utsur
-
הודעות
370 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי utsur
-
מי אמר לך? הראב4 עושה 0 ל 100 בשמונה וקצת שניות שזה בערך המקסימום שמכוניות בנזיניות משפחתיות עד 200 אלף שח יכולות לעשות, עד שטסלה הגיע והעיפה את הנתון הזה לספרה אחרת לגמרי. כן. ביחס למכוניות פרימיום ויותר מדוייק , פרימיום/קומפקט ספורט סדאן. כך נקראת הקטגוריה שטסלה מתמודדת.מכוניות שמקריבות קצת מהגודל בשביל גימורים יותר טובים, ביצועים, יכולת ספורטיבית והעלאת חיוך למי שנהנה קצת מנהיגה. ומי קבע שטסלה לא פרימיום?! בכל העולם היא מתמודדת מול המכוניות הנ"ל ולא בכל הפרמטרים היא מנצחת אבל בלא מעט מההשוואות היא נבחרת לתמורה הטובה ביותר אל אף שהיא עולה כמוהם ובארץ קיבלת בונוס, היא עולה הרבה פחות. וכן היא עדיפה על הראב 4, באבזור, כח, התנהגות, בטיחות פאסיבית ואקטיבית (חלק מהתנהגות ומרכז כובד נמוך) ותחושת הפרימיום ואולי גם הנוחות (נהגתי בראב 4, הוא לא רכב נח במיוחד) ומקריבה קצת בגודל ובשימושיות (לא בהרבה למשפחה ממוצעת) בטוח זולות יותר. הטסלה לא צורכת דלק בכלל. תחזוקה אפסית ביחס למנועי בנזין. וירידת ערך לא ידועה לשום רכב, אבל אם מסתכלים על מה שקורה בעולם, טסלה היא אחד מהרכבים הכי שומרי ערך שיש כיום. מאוד קל אם יש לך עמדת טעינה. תחשוב על השלוש שנים האחרונות של חייך. תפתח מפה של עמדות טעינה ותחשב אם הייתה או לא מסוגל לחיות עם טסלה, (אל תשכח שכמות העמדות תגדל בהרבה),ואני לגמרי מסכים שלא לכל אחד זה מתאים, אבל זה בהחלט נתון שניתן לצפות מראש. זה הדבר היחיד שאני מסכים איתך. החסרון היחידי של טסלה היום, היא שרמת השרות לא ידועה ובינתיים לא מעודדת וזה אחד מהסיכונים שרוכשי טסלה צריכים לקחת בחשבון, ולפי כמות התלונות כנראה חלק לא ממש חשבו על זה.
-
נסועה גבוהה מאוד ואחזקה ל5 שנים - משפחתית יד שניה או טסלה 3 SR?
utsur פרסם הודעה בנושא של Amired בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הטווח 448 קמ הוא תיאורתי בלבד. לפי נתונים מחו"ל הטווח האמיתי הוא יותר לכיוון 350 קמ לסוללה האמריקאית וקצת יותר לסוללה הסינית, תלוי צמיגים/אופי נהיגה/מזגן וכו'. בנוסף יש 5 שח דמי חיבור ברוב הטעינות המהירות ומאחר ולא תטעין סוללה מ 0 ל100% גם כי לא תגיע על ה 0 וגם כי זה לוקח המון זמן. יותר נכון להגיד שהתדלוק יעלה לך 120 שח ל 350 קמ.(מעבר לנזק לסוללה בטעינה מהירה) רכב טורבו בנזין מודרני יעשה 1 ל 15 בממוצע, כך ש 350 קמ, יעלו 23 ליטר כפול 6, כמעט אותו מחיר. רכב היברידי/פלאג אין/דיזל מודרני יעשה כבר קרוב 1 ל 20, מה שיגרום לזה לעלות אותו מחיר ואפילו פחות. וזה לא שולל כדאיות טסלה. אבל מי שמתבסס על טעינות חיצוניות בלבד, מרכיב החיסכון בדלק הוא שולי ביחס למכוניות רגילות חסכוניות. -
סטטיסטיקה מאוד מוטה. בארה"ב יש יותר מפי 2 רכבים על כל בן אדם מבארץ וכל רכב נוסע הרבה יותר קילומטרים בממוצע מבארץ שרובם בכבישים מהירים וזה עוד לפני שמכניסים לשקלול שחצי מארה"ב חיה במצג אוויר קר משלנו עם שלגים וקרח על הכבישים במהלך החורף. בנוסף בחלק מהמדינות באמריקה מאוד קל להוציא רשיון גם לנהיגה וגם לרכב. כך שלא חסרים רכבים בארה"ב שלא היו עוברים טסט בארץ בגלל שינוי מתלים או מנוע. אם אתה באמת רוצה להשוות, צריך מדד של מתים פר קילומטר נסוע.
