utsur
-
הודעות
370 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי utsur
-
מחקר מעולה, גבר, שיחקת אותה. ועכשיו, לפי טבלה 16 תראה שאנשים עניים משלמים יותר מיסים עקיפים מאנשים עשירים(באחוזים), ולפי תרשים 1 שמתחתיו גם תראה איך המדינה מצליחה, בחמש השנים האחרונות, בזחילה אידיאנית, להעביר את המיסים שלנו ממיסים ישירים שלוקחת בעיקר ממי שכבר יש להם, למיסים עקיפים שפוגעת ממי שכבר אין להם. כך שהיום מי שנמצא בעשירון ה-9 משלם בסה"כ 7% מס יותר(עקיפים+ ישירים) ממי שנמצא בעשירון השני(בכוונה לא לקחתי את העשירונים ה-10 וה-1 שלא תגיד שאלה מקרה קיצון עם מאיונים ואלפיונים). זה נשמע לך הגיוני שמשפחה שההכנסה שלה נטו היא 4 וחצי אלף שקל תשלם בסה"כ 7% פחות מס ממשפחה שמרוויחה פי ארבע.
-
ראה את תשובותי באדום
-
משום מה הפקידים האטומים האלה שלא ידעו "איזה מחיר להדביק" בצורה מאוד פלאית מצאו לעצמם עבודה במשכורות עתק...ב...נכון, משפחת עופר. כך שלמילה גנבה יכולות להיות משמעויות שונות. כדאי שתקרא את דוח"ות מבקר המדינה על העסקים של המדינה מול משפחת עופר. לגבי אם היה לי כסף... המדינה לא הציעה לי אפילו. אם המדינה הייתה באה ואומרת חברה ממשלתית א שווה 7 מיליארד שקל(נגיד) זה המחיר שאנחנו רוצים. ננפיק 7 מיליון מניות של החברה, לכל אזרח במדינת ישראל תהיה זכות לקנות מניה אחת בסכום של 1000 ש"ח תוך חודשיים. כל אזרח שלא יממש את הזכות, המניות שלו יצאו במכרז לטייקונים במחיר הגבוהה ביותר, אז הייתה צודק. אבל המדינה הקימה מפעל, יצרה מונופול, כלומר המדינה לקחה את הסיכון בהקמת המפעל, אחר כך ארגנה לו זכויות יתר, ואז "ויתרה" עליו לטובת 7 משפחות טייקונים שהתמודדו בתנאים כמעט קרטליים מול האוצר, שפקידיו יודעים שהם הולכים לעבוד בחברה לה הם מוכרים את המפעל המששלתי. על זה לאחים עופר מגיע פרס ישראל או רק אות כבוד.
-
לרועי, מעמד הביניים מוגדר כמי שמרוויח בין 75% ל-125% מהשכר הממוצע במשק כלומר. בין 6600 ש"ח ל-11000 ש"ח למיטב זכרוני היום. נכון עדיין הם לא אלו שמשלמים מיסים ישירים גדולים מאוד אבל הם משלמים 100% מהמיסים העקיפים. לעומת מעמדות עליונים יותר. כלומר אם הממשלה מטילה 100% מס על הדלק, למעמד הבינייים מדובר על 5% מס מהמשכורת ועל מי שמרוויח מעל 30K ש"ח לדוגמה מדובר על 1% מהמשכרות. כנ"ל על מע"מ, מים, חשמל .... כלומר שבסופו של יום באחוזים הפער הוא זניח. עכשיו תסכים איתי שהגיוני שמי שמרוויח יותר ישלם יותר, אבל המדיניות הממשלתית בצורה עקיפה גורמת למי שמרוויח יותר לשלם פחות. איזה הגיון יש בזה?! עכשיו כל זה נכון על שכירים. כי חברות משלמות הרבה אבל הרבה פחות. זה לפני תרגילי ההתחמקות ממיסים שיש להן.
