Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. אני יודע, ועל כן מצטער על הסטייה מהנושא (הייתי חייב להגיב לאור כל ההערות בנוגע למסלול הנדסאים טרום צבא). בכל אופן, אני ממליץ לבחור ללכת וללמוד הנדסה או בטכניון, או באוניברסיטת בן-גוריון. יש לי חברים שלמדו, וחלקם עדיין לומדים במקומות אלו.
  2. אני מוחה קשות כנגד האמירה הנ"ל: " גם לי אין מושג למה עשיתי י"ג י"ד " . כשהצתרפתי לזה, ראיתי הכל וורוד (בהתאם למה שהאכילו אותי - משכורות גבוהות, הרבה אופציות להתפתח וכו'). לאט לאט, הבנתי שבמילים הכי יפות שאני יכול "עבדו עליי", עברתי שלב של פקפוק בבחירה שלי. השנה, חודש וחצי לפני הסיום, אני אומר ב90% ודאות שהייתי חוזר על זה. הלימוד להנדסאי במהלך י"ג -י"ד הוא מעין שלב בניים, שמקל על המעבר מהצבא, ללימודים גבוהים לעבודה. ובניגוד לחברה שהולכים ישר להנדסה (לא כולם), אם אני מגלה שאני לא מתחבר לאלק', לא בזבזתי יותר מדיי זמן. ואם נדבר על זמנים נטו: תיאור מהלך חייו של הנדסאי: 18-20 עושה הנדסאי 20-24.5 עושה חובה+קבע. 24.5-28 משלים למהנדס, תוך כדי עבודה בתחום, וצבירת ניסיון נוסף. יש תעודת הנדסאי, ויש תואר מהנדס+ לא מעט ניסיון בתחום (הנרכש במהלך ההשלמה למהנדס) , ועדיפות ברורה על פני מהנדס, טרי או כזה עם ניסיון מהצבא. 24.5-29 משלים למהנדס בתחום אחר כי הבין שהתחום הראשוני לא היה בשבילו. תיאור חייו של מישהו שהולך לעתודה אקדמית: 18-22 לומד למהנדס 22-28 חובה+קבע יוצא לשוק החופשי עם ניסיון של 6 שנים (על הנייר, ולאו דווקא בתחום) אם הבחור החליט כי זה לא הייעוד שלו, מחכות לו עוד 4 שנים נוספות של לימודים. ואני לא אדבר על כאלו שהולכים ישירות לשירות: 18-21 שרות חובה 21-23 טיולים, עבודה, חוסך ללימודים. 23-27 מוציא תואר, חסר ניסיון בתחום. מה שכתבתי לא מתייחס לכל אחד ואחד, יש ויש אנשים. בעקרון, אני מעדיף את אופצייה א', היות והיא מאפשרת לאכול כמה שיותר מן העוגה, ולהשאירה שלמה.
  3. מה הכוונה לא למדת פיזיקה? גם בלימודי תעודה, וגם בהנדסה ילמדו אותך פיזיקה (איפה יותר ואיפה פחות). בהנדסאי ילמדו אותך רק מה שאתה ממש חייב לדעת, וגם זה ברמת הנוסחא (מרצה טוב ילמד גם מעבר). בהנדסה אתה מחוייב לקחת קורסים מסויימים בפיזיקה הנוגעים לתחום, כמו כן גם במתמטיקה. ובנוגע להערה של AMISHA. אתה יודע לטפל בתקלות אך ורק בגלל הניסיון, ולא בגלל שום דבר אחר. אני יכול להגיד לך את זה מניסיון אישי. איפה שאני לומד יש שני מסלולים של עתודה. אחד לאלו שלמדו אלק' בתיכון, ומסלול לאלו שלא. וכשהגענו לשלב המעשי, היה יתרון לאלו שלמדו אלק', אך ורק בגלל שהתעסקנו בזה בתיכון. כשארצה להשלים למהנדס, ותיהיה בידי היכולת לכך, אני יודע בודאות רבה, שהניסיון שרכשתי הן במהלך הלימודים בתיכון, הן במכללה, והן בצבא ימקמו אותי בראש. וכשאני , ועוד סטודנט שסיים הנדסה ביחד איתי, ניגש לראיון עבודה, המנהל יעדיף לקחת את זה בעל הניסיון המעשי.
