yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
שלום! אני חווה התלבטות קלה בנוגע לקניית רכב. הרכבים לגביהם אני מתלבט לא שייכים לאותה קטגוריה, לא של מחיר, ולא של מהות. כרגע השתחררתי מהצבא, וכבר מצאתי עבודה. יש לי הסכם חתום והכל, רק שאני מתחיל לעבוד החל מ-1 לספטמבר (יש מצב שיצתרכו אותי להעביר מכינה כבר באוגוסט אבל זה לא בטוח). כלומר משכורת ראשונה תכנס רק ב-1 לאוקטובר. ועכשיו להתלבטות: הרכב שבסופו של דבר אני רוצה לרכוש הוא סובארו GT שנת 99 או 2000. הבעיה היא שכרגע אין לי את הסכום, וגם אם ארצה אין מצב שהבנק יאשר הלוואה (או שניתן לקבל הלוואה על סמך ההסכם שיש לי עם מקום העבודה?). האופציות שיש לי כרגע הן לקנות אופל קורסה 96 במחירה הרגיל (אין לי מושג מה המחירון), או לקנות אודי A4 שנת 97 1.8 טורבו. אם אני לוקח את האופל, ברגע שתתחיל להיכנס משכורת אני מחליף לסובארו, אם אני לוקח את האודי, כנראה שאני אשאר איתה לתקופה של כמה שנים (במחיר שאני מוותר על רכב שאני מאוד רוצה). מה אתם הייתם עושים? (או מה אתם ממליצים לעשות?) בשורה התחתונה אני חייב להתפשר, או על רכב קטן (גם אם לזמן קצר), או בלי רכב בכלל לתקופה של כ-4 חודשים, או פשרה בין רכב יחסית מרווח וכוחני (שוב, יחסית) במחיר של וויתור על רכב (חלום ילדות?!?!). תודה לנותני הדיעה (לכאן או לכאן).
-
שלום! ביום רביעי הקרוב אני משתחרר משירות סדיר (אמנם בגיל 24, אבל עדיין). ברשותי תעודת הנדסאי אלק'. החלטתי שאני רוצה להמשיך ללמוד לתואר ראשון, ובמקביל לעבוד. ניסיתי למצוא עבודה בתחום האלק' אך לצערי אין לי ניסיון בתחום, למדתי לפני השירות הצבאי, ובצבא עסקתי בהדרכה, כך שהידע המעשי שלי לא בא לידי ביטוי. שלשום ראיתי כי במכללת אפקה בת"א פתחו מסלול ללימודי מהנדס מכונות, בהתמחות רכב, זה תחום שאני ממש מתחבר אליו, אך בגלל המצב הכלכלי שלי, אני חייב לעבוד במקביל, למזלי יש להם מסלול לימודי ערב. אני מעוניין לשאול לדעתכם, האם יש מצב להתקבל לעבודה במוסך כלשהו באיזור המרכז, ללא ידע רשמי במכונאות (היה לי בעבר 2 רכבים ישנים, שאת רוב הטיפולים עשיתי לבד, וצברתי ידע וניסיון), ולעבוד במקביל ללימודים. אשמח לשמוע את דעתכם על כך, ואם אפשר אז גם להפנות אותי למוסך או אדם שכזה. בברכה, קורצקי יורי
-
בעברי הייתה לי אאודי כזו (אודי 80 שנים 81-86 - כאשר שנים 85-86 זכו לעיצוב נוסח אאודי 100 הגדולה יותר). מדובר ברמקולים בגודל 4 אינץ', רק שלהתקין אותם, ואז להחזיר את הפלסטיק המגן זה סיפור מעולם אחר (הברגים באים מלמטה, ויש צורך לפרק את תא הכפפות). בברכה, קורצקי יורי
-
המלצה לתיבה לרמקול מסוג מוראל MW 160
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
