאופציות הנ"ל. אופציה נוספת שעדיין לא בדקנו היא היונדאי איוניק שאולי ננסה גם. כרגע ה"התקבעות" לכיוון הנירו מעבר לכך שהיא עונה על הדרישות המרכזיות שלנו (בטיחות, צריכת דלק שפויה, אמינות) היא כי אשתי רוצה רכב גבוה (נכון שהנירו ממש לא גבוה, אבל בנסיעת מבחן הרגיש לה מצויין ואני לא מתווכח) והוא הרגיש לנו הכי נוח (הרבה יותר למשל מסוזוקי קרוסאובר טורבו למשל, שגם היה אופציה). ובאופן כללי זה היה הרכב שהכי אהבנו. רק שכששמנו את העגלה עם האמבטיה בתא מטען, כמות המקום הפנוי שנותר לא הפילה אותי, בלשון המעטה, ומשם הגיע הפוסט הנוכחי. תודה רבה כמובן על התגובה המושקעת -
למשפחתיים - כמה גדול "צריך" להיות תא המטען?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני משער שרוב הסופר מיניות עונות על הצרכים האלו, אבל במקרה שלנו (סוויפט בת 5 וחצי), תא המטען מאד קטן ומכיל רק את שלדת העגלה, בעוד שאת האמבטיה אנחנו שמים במושב הקדמי כשאשתי יושבת מאחור עם התינוק, ולא בנוחות רבה. הצורך במעבר לרכב מרווח יותר הוא רלוונטי מבחינתנו כבר להיום. מכל מקום, תודה לכולם על התגובות! אשמח כמובן לשמוע עוד דעות. -
שלום לכולם, אנחנו משפחה צעירה עם פצפון בן חודשיים, מתלבטים כבר יותר מדי זמן על מעבר מהסופר מיני הוותיקה לרכב מרווח יותר. אחרי ששקלנו כמה אופציות ועשינו כמה נסיעות מבחן, נותרנו עם התלבטות בין קיה סיד סטיישן לקיה נירו. בכמעט כל פרמטר אהבנו יותר את הנירו, להוציא את גודל תא המטען (400 ליטר מול 528 של הסטיישן). נכון להיום, תא המטען של הנירו מכניס בכיף עגלה עם אמבטיה ועוד תוספת מקום, אבל לא *כזה* הרבה, כשברור שאין מה להשוות לסטיישן. החשש שלי הוא שאם נלך על הנירו, בעוד כמה שנים (רצוי להדגיש שאנו רוכשים רכב לתקופה של לפחות 4-5 שנים, ושעד אז אנחנו מקווים שיבואו עוד שני קטנטנים) אנחנו נתבאס מחוסר מקום מאחורה ומצורך במציאת פתרונות אלתוריים לאחסון דברים בתא הנוסעים, כשזו אחת הסיבות הראשיות שבגללה אנו מעוניינים במעבר למשפחתית. אז מנסיונכם היקר - בגילאי הילדים הללו (כשהכי גדול הוא סביב 4-5), כמה חשובה כל פיסת נפח נוספת בתא המטען, כשאני מניח שבתקופה הזו אנחנו עדיין לא ניקח אותם לטיולי קמפינג וכד' המצריכים הכנסת ציוד רב מאחור? האם אני סתם דואג ונפח הנירו מספיק טוב לשנים הקרובות, או שהסיד סטיישן יקל על חיינו משמעותית? תודה!
-
התלבטות קיה נירו או סוזוקי קרוסאובר טורבו החדשה
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Gluty בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אתה יודע שמדובר בחוויה שהיא ברובה סובייקטיבית כן? כאחד שעשה ממש עכשיו נסיעות מבחן גם בקרוסאובר וגם בנירו, הנירו היה הרבה יותר נוח לנהיגה. -
אבזור זהה בשתי ההצעות.
-
שלום שוב לכולם, יש לי כרגע שתי הצעות על קיה סיד סטיישן בתוספת אבזור של מולטימדיה, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, קודנית, מובילאיי ו-Wifi מחברת ליסינג על יד 2 - 0 ק"מ ומהיבואן על יד 1. החברה הציעה 103000 ש"ח, בעוד שהיבואן הציע 118000 (הנחה מאד יפה, לטעמי לפחות, מהמחירון). מעבר לכך שהרכב מהיבואן יהיה יד 1, הוא גם מגיע עם 7 שנות אחריות מול 3 של הליסינג. התכנית היא לעשות שימוש ברכב ל-5 שנים לפחות, אולי יותר. אשמח לשמוע את דעתכם לגבי איזו בחירה עדיפה. תודה!
