Jump to content

utsur

  • הודעות

    370
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי utsur

  1. תשובות
  2. אבל רועי רק תדע לך שאתה מדהים בן אדם. היכולת שלך לעוות עובדות מדהים. אין נתון אחד שלך כל השירשור הזה שעומד במבחן המציאות. תתחיל מהתגובה הראשונה שלך עלי והלאה תראה איך כל נתון שנתת התגלה כעיוות שמוכיח ההפך. מקסים בן אדם יש לך כישרון, רוצה אולי לעבוד במשרד האוצר? או להחליף את רני רהב? רועי, בו תפיק לי אירוע גרנדיוזי כדי שנעזור לסטודנטים עניים
  3. תשובות
  4. ושוב אתה טועה, ההתנהגות שלי היא הטבעית ומהשכונה שלי שהיא אחת מהיקרות בארץ האוטובוסים היו מלאים להפגנת המיליון, כך שאני גם לא היחיד במעמדי שחושב כך. דווקא ההתנהגות שלך היא הלא נורמלית, אבל אתה כל כך סוציופת שאתה אפילו לא מבין את זה. חמלה, הוא בסיס אנושי, וההבנה שלא כל אחד חכם כמוני או חזק כמוני יש לי זכות לדרוך עליו, היא מה שאנחנו קוראים אנושיות. החברה האחרונה שלקחה את הדרוויניזם כבסיס לאידיאולוגיה שלה היא המפלגה הנאצית, רק היא דגלה בשלטון החזק דרך כח, אתה רוצה בשלטון החזק דרך הכלכלה.
  5. אני יודע, אני סתם אוהב להתעלל בו
  6. צודק התכוונתי להרבה פחות מעלימי מס, ובעיקר העלמת מס תצא מהנורמה המקובלת היום.
  7. נ.ב. האסכולה שלי היא דווקא הלא רדיקלית היא האסכולה המקובלת היום על רוב המדינות ומוסדות ללימוד לכלכלה, שהדרך הטובה ביותר למשק, עוברת בין כלכלה סוציאל דמוקרטית לבין כלכלה ניוא ליברלית. דווקא התפיסה הניאו ליברלית נחשבת לרדיקלית ,בדיוק כמו שהתפיסה הקומוניסטית נחשבת לרדיקלית.
  8. הוא לא רק הפך למרתק אלה גם לצודק. אני לא רואה בבעלי ההון אוייב הציבור מצד שני אני לא כמוך, רואה בהם אלים שצריך לנשק להם את התחת. רובם עושים את הונם בשוק השירותים, שכפי שהסברתי לך הוא היה קיים איתם ובלעדיהם וסביר להניח שלא פחות טוב גם בלעדיהם. אם אתה שואל על מס חברות: 30%(בארץ יש 25%) מהסיבה הפשוטה, יש מחקרים שמס גבוה יותר מזיק להתפתחות המשק ונמוך יותר לא מועיל (ושוב, ניתן לתת הטבה לחברות שעושות מעל המעבר להתפתחות מואצת למשק) לגבי אנשים פרטיים, אין גבול לדעתי. הכל תלוי בפערי השכר במשק עצמו, במשק שבו מנכ"ל חברה ציבורית מרוויח 6 מליון שקל לשנה והשומר בכניסה 40K ש"ח בשנה הפער במיסים צריך להיות גדול יותר מאשר במשק בו מנכ"ל מרוויח מליון שקל בשנה והשומר 75K ש"ח בשנה. היום אם אתה לוקח בחשבון את המיסים הישירים והעקיפים במשק, פערי המיסים הולכים וקטנים כאשר פערי השכר הולכים וגדלים (כמו שכבר הצגתי לך בשרשור אחר). ותשאל את וורן באפט כמה אחוז הוא משלם וכמה המזכירה שלו.(לא קשור, אבל מראה לך שכל עשיר שקנה עם עצמו יגיד לך שהפערים הם לא הגיוניים) ואגב, כאשר אתה מייצר חיסכון אצל אנשים ממעמד בינוני אתה מייצר מנוע לצמיחת עסקים קטנים, שהוא החשוב ביותר למשק, כאשר אתה מייצר חיסכון אצל מעמד עליון אתה מייצר מנוע לצריכת מוצרי יוקרה שהשפעתם על המשק מזערית .כי עשיר לא מושך כספים מתוך החברה כדי להשקיע הוא מגלגל כספי השקעות בתוך החברה עצמה.