בנוגע לחומרים התכוונתי ללוחות הMDF. ואני ממש לא הולך לייצר תיבה מקרבון או אלומיניום או כל וואריאציה אחרת שלהם. התכוונתי לצורה של התיבה, לא החומר. לגבי יחס הזהב, זה יחס בין אורך ורוחב הצלע של מלבן, מתחילים ממלבן 1 על 1 (ריבוע), הבא אחריו זה מלבן שצלע אחת היא באורך 1 (נגיד מטר) והצלע השניה 2. המבלן הבא אחריו יהיה מבלן בעל צלע אחת באורך 2, והצלע השניה באורך 3. אבל אני לא יודע אם לזה התכוון DIFORCE בי בתיבה יש גם עומק. מחכה שישפוך קצת אור על הנושא. -
מוכר מיד-וופר עם טוויטר וקרוס-אובר מסט קומפוננט של FOCAL POLYGLASS V2. קניתי את הסט מיד שניה, ורק לאחר הקניה התברר שצד אחד שרוף לחלוטין. הסכום עבורו החצי סט יעבור בעלות הינו 150 שקלים. אני מאזור הצפון, נייד בין טבריה לבין חיפה. רלוונטי לשבועיים הקרובים.
-
המלצה לתיבה לרמקול מסוג מוראל MW 160
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
diforce - הדגם שיש ברשותי הוא MW160 של מוראל (ממה שראיתי באינטרנט יש דגם MW160 גם לDYNAUDIO). בכשפניתי למוראל, היה להם דף נתונים רק לדגם MW162, ולפי ההסבר שקיבלתי ההבדל הוא שבMW160 היה סראונד ספוג, ועוד משהו, ובדגם הMW162 הסראונד הפך לגומי. וכמו שציינו התיבה המומלצת לפי מוראל (בהתאם לדף) היא בין 9-15 ליטר (אם אני זוכר נכון), אטומה. אגב, יחס הזהב היחידי שאני מכיר מגיע מגאומטריה ומתייחס למלבן, והוא 1 1 2 3 5 8 וכו'. ככל שתגיע למספרים גבוהים יותר תקבל יחס "נכון יותר" (ולפי מה שקראתי משתמשים בו לעיצוב מכוניות). האם אליו אתה מתכון? בנוגע להצעה לתיבה, כמה אמור לעלות דבר שכזה אצל נגר? (רק החומק והחיתוך, את ההרכבה אני אעשה)? -
המלצה לתיבה לרמקול מסוג מוראל MW 160
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
diforce, בדקתי באינטרנט מהן התיבות שאתה מדבר עליהן, ולמען האמת אני חושב שזה כמה רמות מעל מה שאני מוכן להשקיע ומה שאני מחפש. אגב, היה פה בחור בפורום שבנה תיבה דומה לסאב בסוואנה שלו. אם יש לך עיצוב של תיבה שמתאימה לוופר שיש לי, אשמח לעיין בו, מי יודע, אוליי זה יתאים לשימוש שלי. lanosforce האנשים שדיברת עליהם, חברים פה בפורום? כל עצה תתקבל בברכה, החל מחומרים, שיטות ומה לא. -
המלצה לתיבה לרמקול מסוג מוראל MW 160
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
אני מעוניין להקנות לתיבה עיצוב מקורי, ולא סתם תיבה מלבנית. המניעים הם גם מנ' מבט של עיצוב, וגם כלכלית. אני קצת משוגע, והייתי רוצה שהם קצת, אבל רק קצת יזכירו את יצירת האומנות של מוראל - FAT LADY. ואני רוצה לעשות את התיבה מפיבר. לעשות בסיס מטבת עץ, עם צלעות עץ בצורת רבע אליפסה מחוברות אליה, למתוח מעל בד, ואז פיבר. או שכדאי לדגול שיטה הישנה של תיבה מעץ? -