-
תודה על התגובה, איך המוניטין של פיג'ו מבחינת אמינות? תקוע לי בראש שאירופאיות הן מכוניות שלפחות בממוצע פחות מיועדות למי שמתכוון להשתמש בהן לטווח הארוך אם כמה שפחות ביקורים במוסך הוא שיקול משמעותי למשתמש (אנחנו בונים על לפחות 5 שנים עם הרכב). תודה
-
אהלן לכולם, אנחנו מתכוננים לרכישת רכב משפחתי. היינו די סגורים על הדגם החדש של סוזוקי קרוסאובר, אבל אנחנו גם בוחנים את האפשרות של קיה סיד. כמובן שנעשה נסיעת מבחן על שתי האופציות, אבל אשמח לשמוע מכם איזו אופציה יותר נכונה עבורנו. מראש לא חיפשנו רכב מפנק במיוחד, אלא רכב אמין, בטוח, שיסיע אותנו מנקודה A ל-B ויהיה מספיק נוח, עם תא מטען מספיק גדול, ועם מספיק מקום ליושבים מאחורה (בעיקר אם אשתי עם התינוק). כמובן עם רצון שלא יהיה זולל דלק. הסיד מוצעת עכשיו בגירסת הסטיישן ב-אפס ק"מ סביב 103 אלף, ההאצ'בק סביב 99 אלף (אך רק עם 3 שנות אחריות בניגוד ל-7), מה שמספק הפרש די מרשים מול הסוזוקי וגורם לנו ליטות לכיוונה. אודה לייעוצכם! (ואם אפשר לדעת פחות או יותר מה החוויה שלכם מבחינת צריכת הדלק של הסיד)
-
רכב משפחתי לתקופה של 5~ שנים - חדש או יד 2?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני לא יודע כמה הפחד הזה לא רציונלי. אם אתה קונה רכב ממישהו אמין שלא טחן את האוטו בזמן השימוש בו, אז אתה 100% צודק. אבל כשאתה לא באמת יודע ממי אתה קנית את הרכב ומה עבר עליו, אז הפחד הזה נשמע לי בהחלט רציונלי. במיוחד אם בבית יש רק רכב אחד, ואם הוא נתקע אתה תקוע. הראש השקט שאתה מקבל ברכישת רכב חדש (לפחות באופן יחסי) היא שיקול משמעותי. במיוחד אם בסופו של יום ההפרש בין ההפסד על רכב חדש לבין ההפסד על רכב יד 2 כשתבוא למכור אותו בעצמך הוא לא כל כך גבוה. -
רכב משפחתי לתקופה של 5~ שנים - חדש או יד 2?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Mc'lovin בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה לכולם על התגובות. מבין שההערכות שלי היו קצת רחוקות מהמציאות. עדיין בהתלבטות. אני לא צריך את התחושה של רכב חדש מהניילונים, אני בעיקר צריך את הראש השקט של רכב חדש. יש לנו רק רכב אחד בבית, אז אם הוא נתקע אנחנו תקועים. ברור שגם מכוניות חדשות יכולות להיתקע, אבל לפחות סטטיסטית זה כך. אין ספק שאם מסתכלים נטו על כסף בבנק, רכישת רכב יד-2 היא משתלמת יותר. השאלה היא אם ברמות המחיר האלו (כאמור, רכב חדש מהדגם שאנו מחפשים הוא סביב ה-125 אלף) ההבדל בין הכסף שאפסיד ממכירת רכב חדש שקניתי מול הכסף שאפסיד כשאמכור את היד-2 הוא מספיק משמעותי. וכמו שהבנתי מכם, אין כל כך דרך לנבא מה יהיה המצב בשוק בעוד כמה שנים. אז כאמור, עדיין בהתלבטות. -
שלום לכולם, משתף אתכם בהתלבטות שלי ואשמח לשמוע את דעתכם. אנחנו לקראת רכישת רכב משפחתי. אחרי שקבענו מה חשוב לנו (תא מטען מרווח בדגש על מקום לעגלה, בטיחות, אמינות, חיסכון בדלק) ומה לא, החלטנו כנראה ללכת על סוזוקי קרוסאובר טורבו החדשה. אבל אז התחילה התלבטות, אולי בכלל כדאי ללכת על רכב יד שנייה (קרוסאובר רגילה, או בכלל רכב אחר). השיקול ברכישת רכב יד-2 הוא כמובן חיסכון של כמה עשרות אלפי שקלים. אבל אז חשבתי - הרי אנחנו רוצים את הרכב לתקופה של חמש שנים, אולי יותר בהתאם לנסיבות. אם נקנה עכשיו רכב חדש ונמכור עוד 5 שנים, "נפסיד" כנראה סביב ה-50 אלף שקל בירידת ערך (כל עוד הרכב יהיה במצב טוב). אני משער שירידת הערך של רכב יד-2 לאורך אותן 5 שנים לא תהיה כל כך שונה - זה עדיין יהיה סביב 40-50 אלף שקלים (בהנחה שרכב היד-2 יהיה דגם מהשנים האחרונות). כנראה לא משהו שיצדיק את הוויתור על הראש השקט (לפחות סטטיסטית) של קניית רכב חדש. 1) האם ההערכה שלי נכונה, או שאני לגמרי מפספס? 2) האם הייתם אומרים לי "עזוב חדשה או יד שנייה, חפש רכב ב-0 ק"מ שמתאים לצרכים שלכם"? 3) מלבד הסוזוקי, האם יש מכוניות אחרות מתאימות לקריטריונים שציינתי שהייתם ממליצים לי לבחון, סביב אותו תג מחיר (125 אלף שקל). תודה רבה וסליחה על החפירה!
