utsur
-
הודעות
370 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי utsur
-
הייתי מגיב לתשובה המגוחכת שלך, אבל מארק טוויין בדיוק התקשר 😬
-
אתה מודע לזה שלרכבים יש קטגוריות, משקלים עוצמות מנוע וכו' נכון?! הקוריאנים ה"מזנבים" הם מקטגוריות קטנות יותר, עם טווח קטן הרבה יותר (סוללה קטנה יותר משמעותית) וחלשות הרבה הרבה יותר. זה כמו שמישהו יצהיר שסקודה אוקטביה 1.5 ליטר חסכונית, כי היא עושה לו 15 קמל ותענה לו שבכלל לא כי ספייס סטאר עושה 1 ל 16. אני לא יודע אם אתה סתם תמים או שאתה עושה את זה מתוך אינטרס. מעבר לכך, הקוראניות החדשות שיצאו השנה (שכן בקטגוריה של טסלה) עדיין לא מגיעות ליעילות של טסלה ואלה תכנונים חדשים מהניילונים. מיטב הטכנולוגיה שסביר להניח שתרוץ מטעמם בשנים הקרובות...ובנתיים...הדור הנוכחי של הסוללות של טסלה הוא דור ישן וטסלה כבר הודיע על הגעה של סוללה חדשה בשנה הבאה שתגדיל עוד יותר את הפער.
-
https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.rank~number~desc|range-slider-range:prev~next=0~1200|range-slider-acceleration:prev~next=2~23|range-slider-topspeed:prev~next=110~450|range-slider-battery:prev~next=10~200|range-slider-eff:prev~next=100~300|range-slider-fastcharge:prev~next=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9
-
הדבר היה אולי נכון לפני עשור. היום טסלה חברה עשירה עם עשור של עדיפות טכנולוגית שכולו מושקע רק בפיתוח של רכב חשמלי. לרכבי טסלה יעילות אנרגטית הרבה יותר טובה מכל החברות האחרות כולל הדגמים החדשים, מה שמאפשר להם סוללות קטנות יותר ויותר טווח עם ביצועי מכוניות על. מסכים עם רוב מה שאמרת ולכן אני מעדיף רכבי מאזדה/פורד על פני כל תוצרת ה vag למינהם עם טורבו וdsg בלי שום רגש. אבל אני לא בטוח לגבי הניתוק שאתה מדבר. כל המגזינים בחו"ל מדברים על ניתוק ביחס לבמוו סדרה 3 שהיא מכונית מאוד מתקשרת. לא ביחס לאאודי או מרצדס, כך שיש סיכוי שאתה מגזים קצת. מעבר לכך 208 gti לא תיתן נוחות/איבזור/שימושיות של טסלה. יותר נכון יהיה לדבר על טייפ אר או ליאון קופרה שגם הן לא יתנו את מה שטסלה נותנת בהרבה מובנים וגם יעלו יותר לרכישה, וגם תחזוקה הרבה הרבה הרבה יותר יקרה. הרכב לא נמצא בקטגוריה של סופרב/סונטה ולכן לא נותן את המרווח של סופרב/סונטה בדיוק כמו שבמוו סדרה 3 או מרצדס c קלאס לא נותנים(אם תפסיקו לאכול את הלוקשים של עיתונות הרכב הישראלית גם תדעו את זה). כך שמי שצריך סונטה קונה סונטה.