  9. לפני שאתה שולח את האיטלקים לקורס חוזר בכלכלה, כדאי שתגיע לקורס הראשון. דבר נוסף, גם הבנת הנקרא לא תזיק.
  10. רמאים יש בכל מקום בלי קשר למס(וגם אצל אלה שפתחו "חברות" ומשלמים רק על דיבידנד, כולם אוהבים מזומן), ואני בעד שהמדינה תכנס באמ אמא של הרמאים ותכניס אותם לשנים רבות בכלא. אני בעד שהעלמת מס תחשב לגנבה ותשפט כגנבה, כי היא גנבה, ואז תראה איך שכולם יפסיקו להעלים מס. אבל שוב, מאחר וחלק גדול מאותם מעלימי מס מקורבים לאותם אנשים שבשלטון, העברות שלהם נשפטות תחת מעטה של "צווארון לבן" והם מקסימום הולכים לעבוד חודשיים באיזה בית לוינשטיין (לא לדבר על חברות הבע"מ שרק נקנסות, אחת מבעיות הבע"מ) ואחרי זה ממשיכים לגנוב.
  11. והרי הצגת את אחד(אני מדגיש רק אחד) העיוותים הגדולים של המיסוי העכשוי. בתחום שלי אני מכיר הרבה אנשים שהם בתכל'ס "עוסקים מורשים"(פרילנסרים בקיצור) שבגלל שהם מרוויחים הרבה כסף הם פתחו "חברה" ומושכים לעצמם את רוב הכסף כדיבידנד וע"י כך משלמים פחות מס משכירים רגילים שעובדים לא פחות מהם.
  12. דיבידנד ממוסה כרווחי הון כי זה מה שמשרד האוצר קבע והוא יכול לקבוע אחרת וזה קבוע אחרת במדינות שונות בעולם. חוץ מזה, זה שיש לחברה עוד 100K ש"ח בקופה לא אומר שהיא שווה עוד 100K ש"ח, היא שווה כמה שמוכנים לשלם עליה(ראה ערך בורסה). עכשיו, אם האדם שקונה ממך רוצה להגדיל אותה ולהשקיע את ה100K ש"ח הנוספים(שבחברה) בחברה סביר להניח שהוא ישלם לך על ה-100K שהשארת בחברה, אם הוא רוצה למשוך כסף מהחברה הוא ישלם לך 100K נוספים פחות המס שהוא ישלם. מכאן כפי שאתה רואה שיש הגיון במיסוי הנ"ל כי הוא מגדיל את ערך החברה למי שרוצה להשקיע בא, מאשר למי שרוצה לנשל אותה מנכסיה.
  13. תשובות
  14. תשובות
  15. תשובות
  16. הנה מספר דברים שאפשר ליקר: 1- תשלום דיבידנדים לבעלי חברות זהה למשכורת של אדם שכיר. למה אני כשכיר צריך לשלם 48% מס על כל שקל שאני שאני מרוויח מעל 42K בחודש, ואילו בעל חברה שמושך ממנה 10 מליון שקל(והרבה פעמים כהלוואה שעלולה להרוס את החברה) כדי לבנות וילה חדשה משלם רק 30%. 2- להגדיל את מס חברות. לפי השיטות הכלכליות הליברליות ביותר מס החברות שלנו נמוך בלפחות 4% ממה שיעיל עבור התפתחות המשק. ניתן גם להתנות תשלום מופחת לחברה שמשקיע בצורה מיוחדת בייצור משרות חדשות. 3- מס ערך מוסף של 35% למוצרי חשמל וריהוט מעל 15K ש"ח. מי שרוצה לקנות טלוויזיה ב-20K ש"ח ישלם יותר, ועדיף שישלם ממי שרוצה לקנות לחם. 4- מס קניה גבוהה יותר למכוניות שעולות מעל 250K ש"ח. כל סוגי המכוניות ניתן למצוא עבור האדם הסביר בסכום הזה, מי שרוצה מותרות שישלם, לא מי שרוצה בקושי לחיות. 5- מס ירושה לירושה לאדם שמקבל יותר מ 10 מליון ש"ח ירושה(או מתנות מעל סכום זה) ויש עוד ועוד. אבל אתה מבין, הדברים האלה שאפשר באמת ליקר אותם, זה בדיוק הדברים שאותם משלמים החברים של ביבי(ודרך אגב ביבי הוא לא לבד הם גם חברים של אולמרט ושל ליברמן ושל ברק וגם של ליבני וסביר להניח שגם של לפיד ויש עוד ועוד) והם לא רוצים שהחברים שלהם ישלמו יותר.
