Jump to content

utsur

  • הודעות

    370
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי utsur

  1. אני אכן מסכים איתך לתוצאה(שהיה כאן כשל שוק), רק שמבחינה קפיטליסטית אין כזה דבר "בנק רציונלי". בנקים מורכבים מאנשים שהם אכן התנהגו בצורה "קפיטליסטית רציונלית"(או איך שתרצה לקרוא לזה), הם אכן הרוויחו הרבה כסף(האנשים בבנק). כלומר, לא היה פה כשל שוק של "הרציונל האנושי הקפטליסטי" הכשל שוק היה הרעיון הקפטליסטי עצמו.
  2. אופס טעות. התגובה שלי למעלה ^
  3. טוב, תגובות: נתחיל עם רונן שובל. אני אוותר על הממבו ג'מבו שלו על נתניהו, אבל אני חושב שכבר הוא מסביר שהטענות שלו לא קשורות לכלכלה אלה לפוליטיקה. אבל חברנו XENON רצה תגובה עניינית, אז הנה אני שוב נגרר לתגובה כלכלית לפובליציסט פוליטי שלדבריו אין שום קשר לכלכלה. אבל, כמו שאמר הסופר המפורסם, דגלאס אדמס, "נו מילא".
  4. אז, ככה... סוף סוף, התפנתי לראות את הסרטון כדי להגיב. בהמשך אגיב, גם לתגובות של האנשים פה. דבר ראשון 40 דקות ראשונות של הדיבייט מיותרות לחלוטין אף אחד מהם לא אומר שום דבר, רק שאולי ככה ואולי אחרת, ופה ככה ופה אחרת. רק בשתי השאלות האחרונות שניהם נזכרו להגיד דברים קונקרטיים וגם אז פתאום נגמר הסרט. אז אגיב לשתי הסוגיות האחרונות: מכס יש שתי סיבות להטלת מכסים: (ישנן גם סיבות פוליטיות כלל עולמיות אבל הם לא קשורות לדיון כלכלי) 1 - יצירת הכנסה למדינה.(בדומה למס מוצרי היוקרה שעכשיו רוצים להטיל - שהוא סוג של מכס, מס על מכוניות ולא משנה עם קוראים לו מס קניה או מכס וכו') 2 - הגנה על התעשיה מקומית. בגדול בלי להכנס לפרטים אומר שאני מסכים עומר מואב, שאין סיבה להטיל מס ולא משנה מאיזה מהסיבות הוא נובע על מוצרי יסוד או מוצרים מחוללי הכנסה, בגדים/מוצרי מזון/תרופות/אמצעי לימוד/מחשבים וכו'. כי אם המכס הוא מסיבה 1 הרי שזהו מס עקיף בסופו של יום (כלומר מס לא שוויוני) ואם מסיבה 2 הרי שהנזק(אם קיים) לתעשיה הוא כגרגר אפונה לעומת הנזק מהעלאת יוקר המחיה לכלל הציבור. בנושא מוצרים שאינם מוצרי יסוד יש הגיון גם במקרה 1 (המס צריך להיות ביחס ישר לחשיבות המוצר עצמו. כלומר, מכס על מוצרים "מזיקים" לציבור אמור להיות גבוה יותר ממוצרים "משפרי חיים" וכו') כסוג של מס ישיר, והגיון רב יותר מסיבה 2, וזאת ביחס לגודל התעשיה עליה הוא בה להגן ומצבה הכלכלי(כלומר אם המכס בה להגן על תעשיה חזקה, אין צורך בהגנה). הבעיה בארצנו שרוב התעשיות המוגנות(סיבה 2) הם גם של מוצרי יסוד וגם תעשיות חזקות. לדוגמה, תעשיית המזון שבעצם מקיימת כאן סוג של קרטל. זכות ההתארגנות נתחיל עם העובדה שגם בכלכלת שוק חופשי, זכות ההתארגנות קיימת, ואפילו מעבר לכך, אדם שטוען לכלכלת שוק חופשי לא יכול להלין בכלל על זכות ההתארגנות של