-
קצת נראה לי לא מתאים הדיון הזה בפוסט על ה eqa שלא נראה לי מעניין אף אחד יותר מידי וזה נושא יותר כללי, אבל אגיב בכל זאת. בכוונה הדגשתי העיתונות העולמית ולא הישראלית , כי אני חושב ביקורת הרכב בעיתונות הישראלית, לא ממש מבינה את תפקידה(ויש לי הרגשה שאני לא היחיד). ואם התייחס לאנלוגיית אינשטיין שלך (נגיד ש) אז, כל הפוסל במומו פוסל. העיתונות העולמית בודקת דגים בעיקר בשחיה. מה שאתה אומר והעיתונות הישראלית עושה, זה בוחנת דגים בטיפוס על עצים כי יצרן הדגים אמר להם שהוא בעיקר מיצר דגים מתפסים שלא ממש יודעים לשחות. ואם נלך לדעת חכמים, אריסטו כתב שלכל אובייקט יש תכונות, חלקן מהותיות לקיומו. ברכב לדוגמה הגה ומנוע הם מהותיים כי בלעדיהם הרכב לא יוכל להינהג. וחלק מהתכונות הם מקריות, לדוגמה מושבי עור או חלון שמש בגג, הרכב יוכל להתקיים גם בלעדיהן. ולכן המהות שלהם ברכב היא אינה חשובה. מה שביקורת רכב אמורה לעשות, היא לבחון את הרכב בעיקר איך הוא מממש את המהות שלו, כלומר ניהוג (תאוצה,בלימה, אחיזה, פידבק, נוחות ועוד...) , כמובן עם דגשים לקטגוריה לה הוא משתייך(רכב ספורט, אחיזה, רכב יוקרה נוחות). ישנם דברים שהם "חצי המהותיים" כמו איבזור הקשור לנהיגה כמו מערכות בטיחות או תפעול כולל של האוטו, שימושיות ועוד שגם עליהם יש ליחס ציון לחובה או שלילה של רכב אבל במידה פחותה. ויש דברים שהם מקריים לחלוטין, כמו יופי, איכות חומרים, איבזור לא נחוץ ועוד, שכמובן שיש לציין אותם בביקורת אבל הציון של הרכב לא יכול להיות מבוסס עליהן, שכן סלון מפואר הוא לא רכב. למה הדברים דומים. מבקר מסעדות שמגיעה למסעדה מפוארת עם שנדליר ענק ומפות משי, אבל אוכל חרא. לא יכול לתת ציון טוב למסעדה, כי היא מתאימה לאוהבי השנדלירים. מהות המסעדה, היא הגשת אוכל ואם הוא חרא אז המסעדה גרועה, אבל יש בא שנדליר יפה. ומבקר מסעדות טוב יתן ציון חרא וידגיש את העובדה שהשנדליר מאוד יפה. ואם יצרן רכב מיצר רכב חרא שמאוד מעוצב ויש בו תאורת בלינג בלינג יפה. בוחן רכב לא יכול לתת ציון טוב לרכב כי הוא מתאים לאוהבי הבלינג בלינג. יצרן הרכב אם ירצה יכול לשלוח את הרכב שלו למגזין עיצוב ויוקרה , שם יוכל לקצור את המחמאות ושם גם אמור להיות קהל היעד של הרכב הזה. אם תסתכל בביקורות שנתתי, זה בדיוק איך שהעיתונות העולמית נותנת ציונים. ה eqa בעל ניהוג בינוני וסלון יפה ולכן מקבל ציון בינוני תוך ציון לחיוב של פנים הרכב. הטסלה בעלת ניהוג נהדר וסלון בינוני ולכן מקבלת ציון נהדר תוך ציון שיש סלונים מפנקים יותר. ברגע שאתה מתחיל להתאים את ביקורת הרכב למה היצרן רצה ומי קהל היעד שהוא מתכנן לו. אתה מפסיק להיות בוחן רכב ומתחיל להיות יחצ"ן. והכי חשוב, מעבר לפן הפילוסופי/עיתונאי של שבעניין , יש גם פן מאוד מעשי בדרך הזו של המבחנים בחו"ל. כי רשימת איבזור, פאר, איכות חומרים, אלה דברים שקונה רכב ממוצע יכול לבדוק בשתי דקות בסוכנות הרכב/בקטלוג, האם הם מתאימים לו. דברים שקשורים בניהוג קשה מאוד לגלות בעשרים דקות נסיעת מבחן ועוד לעשות את זה עם כמה רכבים, ולכן ביקורת עליהם היא הדבר הקריטי והמהותי שיש לתת עליהם את הדעת. לפני 30 שנה, כתבי רכב הבינו את זה גם בארץ.