שלום. לא מזמן רכשתי זוג מיד-וופרים של מורל מדגם MW-160 (נרכשו מאיתמר). בנתיים אני בלי רכב, אבל מאוד מעוניין להקשיב לרמקולים. אני מעוניין לבנות להם תיבה. אני מצרף קובץ שקיבלתי ממוראל, לגבי רמקול דומה (אין נתונים על הרמקול שיש בידי). אשמח לקבל המלצה לנפח תיבה ראוי, כמובן לגבי צורתה והאם אטומה או בעלת פורט. אשמח לקבל את עזרתכם. בברכה, וחג שמח קורצקי יורי mw162.pdf
-
ערב טוב! אני לא בטוח לגבי מיקום הפוסט, אבל הוא קשור לאודיו מזוית אחרת, אז אני מקווה שזה בסדר. במחשב שלי קיימים לא מעט קובצי מוזיקה. בחלקם חסר מידע כגון מבצע, אלבום וכו'. אני מחפש אחר תוכנה שתשלים את המידע החסר בצורה אוטומטית. ניסיתי כמה תוכנות שונות (חלק בתשלום, חלק חינמיות), אבל אף אחת מהן לא עוש את העבודה כמו שצריך. אשמח אם מישהו יוכל להמליץ על תוכנה טובה שהוא מכיר. אני התנסתי ב-TIDY SONGS, JAIKOZ, MRTAOGGER ו TUNE-UP. אגב, אם התוכנה בתשלום, היכן ניתן לקנות אותה בארץ?
-
"נעלמים" מים ממנוע 1200 אופל קורסה איזיטרוניק 2002
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
איך אני יכול לבודד את מקור הבעיה? זאת אומרת, מה יכול לחזק את הדיאגנוזה של המכונאי, או לחילופין להפריך אותה? בדיקת מצב הפלאגים? מילוי מים ברדיאטור וחיפוש אחר נזילות? אשמח אם מישהו יעלה תמונה של תא המנוע עם הסבר קצר לגבי מיקום מ.מים, ונק בהן יכולה להתרחש הנזילה. וכמובן, מה תיהיה עלות הטיפול (במצב הגרוע ביותר) -
"נעלמים" מים ממנוע 1200 אופל קורסה איזיטרוניק 2002
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא יודע. לא יצא לי לעשות בדיקה מעמיקה. -
שלום! לקרוב משפחה יש אופל קורסה 2002 איזיטרוניק שעשתה 146 אלף ק"מ. הוא אומר שבזמן האחרון האוטו מעלים מים ומתחמם - המכונאי של הקיבוץ טוען שזה ראש מנוע. היום הלכתי לראות את האוטו, מיכל העודפים היה ריק לחלוטין, וחוץ מסימנים למים עם חלודה - לא מצאתי עדויות לפריצת אטם ראש. בדקתי גם את השמן, גם שם, הכל תקין. האם: א-יכול להיות שיש נזילה ממשאבת המים ב-לאן עוד יכולים להעלם המים? ג-במקרה וזה אכן אטם פרוץ/ראש מנוע - מה סדר גודל מבחינת עלויות, ומה ממומלץ להחליף עוד, כמו כן, באילו חלפים להשתמש (רצועת טיימינג - אם יש, שמן מנוע, נוזל קירור, מ.מים, טרמוסטט, סט אטמים וכו')? אשמח להערות והארות. בברכה, קורצקי יורי
-
ומה לגבי מחלות שונות? מערכת חשמל כושלת, נזילה מגומיות האטימה של תא המטען, ציריות קצרות מדי שנדפקות אחרי חודש - דברים כאלו. או שהרכב פשוט חסין לכל המחלות הנ"ל, והבעיה הגורפת היחידה לדגם הנ"ל היא צריכת דלק? ופשוט לשם לב להיסטוריית הטיפולים.
