Jump to content

utsur

  • הודעות

    370
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי utsur

  1. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    מדובר בשתי חברות שמוכרות מכוניות עממיות(פיאט וסובארו). הסיבה לקוטן של שתיהן הוא תמחור לא תחרותי. כלומר יבואן שפועל בשוק קרטלי ולא מיצר תחרות קנה יבואן אחר שלא מיצר תחרות באותו השוק ועכשיו במקום לתת סיכוי ליבואן חדש שאולי כדי לחדור לשוק ייצר תחרות, בוטלה התחרות. הסבר. אני אצטט אותך לרגע: היתרון האסטרטגי עליו אתה מדבר הוא הבעיה, ודלק מוטורס היא הדוגמה החיה לכך. במשך שנתיים אין למזדה דגם תחרותי באמת בשוק כי הרכבים שלה מיושנים. בשוק נורמלי היבואן שלה היה צריך להוריד מחירים כדי להפוך את המכוניות שלו ליותר אטרקטיביות כדי ליצר לעצמו רווחים. בשוק לא נורמלי בו יש לו גם קרטל דרך חברות הליסינג וגם מותג נוסף פורד בו יש לו דגמים אטרקטיביים הוא לא צריך באמת להוריד מחירים ולייצר תחרות.
  2. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    מה שמדהים כל פעם מחדש הוא הממונה להגבלים עסקיים. הבן אדם או הזוי או מושחת או שניהם. ציטוט: בסיום הבדיקה שנערכה לגבי השלכת המיזוג על התחרות בשוק הרכב נמצא כי "המיזוג לא מעלה חשש לפגיעה בתחרות או בציבור". ברור שאין פגיעה, כי אין תחרות בשוק הרכב. איך אפשר לאשר עסקה כזאת שכל השוק הזה מתנהג כגוש קרטל אחד גדול?
  3. ואיך זה מבטל את האמירה שלך שהגולף מנצחת בכל הפרמטרים. מרחב אחורי לא פרמטר? נוחות בתוך העיר לא פרמטר? אבזור לא פרמטר?
  4. מניסיון אישי שלי ושל אחרים(גם אחרי אינסוף עידכוני תוכנה בגיר), וגם אתה טוען של בילבול בראשון שני (נסיעה בפקק), אז למה DSG? אתה גם ככה בפקק כל יום. ובקיצור כמו שאמרתי דיסוננס קוגנטיבי. זה מתחיל כאן ונגמר בזה שלא משנה פונקציות וכפתורים, אבל מאוד חשוב חומרים רכים בדשבורד כאילו אנשים ישנים עליו.
  5. פחות טובה מבחינת נוחות נסיעה במהירות נמוכות, כמו קולות מהגיר, השהיות וקפיצות הילוכים. או שאפשר גיר רציף שיתן גם נוחות וגם צריכת דלק נמוכה.
  6. אז מדבריך אני מבין שאתה ממליץ לא לקנות VAG יות, כי תיבת ה DSG פחות טובה לשימוש בפקקים, מתיבות אוטומטיות פלנטריות?
  7. כי בסיסה של דמוקרטיה היא הפרדת רשויות. לפני מספר שנים פרסמה מועצת אירופה המלצה למדינות תחתיה לדאוג שהוועדות למינוי שופטים, יהיו מורכבות בעיקר מאנשי מקצוע ומעט פולטיקאים בדיוק מסיבה זו. המצב של ארה"ב לדוגמה הוא אבסורדי ומביא ביקורת רבה, כמו שקרה בבחירות 2000 בו בית המשפט העליון פסק לטובת בוש על הערעור בנושא הבחירות בפלורידה. כאשר רוב השופטים שיושבים שם הם מינויים רפובליקאים.
  8. אני מת על תאוריות הקונספירציה שצצות כל פעם מחדש. בתי המשפט, אירגוני זכויות אזרח, פוליטיקאים... ומי לא רבותי, את התנאים האלה הם מקבלים כי אנחנו מ פ ח ד י ם! מאינתיפאדה שלישית. את התנאים הם קיבלו בעקבות מהומות שהם עשו בבתי הכלא , ומאחר ואי אפשר להכניס מאות אסירים לבידוד בו זמנית, ומאחר והממשלה מפחדת שהמהומות יתפזרו לתוך השטחים אם נשתמש ביותר מדי כח נגדם. המדינה הגיע איתם בעזרת מסע ומתן לסטטוס קוו שהם מוכנים לשבת בכלא בשקט ולא להבעיר את השטח (הם המנהיגים דה פקטו של השטחים) ואנחנו נותנים תנאי כליאה טובים. זה הכל. טוב, לא טוב, זה מה יש.
