Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. שלום לכולם! בהמשך לשרשור, המשכתי לשוטט ברחבי האינטרנט ולחפש אחר חישוק קל ככל הניתן, והגעתי לכמה אתרים, אני מצרף קישור על מנת שתוכלו לראות משהו מדהים. אני אקלקל קצת מציפייה, אבל מסתבר שהג'אנט של הסיטרואן, הוא הקל ביותר במידה שלו - אפילו קל יותר מחישוקים של OZ בכחצי קילו לג'אנט (!) לג'אנט. אז אם מישהו יודע איפה ניתן להשיג כאלו (את החישוקים של הסיטרואן), זה הזמן להגיד http://www.measurespeed.com/oz-rims-wheel-weight.php נ.ב. אני לא יודע למתי האתר הנ"ל מעודכן, כך שיכול להיות שהיום הג'אנט של OZ קל יותר.
  2. הדגם של הפיז'ו שלי זה XT. קראתי קצת לגבי הג'אנט הנ"ל, ואכן, ג'אנט סגסוגת שנראה כמו ג'אנט ברזל - גאוני. מצאתי דיון באיזשהו פורום (מצורף קישור), שבו הם שמו תמונה של הג'אנט, ומה המשקל שלו, מדהים מה ניתן לגלות! http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=133957&page=1
  3. אם ג'אנט פלדה שוקל 4.7 ק"ג, כמה ישקול ג'אנט במידה דומה מאלומיניום? אם ג'אנט מגנזיום/אלומיניום שוקל יותר מג'נט פלדה מקביל, למה אנשים מחליפים את הפלדה מעבר לאספקט היופי. אגב, ידוע כמה שוקל ג'נט אלומיניום מקורי של C5, כי גם עליו שמעתי שהוא דיי קליל לעומת ג'אנטים אחרים?
  4. אהלן! אני נוהג על 206, 1400, ידנית, ושנה אחת לפני שלך (ולפני ששידרגו את כל מערכת החשמל). לפני קניית הרכב התלבטתי לא מעט, ושמעתי דברים לכאן ולכאן. האקזמפלר שנפל לידיי טופל ברמה טוב עד הבחור האחרון (שממנו קניתי את הרכב), למזלי הרכב היה אצלו רק שנה וקצת. בכל אופן, חוץ מתיקונים כתוצאה מבלאי, אין לי הפתעות. הרכב אצלי מסוף יוני 2011, ועבר נכון לרגע זה כ13 אלף ק"מ. צריכת הדלק אצלי עומדת על 13 ק"מ במשולב, עם מזגן (גם בחורף) ואופן נהיגה נמרץ קלות. כמו שנאמר, חשוב לבדוק איך, ומי טיפל ברכב, לגבי הגיר האוטומטי, לא צריך לרוץ ולהחליף את כולו ברגע שיש תקלה, בעל מקצוע מיומן יוכל לתקן בעלות לא גבוה במיוחד (יחסית להחלפת גיר), יש לבדוק שימוש בנוזל קירור איכותי, שכן מים, או נוזל באיכות ירודה יגרמו לבוצה וקורוזיה במערכת הקירור שעלולה לסתום מעברי מים ברדיאטורים (הראשי, והפנימי), שמעתי על תקלות שונות במערכת החשמל, עליה אני יכול להעיד שבסיטרואן ברלינגו משנת 2004 עם קרוב ל200000 אלף היא מתפקדת ללא דופי (הרכב משמש אותי בעבודה, ועובד חיים לא קלים בכלל). לטעמי, לרכב יצא שם רע ללא סיבה מוחשית, והוא יגיב בדיוק כמו כל רכב אחר לתחזוקה איכותית - ימשיך לנסוע ולנסוע.
  5. דבר ראשון, סליחה על הבורות וההטעיה, הייתי בטוח שה-C5 הגיע רק עם דגם אחד של ג'אנטים. דבר שני, בדקתי באתר עם הלינק, ובדקתי גם באתר נוסף שבו יש חוות דעת ממאות משתמשים, והטויו הנ"ל לא נמצא במקום הכי טוב, מצד שני, הוא מכיל את כמות המשתמשים הגדול ביותר, ואת ק"מ הנסועה במצטבר הגדול ביותר - בכל אופן, הנה הקישור לאתר:http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/15-Inch-Tyres/195-55-15-Tyres.htm
  6. עד כמה שידוע לי כל C5 מדור קודם.