-
נסועה גבוהה מאוד ואחזקה ל5 שנים - משפחתית יד שניה או טסלה 3 SR?
utsur פרסם הודעה בנושא של Amired בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם מסתכלים דרך החור שבגרוש, אז פריוס תעשה עבודה יותר טובה. היא תעלה יותר אבל תהיה שווה יותר במכירה. היא תחסוך בלפחות 25% בדלק בסוג כזה של נסיעה. בנוסף 3k שח לשנה לשני טיפולים זה מאוד חריג. יותר לכיוון ה 2k. אבל תהיה מאוד משעממת. לגבי הטסלה, חישוב החשמל אולי נכון (לא בדקתי) אבל זה בתנאי שלא תטעין בעמדות מהירות, שם העלויות דומות למחירי תדלוק. הביטוח יהיה יקר יותר ואם תלחץ יש גם להוסיף גם עלויות צמיגים. מעבר לכך, אני לא בטוח שעם קילומטראז כמו שלך, אין טיפולים לבצע. מעבר לכך גם הטסלה וגם הפריוס/סקודה שוות כסף בסוף התקופה, גם אם הקילומטרז אסטרונומי שגם אותם יש לשקלל. והכי חשוב זה...אם יש לך את הכסף לקנות טסלה. אם אין, יש עלויות מימון וגם במקרה של משבר תעסוקתי אתה יכול למצוא את עצמך במצב בעייתי. וכמובן, אם תעשה את אותו חישוב עם mg zs ev , זה יעלה בטוח פחות מהטסלה, אבל כמובן שיעמום. כך שטסלה תעלה יותר, אתה צריך להחליט אם זה שווה לך את ההפרש. -
סביר להניח שטסלה תבלע את כל שוק הרכב החשמלי הנוכחי עד שיתחלף הצד של הקסטה שנות ה 80 בראש של היבואנים. אולי ימכרו עוד כמה gac ו mg בודדות למי שאין את הכסף או חייב קרוסאובר וכנ"ל איטרונים ו eqc למי שיסכים להחליף איכות חומרים תמורת טווח וביצועים.
-
סטרט אפ חדש. קולרים לאנשים שאם הם מתקרבים מתחת ל 2 מטרים למישהו שהוא לא משפחה גרעינית יקבל זץ חשמלי כדי לשמור על מגבלות הקורונה. אנשים יהיו מחוייבים לקנות לחבר את עצמם מרצונם. וברצינות... אם זה חשוב למירי רגב שתקצץ את תקציב לחוק מימון המפלגות ותבסבסד למי שרוצה. כל פיתרון אחר נעשה כנראה ע"י מקורבים בעלי עיניין.