עובדים. שכן ,כל הבסיס לכלכלת שוק חופשי, הוא שכל פרט יעשה את המקסימום ל"מקסם" את הכנסותיו, גם אם זה להתארגן עם פרטים אחרים. כך, שכל טענה נגד זכות ההתארגנות היא אנטי קפיטליסטית. לגבי טענתו הספציפית של עומר מואב(הסרט מפסיק לפני טענתו של יוסי יונה) על הגבלת זכות השביתה ב"תחומים חיוניים" אני גם מסכים איתו, בתוספת של כמה התניות: 1 - השירות החיוני הוא בבעלות המדינה ולא אדם פרטי. 2 - הוכחה לכשל שוק לטובת העובדים. לדוגמה - בשירותים הרפואיים אין הוכחה לכשל שוק(מצד שני זכות השביתה שלהם מצומצמת) 3 - צמצום זכות השביתה ולא ביטולה. אבל...וכאן האבל הגדול, אול איז בולשיט: נתחיל עם הבעיה ראשונה, מהוא שירות חיוני? מי יקבע? איסוף זבל זה שירות חיוני? עובדים סוציואליים לא חיוניים? עובדה שניה, כבר היום יש את הזכות למדינה להגביל שביתות בשירותים חיוניים בעזרת מערכת בתי המשפט ,שעושה את זה די בששון, כך שבאמת לא קיימת בעיה בנושא. הבעיה קיימת היא שארגוני העובדים מצפצפים על בתי המשפט מי בפומבי (הרכבת) ומי מתחת לקרקע בשביתות איטלקיות (הנמלים) ,ולמדינה אין מה לעשות בנושא. ולגבי הדוגמה של עומר מואב לארגון ללא זכות שביתה כמו הצבא. מר מואב שוכח שיש הבדל עצום בין הצבא לבין נמל אשדוד. 1- גם במערכת הצבא יש הגזמה בשכר. אני די בטוח שעם בנמל היו מרוויחים פחות כמו אנשי הקבע, אבל היו יוצאים לפנסיה מפנקת כבר בגיל 45, היו מתמרמים על זה לא פחות. 2 - הסיבה שהצבא לא צריך ועד ושביתות, כי רוב קציניו הולכים למערכת הפוליטית ודואגים לו מבפנים, רק בלי שממש נרגיש. 3 - וזו הבעיה העיקרית, רוב האנשים בצבא נמצאים שם בעיקר מסיבות אידאולוגיות ופחות בגלל בעיות פרנסה, כך שלא ניתן להשוות אותם לעובדי נמל שבוודאי בינם לבין אידיאולגיה אין שום דבר. אם הוא רוצה להשוות את המצב, ניתן לשוות אותו יותר למשטרה. אבל אז ניתן גם לגלות את הבעיות של מערכת שאין בה שביתות. תנאי שכר מגוכחים ביחס למאמץ הנדרש וחוסר בכח אדם, מכאן נובע איכות אנשים ירודה וחוסר מוטיבציה, (כמובן כל זה בכללי ולא ספציפי כלפי אדם כלשהו) והתוצאה של אותה משטרה מעוטת יכולת נראית בכל פינה במדינה הזו. אני לא רוצה לדעת מה יקרה פה בזמן סערה כשהחשמל יפסק ועובדי החשמל ירוויחו כמו שכר השוטרים (ולא שאני תומך בשכר המוגזם שלהם היום), מי יסכים לעבוד בסערה לתקן את קוי החשמל.
  5. ארה"ב לא בחרה בהם כאוייבים, היא יצרה אותם, ואם אתה אוהב אנשים שדורכים על אנשים אחרים כדי שלהם יהיה טוב... May the Force be with you
  6. לא. אנחנו רק גירשנו 700 אלף פלסטינאים מישוביהם ב 48(יותר מ 50%), והיום שולטים בעוד 2 מליון שהם משוללי זכויות יסוד, כדי לפנות לעצמנו מקום. השאיפות שלך כפי שהיצגת אותם קשורות לטוהר הגזע שחשוב לך כ"כ ומכאן הקישור המאוד ישיר להיטלר.
