Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. והיכן היה יכול להגרם נזק לגיר? גלגלי שיניים, ממיר מומנט, מערכות אלקטרוניות של הפיקוד (אם קיים), אטמים, מה בדיוק? כמו כן, האם יש פה מישהו שמכיר כיצד אמורה לפעול הובלת המים בין הקולר גיר, והקרבורטור ברכב זה. לפי נק' יציאה של המים הסקתי כי מסלול זרימת המים הוא כדלקמן: מצינור נחושת לכיוון הקולר גיר, קולר גיר, יחידת מתכת של צו'ק, יחידת פלסטיק של צ'וק, ואז לפתח של מים בסעפת היניקה. האם זהוא המסלול הנכון? ועוד דבר, עלות של קולר גיר + עבודה ורענון נוזלים ופילטרים, כמה הדבר יוצא בערך (בהנחה שלא נגרם נזק פיזי לגיר)?
  2. הנוגע לכך שהחלפת שמן גיר עלולה להרוג לי את הגיר, אני יכול להגיד בוודאות כי זה לא יקרה. לפני 9 חודשים החלפתי את השמן תוך לקיחת סיכון (נאמר לי דבר דומה, " אם הגיר ימות כתוצאה מהחלפת השמן, אז הוא היה מת בכל מקרה ובכך שהחלפת את השמן רק הקדמת את דבר"), והאמת, המכה ניהייתה טיפה יותר חלשה, ועכשיו בחורף היא מורגשת עוד פחות. אבל עדיין, האם יכול היה להגרם נזק פיזי לגיר (אני לא מכיר כל כך את השפעת החום על רכיבי הגיר- להבדיל מהמנוע) עצמו.
  3. אקדים ואומר כי התקלה הבאה מופיע ברכב מסוג אאודי 80 שנת 86 אוטומט. בעקבות תיקון שאני מנסה לעשות בעזרתו האדיבה של צביקה, שמתי לב כי הקולר שמן גיר מנותק, למה? אין לי מושג, כך קניתי את האוטו ורק עכשיו אני שמתי לב לדבר הזה (בתחילה חשבתי שהצינורות הולכים לרדיאטור חימום). בכל אופן, האם יכול לקרות נזק פיזי לגיר בעקבות כך?. כמו כן, בעבר (לפני שנתיים בערך), פתחתי שירשור על כך שיש מכה מהגיר בעת העברה ממצב P למצב D ומכה חלשה יותר במעבר הילוך ראשון לשני, ואמרו שזו תושבת, הענין נבדק וזה לא, כמו כן אחרי נסיעה של שעה וחצי, בעת עצירה ותחילת נסיעה מחדש, לגיר לוקח כמה שניות להגיב. האם תקלות אלו יכולות לנבוע מהסיבה של ביטול קולר גיר? האם תיקונו+ החלפת פילטר שמן גיר+ שמן גיר חדש+ נוזל דיפרנציאל חדש (מקריאה של שירשורים אחרים הבנתי שאחרי שיש בעיה בקולר ומחליפים אותו כדאי לרענן את כל הנוזלים באיזור גיר, דיפרנציאל), יפתרו לי את הבעיה?
  4. יד ימין עושה משהו אחד, יד שמאל משהו אחר, והראש לא קשור לכלום. מבירור שעשיתי במשרד התחבורה, הדבר אינו רלוונטי (זה מה שאמרו לי כשהתקשרתי-אוליי פקידה אחרת תגיד משהו אחר). שקלתי ברצינות רבה את האפשרות הזו, אך לבסוף שללתי אותה כמובן, אך למרות זאת ביררתי האם כך הדבר. אם למישהו יש מידע אחר, אנא מכם, נא לעדכן בנושא זה.
  5. איך ניתן לצרף תמונה לה"פ? ניסיתי ע"י לחיצה על סמלון התמונה וכל מה שזה מציג הוא X אדום בתוך מלבן. התמונה בגודל של 1.74 M, האם זו הבעיה?
