Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. הבנתי, תודה על ההסבר.
  2. בקשר לתהיות של צביקה. אני נשאר עם המכונית מכמה סיבות. 1- אני אוהב אותה. 2- זה הרכב הראשון שלי,שקניתי מכספי. 3-לרכב יש ערך ריגשי רב עבורי. 4- אני מעדיף לנסוע ברכב ישן, שעלה לי הרבה יותר כסף לתקן אותו מאשר לקנות רכב חדש וזאת רק בגלל שאני אדע מה מצבו המכני המוחלט של הרכב. 5-אני אוהב לעבוד על האוטו. בקשר לחיפוש של מנוע מוזרק והתקנתו, ראה סעיף 4 לעיל. ניתן לסכם ולומר, מבחינת עלות-תועלת, צריכת דלק, זיהום אויר, פשטות ואמינות,ועלות יבשה, קרבורטור עדיף על פני הזרקת דלק מכאנית.
  3. כי אני חושב בטווח הרחוק! ואתה דיי טועה, אצלי ברכב יש קרבורטור מסוג פיירבורג 2E2, קרבורטור יש רכיב פלסטיק שאמור להעביר דרכו מים חמים לצורך הנעות הבוקר הקרות, רכיב זה ,אצלי, במצב ממש לא מזהיר, ומחירו מאוד יקר. הכל אופן, אילו תחלופות אתם יכולים להציע (פרט לשיפוץ הקרבורטור הקיים), מבחינת עלות-תועלת, צריכת דלק, זיהום אויר, פשטות ואמינות וקלות אחזקה והרכבה? נ.ב. YIGALJET, תוכל לפרט על מערכת פועמת?
  4. לפי דעתי, ועוד איך. מאז שקניתי את האוטו אני נאבק בקרבורטור (לכשעצמו הוא טוב, אבל בגלל שלא טיפלו ברכב כראוי הוא לא עובד טוב, ודורש תחזוקה שוטפת ברמה מאוד גבוהה). ולגבי הזרקה, אני לא מדבר על הזרקה אלקטרונית אלא על מכנית שלפי מה ששמעתי וקראתי במס מקומות, נחשבת למערכת מאוד אמינה וטובה.
  5. לא, כנראה שלא הובנתי נכון. טורבו בכלל לא על הפרק (ואני יודע שזה עולה המון, האמינות תלויה במחיר, יש צורך בהחלפת מכלולים שונים למכלולים מחוזקים\משופרים וכו'). אני שואל על החלפת מערכת הזנת הדלק ממערכת קרבורטור, למערכת הזרקה מכנית. מה יש להחליף, וכמה זה יעלה (השיפור בהספק זניח, ולכן אני לא מאמין שיש צורך בשיפור שאר המכלולים)? למה אני מעוניין לחליף, להשיג יותר אמינות מקרבורטור, ולהקטין את צריכת הדלק.
  6. הרכב המדובר: אודי 80 86 בתהליך שיפוץ מכאני. אתמול ביקרתי במוסך בקשר להתייעצות למצב הראש, הבחור הבהיר לי שניתן להצילו ואז פלט "למה שלא תשים גם טורבו?" זה היה כמובן בצחוק, אבל המשכתי איתו ושאלתי אם זה לא יעשה בעיות שיש לי קרבורטור, הוא אמר שאין בעיה להרכיב מערכת הזרקה מכנית. אשמח לשמוע אם למישהו יש ניסיון עם פרוייקט שכזה (ספציפית לרכב זה). אם אני לא טועה היו מנועים ששוווקו עם הזרקה מכנית של בוש K-JETRONIK. אמח לשמוע מה תיהיה העלות של פרוייקט כזה ומה יצתרך ליהיות מוחלף (סעפת, משאבת דלק, חיישנים וכו')?
  7. נראה לי שזה מה שאני אעשה. אני בספק אם במקרה של תאונה חברת הביטוח תפרק את המנוע לגורמים ותבדוק את נפחו. תודה על התגובות.
  8. לגבי תאונות, אני בנאדם זהיר, אני בין הבודדים שנוסעים (סליחה, נסעו) בכביש 90 בקטע שבין טבריה לצומת מושבת כנרת במהירות של 60 קמ"ש (לפי התמרור). אז כל עוד העסק תלוי בי- תאונה לא תיהיה. מעבר לזה, אלוהים גדול כמו שאומרים. ולגבי הביטוח, אני מודע לעובדה (הביטוח, במקרה של תאונה יחפור ויחפור עד שיגלה משהו) שהם עלולים להתנער מאחריות במקרה של תאונה. העיקר, מבחינתי, שלא תיהיה בעיה מול משרד הרישוי.