-
אני לגמרי מסכים עם מה שאמרת. אני לא חושב שכולנו צריכים להצביע לרכב הכי טוב ולקנות רק אותו. אבל, וזה אבל גדול, חשוב להזכיר למי שקונה eqa שהוא משלם מחיר מאוד מאוד יקר!!!! כל כך יקר שאפילו מרצדס העולמית לא חושבת שה eqa שווה יותר ממחיר הטסלה 3 ולכן היא מתמחרת אותו בכל בעולם בערך במחירים של טסלה. וגם כשהיא מתמחרת אותו במחירים של טסלה, כתבי הרכב לא חושבים שה eqa במחיר של טסלה הוא מציאה גדולה(ואל תדאג גם באירופה הם יודעים להבדיל בין סמל של מרצדס וסמל של טסלה). וכאן בארץ היבואן בחר למכור אותו בהרבה יותר כסף. ואין מה לנסות להצדיק מחיר כזה, כ"פחות ממה שהוא לוקח בד"כ". ברווור, מה הם בכלל מבינים...אה, כבר אמרתי את זה😁
-
זה שצרכני רכב אוהבים, לא הופך לרכבים טובים. . אלה שני פרמטרים שונים וכתב רכב לא צריך לקלוע לטעמו של הצרכן כי אחרת לא צריכים אותם פשוט לראות טבלת המכירות ולפי זה לדרג רכבים. זה שסופר לנסר נמכר בעשרות מונים יותר מפיגו 306 לא הופך את הרכב לטוב יותר. וכרגיל בפורום, כתבי רכב (מהמובילים) לא מבינים כלום. רק כאן מי שנהג בפיאסטה וחצי (וסביר להניח שלא נהגו בטסלה או ב eqa) מבין הכל. אבל אני אוהב את ההתפטלויות
-
כן, ברווור, כתבי הרכב מהעתונות העולמית שנסעו סביר להניח בכל רכבי העל/יוקרה שיש, הם סתם ילדים קטנים ומתלהבים מתאוצות. מה הם מבינים בכלל ברכבים?🤣 מזל שפה בארץ אנשים מבינים מה טוב, בייחוד היבואן של מרצדס, שלא התבלבל וישר תמחר יקר.
-
זה נחמד שאתה רוצה לקבוע מי יהיה השחקנים, מי יהיה המאמנים, מי יהיה התוצאה, ומי יהיה מזג האוויר. אבל עיתונות הרכב העולמית חולקת עליך, אבל אני בטוח שאתה מבין יותר מהם. ולא מצאת שום דבר רע בביקורת על ה eqa שקיבל ציון 6. או קי. הבנתי, תודה.
-
ממש לא אומר ש eqa וטסלה הם אותו דבר. אני אומר שהטסלה הרבה יותר טובה. ולא רק אני: טסלה https://www.carwow.co.uk/tesla/model-3 Eqa https://www.carwow.co.uk/mercedes/eqa טסלה https://www.whatcar.com/tesla/model-3/saloon/review/n19010 Eqa https://www.whatcar.com/mercedes-benz/eqa/hatchback/review/n22732 טסלה https://www.topgear.com/car-reviews/tesla/model-3 Eqa https://www.topgear.com/car-reviews/mercedes-benz/eqa ושם הם עולות כמעט אותו דבר. אבל פה רכב נחות במחיר יקר, הוא מציאה בגלל שבד"כ היבואן מרביץ מחיר יותר גבוהה על הסמל של הכוכב. נ.ב. גם הטסלה רכב יוקרה ומשווה לבמוו בכל מבחן רכב כמעט
-
אני חושב שפותח השרשור טוען, למה משפחות עם 3 ילדים מושיבים ילדים בשורה ה 3, למרות שהיא פחות בטוחה לתאונה מאחור. לא עדיף לצופף אותם בשורה 2 ולשמור עליהם מאשר לקחת את הסיכון?!
-
אין שום דרך ש 8000 יורו הפרש בגרמניה הופכים ל 120 אלף שקל בארץ לרכב חשמלי. מעבר לכך לטסלה 3 יש ורסיות שיותר יקרות בגרמניה מה sr+ ומה eqa שעולות בארץ עשרות רבות של אלפי שקלים פחות מה eqa. די להיות כבשים.
-
אכן, משונה למה. ועדיין היא עולה בגרמניה רק 20% יותר מטסלה sr+ ובארץ כמה היבואן רוצה... [תופים] ...60% יותר...[בלונים נופלים מהתקרה] כל הכבוד ליבואן הנדיב שהחליט "לזמבר" את קהל הלקוחות שלו פחות ממה שהוא רגיל 😄
-
האמת אם רוצים דמיון, אז יש, אבל לא למאזדה. ואני לא אומר את זה לחיוב. למאזדה יש עיצוב הרבה יותר יפה מהפנרמה. רק הפופלריות שלה הופכת את עיצוב המאזדה לכל כך לא יחודי.
