Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. רכשתי רכב "חדש" לא מזמן, למרות שיש לי רכב אחר (לא נוסע כמובן). הרכב הקודם, הוא אאודי שנת 86, עם גיר אוטומט, ולפני כשנה החלטתי לשפצו עקב ריבוי בעיות, ולבסוף נשברתי, עקב חוסר בזמן פנוי, והרמה הגבוהה שאני רוצה להגיע אליה בשיפוץ, השלמתי עם העובדה, וקניתי סובארו 87 עם גיר ידני. נהגתי בכמה רכבים שונים, סטנדרטיים לחלוטין; מאזדה 3, אופל קורסה, טויוטה קורולה, מזדה לנטיס, רנו מגאן, ועכשיו הסובארו. אבל אף אחד מאותם רכבים לא נתן לי את התחושה שהייתה לי כשנהגתי באודי, ההגה לא מרגיש חיי ומתקשר כמו באודי,המנוע נשמע כמו גוש מתכת ולא משהו חיי ופועם כמו באודי, וכל רכב הוא פשוט חתיכת פלסטיק, פלדה, אלומיניום, וגומי במשקל של טון+-, אבל לאודי שלי הייתה נשמה, ואפילו מצבי רוח, אם היא לא הייתה מרוצה, הייתה מודיעה על כך מיידית. כל בוקר, כל ניסיון להניע אותה היה חוויה, האם היא תניע או לא, ובמהלך הנסיעה, לעולם לא ידעת אם תגיע לאן שאתה צריך להגיע (למרות שב-3 שנים שהייתה אצלי, אכזבה אותי רק פעם אחת). הייתי מתרגש, ממש כמו ילד שמקבל צעצוע חדש, כל פעם שהייתי מתיישב מאחורי ההגה. לנהוג באודי היה כמו לדבר עם החבר הכי טוב, שהיה מבין אותך, מזדהה איתך, ותמיד איתך כשצריך. האם זה יעבור לי מתישהו? האם יש תרופה? אשמח לקבל עצות איך להתמודד עם המעבר והאבידה הקשה.
  2. אחלה, תודה רבה לך
  3. אני בנתיים, מנתק את חוט ההצתה בין הסליל למפלג. האם מרווח הברגים באודי 80 ובסובארו זהים?
  4. עוד דבר שרציתי לשאול (בעצם שני דברים). האם ניתן להרכיב על הרכב צמיגים במידה 175\70\R13 או שהמידה היחידה היא 155\13, כלומר האם דרוש אישור, או שאני מחליף, ובטסט מבקש לעדכן ברישיון? ועוד דבר, האם השס' ברכב הם מסוג הידראוליים, או מסוג מוטות דחיפים ו"פסנטר" שמאפשר כיוונם? (קראתי במקום כלשהו באתר שניתן לדעת לפי צבע הראשים - או מכסה השס', אז אצלי זה בצבע כחול\תכלת.)
  5. הבנתי שהרכב הוא חביב הגנבים. האם יש דרך למנוע גניבה, או לפחות לצמצם את הסיכוי לכך? האם ניתוק הכבל בין המפלג לסליל נותן מענה לבעיה?
  6. קודם כל, תודה רבה על התגובות, ועל המידה. את פרוייקט האאודי לא זנחתי (אני לא אוכל לישון בלילה אם הייתי זונח אותו). הבנתי שהרמה שאני רוצה להגיע אלייה באאודי היא מאוד גבוהה, ועל כן תעלה הרבה כסף, אבל יותר מכך, תדרוש המון השקעה של זמן. כרגע, בגלל הלימודים, והגיוס הקרב ובא, אין לי זמן פנוי, אני פשוט צריך רכב בסיסי להתנייד עמו (אך ורק בגלל שאני מסיים 4 פעמים בשבוע בשעה 7 בערב - בעוד שאני מתחיל ב-8 בבוקר). כרגע אני מחפש הייכן לאחסן את האאודי, עד שהמצב יאפשר לי לטפל בה (או המצב הכספי, ואז אמסור לשיפוץ מקצועי במוסך, או המצב מבחינת זמן פנוי+מקום, ואז אעבוד עלייה לבד).
