Jump to content

utsur

  • הודעות

    370
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי utsur

  1. נכון אולי לגבי המאזדה 3, אבל זה לא תמיד נכון. חלק מהרכבים האלה הם רכבים שהיו יכולים להיות רבי מכר בארץ (כולל יפנים) אם רק היו נמכרים במחירים ראליים. אבל היבואנים שלהם סתם מנסים לעשות קופה, עד שבסוף הם נשארים עם סטוקים של יד 1 0 ק"מ ונמכרים ב- 15% עד 20% פחות מהמחירון. אל תשאל אותי למה הם עושים את זה, אני לא הבנתי עד היום. אולי זה אופטימיות מובנית אצלהם שאת המכוניות שלהם יקנו בכל מחיר.
  2. מוטי הזמנים השתנו. 110 קמ"ש זה כבר לא מה שהיה פעם וכל מכונית כולל קטנה עושה את זה בקלות. מנוע גדול עדיין יצרוך הרבה יותר במהירויות כאלה. אני גם ממליץ לה את הקליאו/פאביה/איביזה ב-70K ש"ח, ואם היא רוצה לחסוך ולא ממהרת להחליף את הרכב גם הקיה פיקאנטו תעשה את העבודה.
  3. אכן, לא נהגתי הריו החדשה, אבל גם רוב המגיבים פה לא, ובכל זאת לא מפריע לך משום מה ההתלהבות נוסח היי סקול מיוזיקל מהילדה החדשה בכיתה. אבל, מצד שני יצא לי לנהוג בתוצרת יונדאי/קיה, כולל המודרנית, ואני יכול להגיד 2 דברים עליהם:אחד, הגימור, טיפלה פחות ממה שיש לשאר להציע, והניהוג הוא הרבה יותר מאחור מהתוצרת המודרנית. ממש הרגשה של נהיגה על פרוסת מרגרינה. ושלא תבין אותי לא נכון, ל-90% מהאנשים הדברים האלה כמעט ולא מורגשים/חשובים, אבל לקניה של רכב שאני יודע ומרגיש שזה לא המילה האחרונה בתחום, אני מצפה לאיזשהו הנחה, ואת זה אין כאן.
  4. אני לא מבין את ההתלהבות מהתמחור. הגרסה הידנית לא נשמעת לי יותר טובה מהקליאו או מבצעי הפאביה/איביזה ב-70K ש"ח. ושאר הגרסאות די דומים לשאר המחירים של הקבוצה, אין בקרת שיוט וצעצועים יקרים בתמורה(מה שיש לחלק מהמתחרים). אז נכון, הרכב חדש, יש עדיין התלהבות מהצורה, אבל זה יעבור בדיוק כמו ההתלהבות ממאזדה 2. לא יודע, אולי זה רק אני, אבל ציפיתי לתמחור יותר אגרסיבי.
  5. רק שימו לב. שבמקרה תאונה חזיתית, הסלולרי ממוקם בדיוק במסלול לתוך המח שלכם - וידוע שקרינה זה מסרטן, כאילו כזה
  6. תגידו, מה עובר לאנשים פה, המח נמחק מהגזים של האוטו?! ונגיד למשהו יש רנו והיא מעולם לא נכנסה למוסך וטויוטה שכל הזמן במוסך. זה אומר שרנו יותר אמינה מטויוטה. לא!!! 1 זה לא סטטיסטיקה. וכל הסקרים כולל האירופאים (שהם בוודאי לא אוהבים טויוטה) מראים שטויוטה אמינה יותר. אז מה אתם רוצים מהבן אדם. מה, בגלל שהיה לכם 3 רנו ושתי טויוטות אז אתם מבינים יותר מסקר אירופאי של עשרות אלפי משתמשי רכב. ודי די די, טויוטה יותר אמינה. נקודה. זה עדיין לא אומר שכולם חייבים לקנות טויוטה. נ.ב. לפני שתעלו את תירוץ המוסך (הדבילי לחלוטין כי גם את הטויוטה בד"כ מטפלים במסוכי דה שקל מוסכים בע"מ) באירופה יודעים לטפל ברנו בטח יותר מבארץ והיא עדיין פחות אמינה מטויוטה.
  7. כמה דברים: חיסכון - אם הנסיעה שלך בעיקר בדרכים מהירות הפלואנס עדיפה. החיסכון של היברידיות בה בעיקר בנסיעה עירונית/פרברית, בנסיעה בדרך בין עירונית הבטריה מתרוקנת. קרינה - הקרינה בפריוס 3 יותר נמוכה מקרינה ברכב בנזין רגיל(כן, גם ברכבי בנזין יש קרינה). בפריוס הראשונה/שניה ובאינסייט של הונדה יש קרינה גבוהה בעיקר במושב האחורי לכן לא ממליצים להושיב שם ילדים לנסיעה לאילת לדוגמה(לא יותר מ - 4 שעות רצופות), אבל כאמור זה לא כולל את הפריוס 3 כך שזה חסר ערך עבורך. בגדול, מאחר וזה ליסינג, הייתי הולך על היותר זול מבינהם אם יש הבדל גדול, ועל הפריוס אם הוא קטן. סה"כ הרנו רכב נח(טוב למי שנוסע הרבה), ואין ממש סיבה לפסול אותו. נ.ב. המלצות הקרינה בהיברידיות, הם לפי בית שמאי. בית הילל טוען שהקרינה במכוניות היברידיות נוצרת רק בזמני תאוצה ולכן לא משמעותיות כלל, ובכל מקרה לא קשורים לפריוס 3.
  8. בגדול, עדיף האאוטלנדר. הוא שייך לקטגוריה גבוהה יותר ונמכר כמעט באותו מחיר (שניהם ג'יפונים, אבל הניסאן יותר מתחרה של הסקודה יטי מאשר הג'יפונים הגדולים יותר). הסיבה העיקרית להעדיף את הניסאן היא ביצועים, ואם זה חשוב לך, עדיף בכלל לעבור לקטגוריית המנהלים שמספקת הרבה יותר. לגבי האמינות לשתיהן יש שם טוב. אבל, למוסכים של קרסו לא.
  9. תחושת הבטן אומרת שהטיפולים לש ההונדה יותר יקרים, כי לחבר שלי היה סיוויק והמחירים יקרים בטירוף. מצד שני, אני רואה כמה עולה היום טיפולים למזדה במוסכים המורשים והם יקרים כמעט כמו במוו(ואני לא צוחק)
  10. utsur