-
אז אני רוצה להבין. כלכלנים נחשבים בעיתונות הכלכלית העולמית(כדרך אגב הם מרוויחים הרבה יותר וזה לפני ספרי כלכלה והרצאות שהם נותנים פינות בטלוויזיה , אבל זה לא משנה כרגע) , לא מבינים כלום בכלכלה כי הם בחרו להרוויח מעט מידי. כלכלנים שבחרו להרוויח מליוני דולרים כאנליסטים לא מבינים כלום כי הם בחרו להרוויח יותר מידי והם יודעים להשקיע בחברות buzzwords. או קי. נשמע הגיוני...🤔 כולם מסיבים מפעלים קיימים מדגמים ישנים לדגמים חדשים וקונים את רוב החלקים מספקים חיצוניים. הם לא הורסים מפעל קיים כשדגם חדש יוצא. לטסלה לא היה כלום ומנסה לא לייצר את כל החלקים בעצמה אם הייתה מבין בכלכלה, הייתה מבין שאמזון לא רווחית עד 2016, רק שחסר לך הנתונים הנדרשים. למען האמת, שבזוס אפילו ממש התעקש לא להיות רווחי. היו עוד רכבים חשמליים בשלים. ההבדל הוא שהיה לו רכב חשמלי נחשק במחיר סביר. ויש לזכור שאת 4% שוק שלה, טסלה השיגה ללא שום רכב במחיר "עממי" בתפריט. ברגע שהיא תכנס לשם היא יכולה למכור הרבה יותר, ולפי דיווחים טסלה 2 בדרך...
-
תצטרף לקבוצת טסלה ותגלה של 95% מהאנשים זו בדיוק הייתה ההתלבטות, יחד עם מרצדס , במוו , לקסוס ועוד. קהל היעד מגוון ביותר. חלק בחרו מתוך חיסכון בעלויות תחזוקה, חלק בגלל ביצועים, חלק בגלל יוקרה וחלק בגלל טכנולוגיה/פיצ'רים, וחלק בגלל בטיחות וכמעט כולם בגלל תמורה עדיפה על פני מכוניות ice בגלל התמחור של טסלה והתמחור הנורא של היבואנים בארץ. מעטים בחרו בגלל נטו חשמל. גילוי נאות, אני הייתי ממש לפני הזמנת גיפון מאזדה ובמקום הוזמנה טסלה
-
אין לי כח להאריך בדברים, כי זה לא פורום כלכלי, אבל כל כך חוסר הבנה בכלכלה בפוסט אחד. אז רק אתן כמה אנקדוטות (באמת אין לי כח להאריך בדברים): - זה לא כתב אחד זה הרבה. בעיתונים כלכליים החשובים בעולם, חלק מהכתבים שם סביר להניח יעשו עבודה מאוד טובה באמת כ cfos . - טסלה חברה הפסדית כי היא צריכה לבנות הרבה מפעלים, והיא עברה לרווח בשנה האחרונה. - אמזון לא הצליחה ליצר רווח במשך 20 שנה של פעילות בלי צורך לבנות מפעלים ועם הכנסות גבוהות בהרבה מטסלה. בזוס כנראה לא יודע לנהל וצריך להיות כתב כלכלי 😄. מטומטם מי שהשקיע בחברה שלו ב 20 שנה האחרונות. - להשיג 4% תוך עשור לשוק עם חסם כניסה כל כך גבוהה, בו רוב החברות רק פושטות רגל וניצלות על ידי מדינות או חברות אחרות, זה מדהים גם עם המכונית הייתה מונעת על ידי פלוצים 😄. מדובר על אחד ההשיגים אולי הגדולים בתעשיית הרכב ב 30 שנה האחרונות. - ולמרות שכל חברות הרכב משקיעות הון בפיתוח, טסלה מקדימה את כולם בענק בטכנולוגיה וכולן מנסות להדביק את הפער מול הטסלה. חברה שהתחילה מאפס. ובמילים פשוטות: מיטב האנליסטים בחברות ההשקעות הגדולות בעולם החליטו להשקיע בטסלה. איזה ידע כלכלי יש לך שלהם אין? (ולכל מה שאמרתי אין קשר למחיר מניה נמוך/גבוהה, כי זה לא פורום כלכלי ותורה בפני עצמה.
