Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. עופר, שם לב שזו הייתה האופצייה הראשונה שלי, להגיע לרכבים של אנשים ולשמוע אצלהם סטים שונים, ורק בתור אופצייה שנייה, להגיע לחנויות ולהקשיב שם. אגב מתי ואיפה מתקיים מפגש שכזה באזור הצפון, או איפה אפשר למצוא מידע על אחד המפגשים הנ"ל. (אם הם מתקיימים רק במרכז זו בעיה מבחינתי).
  2. 3K אבל אני יכול למתוח אותו לכיוון ה-3.5K ואוליי טיפה יותר אבל ללא התקנה, את ההתקנה אני אעשה לבד, אבל אצתרך לא מעט עזרה בכיוון. התקציב הוא לסט קומפוננט מגבר וערכת חיווט טובה. בעתיד ולפי הצורך אוסיף עוד חלקים, כרגע זאת תיהיה ההתחלה. קראתי כבר אין-ספור REVIEW על רמקולים, והכיוון שלי הוא FOCAL, MOREL, RAINBOW, אבל לעולם אין לדעת, אוליי סט פשוט יענה על הצרכים שלי ולא יהיה לי צורך להשקיע את כל התקציב. אני מוכן להשקיע יחסית סכום יפה, היות ואני מקווה שהמערכת תמשיך איתי הלאה לרכבים הבאים (כרגע אני מתנייד על סובארו DL)
  3. תודה. מקווה שיהיה שם משהו שהאוזן תאהב, והכיס לא יבכה.
  4. איפה בדיוק? נקודת המוצא היא מרכזית המפרץ ואני מגיע רגלית.
  5. שלום! היכן ניתן באזור הצפון (חיפה והקריות, סובב כנרת) לשמוע סטים לרכב? הבנתי שלא משנה כמה אחפש דרך האינטרנט לעולם לא אמצע את הסט שמתאים לי מבלי לשמוע אותו, וכמו שרובכם טוענים פה, מה הטעם יהיה להשקיע בסט יקר, אם האוזן שלי תסתפק בסט יותר זול. אשמח לקבל המלצות על מקומות, או אנשים ספציפיים שניתן יהיה לשמוע אצלהם סטים שונים, כך שאוכל להחליט מה אני רוצה וצריך. אם זה יעזור לאלימינציה אז אני מחפש סטים SQ ולאו SPL. יותר נכון יהיה לומר שאני מעוניין בסט שניתן יהיה לשמוע בו טוב, מבלי להגביר ווליום עד הסוף ולקרוע את האוזן. כמו כן, האם מומלץ למשל לקחת איתי דיסק של מוזיקה שאני שומע בדר"כ כדי לשמוע את הסטים ולהרגיש בהבדלים?
  6. יפה, אז עכשיו אני אתחיל לחפש לוח שעונים שאפשר יהיה להרכיב. אגב, יש העדפה אוליי לקנות לוח שעונים של סובארו ובכך להקל על ההחלפה? עוד אפשרות שחשבתי עליה (אבל אני אצתרך לבדוק אותה לשורש) היא להביא חיישנים מהרכב שממנו ילקח הלוח, ובכך לפתור לי בעצם בעייה של התאמת במתחים - אבל שוב, יכול להיות שאני טועה.
  7. שלום! ברצוני להעלות תהייה שהתבשלה במוחי. האם ניתן לקחת לוח שעונים של רכב X משנה Y, ןלהרכיב אותו ברכב Z משנה F? כאשר הרכב שבו יורכב הלוח שעונים הוא בעל ספידומטר מכאני (סובארו DL)? יש לי לא מעט ידע טכני, זוג ידיים טובות וידע בחשמל ואלק'. האם כאמור ניתן לקחת לוח שעונים מודרני ולהרכיב אותו ברכב ישן? אני לא ממהר עם הנושא, ואם זה אפשרי (גם אם דורש המון זמן מחשבה, בנייה והתאמה) אז אני אעבור לשלב החיפושים אחר לוח שעונים מודרני שניתן יהיה להשתילו. נ.ב. ברור לי שזה יכלול לא מעט חישובים מתמטיים, חיבור רכיבים נוספים (בשביל להפוך את אות הכבל המכני לאות חשמלי), עיון בספרי רכב ותרשימים אלק'. אשמח לקבל עצות ודעות, האם מישהו ביצע פעם משהו דומה ויכול לתת עצות, אשמח לקבלן. בברכה, קורצקי יורי.