    לנטיס או מאזדה 3

    על הלאנטיס נסעתי ממש ממזמן. אבל, הבדל של שמים וארץ בין ה 3 ללנטיס. חוץ מדבר אחד, נוחות. הלאנטיס לוקחת את את ה 3 בלי מלח על הבאמפים של המושבים.
  11. מסכים עם E-MAN . רוב המכוניות האלה משמשות כגיי מאשין, של אנשים שמעורערים במיניותם. ולנושא: כל האטצ'בק נורמאלית(לא וולוסטר) תעשה את העבודה. היא לא תגרום לך להתרגש, זה התפקיד של אשתך והילד שלך, ואנשי הפרסום שרוצים שתקנה ותקנה כי חפצים הם דברים מממממש מרגשים, בייחוד אם יש לך חפץ שאין לשכן, אז אתה בכלל מיייייוחד ואתה גם מגניב וכככככולם יודעים את זה. נ.ב. אחרי זה גברים יצחקו על בחורה שמדדה על 20 סנטים עקבים ומיני בקור של אפס מעלות בשביל איך שהיא נראית.
  12. פוקוס האטצ'בק
  13. חוץ מהסוויפט כל שאר הרכבים שלהם לא הצליחו להשיג 5 כוכבי בטיחות. אם זה לא פיגור טכנולוגי אני לא יודע מה כן. מנועים שעודכנו למשהו נורמאלי, רק לפני שנה. פלסטיקים הכי זולים בקטגוריה, גם אם רק מחשיבים רק את היפנים. יכולות דינאמיות של רכבים מלפני 10 שנים. כן, האמינות טובה ביותר והתחזוקה זולה כי המכלולים פרימיטיביים(כל עוד מצאת מוסך הגון לסוזוקי-לא כזה קל). נ.ב. כל זה נכון חוץ מהסוויפט שלהם וכולל גם את כל הג'יפים.
  14. למה דווקא סוזוקי ולמה דווקא ה-SX4? מה הדרישות שלך מרכב? בעיקרון חוץ מהסוויפט, סוזוקי הם רכבים יותר ישנים טכנולוגית משאר מה שיש היום בשוק. הסיבה היחידה להעדיף אותם היא ,או ליסינג ללא בררות, או מבצעי הנחות אגרסיביים.
  15. אני בערך בגובה שלך, לי יש מזדה 3 ולאשתי סריון, אני יכול להגיד לך שהסריון יותר מרווחת מהמזדה 3 עבורי. כך שרכב קטן לא אומר דבר לגבי צפיפות. בנוסף החיסכון שלך לא יהיה רק דלק אלה גם כמה שנתונים מעל(יותר אמינות) פחות כסף על טיפולים והוצ' בכללי. בנוסף שוק הקטנות יחסית יותר תוסס(למרות שעכשיו הוא מת קצת בגלל הכניסה של המיני החדשות, אבל זה יהיה לטובתך בקניה) בגדול, ה"מחלות" של מזדה הם ברקסים שנגמרים די מהר.ה"פוקוס" זה משאבות/צינורות למינהן. אבל בגדול המאזדה יותר אמינה, מנסיון אישי שלי וגם לפי סקרי אמינות. מהנסיון שלי (היו לי את שני הרכבים): א. היא לא חסכונית אבל גם לא שתיינית בצורה חריגה מ-1.6 רגיל. ב. לא מכיר. שלי מליסינג. ג. לפי דעתי כל מה שלא בתצורת האטצ'בק הוא נורא (הפוקוס שלי הייתה האטצ'בק). מזכיר לי שאיזה יום אני ואשתי הולכים לאיקאה וקונים מכל הבא ליד. יוצאים החוצה, רואים איזה זוג עם הונדה אקורד וגגון מנסים להנדס איך להכניס איזה שתי שידות מסכנות. אני מביא את הסריון, פותח את הדלת האחורית, זורק הכל פנימה ונוסע. הם עמדו שם בשוק. ד. אני לא יודע מה זה ספורטיבי , אבל אחיזה מדהימה לרכב משפחתי(בטח ביחס להונדה), אפילו יותר מהפוקוס. אבל הפוקוס יותר מהנה(אחרי שהיא מצליחה לצבור מהירות). ה. לטעמי הפוקוס יותר מרשימה מבפנים, וגם הגימור/הבידוד יותר טוב מהמאזדה. ו. המאזדה שלי בקושי 60K ק"מ והוחלפו דיסקים ברקס קדמי (בעיה כללית במאזדה מתוך פורומים בחו"ל). בפוקוס שלי שנמכרה ב-45K ק"מ היו שתי תקלות שתיהן תקלות משביתות רכב.הרכב היה בליסינג, כך שמעניין לי את התחת. אבל היה מבאס אם היה שלי חדש, גם אם במסגרת האחריות. אבל אחד זה לא דוגמה, ובאופן כללי הפוקוסים אמינים כמעט כמו המאזדה לפי סקרים בעולם.