-
בה אני אתן לך רק דוגמה אחת מהזמן האחרון. לפני הרבה שנים חוקקה המדינה חוק לטובת 5 חברות גדולות במשק חוק לעידוד השקעות הון. מטרת החוק הייתה טובה ואמרה שהחברות לא ישלמו מיסים כל עוד הם ישתמשו בכסף שהן מרוויחות לשם השקעה במדינת ישראל. נחמד ,למה לא? טוב לכולם. אבל החברות התחכמו שמו את הכספים האלה בצד לא השקיעו אותם ובינתיים משתמשות בהם לשם הגדלת הונם(מה שנותן להם הלוואות טובות וערך בורסאי טוב יותר). בה אדון נתניהו ואומר וואלה לא טוב לי, כדי לשחרר את הכסף ניתן להם הטבה כך שהם ישלמו על הכסף רק 5%!!! מס והכסף ישוחרר. (כמובן שהוא גם יוכל להיות משוחרר להשקעות בחו"ל מה שסביר להניח שיקרה). כלומר בזמן שעלינו מוסיפים עוד ועוד מיסים להם רוצים לתת מתנה של 20% מס על מאה מיליארד שקל!!! במקום שביבי יבוא יגיד, רק שניה, ניצלתם את החוק לרעה,ולכן כעונש המדינה לוקחת את מלוא המס על הכסף(25%) והנה סידרתה את התקציב בלי להטיל אגורה על הציבור(הסכומים של החברות האלה הצתבר כבר ל 100 מיליארד שקל) או יודע מה אפילו יותר עדין מי שלא ישקיע עכשיו את הכסף במדינה יצטרך תוך שנה לשלם את המס תוך שנה אז לפחות המשק היה גדל. אבל כלום יש חוק אחד לאזרחים להם רק מעלים מיסים, וחוק לחברות ענק שלהם מותר לרמות את המדינה ואז לתת להם מתנה כי הם רימו יפה. ולא לדבר על כספי הפנסיה של כולם שגם היא שחיתות, שמגבילה אותך להשקיע באותם טייקונים אם תרצה או לא תרצה. ויש עוד אבל יש לי גבול. ומשפחת עופר? אתה בסדר? אני מוכן לבנות 20 בתי חולים חדשים ברחבי הארץ רק שיתנו לי מונופול בתחום הדלק/הכימיקלים. יודע מה שיתנו לי להיות מונופול בתחום סמרטוטי הספונג'ה בארץ ואני עדיין מוכן לעסקה. המדינה הזאת נתנה הון לאחים עופר, והם ברוב טובם הסכימו לבנות חדר שירותים(על שמם כמובן) בבית החולים. אגב תבדוק טוב טוב יצא לא מזמן מחקר שהטייקונים בארץ תורמים ביחס זניח לעומת אלה בארה"ב.
-
108 אלף זה כשהלכת לסוכנות וניסית להתמקח או פתחת אתר אינטרנט. כי יש הבדלים עצומים בסיאט בין המחיר הרשמי למחיר המכירה בפועל, כדאי לך לנסות להגיע לסוכנות.
-
והפתעה , מצאתי את הרכב המושלם, קדילאק CTS קופה חדש עולה להחזקה פחות ממאזדה 3, רצתי לקנות את הקאדילק איזה אתר מגניב אפשר למצוא מציאות.
-
נראה כמו אתר לשיווק עסקאות ליסינג המחירים שם הזויים. עלויות אחזקה ותיקונים ממכוניות שברשותי פשוט כפולות מבפועל ובזה אני כולל תיקוני ברקסים, וטיפולים במוסכים מורשים והחלפות צמיגים מתוצרת גרמנית מובחרת. לא לדבר שאחרי 3 שנים נראה שכל המכוניות באתר מתחילות לחיות אצל המוסכניק. עלויות המימון מעל 5%, זה נכון למי שלווה את כל הכסף בשביל האוטו,אבל למי שיש את כל הכסף בבנק(או חלקו), אין בנק בעולם שיתן לו היום ריבית של מעל 5% לכן בד"כ עושים את האמצע שזה בערך 3.5%. ירידית הערך של האוטו באתר באחוזים גדלה עם השנים,למיטב ידיעתי זה הפוך, אבל ממזמן לא פתחתי לוי יצחק, ואם זה נכון בלוי יצחק ברור שזה מוטה עבור חברות הליסינג, ולא יבטא מחירים בפועל. במקרה בדקתי גם אופל, ומשהו מוזר שם. בתור רכב שרק התחילו מחדש לשווק אותו ועם עבר לא ממש מזהיר, הוא משום מה שומר על הערך שלו יותר מטויוטה מרופא. איך הם יכולים לדעת ירידת ערך של רכב שרק התחילו לשווק אותו ובאופן כללי בעבר לא היה פה כ"כ פופלרי בלשון עדינה. (מיותר לציין שגם באירופה אופל ידועות כרכבים טובים, אבל גם ככאלה שלא מחזיקים מחירון טוב במיוחד)
-
לא הבנתי כ"כ את השאלה. אבל, אצלי בעבודה יש משהו ששוטף מכוניות בחניון תמורת 45 ש"ח לשטיפה פנימית וחיצונית.