  8. עם החבר אני יכול להבין, אבל עם הדוד? בסה"כ הביא לי זוג רמקולים שקנה ולא הרכיב אצלו, מיד אחרי שמצאו את הרכב שלי וגנבו ממנו הכל. לגבי העצה, ביום שישי בעוד שבועיים אנסה את הדבר.
  9. רכב הנעה קידמית. הרכב נחשב כלא בטיחותי במיוחד בתמרוני התחמקות ממכשול, ויש לו נטייה להתהפך על הצד (!) - כך לפי מבחנים שבוצעו לרכב במדינות כדוגמת פינלנד, נורווגיה ועוד כמה מדינות סקנדינביות.
  10. שלום! רכשתי דרך חבר ר"ד של אלפיין דגם 9830 (עלה קצת יותר ממחיר השוק, אבל את זה גיליתי כבר אחרי ששילמתי עליו). כרגע הרמקולים שהוא מפעיל לא משהו (בלשון המעטה), משהו שדוד שלי הביא לי אחרי שעשה ניקון פסח בבית. הבנתי שלמכשיר יש פונקצייה של TIME CORECTION, הורדתי את ספר ההפעלה מהאינטרנט ויש הסבר על התהליך. בספר נאמר שיש שני סוגים שניתן בעזרתם לעשות את הדבר, האחד בעזרת TC ישיר - לפי החוברת, מודדים מרחק בין כל רמקול לראש של הנהג, וכדי לקבוע מהו הזמן הדרוש ל-TC מחלקים את הפרש המרחקים בין הרמקול הרחוק ביותר לשאר הרמקולים, במהירות הקול. בדרך השנייה עובדים כל פעם על זוג רמקולים - את הדרך הזו לא כל כך הבנתי. בכל אופן, אחרי שחישבתי את הזמנים של ה-TC לכל רמקול, וכיוונתי, הם לא נשמרו, ואין לי מושג איך לעשות את זה. זקוק להסבר קצר על השיטה השנייה, ועל איך אני מבצע שמירה. תודה מראש לעונים ולעוזרים.
  11. סיימתי לבדוק את הכל. ממצאים: אור דרך לא עבד, מגבים לא עבדו, איתות אחד עבד מהר מדי. גורמים:קונקטורים רופפים, מנורה שרופה מסקנות:לעזאזל עם הקונקטורים האלו, כל פעם שהרגל נוגעת בתחתית הדש בורד, משהו מפסיק לעבוד, וצריך להחליף נורה.
  12. שמחתי מהר מדי, חזרתי עכשיו מהאוטו, והדבר היחיד שנשאר לי זה המגבים. משום מה הם לא עובדים. לפני שניקתי את כל הקונקטורים, בנוסף לזה שהמגבים לא עבדו, גם משאבת המים של הנוזל לשמשות לא עבדה, עכשיו המשאבה פועלת, אבל המגבים עדיין לא. יכול להיות שפיספתי שם משהו? בנוגע להבנה וחוש טכני, שניהם קימיים, ולא רק אצלי, מה שקובע זו הסבלנות - אבל זו לא קיימת אצל כל אחד, במיוחד לא בחום הזה.
  13. בוקר טוב! הבוקר ניגשתי לרכב, פתחתי את הפאנל שמתחת להגה. ניסיתי לחפש קונקטורים אבל היה יותר מדי חוטים, שמתי לב שיש 3 קופאות שחורות, על כולן היה רשום שזאת אזעקה (שכבר לא פעילה). דבר ראשון שעשיתי היה לנתק את כולם בעדינות, ולתקן את כל המעקפים שעשו שם. אחר כך, ניתקתי את כל הקונקטורים, ניקיתי את המגעים והחזרתי הכל למקום. אח"כ ניסיתי להפעיל את האורות, והם פעלו. אח"כ ניגשתי לאיתות, וזה עדיין עובד מהר מדי - עשיתי סיבוב סביב הרכב ומצאתי את הנורה השרופה. תודה רבע על העצות והעזרה.