  4. לא כולם הולכים על עתודה אקדמית,מי בגלל הציונים, מי בגלל חוסר רצון, ומי בגלל חוסר החלטיות במה הוא רוצה לעסוק בהמשך חייו. כל אחד והסיבות שלו (לי היה חסר 3 נקודות בפיזקה לציון 75, ולא קיבלתי את הבונוס). ואז צריך גם לא מעט מזל. עכשיו יש לי אפשרות להמשיך להנדסה, אבל בגלל מצב כלכלי קשה בבית, אני לא יכול להרשות לעצמי ללמוד עוד שנתיים וחצי, ולהוות נטל כלכלי על אמי. אני חושב, שיש להציג לבחור את כל הדעות השונות, לכאן ולכאן, כדי שהוא יחליט מה טוב בשבילו. תפקיד, תפקידתך, ותפקידו של כל אדם אחר שהגיב או יגיב, הוא לגרום לפותח השרשור להגיד לעצמו "וואלה, על הנושא הזה מהכיוון ההוא לא חשבתי" וזאת, כפי שאמרתי, שיוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. אגב, בזמן שהם מצאו את עצמם, וקבעו לעצמם מה הם רוצים, הם יעשו בחירה שלמה, ובעוד שאתה (אוליי, לא בטוח) בעוד מס' שנים תשאל את עצמך, האם בחרת במקצוע הנכון.
  5. אני כרגע סטודנט בשנת י"ד בפרוייקט שחק של חיל האויר (הנדסאי אלקטרוניקה). למרות שענו לך כבר בהרחבה, אני אתן את הדעה שלי (אף פעם לא מזיק לקבל עוד נקודת מבט). ההבדל בין הנדסאי (לימודי תעודה), לבין מהנדס הם גדולים מאוד, ההבדל העיקרי מבחינת לימודים הוא שמהנדס לומד כשנתיים פיזיקה ומתמטיקה (פה מסתכם רב ההבדל, אך לא כולו). מהנדס יעסוק במחקר ופיתוח, ניהול צוותים ופרוייקטים, הנדסאי לעומת זאת, יעמוד תחת המהנדס ויעסוק בתהליך הבנייה תכלס. היתרון היחסי של לימודי תעודה לפני עשיית התואר, לפי דעתי הוא כזה: יש לך אפשרות לראות האם זה מה שאתה רוצה לעשות בהמשך, או שאוליי תעדיף ללמוד משהו אחר. הידע שתרכוש בלימודים להנדסאי, יעזור לך מאוד בכל תחום אחר שתבחר ללמוד. אם אתה מעוניין ללמוד הנדסה, אך אין לך ציון טוב מספיק, אחרי שיש לך תעודת הנדסאי וכמה שנים ניסיון בעבודה אתה יכול להתקבל להנדסה על סמך תעודת ההנדסאיועל סמך ניסיון העבודה. לרוב, מי שימשיך ללימודי הנדסה יהנה מיתרון קל על פני אלו שעושים ישר את התואר ולא למדו הנדסאי לפני כן. אמנם אין לי ניסיון עדיין בשוק, ועוד לא סיימתי ללמוד (באפריל מבחן מעשי). אבל, אחד המרצים שלי (שהיה גם המורה שלי בתיכון) אחד הבנים שלו עשה תואר מהנדס, ואלו היו הרשמים שלו מחבריו שהיו להם תעודות הנדסאים. עוד יתרון אחד ששכחתי לציין. בזמן הלימודים שלך למהנדס, תוכל לעבוד כהנדסאי, ולא לעבוד בעבודה כמו מלצרות או עבודה אחרת . כל היתרונות הינם יחסיים וכל אחד יראה מה שהוא חושב לנכון. גם אני בתחילה "התבאסתי" מהלימודים, אבל לאט לאט ראיתי גם צדדים חיוביים.
  6. אני מועניין לסדר את קבצי השמע השמורים במחשב שלי. העניין הוא שיש לא מעט קבצים עם מידע חסר (שם הזמר\ אלבום\סגנון וכו'), אני מעוניין בתוכנה אשר יכולה להשלים את המידע הנ"ל בצורה אוטומטית (ידנית יקח לי אוליי חודשיים - במקרה הטוב). אז אם מישהו נתקל, שמע על תוכנה שכזו אשמח אם יוכל להפנות אל אתר התוכנה או קישור אליה.
  7. עוד שאלה קטנה (חבל לי לפתוח עוד שרשור). מהו לחץ הצמיגים בסובארו זו (155/13)?
  8. מדהים!, תתחדש. איפה אתה מוצא אותם? בסוף יהיה לך מוזאון פרטי של רכבי אאודי.
  9. השאלה היותר מעניינת היא הבאה. האם בהינתן זוג מכוניות משומשות, מאותו מודל ושנת יצור, בעלות אותו מנוע וגיר, ושעברו מרחק דומה ושבמצב מכני זהה. מה היו תוצאות הניסוי? שמעתי על רכב אחר בהיסטוריה, שלאחר כמה אלפי קילומטרים (אני לא זוכר במדוייק), המנוע פורק לצורך בדיקה ולא נתגלתה שחיקה בכלל, המנוע היה במצב שיצא מהמפעל, הרכב המדובר הינו רולס-רויס אם אני לא טועה מתחית המאה הקודמת. אגב, מה שמו של התוסף?