  9. הדרישה העיקרית שלך היא הבעייתית מכולם. נראה לי שיש יותר מקום בתחנת הרכבת שינג`וקו ב RUSH HOUR מאשר מקום ל 5 אנשים בתוך אחת המכוניות האלה על בסיס קבוע. מעבר לזה מבחינה בטיחותית רק ה-VAG יות והפיקנטו מתאימות לדרישה. בכל מקרה עדיף להשקיע קצת ולקנות סופר מיני בשביל 5 אנשים. יש מבחר ב-75K ש"ח כמו הקליאו והפיאסטה וסביר להניח שתוכל לקנות דגמים כמו יונדאי I20 והניסאן מיקרה אפילו בפחות כיד 1 0 ק"מ מחברות הליסינג. אתה יכול לבדוק ב WHATCAR מידות פנימיות של כלי רכב. הנה הפיאסטה לדוגמה: http://www.whatcar.com/car-reviews/ford/fiesta-hatchback/1-0-80-zetec-s-s-5dr/specifications/67057#tabsection3 שים לב שמה שחשוב לך בעיקר הוא מימד הרוחב ולא האורך(מרווח גלגלים/בירכיים וכו') כי זה מה שיקבע לך בעיקר את המרווח ל- 3 אנשים מאחור.
  10. אני אישית שמח, כי המייזם הזה נבנה כקונצרן מונופוליסטי. אבל אני עדיין לא הבנתי למה אתה שמח. בגלל שילדך יזכו לנשום אויר מזוהם יותר, ויזכו לסיכויים גבוהים יותר של תחלואה? שלשייחים סעודיים יהיה יותר כסף לתרום לארגוני טרור בסביבה? ...(תעצור אותי על מה שעושה לך הכי הרבה כיף)
  11. אתה יכול להרגיע את תאורית הקונספירציה. אמי גם ילידת הארץ ובנוסף לכך בעלת תואר שני בהיסטוריה של ארץ ישראל, ופעילת זכויות אזרח כבר שנים רבות, כך שנשמנו היסטוריה ואזרחות בבית תאמין לי. באותה תקופה היה נהוג לגייס מכוניות(גדולות וקטנות, מפוארות וגרוטאות) לטובת המדינה לכל מטרה שהיא, בלי שום פריבילגיה. עד לא מזמן זה היה עדיין נהוג על רכבי ה 4X4. לגבי שאר הדברים שהזכרת מדובר על שחיטות פקידותית ברמה נמוכה ולא שחיתות שילטונית. שחיטות פקידותית היא כמעט בלתי ניתנת לעצירה(כי הציבור לא בוחר בפקידים) אלה ע"י חקיקת עונשים חמורים. היה באותה תקופה תקשורת מצויינת, בערך בעשרים רמות מעל מה שיש היום. אתה מוזמן לרוב הספריות האונברסטאיות לעיין בגליונות ישנים. כל פיפס וכל רבע שחיטות הייתה יוצאת החוצה. מעבר לכך שבמדינה קטנה כמו שהייתה פה, לצנזורה כמעט לא הייתה השפעה באותה תקופה מעבר להסתרת קצת ציצים, גם כך הכל היה עובר מפה לאוזן. תחשוב על כך שאפילו דיין, המצביא האהוב של המדינה אולי בכל הזמנים, מעללי השחיטות שלו התפרסמו מהודו ועד קוש בזכות העיתונות העברית. אז אתה חושב שעל גולדה או בגין(ועוד ראשי ממשלה) שלא היו אהודים ע"י התקשורת לא היו חושפים שלל שחיטויות אם היו.
  12. דיין מעולם לא היה ראש ממשלה ואפילו לא מועמד מטעם מפלגה לראשות ממשלה, למען האמת אם תיקח את כל ראשי הממשלה עד תחילת שנות התשעים, כמעט כולם היו צנועים, ולא כאלה שעשו בשביל ביתם (גם לא בשוק הפרטי) אלה כאלה שהיו בעלי חזון ציוני כזה או אחר. היום החזון של רוב ראשי המפלגות הוא כסף, ומעבר לזה, "כל ישראל זאבים זה לזה".
  13. אל תשכח, שלפני זה גם היה לך את בגין שישן על כסאות רגילים בטיסה, ואת רבין על מיטות שדה. אז אולי הבעיה היא לא באלו שיושבים למעלה. אולי זה אלה שיושבים למטה, הם המטומטמים, שכבר לא יודעים להבדיל בין טוב לרע.