-
פלאג אין וחשמלי. בנזין/סולר טהור, רק ברכבי ביצועים/ספורט
-
הבעיה העיקרית של המותג היא שהרכבים צריכים להיות מחוברים לאינפוזיה של בנזין. גם אנשים עשירים לא אוהבים לבזבז את הכסף שלהם על מס בלו
-
יונדאי i30cw
-
אין יותר גרסת sr למודל y. כך שניתן להעריך שהיא תעלה לפחות 240k ל lr
-
המודל y מתחיל מגרסת sr ולא sr+ עם טווח שקצר בכמעט 20% ממודל 3 sr+. זה כבר טווח שמתחיל להיות בעייתי, במיוחד למשפחה המטיילת עם פול ציוד ואנשים. ה lr תתחיל מ 240 אלף לפחות וזה כבר קטגוריה אחרת לגמרי של מחירים שאני לא בטוח שרבים יסכימו לשלם כאשר הם יכולים לקנות suv רגיל במחירים של 150-160 אלף שח, מעבר למראה הלא מצודד של ה y (לדעתי)
-
אין בעיה לווסת את רוב ההטענות לשעות הלילה. מכוניות עם טווח כמו של טסלה (גם לפורד יש) לא צריכות טעינה יומיומית. וניתן גם לפרוס עמדות טעינה ברחובות (כבר קיים במדינות מתקדמות). חוץ מזה, לא הייתי מאמין לכל הצהרה של מאן דהוא
-
הנה רק רשימה קצרה של מה שאין לך באוקטביה: - מנוע שלא מתקרב ליכולת של טסלה בסיסית. - התנהגות כביש שלא קרובה ליכולות של טסלה. - פרופיל נהג. שזוכר את מיקום הכסא, המראות ואפשרויות המועדפות לכל נהג ונהג בצורה אוטומטית. כולל הזזת הכסא וההגה לכניסה ויציאה - תא מטען חשמלי - מצלמות אבטחה הקפיות כולל התראה כולל גישה מרחוק - הפעלת מיזוג מרחוק ובטח יש עוד, רק אני לא ממש רוצה לעבור על הכל, והכי חשוב היכולות של הטסלה עולות תוך כדי שימוש. כי טסלה רק ממשיכה להוסיף אותן לרכב הקיים שלך ברגע שהיא יכולה. וזה לפני שדיברנו שסקודה תצרוך דלק יקר + עלות טיפולים + בלאי גבוה יותר (מכני מול חשמל) כך שחוץ מתא מטען נשארת עם מכונית הרבה פחות טובה שבמקרה הטוב אם אותה עלות. וכדרך אגב. איכות החומרים שלה בינונית ביחס למכוניות יוקרה כמו במוו 3, ממש לא מול אוקטביה.
-
האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר אותן בהתאם לטסלה כבר קרוב ל 400k. בנוסף, מאחר שרובן פלאג אין הייתה צריך להשקיע על אותה נקודת הטענה (שעולה 4.5k שח על הכל) שבכל מקרה, סביר להניח שתשמש אותך גם כך בעתיד, כי העולם צועד לעהר החשמל אם תרצה או לא. מעבר לכך 350 קמ מספיק לנסיעות לרוב חלקי הארץ וחזרה וברגע שטסלה תגמור לפרוס את עמדות הסופרצרגרים שלה, כמו שעשתה בכל העולם. סה"כ תצטרך להכנס במקסימום לבוסט קצר שלא יארך הרבה יותר מתדלוק, כדי להגיע לכל יעד בארץ. כך שעד שיהיה שלום עם סוריה ויהיה אפשר לנסוע עם האוטו לאירופה, די בטוח שטסלה היא קרוב לודאי היא עסקת המאה במציאות הישראלית.
-
משיחהעם חברים וחברים של חברים בעלי טסלות s ו x. טסלות s ללא תקלות , x יש תקלות, כולם אפליקטיביות.אבל יש לזכור שרובם די חדשות
-
מישהו יודע כבר על מחירי ביטוח? כמה זמן יקח לחברות הביטוח ל"התארגן" על מחירים?
-
ייעוץ-רכב המון זמן במוסך [מאזדה 3 2014 עם בעיית תערובת דלק ענייה]
utsur פרסם הודעה בנושא של ShirShukrun בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא. התכוונתי לך למוסך המרכזי בניר צבי. -
ייעוץ-רכב המון זמן במוסך [מאזדה 3 2014 עם בעיית תערובת דלק ענייה]
utsur פרסם הודעה בנושא של ShirShukrun בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תפנה למוסך המרכזי של היבואן. עצוב אבל מניסיוני רוב המוסכים המורשים חוץ מטיפולים שוטפים ומכונת קפה לא ממש מכירים את הרכבים, ואין להם ידע לפתור תקלות לא שכיחות. -
לפי יורונקאפ אין הבדל מהותי בין i20 לספייס סטאר/אטראג' מבחינת בטיחות. לגבי תאונה אחורית אין ספק שעדיף תא מטען שיעצור את הרכב הפוגע לפני שהוא מגיע לכלוב הנוסעים לאין תא שאומר שהרכב נכנס ישר לתוך כלוב ההגנה.