  16. ל I20 חמישה כוכבי בטיחות(בציון גבוהה) I25 (אקסנט) חמישה כוכבי בטיחות NCAP האוסטרלי(דומה לאירופי) וציון טוב(חזיתי) מ IIHS (מבחן חברות הביטוח האמריקאי) ציון עובר במבחן תאונת צד (יש לזכור שב IIHS בחינת תאונת צד מדמה ג'יפ ולא מכונית רגילה) I30 חמישה כוכבים I35 (אלנטרה) בסט פיק מ -IIHS (מקביל לחמישה כוכבים NCAP) לנסר - חמישה כוכבים כך שכל המכוניות חמישה כוכבים. בטיחות לא הבעיה שלהן
  17. תיקון קטן, צריך לעשות מחקר באוניברסיטה למה ישראלים מתיחסים למותגים, נקודה. נסה להכניס פה בפורומים מילה רעה על אלפא ותראה איך מחר בבוקר אתה מגלה את הראש מנוע של האוטו שלך מפורק לך בתוך המיטה. מילה רעה על VW ואנשים צורכים עליך כאילו סבא שלהם בנה VW בילדותו(סליחה, יכול להיות שזה נכון). ואני לא מדבר על הקרבות שעורכים ישראלים בין אנדרואיד ואיפון. בכלל לישראלי יש תמיד הרגשה שמה שהוא קנה זה הכי טוב. לגבי סיקרי דעת קהל. למען האמת, היפניות לא כאלה זולות באירופה, ולרוב נותנות תמורה נמוכה יותר מהמקיבלות האירופיות שלהם. תוסיף לזה רמת גימור נמוכה יותר ממכונית אירופית ממוצעת + יתרון ביתיות של המותגים האירופים. אז כן, זה עדיין מרשים שטויוטה ושות' מקבלות ציונים יותר גבוהים ממותגי הבית האירופים בסקרי דעת קהל, וכנראה בגלל האמינות, כי בשום דבר אחר טויוטה לא יותר טובה ממכונית אירופאית. בד"כ מי שקונה מרצדס הייתה לו כבר מרצדס(או דומה) בעבר, והוא מצפה לאותה איכות/אמינות (והוא לא מצפה לשום דבר שהוא כבר לא מכיר) אז אם היא יורדת גם שביעות הרצון יורדת.
  18. כל המכוניות שברשימה הן בטוחות מאוד. נוחות היא סובייקטיבית מה שומר שתצתרך לקחת למבחן. מבחינת עלויות השאלה העיקרית היא כמה אשתך משלמת על כל אחד מרכבי הליסינג ופחות נושא המס שההבדל הכי גדול שיכול להיות לכם הוא 500 ש"ח ברוטו בין I20 ל I35.
  19. אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון של אמינות זהה, אבל הוא לא נכון בכל מקרה. זה לא שהאמינות של הפוקוס נוראית, אבל היא לא ברמה של מאזדה. בכל מקרה הפוקוס יותר איכותית גדולה ועגלה(ב-1.6). המזדה יותר צפופה ואמינה. מאחר ואתה לא בעל משפחה הייתי הולך על המאזדה, אלה אם אתה הולך על מנוע 2 ליטר. אם הצורה מפריע לך, תנסה למצוא מזדה 5 דלתות. השאלה היחידה שלי היא למה רכב משפחתי לסטודנט?
  20. סניק 2 לא סובלים מבעיות אמינות, לא הייתי אומר,לפחות לא לפי הסקרים בעולם. אם כבר אני הייתי הולך על המגאן דיזל. שבאופן כללי אמור להיות אמין יותר בגזרת המנוע וחסכוני לאדם שנוסע כל כך הרבה והכי חשוב נח. גם גרסאות דיזל של קיה יכולות להיות מוצלחות אבל פחות נוחות.
  21. utsur