-
והנה דמגוגיה בגרוש. סוד קטן, קיה לא הזמינה מעצב על מאירופה לעצב את הספורטאג' ואז גירשה אותו בחזרה לאירופה, אלה הוא מעצב לה את כל ליין המכוניות. לא במקרה קיה ריו היא אחת מהמיני הכי יפות מתחום מכוניות המיני ולא בגלל שהיא רכב פוזה. ואכן, לא אני אחליט אבל גם בטח לא אתה. עכשיו בה תספר לי כמה רווקים צעירים(האוכלוסיה הכי פוזאיסטית שיש) אתה מכיר שקנו ג'יפון כמו IX35 או אאוטלנדר אתה מכיר?(ואני לא מדבר על X5 וכו' שהם אכן רכבי פוזה), סביר להניח ש-0. כמה בעלי משפחות אתה מכיר? אני מכיר כמה ולכולם יש כתם של קיא על בסיס קבוע על החולצה, כך שפוזה ממש לא מעניינת אותם. אני אשמח שתביא דוגמה למשהו אחר שקונה ג'יפונים לא בגלל שהוא בעל משפחה שלא רוצה להתכווץ לתוך מזדה 3. הוודאות היא על ההבדל בין IX35 לבין I30. מעבר לכך,הפורסטר בנוי על בסיס אימפרציה, אבל הקופסא שונתה! ה-XV זו אותה קופסא לפי דברי סובארו. כמו שהגלקסי בנוי על בסיס מונדאו אבל...קופסא שונה. יכולת לעבור מעברים טכניים בבטחה. דורש בד"כ גובה (יש לסובארו) זוית גישה/נטישה גדולות(אין) הילוך כח(אין), כלומר אין. לא, אבל קראתי כמה ליטרים סובארו טוענים שנכנס בה, שזה 310 ליטר בפולו לדוגמה יש 280 ליטר. ברוב הג'יפונים האחרים יש מעל ל-400 ליטר. ול - Cuore Sportivo אני לא יודע בן כמה אתה, אבל, תרגיל קטן לשחרור העצמות. קח תינוק. שים תינוק בסל קל. עכשיו הכנס והוצא את הסל קל (כולל חגורת ביטחון) לתוך המושב האמצעי במושב האחורי במזדה 6(המושב הכי בטוח לתינוקות/ ילדים לפי IIHS) , עכשיו ספר מתי הגעת לכירופרקט ומה חומרת פריצת הדיסק. עכשיו נסה את אותו דבר ב-CX5 ו... וווואלה זה פרקטיות. ואני אכן מסכים אתך שמיניוון שימושי יותר. אבל למי שלא צריך יותר מ-5 מקומות ברכב, ג'יפון שימושי באותה מידה ובד"כ זו ההתלבטות של כולם בין המיניוואנים של ה-160 והג'יפונים. ולגבי העליה על המדרכה ה"לא חוקי". אני אכן מסכים איתך, אבל מצד שני גם לעבור את המהירות המירבית בכביש זה לא חוקי, ועדיין אני לא רואה פה התגלחות על כל מי שמצהיר שהוא הולך לקנות מיצובישי איבו , למרות שברור לכולם מה הוא הולך לעשות איתה. מעבר לכך שבחלק מרחובות תל אביב והמרכז, עליה על מדרכה חוקית בשעות מסויימות.
