yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
לאאודי שלי היא עולה בסביבות ה100-170 (תלוי איפה שואלים) אצלך זה כנראה יעלה פחות יותר.
-
אני יודע שהנושא נטחן עד אין קץ בפורום, אבל שמתי לב לשביב מידע שיכול לשנות הרבה וגם לעזור. לרוב מציעים לא להחליף שמן גיר אוטומט ולפעמים מסיבות כאלו ואחרות, לרוב נאמר ע"י הכותבים כי אין התיחסות לנושא בספרי הרכב השונים. לאחר שהשגתי את ספר הרכב של הדגם של האוטו שלי (אאודי 80) אבל של שנה יותר צעירה, כך נכתב בספר, תחת סעיף של "שמן תיבת הילוכים" וכך נכתב "בתיבת הילוכים אוטומטית, אין צורך להחליף את השמן בצד ההינע הסופי. לעומת זאת, יש להחליף את הATF בצד הממסרת של תיבת ההילוכים האוטומטית, בהתאם למרווחי ההחלפה המצויינים בספר השרות". אני מקווה שמידע נוסף זה יעזור למבקשי התשובה. הייתי רוצה להוסיף ולומר שאין אני לוקח אחריות על גירים כאלו ואחרים שישבקו חיים לאחר החלפת שמן, יש להתייחס לנסיבות שמצויינות בשרשורים אחרים ברחבי הפורום.
-
אין בפי תורה מציון, רק מניסיון. אל תשקיע בחומרים לניקוי הקרבורטור, אל תשקיע באנשים שאומרים שהם יודעים לעשות את העבודה, לך למומחה (צביקה-אם רחוק לך מצא מישהו קרוב יותר אבל אדם שידוע שהוא מקצוען), תשקיע את הכסף (נכון לא זול) ותוך 3-5 תדלוקים תחזיר את סכום ההשקעה.
-
ומה עושים במקרה שבו הריפוד של הגג, מוחזק ע"י הגומי של השמשה הקידמית והאחורית, כמו כן גם ע"י פס הגומי סביב הדלת-כמו שאצלי באוטו (אאודי 80 86)?
-
רמת השיפוץ ממש לא צריכה להיות תצוגה (אם היה לי את הכסף אז הייתי מכוון לאזור ההוא), רמת השיפוץ מבחינתי צריכה להיות שימושית ליום יום וקרובה ללמקור עד כמה שאפשר. מבחינה מכנית אני רוצה להגיע לרמה הגבוהה ביותר האפשרית. האפשרות של לקנות חיפושית במצב טוב ולעבוד עליה פה ושם עלה בדעתי אבל הייתי מעדיף אם בסיום התהליך הייתי יכול להגיד שאני עשיתי את זה. ו-ZVIT, אולי אתה צודק, אולי תהיה לזה משמעות גדולה בדיוק כמו לאמא שלי ואולי אף יותר.
-
את הריפוד אני יודע אני אוכל לעשות לבד-אמא שלי תופרת במקצוע השני שלה, אז ניא לימדה אותי לא מעט דברים. בנוגע לפחחות, אם יהיה לי מספיק זמן אני אסתדר. מה שחשוב לי זה לדעת האם במסגרת התקציב והזמן שיש לי הדבר יהיה אפשרי. יולי אוגוסט אני בשליחות בארה"ב. הזמן שיש לי הוא מעכשיו ועד סוף יוני (דילוג על יולי אוגו') ואז מספטמבר ועד נובמבר. מבחינת הטיפול הטכני אני דיי בטוח שאני אסתדר ספרות טכנית על הרכב לא חסר לי (יש לי כמה חברים שהפכו חיפושיות לרכבי באגי והשתמשו בספרים מקוריים ושל היינס לצורך העניין). ושוב, התקציב יכול לגדול אם אני אצליח לערב קרובי משפחה שלי בעניין.