  10. טוב לדעת שאני לא משוגע כמו שאומרים חבריי ועוד יותר מזה, אני שמח שאני לא לבד. אני מחכה לחודש מאי, אני אמור להתגייס בתחילתו, ואז גם למכור את הסובארו. אוליי אח"כ אחזור לרכב ארופאי (עדיפות לגרמני). הסובארו אמנם טובה כרכב מנק' א' לנק' ב', אך לא מעבר לזה! לאודי היה ערך מוסף. וזהא לא רק פסיכולוגי. אני נוסע באותו כביש כמו שנסעתי עם האודי, באותו מסלול, עם אותם נוסעים. חוץ מזה שהיא יותר חסכונית בדלק לעומת האודי, הרכב חלש, סובל מרגישות לרוחות צד, ההגה לא מתקשר, אני אחסוך מיליון תאורים ואגיד רק את זה: האודי הייתה לפחות כמה רמות מעל (הרכבים היו אותה כמות שנים על הכביש כך שנק הפתיחה שלהם הייתה זהה). נ.ב. אני שונא את הסרט : GONE IN 60 SECONDS אך ורק בגלל שהוא מזכיר לי את האודי, ומעלה בי רגשות אשמה על כך שאני לא מטפל כמו שצריך!
  11. אני חייב להסכים עם דובי. לאחרונה זה בדיוק מה שעבר לי בראש. התחלתי לצפות במרוצי הראלי ב2001, אני זוכר שכל מרוץ היה הפתעה גמורה. מעולם לא ניתן היה לדעת מי ינצח, ומי יפסיד. אני רוצה לחשוב שפעם הנהגים (אני יכול להגיד זאת על מרקוס גרונהולם וג'יל פאניזי), נתנו שואו, לא פעם ניתן היה לראות איך מרקוס מנופף לצופים מהרכב, או איך ג'יל היה עושה ספין חורך צמיגים. היום כבר לא רואים את זה וחבל. אני מקווה שמה שקרה בפורמולה-1 לא יקרה גם כאן.
  12. סתם שאלה, למה יש לך ברז גינה בתוך תא המנוע (קבל תיקון- שני ברזים)? ודרך אגב, למרות שדודתך היא זאת שנתנה לרכב את שמו, פעם הבאה לפחות הוסף תמונה של אלינור. תהנה מהרכב ושמור עליו, אומנם קוסמטית דרוש טיפול, אך נראה שהמנוע עבר מעט.
  13. כנראה שלא הסברתי עצמי טוב. 8 שעות, זה הזמן שיקח לי לפרק את הדש-בורד, בלי לשבור כלום ובלי לאבד אף חלק, להחליף רדיאטור חימום, ולהרכיב הכל חזרה. אני מניח בכל אופן שזה יקח 8 שעות, באודי זה לקח לי 6, אבל רק להחליף דש-בורד. ומניסיון (מר- אני חייב לציין), חיפופים טובים לתקופה קצרה, לא כשאתה צריך לחיות עם האוטו. מה גם, שאח"כ אתה גם משלם על החיפופים האלו ביוקר. אגב, לי יש היינס מקורי לאודי (באדיבות חבר פורום), ושם מוסבר טוב מאוד איך לחליף כל דבר, החל משמן מנוע, דרך תיקוני פח, וד להחלפת מנורה שרופה בלוח מחוונים.
  14. מי שמכיר אותי, יודע שאני לא אוהב לחפף, אני מעדיף ליהיות בלי כלום, מאשר לחפף בעבודה, ועל כן, החומר שאמור לסתום חורים לא בא בחשבון. בנוגע לאיפה הוא נמצא, איך נראה, ואיך מגיעים, בגדול אני יודע. אבל לפני שאני הולך לשרוף מינימום 8 שעות, כמה וכמה חלקי פלסטיקה שבורים, רציתי לבקש ממישהו שעשה את זה, או יודע בדיוק איפה מסתתר כל בורג, לתת עצה ולהזהיר אותי לפני שאני מתחיל. חשבתי לבצע בדיקה, אבל אני מניח שלא ביטלו אותו סתם כי התחשק להם, למרות שלבדוק לא עולה כסף גם לא לוקח המון זמן.