  6. הכל זהה (המנוע נשאר אותו מנוע-בעצם, המנוע שמותקן אצלי הוא מרכב משנת 87), השוני היחיד הוא, כפי שאמרתי, במידות ובזה שבחלק העליון שלו, הרדיאטור שלי מחזק ע"י תושבת בורג גומי אשר נמצאת בזוית של 90 מעלות לרדיאטור, וברדיאטור השני הם בזוית של 180 מעלות לרדיאטור
  7. אני צריך להחליף את הרדיאור ברכב (אאודי 80 86 אוטומט), המידות שלו הן 61 על 30 אם אני לא טועה. בכל אופן, הוא עולה כ950 שקלים, ורדיאטור של שנת 87 עולה כ-500 שקלים. ההבדל במידות הוא 63 על 32, זאת אומרת שתי ס"מ יותר, האם מישהו ביצע החלפה כזאת,האם היא אפשרית (לאלו שיגידות לקחת מטר ולבדוק- אפשרי, אבל בטוח תצוץ איזו בעיה גם אם הדבר אפשרי מבחינת מידות יבשות), או שעדיף להשקיע עוד 400 שקל ולקבל את הדבר המומלץ?
  8. לפי מה שתארת המצבר אכן חלש, תנסה להניע בעזרת קבלים (רצוי עבים), תן לאוטו לעבוד כמה דקות על סל"ד בינוני, כבה את הרכב, ונסה להניעו שוב, לא מניע, יש להחליף את המצבר. מניע, סע על הרכב נסיעה בינעירונית לפחות חצי שעה, אם למחרת הרכב שוב לא מניע יש להחליף מצבר.
  9. המנוע מסרב לרדת מתחת ל2000 סל"ד, זאת כמובן לאחר שהרכב התחמם, כל עד הא קר, אין שום בעיה. מה יכול ליהיות הגורם לבעיה זו? האם למשל כיוון המפלג לקידום או לאיחור הצתה יכול לעזור (אני לא זוכר מי משני אלו, משיחה בטלפון עם המכונאי שטיפל ברכב הוא אמר לסובב אותו טיפה עם כיוון השעון). הרכב המדובר הוא אאודי 80 86 אוטומט.
  10. אני הייתי מהמר בראש ובראשונה על גרונהולם, למרות שאני לא שולל נהג אחר, דובאל למשל או הירבונן. בנוגע לשאר היריבים,לואב- כנראה שיסבול מבעיות טכניות רבות בגלל שנת ההרצה הראשונה באופן תחרתי,עם זאת הדגם כבר בהרצה עוד משנה שעברה- כך שיש סיכוי שאוליי הוא יהיה האלוף. בנוגע לפטר סולברג, לאדם הזה אין סיכוי, הסובארו הוא כבר פלטפורמה דיי מיושנת לעומת שאר הרכבים, כמו כן, בעונה האחרונה סובארו סבלו מהרבה תקלות טכניות. ושוב, מדובר כאן בראלי, ובראלי הכל יכול ליהיות.
  11. רציתי לדעת אם מישהו שמע על פרוייקט של משרד התחבורה, להוריד רכבים ישנים מהכביש (כאלו שלא מטופלים כמו שצריך), ע"י קנייה שלהם מבעליהם. מישהו כאן אוליי שמע על זה, ויודע מאיזו שנה הדבר הזה תקף, למי לפנות ועוד פרטים. ניסיתי למצוא באתר משרד התחבורה אך לא מצאתי דבר וחצי דבר על העניין, ובמענה האנושי לא עונים. עריכה - לעשות בבקשה חיפוש בפעם הבאה. ננעל.
  12. מישהו כאן יוכל להסביר לי כיצד אני מכוון את הטיימינג במנוע אאודי 1600CC מדגם RN, הרכב הוא שנת 86 עם גיר אוטומטי,אני יודע שכבר שאלתי זאת פעם, אבל העצה לא עבדה, ובמס' מוסכים באזור מגוריי אמרו לי לעשות זאת בדרך שונה. אם מישהו יוכל גם להראות זאת בשרטוט אשמח מאוד. נ.ב. באותם מוסכים אמרו שיש סכנה ששסתום יפגש עם בוכנה, ולא פגישה רומנטית, האם כך הדבר, או שהתופעה קורה רק במנועי 1300 של הקונצרן מאותם שנים?