  9. לא אמרתי שאני אודיע (או לא), שאלתי מה כדאי (בילים אחרות- מה אתם הייתם עושים אילו גילתם דבר כזה). בנוגע לזה שאני מכניס ראש בריא למיטה חולה, את זה עשיתי לפני שלוש שנים כשקניתי את האוטו.
  10. כן, אם יש אצלך בבית סט בוקסות רגיל (אלן), תמצא איזה אלן מתאם לטורקס, תראה מה המידה ותבקש טורקס במידה TX, ה-X מציין את הגודל במילימטרים. אם אין לך סט בוקסות, תמדוד עם קליבר. מקווה שתצליח, ותעדכן על ההתקדמות. וכמובן אל תשכח לציין אם אתה צריך נקבה או זכר, עוד משהו שכדאי לעשות זה לקחת איתך את המצלמה ולהראות לחברה בחנות כלי עבודה את ברגים.
  11. ניראים כמו טורקס זכר ונקבה. זכר לפולי גל זיזים. נקבה בשביל הגשרים (תוכל לנסות עם בוקסת אלן). להלן קישור לספקית כלי עבודה. כנס לכלים של סיגנט, בוקסות 2, בוקסות 64. נראה לי שאלו יתאימו בשביל הפולי.http://www.peledtech.com/
  12. אני אנסה מחר לנקות את האזור ולראות טוב יותר. מה אני עושה במקרה וזה אכן זיוף? מצד אחד (בתור אזרח שומר חוק) עליי להחליף מנוע ולהודיע שהמנוע שברשותי היה מנוע עם מס' מזוייף. ומצד שני, גם כך אין לי יותר מדיי כסף- פשוט להשאר עם זה ואם אין למשרד הרישוי בעיה עם זה אז למה שלי תיהיה? בשלוש שנים שהאוטו אצלי, אף פעם לא היתה עם זה בעיה, אני מניח כי קשה לראות את המס' בגלל החלודה.
  13. חשבתי שתפקידו של גלגל התנופה הוא כשמו, לספק למנוע תנופה כאשר הבוכנות נמצאות בנקודות הנמ"ע (נקודה מתה עליונה) ונמ"ת( נקודה מתה תחתונה), תקנו אותי אם אני טועה?
  14. מה שרשום ברישיון הוא RN. בעל מהלך של 77.4 וקדח של 81 (מ"מ). בפועל המהלך הוא 87 מ"מ (בקירוב, מדדתי עם קליבר פשוט). והקדח זהה. ככל שאני חופר יותר לעומק ככה אני מגלה יותר דברים שלא רציתי לגלות. כשהתחלתי בזמנו להתעסק עם הקרבורטור גיליתי שהמנוע של הרכב הוא לא מקורי וכנ"ל גם הקרבורטור. אח"כ הבנתי שהקרבורטור גם לא שייך למנוע הנוכחי. אחרי פירוק הראש גיליתי שהראש דפוק (לפחות לפי דעתי, עדיין מחכה לחוות דעתם של המכונאים ובעלי הידע מהפורום-קישור לשרשור עם תמונות: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=161327&page=5) ועכשיו גם זה שהצלינדרים בנפח גדול יותר, נוסף על כך אני צריך לדאוג האם הס' על המנוע לא זויף.
  15. מה עושים במקרה בו נפח המנוע המצויין ברישיון לא תואם לנפח המנוע בפועל? גיליתי זאת בעקבות פרוייקט השיפוץ שהתחלתי. מדדתי עם קליבר את מהלך הבוכנה ואת הקוטר, והמימדים תאמו לאלו של מנוע 1800 ולא 1600. מה אני עושה? אגב, מס' וקוד המנוע הרשומים על הבלוק תואמים למה שרשום ברישיון (כיוון שהאוטו עבר 3 טסטים- מאז שאצלי). אבל עכשיו כמעט ולא רואים את המס והקוד בגלל שאזור זה התחמצן.