    לנצ'יה אפסילון

    לוגיקה ומתמטיקה הם מטפיסיים, כלומר הם שולטים בכל מעגלי החיים מעצם קיומם ממש כמו הפיזיקה ולכן הם לא ערכים, הם כבר שולטים בחיים שלך אם תרצה או לא תרצה, ולכן הם לא ערך. אני רק יודע שגולף GTI לא הייתה שיקול של פותח השירשור ולכן הארתי את עייניו כמו שכל מי שמגיע לפה רוצה! ומה זה, "הוא לא ביקש להציל את כספו" כשהוא כתב בפרוש שהוא מגרד כסף! למה הוא בה לפה?! שחבורת מטומטמים יגידו לו "יופי יופי גבר איזה ז&% ארוך יש לך", או שישפכו אור ונסיון על הסיטואציה. למה אנשים פונים לפורום ייעוץ ברכישה אם לא כדי להציל/למקסם את כספם. לגבי, נבואה אכן ניתנה לשוטים ומקרה UMI. נבואה אכן ניתנה לשוטים אבל סטטיטיקה לא(וסטטיסטיקה היא לא נבואה אגב). מחירוני לנצ'יות אלפות ופיאטים צונח סטטיסטית במחירונים. היבואן הוכיח כבר בעבר שהוא מתחיל מתמחור סופר גבוה (ראה גרנדה פונטו ופנדה) ואחר כך דופק לקוחות ומוריד מחיר. בנוסף האפסילון נמכרת ברווח יבואני עצום(זוכרים את הבדיקה מול אתרים בחו"ל) מה שמעיד שיש ליבואן לאן לרדת. אז בלי להיות נביא (כי נבואה באה מהאינטואיציה) ושימוש בהגיון ומטמטיקה למפגרים אני יכול להגיד שעוד שנתיים המחיר שלה יפול כמו מניות הבנקים לפני הגשם.
  22. utsur