  7. התחדשתי ברכב מסוג סובארו DL מבציר 87, עם גיר רגיל וכ-128 אלף קילומטרים. הרכב נקנה לאחר התחבטות ארוכה, כמה פספוסים ו-3 "כמעט"-ים. אשמח לקבל המלצה לסוג וצמיגות השמן המומלץ, הן למנוע והן לגיר,פלאגים - יצרן ודגם, נוזל קירור, מהי טמפ' הטרמוסטט. כמו כן, כל פיסת מיד נוספת תתקבל בברכה. הרכב, כאמור, סובארו DL שנת 87, וגיר ידני, קוד מנוע EA71. הרכב אמור לעבור טסט בעוד כחודש, ולכן יישור קו ייבוצע ממש לפני הטסט (ברגע שיגיע הרישיון החדש). נ.ב. בנתיים רשימת התיקונים כוללת צירייה שמאל, ו2 צמיגים.
  8. אני לא מבין גדול בשיפורים, ולא מתיימר ליהיות אחד כזה. לפי מה שקראתי אוליי יש לי תשובה (אוליי אין קשר בין התגובה שלי לאשכול ואולי יש- לשיקולכם). שם לב שברכבים מודרניים ספורטיביים, יש מתגים אשר בלחיצה עליהם מחדדים את תגובות המערכות (בולמים, גיר, הגה, מנוע וכ'), אשר להן מספר מצבים (אמנם השינויים הם לא קיצוניים - יחסית, אבל עדיין שינויים מורגשים). אני בטוח שאם יצרני רכב היו מגלים כי כתוצאה משימוש בדבר כזה יש בלאי רב יותר למכלולים שונים, הם לא היו משתמשים בפטנט זה.
  9. yuraskor

    איזו מרצדס זו?

    לפני כמה שנים עבדתי בחוף, שמשמש חניון לסירות מנוע (לא הקטנות והחלשות). אני זוכר את המרצדס הזו,פעם היא התגלגלה לה לחוף, לא כך כך עניין אותי מה עשה הבחור שיצא מהרכב, יותר עניין אותי הרכב. אגב, עיצוב הקורה האחורית נראה מוזר מאוד, במיוחד בתמונות.
  10. מצאתי מיצובישי ס.לנסר שנת 94, עם גיר אוטומט. דיברתי עם הבחור בטלפון, ונאמר לי כי הרכב מבחינה מכאנית מצויין, ומבחינה קוסמטית (בצורה הכי עדינה) טעון שיפור. היום לקחתי את האוטו לסיבוב, וזה מה שיש לי להגיד עליו: מבחינה קוסמטית חיצונית, הבחור לא צחק, האוטו נראה על הפנים. אך מבחינה מכאנית הוא בהחלט במצב טוב. בשנה האחרונה הוחלפו ברכב כל המערכות האפשריות: מנוע, גיר, קולר גיר, רדיאטור, חוטי הצתה, בולמים, דיסקים.... והרשימה עוד ארוכה (יש קבלות ממוסך מורשה על הטיפולים, והכל רשום במחשב). לאחר נסיעת המבחן האוטו נלקח למוסך המורשה כדי להחליף רפידות, אז הרשתי לעצמי לבחון את הרכב מלמטה. השלדה נקייה, אין עיוותים, אין חלודה, אין סימני ריתוך א ניסיון לתיקון,אין סימנים לנזילות שמן ורק שהפגושים מוחזקים ע"י ברגים שמצויים בכל בית קצת הורס. בנוגע לנסיעה: הרכב מאיץ טוב, אבל מושך את ההילוכים טיפה יותר מדי (לטעמי), הגיר חלק כמשי, אין מכות בין הילוך להילוך ואין מכות בין שילוב ממצב אחד למצב שני, אין דפיקות מהציריות, המזגן מקרר, החימום עובד. מה דעתכם על הרכב? האם לקנות (בגלל המצב המכני) או לא? סיבת המכירה (תמוהה בעניי): הבחור השקיע ברכב הרבה כסף לאורך תקופה קצרה (יחסית) ורוצה להיפטר ממנו. המנוע עבר כ90K קילומטרים לפני שהורכב ברכב (אין לי מושג לגבי הגיר), אך הרכב עצמו עבר כ240000 קילומטרים.