  16. הרגע פירקתי את הסעפות מהראש. רק צרות אני מוצא ככל שאני מעמיק. לסעפת היניקה יש פתח נוסף בשביל נוזל הקירור (בשביל הקרבורטור), פתח זה סתום לחלוטין בפלסטלינה הזו שמתקשה (תמונה 1). לא רק זה, רוב מעברי המים בראש טופלו ע"י אותה פלסטלינה, ניתן לראות את הגוון האפור היחודי לה (תמונה 2). ועוד דבר, סעפת הפליטה אחורה ליהיות מחוברת ע"י 8 אומים של 12מ"מ. לא בבית ספרנו, אצלי היא מחוברת ע"י 5 אומים ו3 ברגים של 13 מ"מ (כנראה בגלל שנשברו הגוז'ונים) (תמונה 3). אני מקווה לניתן להציל את הראש, אחרת אני בבוץ עמוק (עם פתח לשעשוע). אם יש לכם המלצות על המשך הטיפול בדבר אשמח לקבלם.
  17. שכחתי לציין אבל כשקניתי את הבוקים, שאלתי את המוכר האם המחיר הוא לזוג או ליחידה, הוא ענה ליחידה (חשבתי שזה יקר מאוד לשלם 145 שקל על בוק, אבל בלי זה אין טעם להמשיך), אז הזמנתי שתיים. כעבור יומיים עברתי בחנות לקחת את הבוקים, חזרתי הביתה, פתחתי את אחד הקרטונים ו-"הפתעה". המחיר היה לזוג, כעת יש לי 4 בוקים 3 TON תקניים. כמו כן, אני מחפש אחר מפתח מומנט (או זוג) לטווח שבין 5-230 NM. כל מי שיכול להמליץ לי על חנות\אתר\יבואן שיש ברשותם כלים כאלו אשמח מאוד. (לא של סיגנט, מצאתי את אתר היבואן שלהם והמחיר ידוע לי). וכמובן מחכה לתגובות על מצב הראש והבלוק (גם אם בערבון מוגבל).
  18. עברתי על התמונות, חלק מהתגובות. נהנתי לראות איך טבריה נראתה פעם (אני חייב לציין שהתחנה המרכזית לא השתנתה כלל!!!), ניסיתי לזהות את המקומות (למרות השמות), ולא כל כך מצליח לי. בכל אופן, אני לא מסכים עם בגירה. נולדתי בשנת 87, סכה"כ בן 20 (מלפני שבועיים), ואומנם לא גדלתי פה, הגעתי לארץ ב94. אבל אני יודע איך פעם הארץ הזו הייתה, משיחות עם אנשים, סתם הרגשה, ומה לא. ואני ממש לא ממהר לוותר על אותם רעיונות כמוך וכמו אירית. כשאני עובר בשוק ומדבר עם רוכל שיושב באותה הפינה כבר שישים שנה והוא מספר לי איך פעם היה, ואיך זה היום, כואב לי הלב. אז נכון, מדי פעם אני שואל את עצמי למה בכלל לטרוח, אבל למחרת, יש שמש ואני אומר, למה לא לנסות לשנות, למה לא להילחם על מה שאני מאמין בו. ושוב, אין לי את אותם זכרונות כמו לכם. אבל לי אין חוסר אמון מוחלט באפשרות לשיפור המצב.
  19. הדבר נכון לכל רכב מוזרק, כנראה שגם לאלו שיוצרו בשנת 94. בכל אופן, ברכבים עם קרבורטור ישנה תמיד יניקה של תערובת אויר ודלק.
  20. שכחתי לצרף התמונות. תמונות 1 ו-2 מתארות את הראש. תמונה 3 את הבלוק.
  21. אחרי ההתלהבות הראשונית נגלה לעיני מחזה לא נעים. אשמח אם תקדישו מעט זמן, ומעט מן הידע שלכם על מנת לתת את דעתכם על מצב האיכול שקיים בראש ובבלוק. בתמונה הראשונה, הקפתי בעיגול אדום את אחד השסתומים, אבל כפי שתראו ישנם עוד שניים במצב דומה, מדוע הם לבנים? באותה תמונה הקפתי במלבן אדום אזור שבו היה אמור ליהיות מעבר מים- האם הדבר ניתן לתיקון? בתמונה השנייה ניתן לראות את האיכול של מעברי המים בצורה ברורה יותר. בתמונה השלישית ניתן לראות מדוע לא כדאי להשתמש בסיליקון לצורך הדבקת האטמים. ולשאלה המרכזית, בעצם שתיים. 1-האם הבלוק נראה במצב טוב? 2- האם הראש בר תיקון או שעליי לחפש ראש אחר? אשמח לשמוע את דעתכם ועצתכם.