-
אחת הבעיות העיקריות בשיווק סטיישנים בארץ היא שהיבואנים לא כל כך מבינים את קהל היעד. אנשי סטיישנים הם אנשי משפחות פרקטיים. הסטיישנים הצליחו רק כשהיבואנים התחילו להביא גרסאות בסיס זהות לגרסאות הסדאן אבל משום מה היבואנים ממשיכים להביא את גרסאות העל משום מה. אותה בעיה הייתה לבמוו 3 טורינג שהביאו רק 328. אם היו מביאים גרסת t4 ב50 אלף שקל פחות או אפילו t3 היה לה סיכוי להצליח יותר.
-
רכב מיותר ללקוח הפרטי בתמחור הנ"ל. מחיר זהה לקורולה שיש לה שם הרבה יותר טוב בשוק הישראלי והברידית, והמזדה 3 שגם היא בעלת יחוס גבוה בהרבה ותא נוסעים הכי איכותי בקטגוריה, וזה בלי לדבר על האוקטביה החדשה, הפוקוס והג'יפונים הקוראנים. בקיצור בלי הנחות דומות להיום לליסינג אין לה זכות קיום בשוק הישראלי עם כזה מחיר
-
אין לי שוב כוונה להכנס לכל הכתבות מחדש. אבל כתוב שם שסמלת הציעו 105 מיליון שקל למשקיעים והם "בחרו" ללכת עם ברזילי , ואז אחרי שברזילי "נפל" המשקיעים קיבלו מסמלת 115 מליון שקל. איך? למה? מה זה? ואז גם ברזילי מקבל 5% בחברה החדשה(ושוב, ובנוסף, לא כתוב שהוא שילם על זה). איך? למה? אבל אם אתה רוצה להתעלם תתעלם בכיף. כי כפי שציינתי, זה לא משנה, כי כל עוד היה גורם נוסף רציני לקניה שהיה יכול להגביר את התחרות, סמלת בכלל לא אמורה להיות בתחרות הזאת. וגם לגבי הועדה. נגיד אני ממציא, בכיף אין לי בעיה גם להמציא. אין לזה שום משמעות כל עוד לא מתייחסים לכל ההמלצה(ואני בכלל מתעלם מהעובדה שמדובר בדו"ח שלם) ולא לחלק ממנה. אז תחליט או שההמלצה מקובלת עליך ואז יש בעיה עם הממונה שלא מפרק איחודים גדולים, או שאתה לא מקבל אותה ואז שלא יאשר איחודים קטנים לפי ההמלצה(ושוב אני לא הזכרתי את ועדת זילכה כהמלצה, יש שם גם דברים לא טובים).
-
falou טעות שלי, משום מה חשבתי שאתה צביקה, לא משנה ונ.ב. האמת, זה אפילו לא חשוב אם ברזילי גייס או לא גייס את הבטוחות וכו וכו. המצב הנתון היה, שהיה קונה רציני ליפאנוטו(ומסתבר שאפילו יותר, שאני לא ידעתי עליהם, לפי הכתבות שאתה הבאת), שהוא לא יבואן קיים, שהיה יכול להגדיל את התחרות בשוק הזה שהוא מוגבל במקרה הטוב וריכוזי במקרה הרע, והממונה היה צריך בכלל לא לתת לו להשתתף בהתמחרות על יפאנוטו. ואם בעלי האגח"ים מקבלים 97% בלי בטוחות בפריסה ל- 10 שנים או 100% בפריסה ל 6 שנים עם בטוחות, לא אמורים לעניין את הממונה להגבלים, תפקידו למנוע חוסר תחרות (ואפילו יותר מזה למנוע חשש לחוסר תחרות) , והחשש בהחלט קיים, וכל עוד החברה לא נסגרת ועובדים הולכים הביתה (וזה לא המצב שהיה, ואפילו יש חשש שבקניית סמלת עובדים יפוטרו בגלל "איחודים") הממונה היה אמור למנוע מיבואנים קיימים בכלל להשתתף בהתמחרות כזאת. ונ.נ.ב אל תיקח קשה אם אני לא מגיב מיד. בחגים כשאני לא במשרד אני לא תמיד בודק את הפורום.