-
שלום לכולם, במוצ"ש נסעתי בכביש החוף והרכב (סוזוקי סוויפט 2011) עבר מעל חפץ כלשהו בגודל אבן קטנה-בינונית שנזרק ממכונית נוסעת. היה רעש לא חזק של פגיעה למטה, ולא היו בעיות כלשהן. היום ליוויתי את אשתי לאוטו וכשהיא התניעה היה ריח של דלק בחוץ (לא מורגש בתוך האוטו). למיטב זכרוני, הריח הזה לא היה קיים בעבר. כשהיא התקדמה עם האוטו ראיתי טיפת נוזל נופלת מהאגזוז, יכול להיות שזה מהגשם הבוקר או שאולי אותה אבן פגעה באגזוז? מישהו יכול להציע תרחיש אפשרי ומה כדאי לעשות? תודה.
-
התהליך נשמע בסדר גמור, בדיוק כמו שצריך, מלבד ההמתנה של ה-5 דקות - לדעתי מוגזם. המתנה של דקה תיתן לך את מה שאתה צריך, במיוחד כשאתה ממשיך עם שטיפת Rinseless. לגבי המגבות, לא מכיר אותן. אני כן יכול להגיד לך שבמחיר של 2 מגבות ייבוש שפירסמת אתה יכול לקנות מגבת UBER איכותית מאד, שתעשה לך את העבודה מצויין ויותר, במיוחד על רכב קטן. לגבי הג'אנטים - ממליץ בחום לייעד להם מגבת/מגבות שתשתמש בהן תמיד רק לג'אנטים, ולהתחיל עם הג'אנטים לפני שאתה מתחיל עם שאר הרכב (אתה לא רוצה אחרי שניקית את הרכב שלכלוך שאתה מקרצף מהג'אנט יעוף בריקושט חזרה לצבע, סתם עוד עבודה). בהצלחה
-
המלצה לדיטיילניג לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של Yossi_5 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מצטרף להמלצות על יעקב אלטר ויבגני. -
פוליש של M3 מישהו ניסה אולי?