    לנצ'יה אפסילון

    סיפור פיקטיבי לחלוטין, יש לי קרוב משפחה שהשקיע בבורסה עשה נוסחאות, חישב מדדים השקיעה בסופו של יום הפסיד 10% מהכסף שלו. מצד שני קרוב משפחה שני שם מאה שקל בפיס וזכה במליונים. נו , מה הקשר????! מה למדנו מזה, שתשקיע בפיס תהמרו תהמרו תהמרו. מתי תבינו שאחד זה לא סטטיסטיקה! כמו כל אלה שיתענו שאלפא היא המכונית הכי אמינה בעולם כי הייתה לי אחת ולא התקלקלה. ושוב אני לא ביקשתי ממנו שיחסוך לעתיד או שיעבור למשטר נזירי/יעבור לאוטובוס, אני אמרתי שהנאה פנים רבות לה ויתכן שאם הוא יתעלם מהכלכה הוא ירוויח פחות הנאה, ויזכה לכך שעוד יבואן גם ידפוק אותו תוך כדי. לגבי שאר השאלות שלך: בטיחות פסיבית - לא נכנס לשיקול כלכלי. רכב לא בטופ הבטיחותי, הוא לא אופציה בכלל.(היום זה בכלל לא קשה רוב המכוניות החדשות הן 5 כוכבים) בטילות אקטיבית נוחות וכו'- כולן נכנסות לשיקול הנאה מנהיגה. אני מעולם לא נרדם בנהיגה וגם לא רב עם ערסים כך שאין לי בעיה. ואת כל השיקולים האלה אני עושה מול הכסף שאני מוכן להשקיע ברכב כאשר החישוב שלי כמה עולה לי הרכב זה לא מה מהחיר שלו, אלה עלות קניה משוערת פחות עלות מכירה(זה קל, זה לא סטטיסטיקה של אחד, אני רק יגלה לך) לחלק הזמן שאני הולך להחזיק אותו. נ.ב. בנוסף לסיפור שלך. באותה מידה במקרה ב' אותו בנק היה רוכש מערכת לא אמינה/לא יעילה/לא יציבה ואז לא היינו שומעים את הסיפור הזה בחיים. אתה הבנת את זה ברוך.
  23. utsur

    לנצ'יה אפסילון

    אני לא טענתי שהוא יהנה יותר. אני טענתי שישקול. אם פותח השרשור היה כותב שהוא בדק גולף GTI ואפסילון ובגלל זה לפי דעתו אפסילון נותנת אחלה של תמורה, הייתי אומר מברוק. אבל, פותח השרשור בחן אפסילון מול פיאט 500 בלי להבין שהאפסילון הזאת תעלה לו כמו גולף GTI, ולכן המלצתי לו לשקול אולי גולף GTI. (ושוב, הטיול היה רק דוגמה לעוד דברים שניתן לעשות עם כסף, יש לך בעיה עם דוגמאות מחוץ עולם הרכב אני מבין)
  24. utsur

    לנצ'יה אפסילון

    אני יגלה לך סוד. אין אדם בעולם שחושב שה-500 והאפסילון הן המכוניות הכי טובות בעולם. הסיבה שקונים אותן היא, שחושבים, שבכסף שיש לי זו המכונית הכי טובה שאני יכול להרשות לעצמי. מה שאני הצגתי היא רשימת טיעונים לוגיים למה פותח השירשור צריך לשקול מחדש את המחשבה הזו, ואולי האפסילון עולה רק 110K אבל תעלה בסופו של יום כמו רכב ב-200K ש"ח ולכן רצוי וכדאי להזהיר אותו לגבי העובדה שיתכן מאוד שהוא יכול לקנות רכב הרבה יותר מהנה שמחיר שבסופו של יום יעלה לו אותו דבר. אני לא טענתי שטיפשי להוציא כסף על רכב או שאפסילון היא מכונית גרועה (שזאת אגב היא מערכת ערכים), אני למעשה טענתי שניתן לשקול מכוניות יותר יקרות מהאפסילון, ושיספקו יותר הנאה(מוטורית), כי האפסילון בסופו של יום תהיה מאוד מאוד יקרה(טיעון לוגי). בנסוף, טענתי שהיבואן הוכיח בעבר כבר, תמחור הזוי בהתחלה שבא על חשבון הלקוח בסוף הדרך. לכן כדאי להזהר. ושוב, לוגיקה זה לא ערך. כמו שמתמטיקה היא לא ערך. ולהגיד למשהו ,תקנה תקנה יעלה כמה שיעלה עזוב בדיקת מחירים, זה לאקדמאים. זה לא משחק זו הפקרות.
×
×
  • תוכן חדש...