  7. אכן, השיפור הנ"ל מיועד אך ורק כדי לתקוף פניות ביתר רגש, ותחושת היגוי טובה יותר (ולמנוע את עיוות הדופן המורגש תחת עומס על הציר הקדמי), אבל לא להגיע למצב שאני אצתרך לסבול כל פעם שאני עולה על הכביש. מבחינת שאר התחומים (רעש, אחיזה על יבש בכביש ישר, וצריכת דלק) מה שיש לי כרגע מספק אותי בהחלט, מפריע לי רק העניין של התחושה בסיבובים. לגבי הג'אנטים, אילו ג'אנטים במידה 15 מומלצים? (אני מבין שהמקורי של C5 מאוד מאוד מומלץ), האם יש המלצות לעוד דברים - גם חדשים. וכמובן צמיגים שמומלץ לשדך להם. לגבי חדשים, חשבתי על אחד מאלו (וברור לי שזה יקר ולא שווה כלכלית):http://www.ozracing.com/car_wheels_var/OZ%20Racing/25183/RACING/SUPERTURISMO%20WRC/25501.aspx או:http://www.ozracing.com/car_wheels_var/OZ%20Racing/25183/RACING/SUPERTURISMO%20GT/25500.aspx
  8. כרגע הג'אנט המקורי הוא ג'אנט ברזל. במידה שלי, אין יותר מדי אופציות לגומי איכותי, (כמה שיותר אחיזה), מה גם, שהדופן של הצמיג מאוד גדול, ולכן בפניות מסויימות יש עיוות (למי שעליי להחליף צמיג, אז הקדמיים הם מישלין אנרג'י בני חצי שנה, ויוצרו לפני כ-8 חודשים), והוא ממש מורגש דרך ההגה. חשבתי על מידה יותר גדולה, על מנת להקטין את הדופן, ולהקטין את התופעה - ברור שתיהיה פגיעה בנוחות, וצריכת הדלק (שכרגע בנסיעה משולבת עם חימום ומזגן, ורגל כבדה חלק גדול מהגז, אני מגרד את ה14 מלמטה), אך האחיזה חשובה יותר, ובנוסף, האופציות לצמיג איכותי, כמעט ולא קיימות במידה המקורית.
  9. ערב טוב! ברשותי פיז'ו 206, גיר ידני 1.4 שנת 2001. הרכב ברשותי קצת מעל לחצי שנה, ויש מס חסרונות שרציתי לטפל בהם נקודתית. כמובן שנושא הכוח עלה לא פעם, ולהבדיל מרוב הדעות, אני לא מחפש כח בסל"ד גבוה, כי אם כוח זמין בסל"ד נמוך (בין 1500-3800 סל"ד), אך משיחות שערכתי עם אנשים שונים שהיו במקומי, ומקריאה בפורומים שונים, הבנת שהנושא לא משתלם לא מהבחינה הכלכלית, ולא מהבחינת האמינות של פרוייקט שכזה (תקנו אותי אם אני טועה). בכל אופן, התקציב לכל השיפורים (אם ניתן לקרוא לזה כך), לא מוגדר כרגע, והוא יפרש על פני מס' חודשים (כל פעם קצת). כרגע אני בשלב איסוף מידע, וקבלת החלטות, מה כדאי, מה פחות, וסדר גודל של עלויות. בגדול, הדברים שאני רוצה לתת להם מענה הם הבאים (אגב, מי שחושב שחלקם מיותרים, אשמח לשמוע את דעתו על כך, ומה הוא ממליץ). דבר ראשון הוא להחליף את פנסי החזית והפנסים האחוריים (האחוריים בגלל שגיליתי אלתור שנעשה שם בזמן שהחלפתי נורה שרופה - ולכן זה הדבר הראשון שיוחלף, הקדמיים בגלל שיש לי רצון להחליפם לHID, וממה שקראתי, ישנה פרצה או תחום אפור מבחינת החוק (כל עוד הגוון דומה/זהה לגוון הרגיל, וההתקנה בוצעה כראוי) מבחינת האחוריים, כבר מצאתי פנס שאהבתי את העיצוב שלו, שהוא דומה למקורי, אך לא בדיוק - אני מעדיף שינויים עדינים מבחינת הקדמיים, חשבתי בכיוון של פנס של חברת מורטי, אך אני עוד לא סגור על כך, ועל אופן היישום של HID. דבר שני הם הצמיגים, והג'אנטים (קודם זה בגלל שיש לי רצון לא מוסבר לשפר בלמים, למרות שהמקוריים בסדר - אבל כאמור, אני מעדיף שהרכב יבלום טוב, לפני שהוא יסע טוב), פניתי ליבואן, והתשובה שקיבלתי שאין שום מידה אחרת פרט למקורית שניתן לאשר (175/65/14), פנייה למכון שבו עושים טסטים גילתה תשבוה קצת אחרת, המידות האפשריות הן : 185/65/14, 195/55/15, 205/45/16 או 205/40/17, וכאן אשמח לשמוע מה עדיף מבחינת אחיזה, נוחות,ועלות (בהכרח בסדר הזה)? לפי דעתי (ומיטב הבנתי - שלא גדולה במיוחד) 195/55/15 יתן פשרה טובה בין אחיזה, נוחות ועלות? הדבר שאותו אתקל בשלב הבא הם בלמים, בולמים,ותותתבים פוליאורטן, אבל נכון לרגע זה, הפנסים, החישוקים והצמיגים ראשונים במעלה, כך שאשמח לקבל את התייחסותכם. תודה.