  14. אולי כי לכתב הרכב הזה יש שכל וגם הוא מבין שבקשה מהציבור לצאת לחרם זה לא פתרון שיכולה לתת ממשלה. יחימוביץ' יכולה לקרוא לחרם , כל אזרח פשוט יכול לקרוא לחרם גם כן , כי אין לו כלים אחרים להתמודד עם עוולות הממשלה. השר כץ הוא העוולות של הממשלה , תפקידו לפתור אותם ובמקום זה הוא מוריד מעליו את האחריות ומעביר את האחריות בחזרה לציבור. בנוסף הוא הקים ועדה שנתנה לו את הפתרון בדיוק כמו שלכחלון היה פתרון רק שכחלון עשה את מה שהומלץ לו(ואף יותר מכך). אבל כץ יושב על הכסא ורואה איך הציבור המטומטם לא מבין שהוא לא עושה כלום ובעצם הוא עושה קומבינה עם היבואנים על כל הציבור וגם בסוף היום הוא יגיד שבגללנו לא ירדו המחירים, כי הוא היה אחלה הוא קרא לחרם לפני שהוא הלך לאכול בורקסים עם אגמון.
  15. ברשות אשתי סיריון והיא מאוד מרוצה. האמינות ,טפו טפו טפו, טובה, בלי תקלות כבר 7 שנים (נקנה כחדש). הרכב מבוסס על הטויוטה יאריס דור קודם מבחינה מכנית כך שאתה יכול להסיר דאגה מליבך בקשר לחלקי חילוף (אני בכלל מטפל בו במוסך טויוטה שאני מכיר), מעבר לזה שהחברה לא ניסגרה, פשוט הפסיקה לשווק רכבים לשוק האירופי. מבחינת הגודל הוא ענק לארבע אנשים, יותר מרווח מהמזדה 3 שלי לדוגמה , מבחינת מושבי בטיחות/סלקל, כך שלא הייתי משווה אותו לספלאש. לא לדבר על זה שהוא הופך למסחרית קטנה לקניות מאיקאה אחרי קיפול מושבים אחוריים. מבחינת בטיחות הוא קיבל 4 כוכבי בטיחות שזה טוב לזמנו. לגבי יציבות אשתי נהגת שודים ומסתדרת איתו נהדר. 2 חסרונות עיקריים לרכב. תא מטען מיניאטורי, (תבדוק טוב שאתה יכול להסתדר איתו) ונוחות נסיעה בנסיעות ארוכות, אני מעדיף לקחת את המזדה לנסיעות ארוכות אפילו שהסיריון הרבה יותר חסכונית, רק בגלל זה. המושב פשוט מעייף, אבל יכול להיות שזה רק אני, לאשתי אין תלונות עליו.
  16. כשאני קורא את כתביו של השר אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. שר בממשלה כותב לציבור לעשות חרם כדי להוריד מחירים. אתה בממשלללללללללללללללללה! אם יש חוסר תחרותיות בשוק ואם לדעתך המצב לא תקין, תקן את המצב. מה השלב הבא, שר הבריאות קורא לחרם על קופות החולים כדי שיורידו את מחירי ביטוחי הבריאות, שר התקשורת יפנה לציבור להתנתק מהכבלים כדי שיתנו חבילות מוזלות, וואט דה פאק? הבן אדם אימפו*%$ ברמות, גם הוא מבין שהצעדים שעשה שווים לתחת וכל ההוזלות, אם יהיו , זה בחסדם של היבואנים ולא בגלל שהוא שבר את הקרטל ויצר תחרות. כבר הקמת ועדה להגברת התחרות בשוק הרכב, נתנו לך המלצות (לא הכי אופטימליות אבל עדיף מכלום) , למה לא לבצע אותן? (ולא רק 10% ממה שהמליצו) ולמה הקמת ועדה כדי להגיד לציבור לעשות חרם?
  17. אם זה על אותו מתכון של הפטיש של 5 קילו של מחירי הדירות, עדיף כבר שיתנו כסף לדתיים כי רק אלוהים יעזור לנו
  18. טעות שיניתי
  19. קבל סטטיסטיקת אמינות מ ADAC ,מועדון רכב גרמני/אירופי מאוד נחשב. http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/fiat-bravo לפי הסטטיקה שם מ 2009 המצב של הבארבו לא מזהיר(ככל שהקו יותר ירוק ופחות אפור המכונית יותר אמינה), ביחוד אם מתייחסים שהאמינות היא ביחס לכלל המכוניות ולא רק המשפחתיות, כלומר גם מול מכוניות הרבה יותר מורכבות מבחינה טכנולוגית. יש לזכור שמאחר ומדובר על סטטיסטיקה, אם יש טעם בהעדפות שונות של סוגי מנועים/גירים יתכן שוני גם באמינות. כלומר אם באירופה לדוגמה קונים בעיקר ידני או לרוב דגמי טורבו חזקים ויש בעיות בטורבו ובתיבה הידנית, ובארץ נמכרים בעיקר מנועים צנועים קטנים ואוט' ובהם אין בעיות אז יתכן שהסטטיסטיקה לא ממש תתאים לארץ. אבל זה עדיין נותן תמונה כללית לגבי אמינות המוצר.