-
רציתי לדעת ולהתעניין כמה יעלה שיפוץ של חיפושית, מההתחלה ועד הסוף-זאת בהנחה שהאוטו במצב סביר. העניין הוא שאמא שלי אוהבת חיפושיות (כמו לא מעט אנשים בפלנטה), והחלטתי שאני רוצה (סוף סוף) לגמול לאמא שלי על כל השנים שהיא גידלה אותי ותמכה בי, אני רוצה לשפץ חיפושית בשבילה לקראת יום ההולדת שלה, אבל לפני שאני מכניס את עצמי לבור, הייתי רוצה לדעת עד כמה הוא עמוק. בכל אופן התקציב שלי עומד על 8000 שקל +- (אני רוצה לנסות לערב את האחים שלה בעניין-אז נראה כמה הם יוכלו לעזור). את מלאכת ההרכבה והפירוק אני חושב שאוכל לבצע בעצמי (פרט לשיפוץ הראש-אם אני אצטרך), מה שרציתי לדעת האם הפרוייקט יוכל להתאים במסגרת התקציב ואם כן-אז תוכלו להמליץ על אנשים שיוכלו במידת הצורך לעזור והיכן ניתן להשיג חיפושית במחיר מקסימאלי של עד 2000 שקלים (שתהיה בעלת כל החלקים ובמצב לא יותר מדי גרוע). אודה לכל מי שיוכל לעזור ולתרום מידע.
-
ממיר מומנט ומכה בעת שילוב בין מצבים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרכב המדובר-אאודי 80 86 אוטומט. -
מעיון בפורום, ולא מעט פעמים ידועות מס' סיבות שיכולות לגרום למכה בעת שילוב בין מצבים. אבל בסיבה שרשמתי בכותרת מעולם לא נתקלתי (ממיר מומנט). אני יודע מה תפקידו וכיצד פועל (לא ברמה של מהנדס כמובן), אך האם הסיבה למכה בעת שילוב בין מצבים יכולה להגרם ממנו? שלשום קפצתי למוסך לצורך הצעת מחיר על החלפת מש' מים החלפת תושבת גיר ומנוע, המכונאי לא שאל שאלות על משאבת המים אבל התעניין מדוע ברצוני להחליף את התושבות, הסברתי לו מדוע והוא אמר שיש עוד סיבות, לאחר בדיקה של בערך 5 דקות (כמובן שהאוטו הועלה על ליפט לבחינת התושבות) נאמר שהבעיה בממיר מומנט. ברצוני לשאול האם מסוכן להמשיך ולנסוע במצב כזה, מה הנזק לטווח הארוך, כמה עולה טיפול, והאם לגשת למכון גירים לשמוע דעה נוספת בעניין ממוחה?
-
אני מסוגל למצוא הרבה יותר שימושים למד הגובה הזה ממה שאתה טוען-זה לא אומר שאנשים ישתמשו בו לצורך הדברים האלו אבל בשביל אדם מנוסה הם חיוניים. פאג'רו כרכב שטח אמור לבלות את ימיו בשטח (אמור), ניתן להעזר במד הגובה לקריאת מפות לצורך הניווט. כמו כן, במקרה שהחלטת לכבוש את פסגת ההימלאיה הינך צריך לדעת מתי האויר הופך ליהיות דליל מדי בחמצן (עד כדי רמה של עילפון ועוד תופעות לא נעימות). אם אני באמת אשקיע מחשבה אני אמצא עוד שימושים. מד הגובה נמצא שם כדי שישתמשו בו, נכון שהיום זה משמש לדאוויןף אבל אדם מנוסה, שקונה רכב שטח-כי הוא באמת יורד לשטח ידע להעריך את הדברים הקטנים הללו. בנוגע לפעולת השעון-כן הוא אמור לפעול לבד ע"י מדידת הפרשי לחצים (כמו מד חום-רק במקום כספית שמתפשטת ככל שעולה הטמפ', נמצא שם נוזל דחיס אחר שכוייל למטרה זו).