  10. שלום! ברשותי מכונת תספורת של MOSER, אחד הדגמים החוטיים דווקא, נקנתה לפני 3, כדי לשמש אותי בצבא. יש לי שיער דיי עבה, כשהייתי הולך לספרים, מכונה שנשארה להטען כל הלילה, הייתה מחזיקה רק לחצי תספורת (!). אגב, יצא לי לפרק אותה לפני כמה ימים כדי לנקות אותה מא' עד ת', ונדהמתי מהמבנה שלה! ברוב מכונות התספורת שיצא לי לראות, ישנו מנוע DC קטן, ובעזרת ציר מיוחד מתקיימת התנועה הקווית של הלהבים, במאוזר לעומת זאת, ישנו אלקטרומגנט ענק, והוא שמניע את הלהב!
  11. שלום! לקראת מעבר דירה לדרום, אשמח לטיפים בדבר מה יש לבדוק לפני שמשכירים דירה, מה לשים לב אליו בחוזה השכירות, ועוד עצות כדי לא לעשות טעות מרה בתחום.
  12. אני מעוניין להצתרף, למי פונים?
  13. yuraskor

    מראה קרבי :)

    כמו לא מעט אנשים אחרים בפורום, יצא לי לעקוב אחרי ההודעות ההזויות שאתה רושם ולהלן כמה מסקנות לגביך: -ממתי מכינים רכב לעבור טסט? רכב נועד להיות בטיחותי לך ולמשתמשי הדרך - אם רכב עובד טסט - לא בהרכח שהוא בטיחותי. -ניחא הפגיעות בדלתות ובכנף, אבל המינימום של המינימום זה להחליף וינקר, להחליף/ליישר ג'נט, ולבצע כיוון פרונט. אבל מעל הכל, יש לי תחושה שאתה יושב, כותב, ומגיב בפורום כי אין לך משהו יותר טוב לעשות עם זמנך הפנוי, ואחרי קריאת התגובות של משתמשי הפורום, אתה כותב דברים שנועדו כביכול לעצבן אותם/לתפוס את הראש ולחשוב "מה לעזאזל עובר לו בראש?!". ובסיכוי הכי קלוש שאתה רציני לחלוטין, תסגיר את עצמך למשטרה, לפני שתגרום למוות של אדם חף מפשע/משתמש דרך/הולך רגל.....
  14. בצע חיפוש, הנושא נידון לא מעט פעמים (פעם אחרונה לפני כשבוע). למקרה ואתה מתעצל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=409158 או: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=397524
  15. ערב טוב לכולם. ברצוני לבנות יחידה שתכיל קדם מגבר, ליחידה אמורים להתחבר 3 זוגות RCA מהר"ד, וכניסת AUX או עוד זוג RCA שיחוברו לנגן/מכשיר נייד אחר, ו3 יציאות RCA שילכו למגבר. הסיבה מאוד פשוטה (ומעבר לעובדה שאני אוהב לעשות דברים בדרך הקשה), הר"ד מוציא אצלי רק 2.5 וולט, והדבר (לפי הבנתי) מאמץ את המגבר, כך שאם אגביר אותם ל4V או 6V הדבר יקל על המגבר, וניתן יהיה לשמוא על GAIN נמוך יחסית במגבר כמו כן, היות ולר"ד שלי אין כניסת AUX, ואין לי כסף לקנות מתאם (אני מאמין/חושב, שכל הבנייה הזו תעלה רבע ממחיר המתאם), אני מעוניין לשלב הכל בחבילה אחת. כרגע, רק על מנת שאוכל לעבור לשלב התכנון ובחירת הרכיבים אלקטרוניים, אשמח לדעת האם האות שמגיע דרך יציאת הRCA מהר"ד הוא גל מחזורי בעל חלק שלילי וחלק חיובי, או שכולו מולבש על רמת מתח DC בתוך הר"ד, ומה שמגיע למגבר זה בעצם מתח חיובי תמיד? מהם הזרמים, המתחים, ההתנגדויות, וההספקים במבואות ומוצאים של כל רכיב (הר"ד, הנגן,המגבר). בעבר בניתי משהו דומה, מגבר, ומעלה רמת DC עבור נגן MP3, אך הוא היה חלש מאוד, וידעתי את כל הערכים. נ.ב כמובן שאכלול מפסק שיאפשר לי לברור את מקור הINPUT. לעזרתכם והכוונתיכם אודה. יורי.
