Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. תודה רבה, וגמר חתימה טובה.
  2. האם ניתן לשנות את רישיון הרכב מרישיון של רכב אספנות חזרה לרישיון רגיל? או שהמעבר מרישיון רגיל לרישוי רכב אספנות הוא חד כיווני?
  3. אז כמו שציינתי, חוסר ההחלטיות נובע משיקולים כלכליים. בנוגע לביטוח,אם זכרוני אינו מטעה אותי, אם נכשלים בטסט (ומה לעשות קורה שבאים דווקא ביום האחרון שהרישיון תקף) מקבלים שבוע להארכה, במקקרה זה, הביטוח גם לא תופס במקרה של תאונה. ובנוגע לרכב הידני, כל שנותר לי הוא לחכות לתשובתו של בעל המוסך,זאת אומרת למחיר הגיוני. ועוד דבר בנושא הרכב שלו, האם עליי לבקש ממנו להוריד במחיר לאור העובדה שהאוטו שלו עומד כבר 3-4 שנים בתוך המוסך שלו ולא זז משם (ואני לא בטוח שהרישיון מוקפא). ישנה גם אפשרות שלישית שלא ציינתי, להמיר את שלי לידני, ביררתי במכון גירים והוא אמר שהדבר יעלה כ2500 שקלים.
  4. אכן, ואני מודע לכך שאני משנה את עמדתי לגביו כל כמה זמן, שינויי העמדה שלי אגב, נובע לא כתוצאה מזה שאני לא החלטי כאם משיקולים כלכליים שמשתנים ללא הרף בבית (פעם יש תקווה, פעם אין תקווה, מעין משחק פינג פונג נחמד שכזה). בכל אופן, הברירות שעומדות לפני כעת (אליי ישתנו בהמך), להחזיר את הרכב הנ"ל לכביש, או לקנות רכב דומה מהמוסכניק שלי (אצלו הרכב ידני), אני מחכה להצעת המחיר שלו, אם היא תיהיה זולה יותר מהעלות של החזרת הרכב לכביש, אני אקנה ממנו את רכבו, וכך אשאר עם שתי רכבים זהים כך שאחד מהם ישמש תורם איברים במידת הצורך. * האם ניתן לבטח רכב לשבוע-שבועיים גם אם אין לו טסט? (זאת לצורך הבאתו לטבריה לביצוע הטסט).
  5. כחלק מתהליך השבת הרכב לכביש עליי להחליף מס' חלקים. מישהו כאן יכול לתת לי הערכה גסה למחיר החלפתם, כמו כן, האם ישנם עוד חלקים שרצוי לבדוק\להחליף לאחר שהרכב עמד כ-4 חודשים (הרכב עמד בחוץ אבל תחת עץ והיה תמיד בצל). הרכב הוא אאודי 80 86 אוטומט. החלקים שאני חשבתי עליהם: -מצבר (אני אבדוק אם שלי נטען, אם לא אז להחליף). -פ.שמן + שמן. -רצועות האביזרים+ רצועת הטיימינג. -לבדוק צינורות בלימה+ גומיות ציריות (למרות שכולן הוחלפו כשבועיים לפני שהמדתי את הרכב). * חשבתי לבדוק גם את גומיות השסז. צינורות הקירור למיניהם הוחלפו כולם לפני שהעמדתי את הרכב. תודה לכל העונים. נ.ב. אוליי גם צמיגים?
  6. אצלי משום מה, האוטו היה מניע גם אם היה עומד 2-3 שבועות ללא הנעה. אבל אוליי בגלל זה באמת.
  7. תודה רבה על הצעת העזרה. יכול ליהיות שאין הנעה בגלל שהמצבר חלש מדיי? כשפרקתי את החלקים ניתקתי גם את המצבר. יכול ליהיות שלמרות זאת הוא חלש מדיי מכדי לספק מספיק מתח ליצירת הניצוץ? נ.ב. בנוגע לשאלתך הקודמת, האם בדקתי שמגיע דלק לקרבורטור, אכן מגיע דלק לקרבורטור (אחרי שניסיתי להניע מס' פעמים, פתחתי את מכסה פילטר האויר ופחתי את המצערת-הדבר גרם להזנת דלק לתוך החלל המרכזי של פרפר המצערת)?