  7. אין קשר, בין הקפטיליזם של ארה"ב ו"הצלת העולם" (ואולי בעצם כן ולא במובן הטוב של המילה). נתחיל עם העובדה שארה"ב לא רצה בששון ושמחה להציל את העולם. היא ישבה די בשקט,במקום מרוחק ונח מכל המהומה, עשתה כסף רב על הגב של האנגלים ולא הסכימה ל"הציל את העולם" למרות שהיו לה ידיעות לזוועות שמתרחשות בגרמניה. אם היפנים לא היו תוקפים את ארה"ב סיכוי גדול שהייתה רואה היום את ארה"ב מקיימת קשרי מסחר עם גרמניה והיפנים ומצליחה לחיות עם זה יפה מאוד, מבחינה מוסרית. "בונים עולם חופשי?", ממליץ לך את לראות את הסדרה, ההיסטוריה על פי אוליבר סטון כדי להבין איזה עולם חופשי אמריקה מאמינה בוא(ובסידרה יש רק קמצוץ מזוועות שעשו משטרים בחסות האמריקאים לעמים שונים בעולם). זה עולם שנשלט ע"י ממשלות בובות פאשיסטיות שדואגות למכור את כל משאבי המדינות לארה"ב תמורת חרוזים. אין כאן הצהרה נגד קאפיטליזם(למרות שיש לי מה להגיד בנושא), אבל לקשר בין הקפיטליזם של ארה"ב לעשיית טוב/צדק/שיוויון זה פרופגנדה זולה במקרה הטוב, שאנחנו(הישראלים) בגלל נזיד העדשים שאנחנו מקבלים מארה"ב מוכנים לספוג אבל העולם ממזמן התעורר. צ'אבס/המשטר האיראני/ ואל-קיידה עד כמה שזה נשמע נורא לא נוצרו יש מעין הם תגובה בדיוק לדרך ההתנהלות של האמריקאים במשך 50 שנה מסוף מלחמת העולם השניה. היום, עד כמה שזה מוזר, הדבר היחיד שעוצר אותם זו ההמצאה שלהם, האינטרנט. (וכפי שאתה שם לב, גם עליו הם מנסים להשתלט)
  8. צר לי על הפופוליזם אבל ממש הייתי חייב. תחליף את המילה ישראל בגרמניה, את המילה יהודי בגרמני/ארי ויש לך סיכום יפה למשנה של היטלר לעם הגרמני. גם להם היו שאיפות לזמנים טובים יותר. אני לא אומר את רק בשביל הפופוליזם, אלה, כדי להבהיר שצריך משהו אחר בארץ הזאת כדי שהיא תהיה שווה את הקיום שלה ואת החיים שלנו, ואם לא נדע לייצר את זה ומהר היא באמת לא תהיה קיימת כי פשוט כל אדם שפוי ולא גזען יברח מהארץ הזאת.
  9. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    ^ ^ מזל טופ, דבר ראשון אתה מבין שיש כאן שרץ, שבו יש לטפל. דבר שני, ברור לך שיש הסבר פשוט למה איילון מוטורס לא מצליחה למכור יותר זול . ואם מקרה איילון מוטורס מוכיח משהו, הוא רק מחזק את המצב כקרטלי. מניעת תחרות.(לא משנה אם חוקי או לא) חוץ מזה, נכון להיום, על פי חוקי מדינת ישראל, חוזה יבוא בלעדי לרכב לא חוקי, כלומר אין מניעה מאף אחד ליבא כל כלי רכב(אי אפשר לתבועה בישראל את איילון מוטורס על שבירת בלעדיות). הסכמי הבלעדיות הם הסכמים ג'נטלמנים(יותר נכון בין שודדי ים) בין היבואנים לבין היצרנים, ולא חוקיים. הבעיה, כדרך אגב, היא שהטמבל במשרד התחבורה לא הפך את זה לעבירה(הסכמי בלעדיות) על החוק(מאחר וזה פוגע בחופש התחרות), כך שאיילון מוטורס תוכל לתבוע את דלק מוטורס על פגיעה עסקית בה, במקום זה הוא מעדיף לצעוק בתקשורת, כנראה שזה עובד על משהו.