-
רדיאטור תחליפי, מקורי או מוגדל-מה כדאי?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ומה דעתך על המחיר? האם נשמע הוגן? או שאפשר למצוא יותר זול -
כחלק מהחידוש של רכיבים שונים ברכבי (הן מתוך הכרח והן מתוך רצון) ברצוני להחליף את המצנן. האם כדאי לקנות תחליפי פשוט (שלמרות פשטותו עולה 700 שקל-לא כולל התקנה) כי אין להשיג מקורי, או לנסות למצוא רדיאטור מוגדל, אוליי אף מאלומיניום? אם אתם בעד האפשרות של להביא רדיאטור מוגדל, האם תוכלו להמליץ על מקום שאפשר לקנות שם אחד כזה (התקציב הוא סביב ה700 שקל). נ.ב.-אאודי 80 86 אוטומט
-
מבקש עצות בדבר מה לעשות עם מד הקילומטראז' לאחר החלפת לוח שעונים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זה דיי קל, אבל פירוק המנגנון מסובך, ואם טועים בהרכבתו חזרה כל העסק לא עובד. בנוגע למכון לספידומטרים-מישהו מכיר אחד כזה באזור טבריה? (גם הסביבה הקרובה זה טוב-נצרת+עילית, כרמיאל, וכל עמה"י). -
ביום שלישי החלפתי ברכבי (אאודי 80 86) את כל חלקי הפלסטיקה של החלק הקדמי,קרי: לוח שעונים, דש-בורד, קונסולה מרכזית, תאי ככפות (אחד מכל צד). בעקבות ההחלפה נוצר מצב שבו מד הקילומטראז' מראה את המרחק שעבר האוטו התורם ולא שלי, מה עלי לעשות? (אין באפשרותי להעביר את המד הישן כיוון שזה שבק לפני חצי שנה בערך שבמהלכם מסלול הנסיעה היה קבוע וידוע במרחק של כ-400 ק"מ לחודש). האם עליי לנסח מעין טופס\הסכם\זכרון דברים, ביני לבין הבחור שממנו קניתי את הרכב שבו יצויין מה הקילומטראז' שהאוטו שלי עבר במקור (+400*6), מה הקילומטראז' על המד החדש וכו'? כמו כן מה ההשלכות של החוק על הנושא. אשמח לתגובות מאנשים שעברו חוויה (?) דומה.
-
המכה בגיר, זה בגלל תושבת גמורה, ולא בגלל הגיר עצמו, המכה, מורגשת רק בעת השילוב בין המצבים השונים, כאשר התיבה בדרייב העברות ההילוכים חלקות למהדרין. וכמה תעלה בערך החלפה מיקצועית של שמן התיבה (כל התיבה כולל הממיר, ולא רק מה שיש בקרטר). ועוד שאלה לצביקה, פלאגים מפוייחים זה סימן לתערובת עשירה מדי, או שמא אני טועה?
-
ברשותי אאודי 80 86, אוטומטית. מאז שהרכב אצלי אני מטפל בו בחום ובאהבה, את הטיפולים אני מבצע מוקדם יותר ממה שרשום לפי הספר. לאחר שסיימתי עם שיפוץ\תיקון של רב המכלולים נשאר רק הגיר (אין איתו שום בעיה, פרט למקות בעת שילוב מפארק לדרייב-הכניין יטופל עוד כמה ימים). רציתי לדעת האם יש צורך להחליף שמן גיר? מדיון בפורום, לא הצלחתי להגיע לקביעה חד משמעית, יש שאומרים כי בגיר ישן לא מומלץ להחליף שמן, אחרים אומרים כי דווקא בגלל שהתיבה ישנה יש להחליף, ויש שאומרים באופן גורף כי אין להחליף, וכמובן "כל מקרה לגופו", הרכב עבר 360K קילומטרים, הסטוריית טיפולים, ידוע רק מלפני שנה (כשהאוטו הגיע אליי). האם מומלץ להלחיף או לא? או שזה סיכון מיותר? כמו כן רציתי לדעת על שטיפה חיצונית של בית המנוע, שמעתי שהדבר לא מומלץ בגלל שהמים יכולים להגיע למערכות חשמל, אבל מדובר ברכב ישן שאין בו מחשבים ומעבדים וחיישנים אלקטרוניים מסובכים, האם בכל זאת לא מומלץ?
-
מצטרף לשאלה עבור אאודי 80 86. בספר רכב רשום מינימום 91 אוקטן וללא עופרת, זאת אומרת 95, או שאפשר גם 96?