  8. האוטו עמד בעין-גב, אני כבר חזרתי לטבריה, אבל ביום ראשון אני חוזר לשם שוב ואוכל לבדוק. בעניין בעל מקצוע, לא, אינני בעל מקצוע הקשור ברכבים, אני סטודנט לאלקטרוניקה ומחשבים בעתודה טכנולוגית ( וזה רק כי לא היה לי מספיק פסיכומטרי להגיע להנדסת מכונות).
  9. היום סוף סוף מצאתי זמן להרכיב את החלקים שפרקתי מהרכב (פרקתי מס חלקים לפני 3 חודשים כיוון שרציתי לבצע שיפוץ מלא למנוע), ניסיתי להניע וכלום לא קורה, זאת אמרת, יש סטרטר, אבל אין הנעה. בדקתי דלק שמן, הכל בסדר. בדקתי את חיבור חוטי ההצתה, גם הוא נכון, 1-3-4-2. היכן יכולה ליהיות הבעיה? הרכב הוא אאודי 80 86 אוטו.
  10. כנראה ששנה מוקדמת יותר, כי אני בטוח שהדגם הוא הדגם הזה וכי הרכב הוא אספנות.
  11. את חוק המסדר, כולל חוק המתנדב למדתי על בשרי בפנימייה צבאית. אבל לפעמים עדיף לשאול מאשר לעשות משהו שאח"כ להסתבך בגללו.
  12. אני שמעתי שבמקרה של תאונה אם אחד הפרטים המופיעים בביטוח לא זהים למה שיש ברכב, הביטוח יכול לתלות את האשם בחלק זה (למרות שלאו דווקא יש קשר בין השניים).
  13. לא רשום שום דבר בחלק זה, והגיר היחיד שהוא אמר שמתאים הוא גיר מקורי של אאודי שיוצר עבור הגדם הזה, כך שהחלק מקורי בהחלט. נ.ב. אני זוכר שבביטוח היה רשום שהרכב אוטומט, האם כשאני אלך לבטח את האוטו אחרי ההחלפה, אני פשוט אומר להם שהגיר ידני ומראה להם שברישיון לא מופיע דבר והם צריכים להאמין למלה שלי.
  14. מה מחירה של ולוו 144 שנת 79 או 78, ידנית? האוטו שייך לאחד ממורי הנהיגה בבית הספר בו למדתי והוא הציע לי אותו. הוא רשום כאספנות ומגיע עם המון חלקי חילוף. כמו כן, מישהו יכול לתת לי עליו את חוות דעתו. עריכה - הועבר לשירשור הנכון
  15. אני מודע לעובדה שהנושא שאני עומד לדבר עליו, דובר לא פעם ולא פעמיים בפורום. היום קפצתי למכון גירים באזור תעשיה בעיר, לברר כמהיעלה לי שיפוץ של גיר באופן מלא (ככה שאחרי השיפוץ אני אחשוב שיצאתי בזול כי בטוח שלא את הכל צריך להחליף). אחרי ששמעתי את ההצעה שלו, שאלתי האם יש אפשרות להחליף את הגיר לידני, לטענתו אין שום בעיה בכך (וגם מחיר ההסבה זול יותר ממחיר השיפוץ). וככשאלתי אותו בנוגע לחוקיות הדבר הוא אמר שאין שום בעיה בכך... כנימוק לטענתו הראה לי רישון של רכבו ושאל האם אני רואה האם מצויין איזה גיר יש באוטו, ואכן, פרט זה חסר ברישיון הרכב. האם הדבר אומר שאין שום סכנה עם החוק? או שלמרות שלא רשום ברישיון יש ללכת למשרד הרישוי או מכון הטסטים או כל מקום אחר ולהודיע להם על השינוי.
  16. בקשר לאאודי 80 86. מהיא אם כן המידה המירבית אליה ניתן להחליף את הצמיג והחישוק ברכב זה (המידה הוכחית 175/70/13) ומהיא המידה המומלצת ביותר שתיתן לי את אחיזת הכביש, ההיגוי והבלימה הטובים ביותר?
  17. ראש השנה שמח לכולם. אני מחפש אחר מס חלקים לאאודי 80 שנת 86 (מוכרת גם כאאודי 4000). החלקים הם: ידיות פתיחה, 4 פנימיות (קדמי ימין, קדמי שמאל, אחורי ימין, אחורי שמאל). ידיות פתיחה חיצוניות רק אחוריות (ימין ושמאל). ריפודי דלתות + ידיות האחיזה (כל ה4). פגוש קדמי ואחורי (רצוי שלקדמי יהיו פתחים לפנסי ערפל +הפנסים). כפתורים לחלונות החשמל (רק אחוריים). אם למישהו יש אי אלו חלקים אחרים, הוא מוזמן לשלוח לי ה"פ. ושוב, חג שמח לכולם, שנה טובה ומתוקה והכי חשוב, בטוחה.