-
הסיבה העקרית בגללה קונים ג'יפונים היא הגודל!!!!!!!!! לא פוזה ולא שמוזה. ב-160K ש"ח בן אדם שרוצה רכב משפחתי גדול יותר! יכול לבחור 1 מ 2 דברים,רכב מנהלים או ג'יפון. יתרון הרכב המנהלים הוא שימור תכונות המכונית המשפחתית + שידרוג נוחות, אבזור, גימור. יתרון הג'יפון , כניסה קלה יותר של ילדים, מבוגרים ומטען פנימה והחוצה מהאוטו טווח ראיה גדול יותר ותפיסת מקום של רכב משפחתי רגיל(יותר נח להחנות מרכב מנהלים). הבעיה העקרית של הסובארו שהוא זהה בגודלו לסוברו אימפרציה הבאה. ה-IX35 גדול משמעותית מה I30 (בוודאות) ולא ראיתי עדיין את CX5 אבל אני אנחש שהיא גדולה משמעותית מהמזדה 3, ובכלל בלי להזכיר את אאוטלנדר שהוא בקטגורית גודל בפני עצמו(כנ"ל לגבי רוב הקבוצה חוץ מהקשקאי), כך שאין שום סיבה להוסיף כסף ל -XV ,אלה עם אתה באמת רוצה 4X4 אבל גם אז הוא לא נותן באמת יכולת שטח אמיתית. תוסיף לזה שבשטח אתה חייב גם צמיג רזרבי בגודל מלא, ואתה גם מקבל רכב עם תא מטען מזערי שלא מספיק לכלום.
-
ה-XV במחיר הזה אמור היה להיות רכב משפחה,אבל עם תא מטען של 310 ליטר הוא מתחרה של VW פולו. כך שמה שנשאר ממנו הוא רכב צעירים וצעירים יעצרו הרבה לפני ויקנו וולוסטר, ג'וק, מיני, למי שצריך את הפוזה, או ג'יפ אמיתי משומש, למי שבאמת רוצה לרדת לשטח.
-
כי את הדגם המפואר אין לחברות הליסינג. ברוך הבא למדינת הרמאים.
-
מחכה שיתחילו למכור קרוז עם ראדאר במכוניות פשוטות, זו כבר אגדה בפקקים. בחו"ל אפשר לקבל כבר בפאסאט ומונדאו. רק אצלנו אנחנו מוגבלים לחישקומיצין של היבואן.
-
הכדור האחרון בקנה שנותר לדלק מוטורס מול יונדאי וקיה. אם הם יצליחו לכבוש את שוק הג'יפונים או להמשיך להתרחק לאחור.
-
זה לא אומר שיש לקוחות זה אומר שיש רווחים וזה שונה לגמרי. תחשוב שבעולם הם מתחרים בכמות המכירות עם טויוטה, בארץ אפילו סוזוקי מוכרת יותר יחידות. http://www.cartube.co.il/car-news/67-car-news-cat/2250-%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%90-225,949-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91-2011.html
-
מבקש יעוץ אם כדאי למכור את הרכב החדש [אביזה בליסינג מימוני]
utsur פרסם הודעה בנושא של lambomeir בתוך ייעוץ ברכישת רכב
קורה שטועים, עכשיו בו ננסה לתקן. אופציה 1-2 הן זהות אם אתה שם לב, רק שאופציה 2 זה לסגור את החוב בעוד 3 שנים ובאופציה 1 אתה סוגר את החוב עוד היום. עלות השימוש שלך ברכב היא 10K ש"ח בשנה. מה שאני מניח יהיה יותר נמוך יותר מירידת ערך של הרכב (אני משאר 15% ירידה ממוצעת לשנה אחת). כלומר עדיף לך לסגור את החוב עוד היום ולשלם את עלות השימוש ולחסוך כך את ירידת הערך. אבל מצד שני יהיו לך עלויות מכירה גדולות יותר, שכן תצתרך יותר להתפשר במחיר וכאן מגיע האבל הגדול, אם אתה תמכור ותעבור לרכב ב-90K ש"ח, עלויות המכירה לא יתקזזו אם ירידת הרכב שכן תקנה לבסוף. אם תקנה רכב ב-50K ש"ח תחסוך הרבה כסף אם תמכור עכשיו. כך שאופציה 1 כדאית אם אתה מתכוון לקנות רכב יותר זול. אופציה 2 אם אתה נשאר אם רכב במחיר זהה/דומה ומעלה. אופציה 3 היא דרך לחסוך לטווח ארוך. אם אתה רואה את עצמך מחזיק את הרכב הזה להרבה שנים, גם האופציה הזאת תהיה חסכונית עבורך, מאחר ותחסוך עלויות קניה ומכירה של מכוניות(כדאי רק אם הק"מ השנתי שלך סביר). -