-
שלום! אני מעוניין בקניית הונדה אקורד שנת 94. אשמח לקבל הכוונות למה כדאי לבדוק לפני קניית הרכב, מחלות למיניהים, נק' תורפה שמכירים רק מי שהיה בבעלותו רכב שכזה, מחלות ילדות (בכל זאת השנה הראשונה שבה יוצר הדגם), ריג'קטים וכו'. וכל דבר בעצם שיכול למנוע קניית רכב, וגילויי פרטים לא נעימים אח"כ. יש לי רכב ספציפי על הכוונת, אבל עדיין אין לי פרטים על הרכב כגון : יד, קילומטראז', מצב חיצוני ופנימי וכו'.
-
ממברנה שמסרבת לנוע ברמקול פוקאל
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
עידכון אחרון. הסליל שרוף, אחרי מס' התייעצויות זו המסקנה שהגעתי אליה. בדיקה פשוטה של אוהמ-מטר אישרה את הנושא (האוהם-מטר מראה התנגדות אינסופית, בעוד שברמקול השני היא מראה 4 אוהם). דיברתי גם עם המשווק של פוקאל, וניתן לרכוש אלמנט בודד. השאלה שלי היא האם ניתן לתקן סליל שרוף, ומה העלות של התהליך? או שכדאי כבר לרכוש אלמנט חדש? -
ממברנה שמסרבת לנוע ברמקול פוקאל
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
מאתמול בלילה אני טרוד בנושא, דיברתי עם רפי האוזמן ועוד בחור מאזור חיפה. לצערי להגיע לר"ג יהיה אופציה אחרונה, ואני עדיין מנסה למצוא מישהו באזור הצפון. במקרה הכי גרוע, יש למישהו מושג האם ניתן להשיג וופר בודד? -
אהלן! רכשתי סט קומפוננט של FOCAL . הסט נקנה כיד שניה, ושמעתי אותו ברכב - כך שהסט עבד. מאז ועד עכשיו בסה"כ חזרתי לבסיס ברכבת (קיבלתי כמובן גם את הקופסא והספרות). הגעתי לחדר, הוצאתי את האלמנטים כדי לנקות מהם נקודות חלודה (מפלטת הכרום מאחורי המגנט). לקחתי אלמנט אחד, והממברנה נעה בחופשיות ובחלקות, כשלקחתי את השני, היא בקושי זזה. חיברתי את שני האלמנטים למגבר שיש בחדר (יורד גם ל-4 אוהם), ושניהם עבדו, אחד מהם זז בצורה ברורה (Xmax), והשני זז בקושי. יכול להיות מצב שעקב חלודה שנוצרה בפנים הממברנה לא יכולה לזוז? באם כן, כיצד מטפלים בזה? ובמקרה שלא, יש לכם מישהו ממוצלץ שמתקן רמקולים (עדיף לי כבר להביא את הסט הזה למצב עבודה אופטימלי, ולא לזרוק אותו סתם)?
-
לאחר שמצלמת הניקון שלי נהרסה, אני מחפש לקנות מצלמה חדשה. המצלמה שהייתה ברשותי היא ניקון D70S, אני מעוניין לקנות הפעם דגם של פנסוניק. אני מחפש את הדגם DMC-L1, הוא אמנם ישן וכבר לא מיוצר, אבל יש בדגם הזה פיצ'רים שאני צריך. אשמח אם אתם מכירים מישהו שיש ברשותו מצלמה כזו, או שאתם יודעים על מקום שיש אצלו מצלמה מהדגם הנ"ל. תודה לעוזרים.