  10. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    מה? מה ? מה לא ברור?! אתה שאלת למה איילון מוטורס לא זולה. עניתי: כי פורד העולמית לא מוכרת לה רכבים! איילון מוטורס עושה קומבינה(כי פורד לא מוכנה למכור להם לא בגלל שהם יהודים שאוהבים קומבינות) דרך סוכני משנה שגם רוצים להרוויח וגם מקבלים בראש מפורד, כך המחיר שהם מקבלים הוא יקר כך שאין לה אפשרות להוזיל את המחיר בהרבה. זה גם מה שכתוב בכתבה. ציטוט: "תשאל אותם, הם יספרו לך, איך פורד העולמית, בלחץ היבואן, לא מוכנה למכור להם ישירות במחירים של דלק מוטורס, והם נאלצים לקנות מסוכני משנה של פורד בעולם במחירים גבוהים יותר(וגם על סוכני המשנה האלה מופעל לחץ) ועדיין מצליחים למכור ביותר זול, אבל לא בהרבה כמו שיכלו אם רק היו נותנים להם לקנות ישירות מפורד." הבנת הנקרא גוטה. כלומר, גם דרך קומבינה וסוכניות משנה ניתן להשיג מחיר טוב יותר ולהרוויח, ועדיין דלק מוטורס עם מחירים טובים יותר, יחסים יותר טובים עם פורד העולמית, לא מוכרת לך זול יותר(למרות שיכלה להרוויח), אלה מוכרת לך בדיוק באותו מחיר שכל היבואנים האחרים מוכרים לך את המשפחתיות שלהם. זה קרטל!
  11. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    קבל http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2011433 ועוד http://www.cartube.co.il/car-news/67-car-news-cat/2710-%D7%9B%D7%A5-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%95%D7%91-%D7%A9%D7%A0%D7%99.html נ.ב. שלא ישתמע מזה שאני מצדיק את כץ. אני עדיין חושב שהוא לא עושה כלום, ואם באמת היה רוצה הייתה תחרות בענף הרכב.
  12. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    כן (חייבים 5 תווים אז הוספתי סוגריים)
  13. אני לא יודע על מה אחרים כועסים, אבל אני לא כועס על העלאות של מס ישיר(למרות שאני משלם הרבה מאוד מס הכנסה) אלה על מיסים עקיפים שפוגעים בעיקר בעניים, ויותר גרוע מכך, זה שהמיסים החדשים לא נועדו לעדכן קצבאות, אלה כדי, שחברות כמו טבע יוכלו לשלם פחות מ 4% מס מהרווחים שלהם, שמפעלי ים המלח לא יצטרכו לשלם תמלוגים על כריה של משאב ציבורי וכו' וכו' וכו'...
  14. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    נתחיל עם העובדה שבתחום הסלולר יש פער של 25% בין החברות, וזה בשוק של 5 חברות. בשוק הרכב יש יותר מ 10 יבואנים והם לא "מצליחים" ליצר פער של יותר מ 5%, ושוב זה בלי להתחשב ש 5 חברות הסלולרי עובדות תחת אותם תנאים, ואילו 10 היבואנים הגדולים עובדים עם עלות רכבים שונה, מטבעות שונים ומיסים שונים. תשאל אותם, הם יספרו לך, איך פורד העולמית, בלחץ היבואן, לא מוכנה למכור להם ישירות במחירים של דלק מוטורס, והם נאלצים לקנות מסוכני משנה של פורד בעולם במחירים גבוהים יותר(וגם על סוכני המשנה האלה מופעל לחץ) ועדיין מצליחים למכור ביותר זול, אבל לא בהרבה כמו שיכלו אם רק היו נותנים להם לקנות ישירות מפורד.