  17. תראה עד כמה מעוותת תפיסת החיים שלך. הרי ברור לך שאת הסמארט פון הזול והמזגן הזול והטלוייזיה הזולה והנעליים וכו וכו וכו, אתה לא מקבל בזכות כלכלה חופשית אלה בזכות כלכלות שבינן וחופש אין בכלל קשר בכלל , כמו סין (דיקטטורה קומוניסטית) הודו(שחיתות שחיתות ועוד שחיתות) ולא לדבר על מדינות עם משטרי בובות מערביים ועוד ועוד, פשוט אנחנו המערב מצאנו מדינות עבדים גדולות שיוזילו לנו את המוצרים ואנחנו קוראים לזה תחרות חופשית. וכמות העבדים גדולה בהרבה מכמות הנהנים. אני בטוח שגם פרעה אמר לה' שאי אפשר לבנות יצירות פאר בלי כח אדם זול ולגבי האידאלים, הם ניתנים למימוש, תראה מדינות מערב אירופאיות רבות שמחזיקות מדיניות רווחה גבוהה ועדיין מצליחות ליצור כלכלות משובחות.למען האמת מבחינה כלכלית עדיף לכלכלה ל"יצר" הרבה מעט עשירים ממעט מאוד עשירים, וזו בדיוק תפקידם של חסמים(רגולציה). ארה"ב איימה במחסות יבוא על תעשיית הרכב היפנית כדי שיתחילו לייצר מכוניות בארה"ב והיום האירופאים עושים אותו דבר לקוראנים. כל כלכלה מגנה על עצמה. אין דרך אחרת, אבל האהבתי את האוטופיה שלך, אז ימותו קצת העיקר שלי יהיה אייפון. ולמען הסר ספק, זה לא שאני בעד כלכלה סוציאל דמוקרטית, אבל אני חושב שבין כלכלה סוציאל דמוקרטית לניאו ליברלית(מה שמכונה בפי העם קפיטליזם חזירי, ראה ערך נאום הסיום בסרט ה"דיקטטור") עוברת דרך ביניים שמאזנת את שתי הגישות(למען האמת אין מדינה בעולם שחושבת אחרת, כולל ארה"ב)
  18. תפסיקו לקנות מה שכל מיני כלכלני דימיקולו מנסים למכור לכם כאילו כדי להצליח בן אדם צריך לעבוד עד גיל מאה, 300 שעות בחודש כדי שכלכלה תצליח. חוץ מזה, גיל הפנסיה שם הוא לא חמישים. בגרמניה יש בערך אותם תנאים סוציאלים ואותם ימי חופש והם מצליחים יופי. המשבר האירופי קרה בגלל מספר דברים: בנקים שניפחו בועות נדל"ן(בטח מוכר לך כבר מאיזה מדינונת קטנה בשם ארה"ב) המטבע, בד"כ אם יש משבר במדינה, המטבע שלה יורד ואז מתחיל להיות כדאי ליצר בה כי הרווח על היצוא גודל. הבעיה באיחוד שלא כל מדינות אירופה אותו דבר. כך, שמשבר ביוון לא גרם לקריסת המטבע רק לירידה קלה אז לא הופך כדאי לייצר עדיין במדינה כזאת מצד שני המטבע יורד בגרמניה אבל אין משבר אז היצור הופך ליותר ריווחי. בגלל זה אתה רואה הצלחה הולכת וגדלה של מדינות יצרניות חזקות ומשבר הולך ומעמיק של המדינות החלשות. בקיצור, כלכלות חלשות כמו יוון,ספרד פורטוגל וכו' קיבלו במכה אחת מטבע חזק שלא הלם את הכלכלות שלהם כך שהם נאלצו לחיות על חובות כל הזמן כדי להלום את המצב עד שהכל התפוצץ. בעיית ילודה, הסיבה שכן רוצים להעלות את גיל הפנסיה באירופה, זה לא כי האנשים לא עובדים מספיק, אלה כי הם לא יולדים מספיק ילדים. כדי שמיסי העבודה של הצעירים יממנו את הפנסיות של המבוגרים(ההנחה הכלכלית בפנסיות שכח העבודה במדינה ילך ויגדל כל הזמן) לגבי השטות של כמות שעות העבודה והפנסיות הייתי מרחיב אבל, זה קצת ארוך ומסובך. אבל בגדול תחקור את המצב בכל גוש האירו ותראה שאין הבדל גדול בין תנאי העבודה במדינות השונות, אבל יש הבדל גדול בכלכלות השונות.