אם השוואת מחירים פשוטה היא פעולה מסובכת מידי עבורך אז מה אוכל להגיד, אכן אויל אתה (לפחות בזה אנחנו מסכימים). החישוב המסובך בשביקשתי שאדם יעשה יקח אולי אולי אולי בהגזמה שעתיים, גם אויל גמור יוכל לעשות זאת יכול להיות שיקח לו אפילו יום שלם. בהתחשב שחוסר בדיקה יכולה להוביל להפסד של 20K ש"ח על מכונית קטנה כמו אפסילון - 80K ש"ח לדוגמה על מכונית כמו מיני. כלומר לפחות 3 חודשי עבודה של בן אדם, הייתי אומר שמומלץ לעשות אותה. הסברים על איינשטיין(אני לא מאמין שאני צריך לעשות את זה), מי שממליץ על קנית רכב כזה או אחר, בטענה שאי אפשר לדעת מחירוני מכוניות בעתיד כאילו מדובר בנבואה ורק מגדת עתידות צריכה לדעת דבר כזה מסובך שנתון לאלת המזל ולא מסוגל להסתכל על סטטיסטיקת העבר, הוא טיפש. איינשטיין .
-
עד כמה שידוע לי יבואן סמל"ת קשור ליצרן קצת יותר מהמקובל. כך שכנראה אנחנו תקועים איתו לשנים רבות.
-
ערן, צר לי אם פגעתי בך. באמת, זו לא הכוונה שלי. בסופו של יום המטרה שלי שיגיע אדם שחולה על אפסילון, יקרא את השרשור ויחליט שהוא מחכה חצי שנה ואז יהיו לו עוד 20K ש"ח לעשות מה שהוא רוצה, לטיול, בית, להנות, מה שבא לו. תבין, כשאדם כותב דברים שיש בהם טעות בפורומים הוא מטעה גם אנשים אחרים, וזה פוגע באנשים אחרים. כמו שכבר כתבתי פה אין לי בעיה אם אנשים שעושים בחירות טפשיות/אי רציונאליות יש לי בעיה עם העובדה שיש פה בפורום קבוצות של אנשים שהפכו את הדברים האלו לגאוות היחידה שלהם. ולכן, אני יגיב שוב לדברך הנ"ל: המבצע הוא מוגבל כמו שהמבצעים של VAG על האביזה/פאביה ידנית מוגבלים. מוגבלים כבר חצי שנה וממשיכים.(ממליץ לך לקרוא מה שכתבתי בשרשור על המבצע של סיאט) כל עוד היבואן מוכר בנתח רווחים כל כך גבוהה הוא ימשיך לעשות מבצעים רק כי הוא יכול, וכל מבצע כזה פוגע במחירון שלך.(אני לא יסביר זאת שוב כי כבר הסברתי למה בשרשור על האיביזה) והיבואן כבר הוכיח את זה בעבר עם הפיאט 500 במבצעי היד 1 0 ק"מ המפורסמים. בנוסף, הטענה שלי על ה-A1 הייתה על מבצע שהיה עליה בערך באותה תקופה. ותראה בידיוק מה שעניתי לרועי לגבי מי שחושב שמכירה בכמות קטנה עוזרת במכירה. ולכולם, רק כדי שתבינו: יש לי בבית מערכת סטריאו במחיר של מכונית ממוצעת. ביום שהוצאתי אותה מהחנות הערך שלה ירד לפחות ב-50% , כי ככה זה במערכות היי אנד במוסיקה. זה לא רציונאלי, אבל ההבדל למה שקורא פה הוא, א' אני לא טוען בשום מקום שהבחירה מושכלת ב' שאין דרך להשיג איכות מוזיקלית כזאת בעלות נמוכה יותר. בעולם הרכב יש דרך להשיג איכויות נהיגה מצויינות בעלות יותר קטנה(ואני לא מדבר על משומשות) אם רק מפעילים יותר את השכל.