  15. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    מה שאתה מציג זה את היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל. גם אתה יודע שמקרה שברולט הוא מאוד חריג ושונה. וניסן מיקרה כל התמחור שלה ב-100K היה כדי לשמור על הקרטל, היא בכלל שייכת לקטגוריה זולה יותר. ומה עם המחיר של האיש שדוד שלו לא איש קבע?! (ושוב, זה לפני הזכרת הנושא האירופי. אתה לא רוצה אפילו לדעת את ההפרש בין VW לטויוטה בארה"ב) אתה מוזמן לכל השרשורים של אנשים ששואלים כמה הנחה כבר תהיה להם אם הם ילכו לדילר כזה או אחר בארץ, התשובה ברוב במקרים חיישני חניה. לא יודע אם ניסית פעם לקנות מכונית בארה"ב, ההבדלים בין דילרים לפעמים עצומים, וזה עוד לפני ימי מכירות מיוחדים של כל דילר ודילר. אז איך זה שבארה"ב טויוטה כן יכולה למצב את עצמה מתחת לאחרים וכן נותנת לכל דילר לתת איזה הנחה שנראה לו וכאן אם אחד הדילרים סוטה במילימטר מהמבצע שהוגדר לו, הוא יקבל בראש. תשובה: כדי לשמור על הקרטל שלה עם חברות הליסינג.
  16. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    אני מת על הניאו(פסדו)- כלכלנים, אנשי שיווק מדהימים. הם כל הזמן מצליחים לדפוק את האזרח ולגרום לו להרגיש טוב עם זה בעזרת מילה חדשה. קרטל הפך למיצוב. חובות הפכו למינוף. חדלות פרעון/מחיקת חובות הפכו לתספורת. אהבתי
  17. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    כל מה שעשיתי השתמשתי בנתונים שאתה הבאת והטענות שאתה טענת. מה אתה רוצה ממני?
  18. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    אתה גם קורא מה שאתה מפרסם? הפער בין טויוטה קורולה לסובארו אימפרזיה עומד שם על מעל 10%(מה טויוטה ארה"ב לא חוששת ממיצוב שונה מסובארו?), במחירי הארץ זה היה אמור להיות הפרש של מעל 13 אלף שקל במחירי מכוניות משפחתיות, הפער אצלנו הוא מתחת ל 5K ש"ח, וזו רק דוגמה של מכוניות יפניות שנקנות באותו מטבע עם אותו מיסוי. לנו יש גם אירופאיות עם עלויות שונות לחלוטין, מיסוי שונה, מטבע שונה וכולם בפער של מתחת ל 4% הבדל. קרטל! וזה לפני שאני מזכיר שמה שאתה מראה מהאתר זה מה שניקרא בארה"ב LIST PRICE של החברה ובמציאות אתה יכול להשיג מחירים שונים אצל הדילרים. אצלנו מחיר ה LIST PRICE הוא גם המחירים אצל הדילרים. נ.ב. אני לא יודע מתי עשית השוואת מחירים אמיתית אבל... גם על מוצרי החלב המפוקחים! יש פער של מעל ה 10% בין רשתות המזון(וזה רק על אותו מותג). אתה לא רוצה אפילו לדעת מה קורה על הלא מפוקחים ממותגים שונים. (אני מדבר על תחום החלב אבל זה נכון כמעט על הכל)
  19. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    אתה ממשיך להתעלם ממה שכתבתי לך וממשיך להגיד שאתה צודק בגלל שאתה מתעלם. וואט? אני יחזור על הציטוט אולי תבין: "אתה שם לב שאתה סותר את עצמך. אתה טוען שכל מכונית נמכרת ליבואנים במחירים שונים ובמטבעות שונים ובמיסים שונים ובכל זאת כל מכוניות המשפחתיות ה-1.6 ליטר אוטומטיות בארץ עולות 125K-130K ש"ח, 2 ליטר מנהלים 160K-165K ש"ח ג'יפונים 2 על 4 160-165K ש"ח. ככה בדיוק נראה קרטל. מוצרים שאין שום סיבה שיעלו אותו דבר כי העלויות חייבות להיות שונות בין יבואנים/יצרנים שונים עולים בדיוק אות דבר."