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של yd b-4 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני גם תהיתי בעבר מדוע הם לא זוכים לתשומת לב בפורומים האמריקאיים והבריטיים... בייחוד שמדובר בחברת ענק (שהיא כיום גם הבעלים של מגוויארס) שאמורה על הנייר לספק מוצרים איכותיים. תיאורטית, מהסברים שקראתי על אותה שאלה בדיוק, המוצרים שלהם מיועדים למכונה רוטורית בלבד, כשרוב המשתמשים הביתיים (וגם לא מעט מקצועיים) משתמשים במכונת DA. עם זאת, יש הרבה מאד מוצרים אחרים שגם כן מיועדים לעבודה על רוטורית אבל אחרים משתמשים בהם בהצלחה על DA (ויש עוד דוגמאות דומות כמו פולישים שמיועדים לפד ספוג אבל שמשתמשים בהם בהצלחה גם על פד מיקרופייבר). אני מאמין שהמחיר שלהם משחק תפקיד משמעותי. בסה"כ יש להם מחיר די גבוה, גם בארה"ב, בעוד שיש מוצרים מתחרים שהם פשוט מעולים במחיר נמוך יותר. מעבר לכך, אני חושב שעוד סיבה מרכזית היא עניין השיווק - הם פשוט לא משווקים את עצמם לקהל הביתי, לפחות ממה שאני ראיתי עד כה. אולי זה חלק מהאסטרטגיה שלהם, להשאיר את המותג 3M אצל הקהילה המקצועית (פחחים), אבל זה רק ניחוש. מביקורות שקראתי בעבר, אנשים היו מרוצים. השאלה היא אם זה שווה את המחיר ואם פולישים של חברות אחרות בכלל נחותים משלהם - ממש לא בטוח. וכמובן שצריך לזכור שמחיר גבוה יותר ממש לא אומר מוצר טוב יותר. -
מתחרה לקולונייט 845
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של I.G בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אוהב את הווקס הזה מאד, אבל מניסיוני 845 לוקח אותו בהליכה מבחינת עמידות. -
Winnerm, כן פער המחירים נורא מתסכל. אבל תתעודד - תחשוב שעד לפני זמן קצר יחסית לא יכולת למצוא בארץ מוצרים איכותיים של מגוויארס, אופטימום, מנזרנה, סונאקס ועוד, ואם רצית להשיג אותם - היית משלם עליהם לא מעט כדי לייבא אותם באופן אישי. הווקס שכולם היו ממליצים עליו היה טרטל, ג'ילדה מאוטו דיפו היתה פסגת ההשקעה במוצרי השטיפה, ואם היית אומר למישהו "שיטת 2 הדליים" הוא היה מסתכל עליך כמו חייזר. הזמנים לאט לאט משתנים, ואם התחום הזה ימשיך לפרוח אולי גם נראה מכונות פוליש במחיר שפוי.
-
מחזק את דבריו של shandor. הDAS הרגילה לא שווה לדעתי את ההשקעה הכספית הגדולה ועדיף ללכת על ה-Pro. מעבר לכך - קח בחשבון שמלבד מע"מ שייקחו לך בוודאות אם השילוח הוא דרך DHL (או UPS או שאר חברות השילוח הבינלאומיות), החברות הללו גובות סכומי שחיטה גם על עצם זה שהם שיחררו לך אותו מהמכס. אם אתה מתכנן איזשהו טיול קרוב לאירופה, הייתי ממליץ לך לחכות מעט עם הפולישר ולהזמין אותו למלון שלך שם - אתה תחסוך לא מעט כסף.
-
ברק לרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של eitamtzuq בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אהלן כולם, אני חושב שרוב ההמלצות כאן על שטיפה וניקיון הצבע ללא פוליש מפספסות את הנקודה של פותח השרשור. הוא מתאר מצב שבו הצבע של הרכב נראה עמום וחסר ברק. מצב זה נגרם בעקבות כל הסווירלים בלכה, ככל הנראה (כמו כמעט כל המכוניות בארץ) לאחר שהרכב נשטף באופן קבוע במכון שטיפת מכוניות (או שימוש בטכניקת שטיפה אחרת לא נכונה). כשהלכה מלאה סווירלים ובעל הרכב רוצה להחזיר את הברק לרכב, שום שמפו, גלייז, אוטם, וקס וכו' לא יחזירו את הצבע לחיים (גלייז בעל יכולת מילוי יכול לשפר את המצב, אבל לא בצורה ניכרת ואורך החיים שלו לרוב מאד קצר). התשובה למצב כזה הוא רק פוליש שבו אנחנו מגרדים מהלכה שכבות עד חשיפת שכבה נקייה מסווירלים. מה הם סווירלים? אלה שריטות בלכה שנוצרות כתוצאה מהעברת חומרים גסים על פניה (לדוגמה, מברשות או אבק ומזהמים אחרים כאשר משתמשים בטכניקה לא נכונה ובחומרים לא נכונים כששוטפים אותו). לאט לאט הם מצטברים, ובשלב מסויים הם הופכים את הברק של הלכה לעכור. להלן תמונה שמראה צד אחד של רכב עם סווירלים, ואת הצד השני לאחר שעבר פוליש: אם אתה מעוניין לעשות פוליש רק לרכב שלך, ולא מעוניין לעשות זאת כתחביב או מקצוע מהצד לכלי רכב אחרים - גש לבעל מקצוע (תבקש המלצה על דיטיילרים מקצועיים כאן בפורום, לא בתחנות דלק וכו' שם יאנסו את צבע הרכב שלך), ואחרי העבודה שיעשה, תתחזק את הרכב על ידי שטיפה בטכניקה נכונה ושימוש במוצרים נכונים (לא משהו יקר, וגם מאד כיף), כדי לשמור על ברק הרכב.