  14. את הפיוזים הקטנים שלפתי אחד אחד ובדקתי. מצאתי שרטוט שמראה לאן שייך כל פיוז, אז אהתחלתי עם אלו שקשורים לבעיות, ואח"כ בדקתי את כל השאר. כנראה באמת יש איזשהו קונטקור שהתנתק. במקרה ולא, והכל מחובר כמו שצריך, היכן יכולה להיות התקלה? נ.ב. יכול להיות שהתקלה היא בידית עצמה?
  15. נורות לא החלפתי, רק בדקתי שכולן תקינות, וזה אכן כך. בנוגע לקונקטור הלבן, ייבדק מחר בבוקר. אגב, יש שלושה פיוזים בתא המנוע (לא זוכר איך הם נקראים), האם יכול להיות אחד מהם הוא שגורם לצרות?
  16. שלום! מאז שגנבו את הרכב שלי (סובארו DL 87 ידנית), ושנמצא נטוש מס' שבועות אח"כ, אני מנסה לתקן את כל הנזקים שנגרמו לו. הבעיה הנוכחית היא שאין אורות דרך (מעבר), יש אור גבוהה, ועובד בסדר. אין מגבים\מתזים, וכשאני מאותת ימינה, האיתות מהיר יותר לעומת מהירות האיתות כשאני מאותת שמאלה. בדקתי פיוזים - כולם תקינים, בדקתי נורות שרופות - כולן בסדר. האם מישהו נתקל בתופעה דומה, ויודע היכן מקור הבעיה? נ.ב - כרגע אלו הבעיות היחידות שמצאתי שקשורות בחשמל. איתות חרום, פנס ערפל, ואורות חנייה עובדים בסדר גמור.
  17. יצא לי לבקר במס' מקומות שמתקינים מערכות לרכב איפה שאני גר, כולם פחות או יותר, הציעו לדבוק ב6X9 סט קומפוננט ור"ד ממעמד הבניים. אחד המתקינים הציע להרכיב רמקולים של MTX האחד - 6X9 XT693 והשני קומפוננט TX6001 ואני חשבתי על להוסיף ר"ד של קלריון מדגם 365USB או 286USB. ניסיתי לחפש באינטרנט חוודים אך ללא הועיל. אשמח לשמוע חוו"דים שלכם על הרמקולים ועל הבחירה בכלל. הרמקולים עם הר"ד יוצאים מעל לתקציב. אני לא לוקח מגבר בגלל שההגברה של הר"ד תספיק (19W RMS לערוץ). השאלה האם ללכת על זה, או לבחור באלטרנטיבה זולה יותר נ.ב. המערכת תותתקן בסובארו DL, ולכן השאלה האם אפשר ללכת גם על דברם פשוטים יותר בגלל שלא יהיה הבדל משמעותי בסאונד?
  18. יצא לי לבקר במס' מקומות שמתקינים מערכות לרכב איפה שאני גר, כולם פחות או יותר, הציעו לדבוק ב6X9 סט קומפוננט ור"ד ממעמד הבניים. אחד המתקינים הציע להרכיב רמקולים של MTX האחד - 6X9 XT693 והשני קומפוננט TX6001 ואני חשבתי על להוסיף ר"ד של קלריון מדגם 365USB או 286USB. ניסיתי לחפש באינטרנט חוודים אך ללא הועיל. אשמח לשמוע חוו"דים שלכם על הרמקולים ועל הבחירה בכלל. הרמקולים עם הר"ד יוצאים מעל לתקציב. אני לא לוקח מגבר בגלל שההגברה של הר"ד תספיק (19W RMS לערוץ). השאלה האם ללכת על זה, או לבחור באלטרנטיבה זולה יותר
  19. האם המחיר שלו מאפשר גם להכניס זוג רמקולים, או שכל התקציב ילך על המכשיר?