  13. בהמשך להמלצות שלכם, האם יש מישהו שאתם מכירים שהוא מהאזור ויוכל לבוא יום אחד לכמה שעות, ולעזור בפאן המכאני, אני מוכן לשלם את הוצאות הדלק, והדרך וכמובן תשלום סימלי. בעניין החלקים הקוסמטיים, הם לא רבים ורובם הם חובה (ידיות הדלתות למשל). ועוד דבר, האם לאחר שהאותו הנ"ל עמד חצי שנה ללא טסט, האם אני משלם אגרה, עושה ביטוח (לשבוע- לראות האם הרכב יעבור טסט), מוציא אישור תקינות בלמים אני יכול לגשת לטסט או שיש עוד שלב, ברישיון שנתנו לי (הקפאתי את הרישיון), נאמר כי לאחר תקופה מסויימת הרכב חייב לעבור בדיקת מעבדה, אז בשפה בה כתוב ההסבר לא ממש ברור לי (מבחינת הרמה). אשמח לקבל הבהרה בנושא.
  14. אז אני רוצה לדעת מהי הדרך הכי חכמה להשתמש בסכום הנ"ל, זאת בגלל שאין לי ניסיון בשיפוצים (או אפילו השמשות). ואני גם לא יודע מאיפה להתחיל. האם צריך שאני אתן יותר מידע מה בדיוק זקוק לשיפוץ ומה מידת החומרה, אוליי תמונות (רק ביום חמישי). אם אקבל מעין קוים מנחים, באילו כלים להשתמש או שכדאי שיהיו, ממה להתחיל קודם, וכו' אני בטוח שאוכל להשלים את העבודה ולהחזיר את הרכב לכביש. נ.ב מחר אני שולח מכתב לאאודי גרמניה בבקשה לקבל מידע טכני (אולי ספרות על הרכב), אוליי כמה חלקים תמורת סכום כלשהו (אני מעדיף חדש ולא לקנות מפרוקייה- בגרמנייה לפי מה שאני יודע, ממשיכים לייצר חלפים לרכב עד 10 שנים אחרי שהדגם האחרון ירד מפס הייצור). אז אני מחכה לתגובות נוספות. ושוב תודה.
  15. ברכב שלי אין מחשב רכב, הרכב משנת 86, ואז הכל היה מכאני (לפחות ברכב הנ"ל). לגבי הרקבונות, החור בקורה הקדמית נוצר כתוצאה מהזנחה של הרכב (כך הוא נקנה), כתוצאה מנזילה מהרדיאטור, הרקבון השני הוא בפס המתכת שעליו יושב גומי האיטום, בהרבה רכבים הדבר קורה בגלל תחזוקה לקוייה (ראיתי את התופעה גם בפאסאט משנת 2000 ). המטרה שלי היא לא להביא אותו למצ של תצוגה, בשביל זה אני אזדקק לסכום בן 5 ספרות אשר מתקרב לסקאלה הבאה של 6 ספרות. פרט לליקויים המכאניים שהזכרתי הוא בסדר, מה שמפריע לי בעיקר הוא החפיפניקיות. זאת אומרת, שימוש במוצרי ביתיים במקומות שונים, במקום להשיג חיפויי מקורי או חלופי ולהשתמש בבורג מתאים,נלקחה סתם חתיכת פלסתי והוברגה עם בורג רגיל. הרכב עומד כחצי שנה ללא טסט והרישיונות מוקפאים. ולקנות רכב אחר, ניסיתי, כל רכב שנכנס לי בתקציב הזה תמיד ימצא במצב דומה, מצדי לנסוע על חיפושית שנת 60, אבל אחת שלא השתמשו בידית של דלת בית לצורך פתיחת תא המטען (הגזמתי בדוגמא אבל נראה לי שזה מעביר את המסר). ברור לי שצביעה בסכום הזה ממש לא נכנסת לי. אבל כל החלקים הקוסמטיים, המפלג, בית פילטר האויר מראות, וכו' נכנס לי בהחלט בתחום התקציב. תודה לכל העונים