  22. אחרי הורדת מכסה השסתומים, ומגן הפלסטיק נגלים 10 הברגים (תמונה 1). יש לשחרר את הברגים בסדר הפוך מסדר החיזוק המופיע בתמונה 2, כמו כן, יש לשחרר כל בורג בסיבוב אחד עד לשחרורם המלא. לאחר "משחק" עדין עם הראש הוא משתחרר ממקומו.
  23. כעת אפרט מהו מהלך העבודה, כמו כן אציג מס' שאלות למומחים שבניכם. לקראת פירוק הראש יש לנתק את כל האביזרים המתחברים אליו (הדבר בוצע בשלבים הקודמים). לאחר מכן, יש לפתוח את מכסה השסתומים, אשר מחובר בעזרת 10 אומים של 10מ"מ. בשלב הבא יש להוריד את מכסה המגן של רצועת התיזמון (מוחזקת ע"י זוג אומים שמחזיקים את מכסה השסתומים, ובורג אלן 6 מ"מ (מוקף באדום) בעל תושבת גומי. נוסף על כך יש לשחרר את מוביל פח של מגן הרצועה. (תמונות 1 ו-2). לאחר מכן יש לשחרר את מותחן הרצועה ע"י שחרור אום 14מ"מ. (תמונה 2). לאחר מכן יש שחרר את חיבור סעפת הפליטה לדאון-פייפ (אם אני לא טועה), הדבר נעשה ע"י פתיחת 6 אומים 12מ"מ, אצלי עקב שבירת אחד הגוז'ונים היה בורג 13מ"מ. (תמונה 3).
  24. לאחר חוסר התקדמות בשבועיים האחרונים, היום, סוף סוף ירד הראש. נתקעתי הרבה זמן בגלל שהבוקסה שקניתי הייתה קצרה מדי, ניסיתי למצוא ארוכה יותר, אך עלותה הייתה כרבע מעלות סט שלם (הסט עולה כ-200 שקלים), לאחר המון התייעצויות עם כל מיני בעלי מלאכה, מכונאים, מהנדסי מכונות, פניתי למורה שלי לנהיגה (לשעבר), הלבשנו על הבוקסה בוקסה נוספת, ומהכיוון ההפוך שמנו בורג, וסגרנו במלחציים, תחת לחץ מתון הביט שהיה בבוקסה יצא. הרכבתי את הביט בבוקסה ארוכה יותר והדבר אפשר לי להגיע לברגים הקיצוניים. שלב הפירוק: שלב ראשון- הרבה ספריי חודר חלודה. שלב שני- עוד קצת ספריי חודר חלודה. אחרי כ-20 דקות ניסיתי לפתוח את הברגים אך ללא הצלחה (עברתי על כולם). חוזרים לשלב ראשון ושני. הפעם, עם לא מעט כח פיזי הברגים השתחררו. פתחתי כל בורג סיבוב אחד (ככתוב בספר). ואח"כ שיחררתי את הראש לחופשי. תמונות בהמשך.
  25. אני הייתי מציע לך לעבוד לפי מבנה בסיסי ישן וטוב. תתחיל בשאלת שאלה,למשל: "האם לדעתכם העלייה חשובה למדינת ישראל?" תן לאנשים להגיד מה שיש להם להגיד. תנסה לזכור מה אמר כל אחד, או לפחות דברים ספציפיים. לאחר מכן תשאל: "האם מישהו מכם תרם משהוא לעידוד העלייה\עזר לעולה" או משהו בסגנון. כאן כדאי יהיה "להיטפל" לאלו שאמרו שהעלייה היא חשובה, אך מנגד לא עושים דבר לעזור לה. כך קיבלת הצגת בעיה, שיחה וסיכום. לtruejoker. כשעליתי לארץ לפני 13 וחצי שנים, והתחלתי להבין טיפה עיברת, במה פשעתי שהייתי צריך להתמודד עם קריאות גנאי כמו "רוסי מסריח" וכדומה? ואין מדובר כאן על מקרה יחיד פרטני ויוצא מהכלל. במה פשעו (לא יודע את המס' המדוייק) רבע מיליון ילדים שקראו להם כך? אני התמודדתי עם זה, חברה אחרים לא (במיוחד או שהגיע בגילאים יותר בגרים), אז מה עושים, פונים לאלימות\שתייה ועוד. ועוד דבר, אם היית מגיע לארץ זרה, לא היית יודע את השפה, אתה רוצה לקיים קשר עם אנשים, לדבר, לשמוע, להשתתף, וכשאין לך שפה, אתה נאלץ להסתגר בתרבות שלך. אז אנא, חסוך ממני את ההתנהגות הזו שלך.
×
×
  • תוכן חדש...