  11. זאת לא סופרה, זאת מיצובישי GT 3000
  12. הרכב השני שנת 97.
  13. ומה בנוגע לפיז'ו השניה (זאת בלי הגיר)? התקשרתי לבחור, הרכב נמצא בסוכנות של לובינסקי בעפולה, ואין לו גיר, הרכב הוא גרסת SV, עם מנוע בנפח 2.1 (מנוע שהחליפו אותו, לא היה קיים נפח כזה בשנתון הזה). הוא מוכן לתת לי אותו ב7, השאלה היא אם כן, מה מחירו של גיר ידני?
  14. יש לי בעיה קלה. מסיבות שונות אני לא יכול שרכב יהיה רשום על שמי, או שם אמי. אני מעוניין לקנות רכב ולרשום אותו על שם דודה שלי (כמו שעשיתי בעבר). הבעיה היא שהרכב לא מאזור מגוריי והיא לא יכולה להגיע כדי שתתאפשר העברת בעלות. האם ניתן לבצע העברת בעלות ולרשום את הרכב על שמה גם אם היא לא שם, כלומר, כמו שעושים עם יפויי כח?
  15. דיברתי איתו על הלקויים, והוא מוכן לתקן את כולם חוץ מהטורבו, ואם אני משיג טורבו אז הוא מוכן לרדת אל מתחת ל-14. נ.ב. ראיתי פיז'ו 406 אחרת, בלי גיר אומנם, אך לא מונית, ומאובזרת יותר, כמה יכול לעלות לי גיר ידני לרכב זה?
  16. תאונת החזית גמרה רק את הפגוש הקדמי, ראיתי את הפגיעה, קורת הרוחב הראשונה (זאת שמעל הרדיאטור) נראית כאילו ניסו ליישר אותה, אך לא עד הסוף. כמה כדאי לבקש שיוריד מהמחיר שהוא רוצה? או שפשוט לדרוש שיתקן את כל הליקויים?
  17. גם אם הוא מוכן לרדת עוד במחיר ולתקן את רב הליקויים?
  18. אני אצרף תופס בדיקה של הרכב, ואם אפשר, מה מכל הרשימה שם, חייב טיפול מיידי (או שפשוט לברוח מהרכב )? כל מה שקשור לטיימינג\ראש, לא מדוייק, הראש חדש לחלוטין (לא משופץ), כנ"ל רצועת תיזמון ומשאבת מים. כמו כן יבוצע כיוון משאבת הסולר.
  19. מה הם ההשלכות של ביטול טורבו ברכב בעל מנוע טורבו-דיזל? מה יגרום לביטול הטורבו? ומהי עלותו של רכיב זה, מדובר בפיז'ו 406 98.
  20. הרגע חזרתי מהבדיקה, ואלו התוצאות. יש לציין כי הראש מנוע הוחלף לאחד חדש (לא שיפוץ של הקיים) ויש צורך בכיוון משאבת הסולר. אגב, האם בעיית הצלינדר יכולה להיפתר ע"י כיוון המשאבה? הרכב טופל במוסך שבו עובד הבעלים והטורבו בוטל (איך אפשר לבטל טורבו?) לפני 3-4 שנים. מה לפי דעתכם דברים שדורשים טיפול מיידי, והאם הרכב שווה את מחירו (לא כולל הפחתה עבור ריג'קטים כאלו ואחרים) שכעת עומד על 14K? ותודה רבה לעוזרים.