  16. זהו, נמאס לי לחפש רכב, אני לא מסוגל למצוא רכב שאני אקנה אותו בראש שקט, יש תמיד משהו שמציק לי, חסר כפתור של חלונות חשמל, אין מנוף למגבים, ידית כזו או אחרת לא עובדת. אני פשוט לא מסוגל, תקראו לזה איך שתרצו אבל אני פשוט לא מסוגל לשבת ברכב כזה. בעקבות הנ"ל החלטתי לשפץ חלקית את הרכב שלי (אאודי 80 86 אוטומטית), לרכב הנ"ל יש ערך סנטימנטלי עבורי ומאוד קשה לי להיפרד ממנו. רציתי לבקש מכם, האנשים הטובים של הפורום ליעץ לי במס' נושאים. השיפוץ יהיה שיפוץ חלקי בלבד כיוון שהרכב במצב סביר, ללא יותר מדי נק חלודה, והמצב המכני שלו גם כן סביר. אני מאוד אשמח להמלצות על: באילו כלים עליי להצתייד, בעלי מקצוע באזור (טבריה והסביבה) דרכי ושלבי עבודה, כמובן שאם יהיו כאלו שיוכלו לעזור באיתור חלקים, הצעות לשינויים כאלו ואחרים (מבחינה קוסמטית ומכנית), וכמובן כאלו שיהיו מוכנים לבוא ולעזור הדבר יעזור עד מאוד ויוערך במידה רבה. להלן מצב הרכב: חלודה-יש חור בגודל של אגרף בקורה הקדמית עליה מונח הרדיאטור שפת המתכת עליה מורכב גמי האיטום בתא המטען רקובה לגמרי. יש נק' חלודה בתא המטען, מפתני הדלתות וסביב חורי הניקוז של המים בדלתות. מכניקה- בית פילטר אויר דפוק (חסר בו חלקים), יש בעיה ביחידת קידום ההצתה נפרץ אטם של סעפת הפליטה בחיבור לאגזוז ויש עוד בעיה , חשמלית שבגינה הרכב לא מניע. קוסמטיקה: הפאנלים של הדלתות גמורים, ידיות הפתיחה, הן פנים והן חוץ שבורות, חסר פנסי ערפל, ויש כמה מקומות שמוחזקים ע"י ברגים ביתיים. צבע ומרכב חיצוני: דהוי על הגג ומכסה המנוע, בעל שריטות מרובות בצדדים ומעט מכות ודפיקות על הפח. התקציב שעומד לרשותי הוא כ7000 שקלים לא כולל אח"כ טסט וביטוח. רציתי לשאול מאיפה הכי כדאי להתחיל, מה הבעיות הראשונות שעליי לתקוף. אשמח לקבל תגובות עיניניות ושפויות. נ.ב. הרבש ישמש למטרת נסיעה יומיומית אז רמת השיפוץ היא לא לתצוגה (זה יקרה אחרי השירות הצבאי והקבע)
  17. קצת סטינו מהנושא של הקלאץ, אז לא אתמול ולא היום לא קרתה התקלה שעליה דיבר בעל הרכב, אם אחליט לקנות את הרכב, ברגע שהבעיה תטופל, אני בהלחט אעדכן בפורום, עד אז, תודה לכל מי שענה ותרם.
  18. היום הוא סוף סוף הביא את המצבר שנאמר לו כי טענו אותו, אז כמו שאמרו כך גם לא קיימו, הנענו את האאודי עם קבלים, ומיד הבחנתי בנזילת מים מכיוון הפלאנג' העליון האחורי (המים שהולכים כנראה לרדיאטור חימום?). אבל אוליי ואני גם טועה ומקור הנזילה שונה. ועוד דבר שנורא איכזב אותי- יש לגיר רק 4 מהלכים, והצ'וק ידני! עכשיו אני צריך לחשוב טוב טוב, האם להזמין בדיקה או לא, שלא לדבר בכלל על הקניה.
  19. האם הבדיקה שעושים לה במכון המיועד לבדיקת רכבים תוכל להעיד יותר טוב על מצב המנוע, או שהאינדיקציה פחות או יותר דומה?