-
רשמים רישוניים של ניקוי ושיפוץ קרבורטור (אאודי 80 86)
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרכב הוא אכן בעל תיבה אוטומתית (לצערי). ובנוגע לצריכת הדלק, אבדוק האם בנסיעה מתונה העסק משתפר. נ.ב.-סליחה על אי הבהירות בנושא הצריכה. -
רשמים רישוניים של ניקוי ושיפוץ קרבורטור (אאודי 80 86)
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לצביקה, מוריד את הכובע בפניך, לוקח את כל ההערות חסרות הבסיס שהיו לי ומתנצל על כל כאב הראש שגרמתי (אם גרמתי). בנוגע לצריכת דלק, זה יוצא בערך 1ליטר על כל 7.5 קילומטרים. האוטו לפי הספרות, אמור לעשות 1ל 9 במדידה משולבת (עירונית+בנעירונית). ברור שהצריכה תיהיה מעט גבוהה יותר בגלל בלאי המנוע וכו' אבל לא עד כדי כך. -
בדר"כ אני לא יוצא מהפורם הטכני אבל היות והשיפוץ המכני של הרכב עתיד להסתיים בקרוב מאוד, רציתי לשמוע בעצות של מביני עניין לגבי מערכת לאוטו. נתחיל מזה שכרגע אין לי שום צורה של מערכת סאונד...לא רמקולים ולא רדיו דיסק\טייפ\צ'יינצ'ר. המערכת שאני מעוניין להרכיב תיהיה מבוססת על איכות, ולא כמות\עוצמה או כל דבר אחר. התקציב הכלילי (לא כולל הרדיו דיסק) עומד על כ-1500 שקל_+. מה אתם ממליצים, ומה הם המיקומים הטובים ביותר בשביל פיזור הרמקולים? אודה לכל מי שיכול לעזור.
-
רשמים רישוניים של ניקוי ושיפוץ קרבורטור (אאודי 80 86)
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מה לגבי צריכת הדלק ואיכות העבודה באופן יחסי כמובן לתשלום ששולם. האם תחת עומס זוהי צריכה נורמאלית? (מהירות גבוהה מאוד למרח של כ-10 קילומטרים+ העליות של טבריה בתנוע עירונית צפופה למדי). והאם הבעיה הקטנה הזו של הרכיב שהוחלט לא להחליפו בגלל עלותו הגבוהה (או שהבחור עבד עלי, נזכרתי גם איך הוא קרא לחלק-"קרן") תיהיה בעלת השפעה שלילית לטווח הרחוק (עד היקוי הבא שיעשה על בטוח אצלך). -
להב של סכין גילוח (אני מתכוון לסכיני הגילוח הממש ממש ישנים), נסה איתם ובעדינות, אפשר גם עם להב חדש של סכין יפנית.
-
רשמים רישוניים של ניקוי ושיפוץ קרבורטור (אאודי 80 86)
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עדכון אחרון בנושא רשמים משיפוץ הקרבורטור. צריכת הדלק לאחר נסיעה של שבוע שבו הרכב עבר קרוב ל100 ק"מ עומדת על 13 ליטר. זאת אומנם צריכה דיי גבוהה יחסית, אבל אופן הנהיגה בהחלט לא מתון ומורכב ממסלול לא מישורי. זאת בהשוואה לצריכה של 1 ל4.5 לפני השיפוץ בנסיעה מתונה כאשר ברכב רק אני. בעיית ההנעה הקרה לא טופלה במוסך (לפחות לא באופן מלא), בטענה כי הרכיב שאחראי על העלאת הסל"ד בהנעות קרות (בנוסף לצ'וק) לא פועל כהלכה וכי עלותו לבד תעלה כ-500 שקלים. בכל אופן ההנעה בבוקר הרבה יותר קלה מבעבר, לא צריך לתת למנוע להתחמם במשך רבע שעה לפני תחילת הנסיעה, דקה שתיים עושות את העבודה נהדר. כמו כן, תגובות דוושת התאוצה, האצות הרכב (במיוחד מהמקום ועד ל60 קמ"ש), עוד יש לציין תיבת ההילוכים לא מבצעת קיק דאון כל פעם שלוחצים חזק על הדוושה אלא רק כאשר האוטו עמוס ויש להנפיק תאוצה חזקה לצורך עקיפה (הנסיעות בשבוע האחרון בוצעו כשרק אני ברכב, ללא נוסעים) בכל מצב שהאוטו לא עמוס (כמו בשבוע האחרון, התאוצה מהירה באותה מידה כמו התאוצה בעת ביצוע הקיק-דאון תחת עומס. ולכל אלו שעדיין מתלבטים, ניקוי קרבורטור יחסוך לכם הרבה כסף, חבל על ההשקעה בתכשירים שונים ותוספי דלק למיניהם.