  20. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    כבר עניתי לך על מחירי הקרטל. תראה באדום למעלה, חשבתי שכבר הבנת. הם לא מרוויחים הון אבל הם מרוויחים טוב, כי אם לא הם היו פושטים רגל. יותר מ- 50% ממכירות דלק מוטורס הם לשוק הליסינג, תראה את הדוחות הבורסאיים שלהם ותבין שהם לא מוכרים לאף אחד בהפסד. הם בהחלט הכתובת כי אם הם יכולים למכור מכוניות סופר מיני ב-75K ש"ח ללקוח הפרטי, ברור לך שאותה סופר מיני עם גיר אוטומט לא אמורה לעלות 100K ש"ח אלה אם מחזיקים פה בועה, גיר אוטומטי(כולל כל המיסוי שבעולם) לא עולה 25K ש"ח. כלומר, אם המדינה תפעל נגד הקרטל סביר להניח שתוכל לקנות סופר מיני אוטומט בגג 85K ש"ח וזו בוחטה של הנחה.
  21. לא מדוייק. בועה יכולה להיווצר גם בתנאי ביקוש גובר מול היצע נמוך, וזאת כאשר האשראי שניתן לא הולם את המצב הכלכלי של הלווה והמשק. לדוגמה, כל משק מתנהג בצורת מטוטלת של עליות וירידות, אם בנקים מלווים כסף במשק לפני מיתון, לאנשים שסיכון הפיטורים שלהם גבוה, כאשר אין תזרים מזומנים חליפי לאותו אדם, נוצרת בועה. בקיצור, כמות הכסף שמושקעת בנדל"ן גדולה מכמות הכסף שהמשק יכול לנתב לטובת הנדל"ן. אני יכול להגיד לך מתוך הכרות של מספר רב של זוגות צעירים שקנו דירות, שהם לא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם אפילו אם רק אחד מהם יפסיק לעבוד(ואפילו אם רק לטווח קצר). אני בכלל לא מדבר על מה יקרה אם שניהם יפוטרו. בהתחשב בעובדה שכנראה אנחנו על סף מיתון, מספיק מיני מיתון למשק, שהנדל"ן יעבור טלטול אדיר, כי פחות או יותר המדינה הביאה את תחום הנדל"ן לקצה. המדינה או במילים אחרות משרד האוצר, רואה בנדל"ן היום ככלי מיסוי נוסף על האזרחים ולכן גרם לו לעלות עד שהיום גבולות השרידות בתחום ירדו כמעט לאפס, גם לקבלנים וגם לאזרחים, וזוהי בועה.
  22. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    אז זהו שלא. כמו שאמרנו יש קרטל, כלומר, אין כלכלה חופשית. תוסיף לזה שהמדינה לא מספקת תחבורה ציבורית מינימלית ל-90% מהאוכלוסיה (בלי לדבר שלציבור חילוני אין תח"צ בשבת), וזה אומר שהמדינה "מכריחה" אותך לקנות רכב במחיר הקרטל(זו לא כלכלה חופשית). ומי שחושב שזה שהוא קונה רכב משומש הוא דפק את המערכת ,הוא לא. הוא אולי נדפק קצת פחות ממי שקונה חדש אבל המערכת המשומנת הזאת דופקת את כולם. ואין לך מה לדאוג היבואנים לא מוכרים לליסינג ברווח 0, גם מהליסינג הם מרוויחים.