-
למכירה ר"ד של ALPINE. דגם 9830. נקנה לפני כשנה כיד שניה, במקום הר"ד שנגנב מהרכב. הגיע עם שלט, אך ללא המסגרת. נמכר בגלל שהרכב נשלח לגריטה. הכל עובד. אין לי מושג מה מחירו בשוק, לכן פתוח להצעות. אני מטבריה, אך מגיע גם לחיפה/קריות הצעות בה"פ
-
"פרוייקט" מתעדכן-בניית מערכת רמקולים ניידת.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של -מוטי- בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
בגדול אתה צריך לקנות סוללה יחסית גדולה (5cmX5cmX10cm) של 9 וולט (או משהו בסגנון). לגבי השאר (מגבר שרת, מייצב, מסנן וכו'), אני מניח כי יהיה יותר זול ומהיר לקנות משהו מוכן מחנות אלק' לא צריך להתפרע, זה אמור להיות פשוט. אם יש לך קצת ידע באלק' תריץ חיפוש באינטרנט, יש הרבה פרוייקטים דומים שאומרים באילו רכיבים להשתמש, איך לחבר, איך לכוון וכו'. בפרוייקט גמר שעשיתי לפני שנתיים בהנדסאים היה לי רמקול שהיה מחובר למגבר קטן ומסנן. אם אתה רוצה אני אחפש את השרטוטים ומה הרכיבים שהשתמשתי וזה יתן לך כיוון - אם אתה מעוניין זה יקח קצת זמן. -
בוקר טוב לכולם! כמו שפרסמתי, עשיתי פרוייקט קטן של החלפת דש וצביעתו, ונתקלתי בכמה תקלות. שתי הבעיות שכרגע עומדות מולי הן מציאת מקור הקצר של יחידת האוורר, או המיזוג (כל פעם שאני מדליק את המאוורר, הפיוז נשרף - פיוז של 15A). והבעיה השנייה של סידור צינורות הואקום של יחידת פיקוד המיזוג. ביחידת הפיקוד יש 4 כניסות, ממוספרות מלמעלה למטה, כאשר למעלה זה 1 ולמטה זה 3 (היציאה האחרונה לא ממוספרת). וכן יש את כפתור הסירקולציה, לזה יש שתי כניסות, העליונה מעט עבה, והתחתונה מעט דקה יותר. כמו כן, ישנם 5 צינורות ואקום (אחד אמור להתפצל עם מחבר Y והולך לכפתור הסירקולציה וליחידת הפיקוד). צינור אחד מתחיל משמאל למאוורר, שלושה יוצאים משמאל ליחידה השחורה המאחסנת את רדיאטור החימום, ועוד אחד נמשך מתא המנוע דרך פתח ליד מנוע המגבים בצד הנהג. אני מוסיף תמונות כדי שזה יהיה ברור יותר, אשמח אם מישהו יוכל לייעץ מה יכול להיות מקור הקצר, וכן איך לסדר את צינורות הואקום, עוד דבר קטן, מה אמור להיות סדר הכפתורים על מערכת הפיקוד.
-
האם ניתן לפרק דש בורד בסובארו DL ולהשאיר את הצמה מחוברת לדש?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עידכון: לכל מי שירצה בעתיד לעשות משהו דומה. ניתן לפרק דש בורד בסובארו ולהשאיר את הצמה מחוברת אליו - למען האמת, זו הדרך היותר פשוטה. שלב ראשון לפתוח את תא הככפות, ללחוץ בשני צדדיו ואז הוא נופל למטה. לנתק את כל הקונקטורים של החשמל שרואים בצד ימין. שלב שני, לפרק את המכסה מתחת להגה, ולאחר מכן לנתק את צמת החשמל בצד שמאל. לאחר מכן מפרקים את חופת הדש (שני ברגים מתחת לפתחי האיוורור, ועוד שני ברגים למעלה), ומפרקים את יחידת פיקוד המיזוג. אחרי זה לפרק 7 ברגים (שלושה צמודים לשמשה, שתיים בצדדים, ועוד שתיים במרכז הקונסולה). ולבסוף לפרק 2 ברגים שמחזיקים את ההגה. אח"כ הדש אמור לצאת בקלות. -
למכירה (תשלום סמלי) חלקים למנועי VW-AUDI משנות ה-80-90
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
up?.... סתם תופס לי מקום בחדר, וחבל שאני אזרוק....