-
אני יחזור בפעם ה-28 אלף שגם בעלי קשיי ההבנה יבינו. יש הבדל בין לקנות רכב שיש לו שוק/מחירון גרוע ומלא תקלות ולהנות ממנו. לבין לקנות רכב שבא המוכר ואומר לך אני דורש שתשרוף 4 חודשי עבודה כי אני מונופול/מניאק/וואט אבר ואתה כמו אידיוט מסכים לזה. ולרועי, בזמן שהוא חיפש את האוטו היו מבצעים על 3 הרכבים הנ"ל , וסביר להניח שעל עוד כמה(יכול היות שאפילו על מיטו) במחירים כאלו שהיבואן לא יכול להוריד עוד, כי המחירים זהים/נמוכים יחסית לתמחור בחו"ל(אל תבקש ממני שוב להסביר את זה. חפש הודעות שלי בעבר להסבר). קונה האפסילון(בעבר כשלא היה מבצע, למרות שגם המחיר ירד ממחיר המבצע הנוכחי שעדיין גבוהה) מפסיד מעבר למחירון רגיל גם 20K ש"ח כי המחיר יורד תוך חצי שנה על ידי היבואן. מי שקונה רכבים יותר יקרים במבצע, לא. לגבי מחירון: הסיבה שקנו כל כך מעט זה כי מעטים האנשים שמוצאים את האוטו הזה אטרקטיבי, ולכן גם מעטים האנשים שימצאו אותו אטרקטיבי בעתיד. תוסיף לזה שהסיבות לחוסר האטקטיביות של מכוניות כמו אלפות/לנצ'יות נובע בעיקר מחוסר אמינות(לא משנה אם אמיתית או רק בראשם של אנשים) ולא בגלל עיצוב/נהיגה/כח, האטקטיביות שלה בשוק אפילו יורדת ככל שהיא מתיישנת ורואים את זה במחירונים שלהם. לגבי לחזות מה המחירונים של מכוניות בעתיד, תתפלא, זה אפשרי(בדיוק איך גם שחזיתי שמחירו האפסילון ירד) , זה נקרא סטטיסטיקה באוניברסיטה. לך לקורס, תראה עולם מדהים. פשוט ס'תכל מחירוני אלפות/לנצ'יות ותדע מחירון בעתיד. ולסיכום ציטוט של אלברט איינשטיין:"טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה וכל פעם לצפות לתוצאה אחרת."
-
אין לי בעיה עם אי רציונליות או טפשות באופן כללי. יש לי בעיה כשמתחילים להתגאות בזה. "אני בחור אמוציונאלי, אני לא יכול לחשוב, אני חייב אלפא עכשיו. לא משנה כסף, לא משנה חינוך לילדים, לא משנה בית, לא משנה חופשה עם האשה, לא משנה עתיד. אין לי שכל עכשיו אל תטרידו אותי. חייב אלפא, חייב אלפא" וכולם פה עושים "וואו, איזה גבר" פתאום הבחורות בפרסומות, של "גולדסטאר, תגיד תודה שאתה גבר", נראות לי הרבה יותר טוב.
-
למה אתה לא מבין שיש הבדל בין לזרוק כסף על אלפא בגלל התיקונים וירידת הערך האסטרונומית שלה, שזה רציונאלי גם בעיני. לבין להסכים לשלם עליה 20K ש"ח יותר סתם, בלי סיבה. לדוגמה: מתי בדיוק הלכת לרכוש אלפא משומשת ב-90K ש"ח במחירון והסכמת לשלם עליה 20K ש"ח מעל המחירון, לא בגלל שהמצב שלה טוב יותר אלה רק בגלל שהמוכר רצה. סביר להניח שלא עשית את זה, ואם זה היה קורה, לא היית קונה את האלפא הספציפית והייתה מחכה/ממשיך לחפש כמה חודשים וקונה אותה ממשיהו אחר(או מואותו בחור ש"ניסה" למכור לך אותה יקר יותר) במחיר מחירון. אז למה, זה נראה לך הגיוני לקנות מעל מחיר מחירון מהיבואן? (ואל תבקש ממני הסבר למה מה שהיבואן מבקש זה לא מחיר מחירון, די לטמטום) ולגישתך, מה שהיבואן עשה זה מכר לבחור שוקולד עלית במחיר של שוקולד גודייבה. אם הבחור טעם גודייבה והחליט שעלית יותר טעים אז מצבו בסדר. אם הוא לא טעם גודייבה, והחליט לקנות עלית כי כמה חברה אדיוטים אמרו: חיים רק פעם בחיים, מה זה כסף. לא רק ששהוא אדיוט הוא גם הפסיד את היכולת להנות יותר עם אותה כמות של כסף.