  20. היה לי מקרה דומה עם השכרת רכב באיטליה דרך שלמה סיקסט (בגלל הנחה שהייתה לי בגלל הליסינג), טעות שלא תחזור. לתומי חשבתי שאתה שוכר רכב בחברה שנקראת שלמה סיסקסט תקבל רכב השכרה מחברת סיקסט, מסתבר ששלמה רוצה לחסוך, אז הוא משתמש שם באיזה ספק מקומי. כך, שבעוד כל הסוכניות הנורמאליות החזיקו 2-3 אנשי שירות ששיחררו את הלקוחות לדרכם תוך דקות, הספק המקומי מחזיק אדם אחד מסכן ולוקח לו שעה לשחרר לקוחות, לא לדבר שמי שרצה הסברים על סלקלים וכו' היה צריך לחכות עוד יותר. השיא היה שהזמנתי רכב מקטגוריה B ,קליאו/פונטו/פולו(זה גם הדוגמאות באתר של שלמה סיקסט) וקיבלתי פנדה (אצל החברות הנורמאליות שייכת לקטגוריה A). כמובן שגיליתי את זה רק בחניון המרוחק בתיזי שלוך(החניונים הקרובים שייכים לחברות ההשכרה הנורמאליות) וניסיון לחזור להתווכח דרש עוד לחכות וגם אז קיבלתי סירוב וכבר לא היה לי כח אז פשוט נסענו. בנוסף, אם הייתי מזמין רכב מקטגוריה A אצל החברות הרגילות אז זה היה עולה לי אותו דבר כמו להזמין משלמה קטגוריה B, לאחר ההנחה, ואז לקבל קטגוריה A. אז לפחות לא הייתי צריך להמתין כל כך הרבה, ולקבל חרא של שירות. כמובן שמשלמה סיקסט בארץ קיבלתי אצבע משולשת, אבל לא היה לי כח לתבוע אותם. לפחות את הליסינג דרכם הפסקתי.
  21. היתרונות, מהנה לנהיגה, אמינות חסרונות, מרווח במושב האחורי לגבי נוחות, אני ממליץ להחליף את היוקהמה המקוריים בקנטיננטל פרמיום קונטקט, עושה פלאים. נסיעות לצפון שפעם הייתי יוצא מהם מותש, הפכו לנסיעה קלילה.
  22. אני מבין מתשובתך האחרונה, על השאלה מה קץ עשה? זה כלום, וכמה פרוייקטים של סלילת כבישים הסתיימו בתקופתו בדיוק כמו שהסתיימו בתקופת כל קודמיו(כולל מופז שאתה כ"כ אוהב) תודה רבה
  23. איך רואים? רכבת שבקושי מתפקדת? רכבת תחתית בגוש דן שלא קיימת? אוטובוסים שמי שצריך להשתמש בהם מקלל את הרגע? ומדינה שלא ניתן לחיות בה בצורה נורמאלית בלי להיות בעלים של רכב? אז מה בדיוק השתנה שיש עוד כביש וחצי לעמוד בו בפקק.
  24. לגבי 1,2,4,5 מה השר עשה? מה השר עשה? מה השר עשה? מה קשה לך להבין בשאלה הזאת. אתה מביא שני מחלפים וכביש עוקף, כל המדינה הזאת מפוצצת כבישים שכץ לא בנה אז כדי להוכיח שהוא עשה משהו אתה צריך נתונים! מעשים! פעולות! אין לך שום נתון שהוא בנה יותר. מה הוא עשה כדי שהמנהרה או הכביש יבנו מהר יותר, מה? אני לא טוען שכץ בנה פחות אני טוען שהוא בנה ועשה כמו כל שרי התחבורה הפח שהיו לפניו (מעבר לכך שבניית כבישים היא פלסטר לא ניתוח) כי אין נתונים שמוכיחים את ההפך ותאמין לי שאם היה נתון כזה, כץ היה דואג לפרסם אותם בכל מחלף אפשרי. אי אפשר להוכיח אי קיום של משהו אלה רק את קיומו של דבר.
×
×
  • תוכן חדש...