  20. לא נעים לי לאכזב אף אפחד, אבל היום כשבדקתי את הרכב, הדוושה לא נתקעה ולא פעם אחת. ולא שלחצתי עליה רק פעם או פעמיים, נתתי מס' לחיצות הגון משהו כמו 10 או יותר, ואחרי 20 דקות נוספות שבדקתי את המנוע לנזילות, ואת הקורה הקדמית ועוד כמה מקומות, חזרתי על הפעולה וכלום. בכל אופן, ממה שראיתי, אין נזילות שמן, רק קצת הזעות מכיוון הקרטר, אין נזילות מכיוון הרדיאטור, לא היו נזילות מכיוון הרדיאטור (הקורה עליה הוא יושב שלמה), הקרבורטור נראה נוצץ (מקבל אימות עם קבלות על כך ששופץ לפני 7 חודשים בערך). מבחינה קוסמטית המצב טעון שיפור (סדקים בדשבורד, חיפויי קורה A שבורים, כפתורי כיוון מראות שבורים, סדק בפנס ימני אחורי ו...אין מד סל"ד). נראה אם אצליח להוריד במחיר, כי גם אין לרכב טסט, בכל אופן הוא רוצה 3000 אלף. אני צריך לחשוב ולהחלט האם להתמקח על מחיר, או לברוח מהרכב. היות ואין לרכב טסט, אני לא יכול לבצעה בדיקה במכון יעודי, האם בדיקת קומפרסיה ובדיקת בלחץ הפוך תתן לי אינדיקציה מספיק טובה לגבי תקינות המנוע. נ.ב. ידיים טובות זה אחד הדברים שהבורא ברוב טובו נתן לי. כזכור בעיית השחרור של הברגים של הפולי קראנק, בסופו של דבר, אחרי שבועיים של ניסיונות, הצלחתי לשחרר אותם בעזרת מפתח אלן של סיגנט, ומפתח שבדי של סיגנט ששימש כ"ליפט" או מגביר כח. וזאת כנגד כל הציפיות של המכונאי של הקיבוץ שאמר כי עדיף להיכנע ולגרור את הרכב למוסך.
  21. מחר אני הולך לראות את הרכב אז אוכל להגיד האם הדבר קורה בגלל השטיח או לא. זאת בתנאי כמובן שמחר התקלה תחליט להתרחש. ותודה על ההסבר רפי.
  22. לאיזה מחיר יש לצפות על העבודה והחלפים (הכיוון שלי חלפים איכותיים). כמו כן, האם בטוח שזו הבעיה, הבעלים אומר כי זה לא תמיד קורה? והאם בבדיקה בממכון יגלו את זה.
  23. ברכב מסויים שאני מעוניין בו ישנה תקלה מסויימת, עדיין לא יצא לי לקחת את הרכב לבדיקה לפני קניה, אבל אני בכל זאת מעוניין לדעת ממה נוצרה הבעיה. הרכב הוא אאודי 80 שנת 89 גיר ידני. הבעלים אומר שלפעמים דוושת הקלאץ' נשארת במצבה בתום לחיצה עליה (כשהקלאץ' מפריד בין המנוע לגלגלים). הוא אמר שהזמין מכונאי שיבוא ויבדוק וההוא לא מצא כלום. מה צריך לחפש ובכמה תסתכם עלות טיפול התקלה?
  24. בסופו של דבר, צדקתם רבותיי. למזלי (ולצערו של ידי טוב שלי), אני אפילו לא שילמתי על בדיקה כדי להבין שמשם לא כדאי לקנות. ידיד שלי היה מעוניין בפיג'ו 306 שנת 99 שהייתה במגרש. המוכר הפציר שהיא במצב מצויין למרות שהייתה שייכת להשכרה. הבחור לקח את האוטו לבדיקה ושם גילה כי יש סדק במנוע (בבלוק רו בראש אני לא יודע). ואני כתוצאה מתקרית זו, החלטתי לחכות לזמנים יפים יותר- או עד שדוד שלי יביא לי את האוטו שלו.
×
×
  • תוכן חדש...