-
אני שמח שאתה לא דופק את הראש בקיר, דבר ראשון. יותר בריא לך. חוץ מזה, אם לא קיבלת את הרכב במתנה , והוצאת עליו כסף, מדובר בהשקעה כלכלית (לא משנה אם נוהגים בו,אוכלים אותו, או גרים בו) עצם זה שאתה לא מבין את זה, זו בעיה בסיסית. גם אוכל השוקולד יכול להגיד לעצמו שהוא קונה פסק זמן ולא השקעה כלכלית, וזה בדיוק מה שגורם לאנשים, שיהיה להם אחרי זה פחות כסף לקנות דירה שהם רוצים או חופשה שהם רוצים. כי כל דבר שהם קונים הוא רק אותו דבר שהם קונים, ולא השקעה כלכלית מבחינתם. אתה אכן נוסע ברכב מאובזר שנותן הרגשה של רכב יקר. כל הרעיון שיכולת לקנות רכב שהוא באמת יקר ולא רק בכאילו יקר וסביר להניח שהיה נותן לך הרגשה של רכב עוד יותר יקר. כי מהזמן שקנית היבואן כבר הוריד ועוד יוריד את המחיר(דבר שהיה צפוי לגביו כי כבר עשה זאת בעבר כמו שכתבתי כבר). כמו כן יכולת למצו עוד רבים שהיו נותנים לך תחושה של רכב יקר והיו עולים יותר זול. בסיכומו של דבר, אני יגיד דבר כזה: אם אני אגיד לך שבאותו מחיר שקנית את האוטו שלך יכולת לקנות במוו סדרה 1, אאודי A3, שירוקו או אאודי A1(רק דוגמאות יש עוד כמה רכבים). כלומר בדיוק באותו מחיר יכולת לקבל כל אחד מהרכבים הנ"ל, היית אומר עדיין אני מעדיף את האפסילון שלך, אז עשית בחירה נכונה. אם התשובה היא אחת מהרכבים האחרים, אז חוסר ההבנה שלך בכלכלה שלך, פוגע בך כבר עכשיו. נ.ב. בעניין התחרות. אין ולא תהיה באמת תחרות כל עוד אתה תקנה רכבים מהיבואן שברור לך שהם מחירים מופקעים. כי פראיירים לא מתים... ולמה ליבואן להפסיד כמה עשרות אלפי שקלים על פראיירים, הוא ימשיך באותה שיטה לשדוד אזרחים. וכמו שאמרתי לך שם, אם היבואן במקום להגיד לך שהמחיר של המכונית 110K ש"ח, היה אומר לך שמחיר האוטו הוא 90K ש"ח רק תבוא עם עוד 20K ש"ח לשרוף ליד המשרד הייתה עושה את זה? כי זה בדיוק מה שעשית.(מבחינה כלכלית האמת זה שנתת לו את הכסף, אפילו גרוע יותר עבורך מאם היה מבקש רק לשרוף אותו. אבל זה הסבר קצת יותר ארוך למה זה כך)
-
לא אם בחו"ל הוא עולה כמעט כמו מונדאו טיטניום כלומר 186K ש"ח. אל תשכח שהם לא ממש הוזילו את המחיר של X1 למחיר הטיגואן הם פשוט מיבאים עכשיו גרסה יותר זולה שלו, וזה שצ'מפיון מפקיעים מחירים, לא צריך להפתיע אותך, אני מקווה.