  19. ולמה רק מי שחזק בכלכלה? למה מי שמארגן חמולה עולים על הבית של איזה טייקון דופקים מכות ולוקחים כל מה שרוצים והמשטרה לא מתערבת. למה רק לכמה יבואני רכב מותר ביחד להעלות כמו סרגל את מחירי המכוניות המשפחתיות וע"י כך הם שודדים את האזרחים הקטנים בחסות המדינה והמשטרה לא מתערבת. אם כבר אדם לאדם זאב.
  20. לגבי א חלק מהתרחישים האלו קרו ומנסים לקרות כל הזמן. לגבי מה יכול לקרות בלי פיקוח על תאגידים יש קורס שנקרה מוסר בעסקים באוניברסיטה(לפחות פעם היה), שם תוכל ללמוד מה תאגידי ענק(מערביים) עשו במדינות ללא פיקוח וזה כולל הרג המוני ואני מדבר מהשנים האחרונות. לא לדבר על כל החברות הביגוד שמנצלות ילדים ליצור בגדים, כמובן שבמדינות ללא פיקוח. מה שאמרת על ב מעיד על הרבה חוסר ידע(בעדינות אני יגיד את זה). תקרא קצת על התהליכים שעבר הרגולטור האמריקאי עד המשבר ואיך זה השפיע באופן ישיר על המשבר(יש על זה הרבה חומר באינטרנט). ושכבר ממזמן וול סטריט שולטת בוושינגטון כך שרגולציה אין ולא הייתה בזמן המשבר. אני יכול להרחיב את זה על זה אם תרצה אבל מאחר וזה לא פורום כלכלי לא נראה לי שזה המקום.
  21. אם אני מבין נכון. אם מחר חמשת הבנקים הגדולים ב"מקרה" מעלים את העמלות בחמשת מאות אחוז, המדינה לא מתערבת. אם בתי הספר של דימונה אומרים שאין להורים שם כסף לשלם על הלימודים סוגרים את הבתי הספר והילדים של דימונה גדלים ברחוב, המדינה לא תתערב. אם מחר חברות הביטוח מתחילות למכור רכבי "אובדן להלכה" בלי לידע קונים ע"י תיקונים אסטטיים, המדינה לא תתערב. אם השווארמה השכונתית תופסת חתולים רקובים בחצרות והופך אותם לשווארמה המדינה לא תתערב. ועוד ועוד רגולציה היא דבר הכרחי ומה שקרה בארה"ב לפני 4 שנים רק מוכיח שבלי רגולציה חמורה על כל חלקי המשק, התאגידים יסכנו כלכלות של מדינות שלמות ויביאו אותם לפת לחם יסכנו ואף יהרגו בני אדם ויגרמו לעוני בכל מקום שרק אפשר, כל עוד הדבר משתלם להם.
  22. צודק, אבל עדיין ניתן לחישוב הפער הוא 9%. ומה זה משלם פי 6.5? אז מה? מנכ"ל בנק הפועלים משלם פי 20 יותר ממני ובאחוזים הוא משלם פחות ממני אז זה הופך את זה צודק בגלל שהוא משלם פי כמה ממני?
  23. טבלה 4 מראה לך את אחוז המס הישיר מההכנסה וטבלה 16 את אחוז המס העקיף מההכנסה תחברת את שניהם ותקבל כמה אחוזים מתוך ההכנסה של המשפחה יוצאת על מיסים ישירים + עקיפים.
×
×
  • תוכן חדש...