  20. שלום! ברשותי סובארו DL. לפני כחודש הרכב נגנב, ושבועיים לאחר מכן נמצא נטוש. הרכב בסדר פרט לעובדה שגנבו את הHU, והרמקולים. התקציב שהקצבתי לצורך קניית HU ורמקולים עומד על 1500 שקלים+-. אני מעוניין, בטווח המחירים הנ"ל, לרכוש רדיו דיסק ורמקולים בדגש על איכות שמע ודיוק, פחות על עוצמה. אני יודע שברכב כזה להגיע לסאונד טוב זה קשה, אבל זה מה יש. הסגנון העיקרי של המוסיקה שאני מקשיב לה הוא רוק (כל הסוגים), בוב דילן ודומיו - אשמח להמלצות על HU ורמקולים שיוכלו לענות על הצרכים שלי בצורה הכי טובה. נ.ב. אין לי מושג אם עדיף קומפוננט, או זוג רגיל אבל איכותי, או אוליי 6*9 איכותיים.
  21. הרגע חזרתי מהמוסך שבו עשו לי איזון. הסברתי לו את מהות הבעיה, הוא ביצע איזון חוזר. ביצעתי נסיעה במהירות הבעייתית - הרעידות פחתו בצורה משמעותית, אבל לא נעלמו לחלוטין... התבצע איזון נוסף שהראה שאין מה לאזן, ויש עקמומיות קלה בג'נט עצמו, הוא המליץ לא להחליף ג'אנט, בכל אופן לא עכשיו. נקווה שכך המצב ישאר, אם הרעידות יחמירו, מבחינתי השלב הבא יהיה להחליף ג'אנט.
  22. בתור אחד שקנה את הרכב הנ"ל מאותם סיבות אני יכול לענות לך על חלק מהשאלות. לקבל רכב בלי בעיות במנוע וגיר במחיר הזה, כן, זה מחיר סביר לרכבים האלו. תתרחק מהאוטומט מכל מיני סיבות, עדיף ידני. מה לבדוק לפני הקנייה - הכל. תבדוק שהמזגן עובד ומקרר (אם יש), תבדוק שהמגבים עובדים, תבדוק שהחימום עובד. קח את הרכב לנסיעת מבחן, תאם אותה לבוקר, כך תוכל לראות איך הרכב מניע בבוקר כשקר. תביט מתחת לרכב ותראה שאין שלוליות שמן מתחת לרכב, תבדוק שהציריות טובות (פרסה ימינה ופרסה שמאלה). וקח אותו גם לכביש מהיר, תראה איך האוטו מגיב להיגוי ולנסיעה במהירות גבוהה. טסט יש לעשותת פעמיים בשנה, עולה נראה לי 400-500 שקלים (באמת שלא זוכר במדוייק), אבל יש גם צורך באישור של רכב מיושן (עניין של עוד כמה עשרות שקלים).
  23. מדובר בסובארו DL, לא מכונית ביצועים, הצמיגים הם של אליאנס במידה 155/80/13 (הומלץ לי להחליף ל-175/70/13). יש מצב וטעו באיזון? הענין שזה רק בטווח הזה מ-85 קמ"ש ועד 95 קמ"ש.כשהשיא זה 90 קמ"ש. נ.ב.1, ככל שיש יותר משקל מאחור, כך פוחתות הרעידות. נ.ב.2, הרעידות מורגשות לא רק דרך ההגה, ומורגשות הכי הרבה בצד של הנהג מקדימה והכי פחות בצד של הנוסע מאחור שיושב לימינו של הנהג.
  24. הצמיגים יחסית חדשים, בני פחות משנה, הג'אנט זה כבר משהו אחר. איך אני בודק אם זה הג'אנט או לא?
  25. ברשותי סובארו DL ידנית שנת 87. לאחרונה ישנם רעידות חזקות בהגה כל פעם שאני עובר את טווח המהירויות 85-95, לא משנה אם בהילוך 5 או רביעי, לא משנה אם אני מאיץ או מאט, קו ישר או סיבוב. לפני ואחרי האוטו בסדר גמור. הלכתי עם הבעיה למוסך ואמרו שיש לעשות איזון גלגלים. הגעתי למוסך שעושה גם איזון גם כיוון פרונט (החלפתי לפני שבועיים שלושה תפוחי היגוי), עשיתי את שניהם ונאמר שזה יפתור את הבעיה. בהזדמנות הראשונה אני חוזר לאותו מוסך ודורש שיבדוק שוב, אבל עד אז, מה יכול ליהיות הגורם לתקלה? - מיסבים אוליי? תודה מראש לכל מי שיעזור ויתרום.
×
×
  • תוכן חדש...