  23. אין כאן עניין של גניבה אלה עניין אידיאולוגי. ברגע שהמדינה אמצה את הכלכלה הקפיטליסטית כמודל החיקוי שלה, היה עליה לאבד כמובן מאליו את הרעיון הציוני כולו. לא במקרה בחרו מקימי המדינה לא לאמץ את הרעיון הקפיטליסטי. הרעיון הקפיטלסטי מציב את הפרט כערך עליון מעל החברה, כלומר מדינה שדוגלת בקפיטליזם לא יכולה לבוא בטענה כלפי אדם שבוחר לעזוב אותה, כי הרי הקולקטיב(במקרה שלנו הציוני) אינו בסדר העדיפות הראשון של החברה שבחרה לחיות כך, שכן היא עצמה מעדיפה את הפרט. לא במקרה קבעו חז"ל את האמרה "כל ישראל ערבים זה לזה" (או כחובב צבא אתה בוודאי מכיר את זה יותר כ "אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד"), גם הם הבינו שהדרך היחידה לשמור על העם היהודי כ"קולקטיב" אחד, היא בעזרת ערבות הדדית. ברגע שהמדינה בוחרת באידיאולוגיה כלכלית ש"כל אחד בשביל עצמו" בלי שום נסיון ליצר ערבות אז מה החשיבות בכלל איפה אתה חי ומי השכנים שלך. בסופו של יום אנחנו בחרנו לגור בחור של התחת של 200 מליון ערבים ששונאים לנו את הצורה, ויש יותר סיכוי שאיראן תצליח לייצר פצצת אטום ולהרוג את כולנו משואה באמריקה(או כל מקום אחר). אם כל מטרתנו היא ליצר מיני ארה"ב של "יהודים בלבד"(כלומר מדינה גזענית בנוסף לכל), שכל דרכי ההצלחה וההגשמה שלהם היא יצירת כסף/כח (או וואט אבר) גם על חשבון האחר, עדיף כבר שאחמיניג'אד יגמור את הסיפור. אם אנחנו לא יכולים ליצור חברה שתנסה להגשים משהו טוב יותר (ואפילו אם רק תנסה) אז אין לנו חשיבות אם נחיה/נמות בארץ הזו או בארץ אחרת. כך שכל עוד המדינה ממשיכה לנוע בכיוון הנוכחי, אי אפשר להלין על מעשיהם של אינדיבדואלים. E la nave va
  24. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    1. מסכים גם בגלל קרטל וגם בגלל מיסים. אבל בניגוד למיסים בהם יש הגיון ממשלתי, מבחינה ממשלתית אין שום סיבה לשמר קרטל אלה מסיבות של שחיתות או טמטום. 2. מסכים. אבל זה בגלל שאין תחרות, בכלל, בכל שוק הרכב, ומטרתו של הממונה היא ליצור תחרות לא לשמר חוסר תחרות. 3. מסכים. תהיה להם גמישות ליבש מותג אחד כי הרווח בינתיים יבוא מהמותג האחר ולהפך. 4. מסכים, אבל, כל איש עסקים יודע שבקרטל או במונופול מרוויחים הרבה יותר גם אם מוכרים פחות, והיבואנים הם אנשי עסקים ולא אנשי מכירות. אתה רואה, אנחנו מסכימים נ.ב. אני מציין כמה קרטלים, כי בענף הרכב יש קרטל משולש. אחד חברות הליסינג, השני הוא היבואנים והשלישי הוא בעצם מגה קרטל בין קרטל היבואנים לקרטל הליסינג. (שים לב גם שחלק מהיבואנים הם גם בעצם חברות ליסינג)
  25. utsur

    סמל"ת משתלטת על יפנאוטו

    ממש לא נכון. לסובארו יש קשת של דגמים כולל מיני וסופר מיני שלא יובאו לפה, וג'יפונים עוד הרבה לפני שמאזדה הכירו את המילה הזאת. השוק כאן הצטמצם כי מעולם הם לא יצרו כאן תחרות ממשית, ובמחיר זהה אנשים העדיפו מאזדה שכמכונית עממית נתנה תמורה טובה יותר. מה שהשנים הארוכות שבהן יפנאוטו החזיקה את סובארו מוכיחות, שיבואן קטן שמנסה לשחק בקרטל של היבואנים הגדולים לא יצליח להמריא במקרה הטוב או לקרוס במקרה הרע, וככל שיהיו יותר יבואנים קטנים כך יש סיכוי שמתי שהוא שאחד מהם יחליט ליצר אלטרנטיבה אמיתית.
×
×
  • תוכן חדש...