-
שלום צביקוש, איים בק , נו די, לא ידעתי שהתגעגעת צטערת, לא נברתי פה במהלך החג, ביליתי עם המשפחה . כך שתי תגובות: 1. לגבי הכתבות. שוב, הנתונים בכתבות שאתה הבאת לא מסתדרים עם הטקסט שכתוב בהם(בלי להתייחס שאני ראיתי כתבה אחרת ובאמת לא הולך לחפש אותה). עכשיו אני לא אומר את זה סתם, כי בתחום עיסוקי היום אנחנו בדיוק בודקים את זה (על תחום כלכלי אחר) על כתבות שמתפרסמות כאשר מסופרת לציבור חצי אמת וזאת למרות הנתונים ידועים לכתבים עצמם, זאת בגלל מי ש"מדווח" על הנתונים הוא בעל אינטרס. כך, ששוב, סלח לי שאני לא מאמין לפרשנות העיתון שלך. וכן, מה שכתוב שם זה פרשנות, לא האמת. אני מניח שלמדת כבר עד היום שעיתונים/ועיתונאים הם לא אמת אלוהים חיים, ואם כן תבין לבד למה הנתונים שמספרים בכתבות שהבאת לא תואמות את הסיפורים באותן כתבות עצמן. ושוב, אני מסביר לך למה אני מתעלם מהכתוב ומתייחס למספרים בכתבות כלכליות, ובאופן ספציפי בזאת. השאלה שלי, היא למה אתה מתעלם מהמספרים ומתייחס רק לכתוב. 2. ועדת זליכה. נתחיל שאני לא הבאתי את ועדת זליכה בשרשור זה בתור מבואה לממונה להגבלים, לא לאשר את העיסקה(קרא את השרשור). אלה כדי לציין שיש ועדה שמשום מה אתה מתעלם ממנה(שוב ושוב) שטוענת שיש ריכוזיות בשוק הרכב. עכשיו: א. הועדה לא המליצה לממונה להגבלים לאשר איחודים קטנים. היא קבעה שמי שמחזיק!!! בחוזי יבוא של יבואנים קטנים לא לפרק אותו. לא המליצה לאשר איחוד הסכמי יבוא קטנים. הבדל גדול ב. ואם הממונה כן מתייחס להמלצות הועדה כחלק שמאשר לו את האיחוד (והוא לא, כתבתי לך למה הוא הצדיק את האישור ואתה כמובן שהתעלמת) הזה, גם אז הוא לא יכל לאשר אותו לפני שיפרק את כלמוביל,דלק מוטורס קרסו ועוד ועוד. אתה לא יכול להתעלם מחלק של המלצה(זה אפילו לא כל ההמלצות זו המלצה אחת, ואפילו מה שאתה מתייחס אליו זה חלק ממנה) ולהכשיר שרץ ואז להתעלם משאר הממלצה. כך שאתה יכול להחליט, או שהמונה אימפוטנט(בכל זאת צריך לחזור על מה הדיון פה) שהוא לא ממלא אחר המלצות ועדת זליכה. או שהוא אימפוטנט כי הוא מתעלם מועדת זליכה(נגיד שזה בסדר) אז הצידוק שהוא נותן לאישור של האיחוד "דפוק". ובלי שום קשר הוא אימפוטנט שהוא לא מפרק את איחודי הליסינג-יבואן כמו קרסו לובינסקי שות', זה אפילו אתה טוען לבעיה( אני עושה לך רני רהב קטן ).
-
נ.ב. חברי הממונה להגבלים יושבים במשרדים שחברי ועדת זליכה כבר עזבו והמשיכו הלאה.