  18. מאז שיבלתי את הרישון אני שומר על קשר עם מורה הנהיגה שלי (הגנן שלו בזמני החופשי). ואני יודע משיחות איתו ועם עוד מורי בית הספר לנהיגה כי רוב הרכבים של נהגי המוניות הן פרטיות! לכן הרבים שמורים מא' ועד ת', נכון שעדיין קיים הבלאי למנוע בגלל הנסיעה העירונית, ונכון שהקלץ' לרוב דורש החלפה, אך אלו רכבים מתוחזקים טוב, לא לפי המלצות היצרן אלה לרוב מוקדם מהמלצות היצרן, אני יודע מהמורה שלי שאת טיפולי ה10000 הוא מבצע כל 5000 ק"מ. כמו כן, רב מכלולי הרכב דיי נשמרים בגלל שהרכב רב הזמן ננהג בצורה רגועה ונכונה. לפי דעתי, לקנות רכב ממורה נהיגה אינו דבר מפחיד יותר מלקנות רכב מליסינג או מאדם פרטי שרוב הנסיעות שלו היו בעיר.
  19. ומה לגבי הרנו טווינגו? או שעדיף להתרחק מרכב זה?
  20. אני תר אחר רכב בסיסי, אמין (עד כמה שרכב בתקציב שלי יכול להקרא אמין), חסכוני בדלק כבר לא מעט זמן. עיקר ההתלבטות שלי הייתה בין מיני הפיז'ו השונים בעיקר. אך לאחרונה שמתי לב שיש בפניי אפשרויות כדוגמת הרנו קליאו והפונטו מהשנתונים הראשונים. האם אלו אופציות שקולות? התקציב הוא 10K עם אפשרות לסטייה מעלה ומטה. רציתי לדעת מאילו שנתונים מגיע ה205 עם מנוע מוזרק ולא קרבורטור (או שאין חיה כזאת?). ובקשר לרנו, האם ניתן לפזול לכיוון דגם הRSI שניתן למצוא לא הרבה מעבר לתקציב שהצבתי לעצמי. כמו כן, אם לרכבים מסוימים ישנם תקלות חשמל, סטודנט לאלקטרוניקה עם הציוד המתאים יוכל לטפל בהן?
  21. אחד הדברים שמפריעים לי ברכב שלי (אני יודע שהוא למכירה אבל עד שהוא ימכר אני צריך לחיות איתו) הוא שהגלגל לא תופס את כל השטח שיש לו בבית הגלגל. נתון להיום המידה שלי היא 175/70/13, הרכב הוא אאודי 80 שנת 86. איזה חישוק אחר+צמיג אני יכול לשים שיפתור "בעיה" זו. מבחינתי לא להגדיל את גודל החישוק, רק את רוחבו וכן את רוחב הצמיג.
  22. קראתי בספר הרכב על הסימונים הנ"ל אבל היות והוא היה ברוסית, ואני כבר 13 שנים בארץ החלטתי לא לקחת סיכון, מה עוד, היה לי קשה להאמין שזה כל העניין. והרכב, כפי שצביקה אמר. תודה רבה לכולם.
  23. זאת אומרת שאם אין לי את הידע הטכני המלא לביצוע טיימינג, ע"י כייון פולי גל הארכובה עם הסימן שלו ופולי גל הזיזים עם הסימן שלו, אני בעצם אבצע כיוון טיימינג?
  24. אם הייתי עושה סימון זה הייתי נעזר בו, אבל היות והדבר בוצע במחשבה שאני הולך לפרק את המנוע כולו כדי ללמוד ולשפץ ולכן הראש יעבור כיוון אצל החרט, אבל לבסוף לא בוצע פירוק שלם. ולכן כאן ההיתיחסות לסוג הגיר היא ספציפית.
  25. האם יש לכוון את הטיימינג מחדש במקרה שבו הורדה רצועת הטיימינג מהפולי העליון (אך לא מהתחתון) והאוטו זז כאשר היה משולך הילוך (התיבה אוטומטית)? בתיבה ידנית התשובה דיי ברורה, שם המגע הוא ישיר ולכן ברור שיש לכוון את הטיימינג, אבל בתיבה אוטומטית המגע הוא באמצעות שמן.
×
×
  • תוכן חדש...