  15. בסובארו (DL שנת 87 ידנית) שקניתי בוטלו צינורות המים שמובילים מים חמים לרדיאטור החימום הפנימי, אני מניח כי הוא נזל. האם מישהו יודע מהי עלותו של רדיאטור שכזה? והאם מישהו כאן יכול לתת לי הסבר קצר על התהליך (או - עד כמה קשה לעשות את זה לבד)? יש לי ספר דמויי היינס, אך לא ראיתי שם הסבר על התהליך.
  16. ערכתי חיפוש גם ערכתי. ולא מצאתי תשובה חד משמעית וברורה - כשהדגש על ברורה. אשמח, אם ידוע לך בוודאות מהו התהליך, ואשמח אם תפרט אותו. נקודת המוצא היא כדלקמן ובהנחה שיש את האישורים הבאים: יש אישור מהיבואן על ההחלפה. יש אישור מוסך על הרכבה. יש שטר מכר על המנוע. למי אני ניגש עם כל זה, במקרה וצריך להגיע לחולון, האם ניתן להוציא אישור נסיעה זמני, או שצריך להביא את הרכב על גרר?
  17. ברצוני להחליף מנוע ברכב שלי (אודי 80 שנת 86, קוד מנוע מקורי RN). המנוע שאליו אני מעוניין להחליף הוא P1. התקשרתי ליבואן לברר האם ניתן לבצע החלפה זו, ונאמר לי, כי יש לשלוח את רישיון הרכב אליהם, והם יבררו מול המחלקה הטכנית שלהם, באם הדבר אפשרי, עליי לשלם 250 שקלים (בערך - לא זוכר סכום מדוייק), והם ישלחו לי את האישור בדואר. רציתי לשאול מהי הפרוצדורה אחר כך? האם עליי לגשת לחולון שם לעדכן במשרד הרישוי, או שבגלל שיש לי אישור של היבואן אפשר גם לבצע זאת גם במשרד הרישוי המקומי או אוליי אפילו במכון הטסטים?
  18. תודה רבה על התגובה המהירה. אני בטוח שאלו חדשות טובות לבחור עם הפיאט. ואם הרכב הוא שנת 92?
  19. לשכן יש פיאט אונו שנת 91 (אם אני לא טועה), בעלת מנוע 1100. נשבר לו הגלגל שיניים התחתון (זה שמחובר לגל הארכובה), זאת אומרת, הבורג נגזר (לא יודע אם ניתן להוציא אותו). האם ברכב זה, במקרה כזה, שבו רצועת התיזמון קופצת, אין מפגש בין בוכנה לשס'? או שיש? אם אין, האם ניתן (אכשהו) לשחרר את הבורג, לקנות חדש ולהרכיב את הכל?
  20. ככה הם נקראות? כפפות ירי?
  21. בעקרון הדרישה שלי היא שהם יאפשרו לאצבעות לעבוד ללא סרבול (אני דווקא בכיוון של כתיבה), אך גם יחממו. יש לי כמה וכמה זוגות של כפפות, יש כאלו שמחממות יותר ויש כאלו שפחות, אבל כולן מסורבלות, כל דבר שדורש דיוק מאלץ הורדת הכפפה.
  22. אין לב לאנשים, לתת ככה לכאלו יצירות להגיע למצב כזה? איך אפשר? אני מציע להקים עמותה\ארגון שיתור אחר רכבים כאלו, ישפץ וימכור.
  23. האם כפפות הנומקס (כמו שיש לטייסים, אך לא רק) שהצבא משתמש בהם מחממות? או שהן טובות רק נגד אש?
  24. זה לא אותו דבר. קשה לי להסביר במילים, ולתאר את ההרגשה. רק מי שנהג ברכב ישן תקופה מסויימת, וטיפל והשקיע ודאג, מבין לליבי. עזבו רגע את עולם המכוניות, זה כמו שיש לכם זוג ג'ינס אהוב, והוא כבר בלוי, וישן וקרוע, אבל אתם עדיין תעדיפו ללבוש אותו בכל הזדמנות שהיא. אז ככה אני מרגיש לגבי הרכב. העניין הוא שכשנהגתי בסובארו היום, הרגשתי כאילו אני בוגד בחבר הכי טוב שלי, וקשה לי עם זה. אני בטוח שלבסוף אני אתרגל לסובארו בתקווה שזה לא יקח יותר מדיי זמן (ואם כן אז היא תמכר לאלתר - וזה לא שיש לי כסף כמו מים), השאלה זה איך מתמודדים עם אובדן שכזה (למרות ואפילו שהוא זמני).
  25. צריך הרבה זמן וכסף (בעיקר זמן) כדי לסיים את השיפוץ, ובנתיים צריך להתנייד. אני אחזור לאאודי בעוד X שנים, אבל עד אז, איך אני גורם לכך שהחוייה תיהייה פחות כואבת?
×
×
  • תוכן חדש...