  21. אני מקווה להשתדרג לפיז'ו 406 דיזל ידנית שנת 98 (הרכב ילקח לבדיקה מחר - יום שישי). הרכב שייך לאישתו של מכונאי שפעם טיפל לי ברכב. הוא טוען שהחליף מצמד אחרי הטסט, החליף רצטעת תיזמון+מ.מים+טרמוסטט, והוא מתקרב לטיפול 10K. למקרה שהוא לא יעשה לפני הקניה את הטיפול, או שאעדיף לעשות זאת לבד, מה כדאי שהיישור קו יכלול? מהרכב הקודם למדתי שעדיף להשקיע עוד 2-3K ביישור קו (או יותר אם צריך), ולהמנע מבעיות עתידיות. מה שאני חשבתי לעצמי זה כך: שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, פילטר סולר, פילטר אויר, שמן גיר, רצועת תיזמון, מותחן (אם יש), משאבת מים, טרמוסטט, לעשות ניקוי לרדיאטור+ נוזל קירור יעודי. ובדיקה של הבלמים+ גומיות מתלה (למרות שאלו נראים לי תקינים - הרכב עבר טסט לפני 3 חודשים). אשמח גם לדעת מהי צמיגות השמן הדרושה, מה שמו של נוזל הקירור, ואם אפשר - עלות של כל הרשום לעיל. נ.ב. על שיפוץ האאודי עוד לא ויתרתי, פשוט צריכים (במשפחה) רכב שנוסע. - אם יש מישהו מאזור טבריה שמוכן לעזור לי במציאת מקום איחסון בשבילה בבקשה לפנות בה.פ.
  22. הרכב עבר יישור קו ע"י הבעלים הקודמים,וזה עובד במוסך אז אני מניח שהוא טיפל בו כראוי (אך הרכב שימש את אישתו שלא נהגה בו הרבה). מבחינתי, אם הרכב שווה באמינותו לאאודי שלי (האאודי ביקרה במוסך אחת לחודש לפחות), זה מקובל עליי....בייחוד שהפיז'ו עושה פי 4 יותר קילומטרים על אותה כמות דלק (גם אם רק פי 2 או 3). כמו כן, אם אין משהו גדול שהולך להתקלקל (ראש מנוע, גיר, מנוע, משאבת סולר) אין לי שום בעיה. והמרחקים שאני גומע הם יחסית נמוכים (40 קילומטר ביום, ואחת לכמה זמן נסיעה בינעירונית ארוכה). אני אבצע בדיקה ביום שישי, ובהתאם לכך אחליט. נ.ב. בעניין משאבת הסולר- הבנתי שגם אם היא נוזלת, חוץ מעצם הנזילה ואוליי פגיעה של הסולר בגומיות באזור, אין שום בעיה לנסוע כך תקופה מה. אני יודע שזה לא רכב אידאלי לסטודנט\חייל. אבל הרכב אמור למרות הכל לשמש כרכב משפחתי (אני היחיד במשפחה עם רשיון), וחשוב שיהיה גדול, נוח, יחסית אמין, וכמובן חסכוני בדלק.
  23. אני זוכר רק את ה29 בהתחלה, למרות שהבחור אמר שהיא מתקרבת לטיפול עשרת אלפים בעוד כמה קילומטרים. בכל אופן קבעתי איתו שביום שיש האוטו ילקח לבדיקה + בירור במחשבי החברה על טיפולים שונים. אז לשים דגש בבדיקה על משאבת סולר ומה עוד (טורבו? מצנן בניים? - אני לא בקיא ברכב כלל)? מאילו חומרים עשוי הראש והבלוק? האם שניהם יציקת ברזל, או ששניהם (או אחד מהם) מאלומיניום?
  24. 290000 ק"מ. בנוגע למשאבה, אין לי מושג, אני אשאל היום.
×
×
  • תוכן חדש...