-
שתיהן נותנות פייט/תחרות. הן פשוט נותנות פתרון שונה מטסלה 3
-
ברמת העיקרון כן. מכיר בעל טסלה אחד שקיבל הצעה למכור את הרכב במחיר החדש למרות שהוא קנה במחיר הישן. כלומר, יכול היה להרוויח כמעט 7 אלף. אבל לא הייתי בונה על זה. מה שכן, יש סיכוי מאוד סביר שאם תקנה את הרכב תוכל למכור אותו במחיר הקניה שלך למישהו שלא רוצה להמתין. (אני כמובן מתכוון חודש חודשיים אחרי קבלת הרכב לא בעוד שנה)
-
גם רנו הם הבעלים של דאצ'יה. זה לא ממש עוזר לדאצ'יה במבחנים. אם הרכב לא נועד לעבור מבחנים, היצרן ממש צריך לזרוק כסף לפח, כדי לבנות אותו בטיחותית בלי שאף אחד ידע
-
אם זה היה נכון העלאת המחיר הייתה ספציפית לישראל,(או למדינה בה יש ביקוש) בפועל העלו לכל העולם, כלומר , לא בגלל ביקוש אלה בגלל עלויות יצור. העלאה שניה הייתה בגלל טעות בחישוב המיסים שהם עשו. הבדלים בינינו לגרמניה בהחלט הגיוניים בהתחשב שמדובר בשוק הרבה יותר גדול. כך שעלויות התפעול פר מכונית הם הרבה יותר קטנות, ובהתחשב ש ds3 חשמלית עולה בגרמניה 30k יורו ובארץ 200 אלף שח, ובהתחשב לביקוש בארץ לטסלה, הם די הוגנים הייתי אומר
-
בטווח של ה 10 שנים אני מסכים איתך, בעיקר שעלויות הייצור של רכב חשמלי ירדו. בטווח הקצר , עד 2025, אני לא בטוח. התמחור של היבואנים הרגילים משאיר להם הרבה בשר, כך שבהעלאת מיסים הם יכולים לספוג חלק מהעליה. טסלה נראה כמי שמתמחרת את הרכב על המילימטר, כך שכל העלאת מס תהיה על חשבון הצרכן.
-
לא בטוח שהמיסים זהים לרכב מסין ורכב שמגיע מארהב/איחוד אירופאי, ובאותו עיניין , לא הייתי נוגע ברכב הזה עם מקל. הוא תוכנן לשוק הסיני, וככזה סביר להניח שאין תכנון בטיחותי כמו שצריך כי הרכב לא עובר מבחן בטיחות נורמאלי. עדיף (ובהרבה) ה aiways שאומנם קיבל 3 כוכבים, אבל לפחות נבחן, ונראה לי שגם הוא יותר גדול ומפואר. אבל לא מכיר.
-
שים לב שכבר התייחסתי למקרה המדובר. ונוסיף כדי להרגיע, זו קבלה לצורך החזר ביטוח. לי יש cx5 שעבר תאונה קלה מאחורה והיה צריך להחליף פגוש אחורי. כמה זה עלה במוסך מורשה, החלפה בפגוש משופץ?...(תופים)... 24 אלף שח לחברת הביטוח של הפוגע. לפי המחיר הזה לא כדאי להחזיק cx5 מחשש של פגיעה בפגוש. ברור לך שזה לא מחיר אמיתי לאדם פרטי. קבלות לביטוח הם תמיד מנופחות ואין להם קשר למציאות. ואפשר להגיד הרבה על טסלה ישראל. שירות לא טוב, קבלת רכב באוהל באשדוד ועוד הרבה דברים. אבל משהו אחד אי אפשר לקחת מהם, עד היום הם הוכיחו שבתמחור הם תמיד הוגנים. גם מחירי מטענים והתקנות, דאגו לביטוח הוגן, מחירי שידרוגים ועוד. הכל היה שקוף ודומה למחירי ארה"ב בתוספת מיסים. כך שאני לא רואה סיבה למה בסוללות המצב יהיה שונה, כלומר בין 6000-7000 דולר היום(זה המחיר שטסלה טוענת) וכמובן שהוא ירד משמעותית. וכמו שכתבתי, תמיד תוכל לשפץ/להחליף במקום אחר. עוד עשר שנים סביר להניח שיהיו הרבה מקומות לכך (כבר היום יש לפחות שניים)
-
עכשיו הבנתי 😅 ומסכים. למי שיש רכב משומש , שהוא מרוצה ממנו, שכבר ספג את רוב ירידת הערך, אין ספק שאין סיבה כלכלית להחליף לטסלה.