  16. ראש המנוע עדיין רלוונטי - 300 שקלים. הקולר עדיין רלוונטי - 300 שקלים. נוסף לוח שעונים של סובארו לאונה עד שנת 93, לוח שעונים עם מד סל"ד, ביחד עם המסגרת - 100 שקלים.
  17. לא מדוייק, במידה ותרצה לנקות רק ע"י ריסוס, כן, במידה ותרצה לנקות בצורה יסודית התהליך הוא ארוך יותר, ומסובך יותר. אני ממליץ לא להתעסק בזה אם אין ידע וניסיון. תן למישהו אחר לראות איך זה נעשה ורק אח,כ בצע לבד. *אם יגרם נזק לרכבך בעקבות פעולות כלשהן שתחליט לנקות, כל הנזק תחת אחריותך המלאה*. נ.ב. כשרציתי לנקות את בית המצערת בפיז'ו שלי, תחילה ניגשתי לאחד המוסכים כדי לראות איך זה מתבצע, ורק אח"כ ביצעתי זאת על הרכב שלי.
  18. השמן הנ"ל הוא אכן שמן מינראלי מלא, להלן קישור לאתר ולוולין: http://www.valvoline.com/products/brands/valvoline/conventional-motor-oil/1 ולוולין מחלקים את השמנים שלהם ל-3 קטגוריות, רגיל, בלנד-סינטטי, וסינטטי מלא. http://www.valvoline.com/products/consumer-products/motor-oil/
  19. לפני שהפסימיות משתלטת עליך, הוסף נוזל קירור, ותבצע את הבדיקות שציינתי, כמובן שמותר ואף רצוי לגשת למוסך שביצע את התיקון, ולדרוש בדיקה מקיפה (אבל לא להסתמך על קביעה מיידית שהלך הראש - אצלי קראו על הראש קדיש לפחות 3 פעמים, ובסוף מסתבר שרדיאטור החימום היה סתום, וניקוז האויר לא התבצע כנדרש).
  20. מס שאלות, ובהתאם לתשובתיך יהיו תשובות האם החימום ברכב עובד? האם בטמפ' של 90 מעלות צינור המים העליון, וצינור המים התחתון חמים במידה שווה? האם ברגע שהשעון מורה על 93 מעלות, (בהנחה והצינורות חמים באותה מידה), המאוור מתחיל לפעול? האם הרדיאטור חם במידה שווה לכל אורכו ורוחבו? בהתאם לתשובותיך, ניתן יהיה להמשיך.
  21. מוכר זוג קרוסים של זפקו, לא יודע מה תדר החיתוך, נקנו מחבר פורום, מצורפת תמונה. נ.ב יכולים לעבוד בBI-WIRE. כמו כן, זוג טוויטרים של DD, מדגם T1 כיפת מתכת (יש דגם דומה עם כיפת משי), כמובן שמצורפת תמונה. לטוויטרים חסר את הבית שלהם. הקרוסים ימכרו תמורת 250 שקלים, והטוויטרים תמורת 175 שקלים. לחוץ למכור, ולכן גמיש (אבל לא מסטיק). גר בטבריה, מגיע לפעמים לחיפה. 0508131362.
  22. אין בעד מה. הידית יושבת מאוד חזק, ודורשת לא מעט כח. ישנה אופציה אחרת (לא יודע אם תעבוד או לא, מעולם לא ניסיתי). בין הדלת, לגוף הרכב ישנו שרוול גומי שמכיל את מעבר כל חוטי החשמל. את השרוול הזה ניתן לפרק בשלמותו ללא מאמץ מיוחד. השרוול מתחבר לכל צד בעזרת מחבר מהיר, שניתן לשחררו עם סיבוב (כרגע לא זוכר אם זה נגד כיוון השעון, או עם). ניתן לנסות את זה, וכך לנתק את מנוע הנעילה משאר המערכת. מקווה שזה יעזור (ושוב, מעולם לא ניסיתי את זה, כך שאני לא יכול להגיד אם זה עובד או לא).
  23. בעניין הנעילה, כמו שאמרו מעליי, כנראה מנוע הנעילה לא תקין, אבל רק היחידה של הנהג. אם במהלך בהעילה מדלת הנהג, רק הדלת של הנהג ננעלת - בעוד שאם הנעילה היא מדלת הנוסע, וננעלות כל הדלתות פרט לדלת הנהג - הסבירות היא כי מנוע הנעילה הראשי של דלת הנהג לקראת סוף חייב. לגבי פירוק הדיפון, שלב ראשון:בעזרת מברג שטוח קטן, בעדינות רבה, מסירים את מסגרת הפלסטיק סביב ידית הפתיחה שלב שני: בעזרת מפתח טורקס במידה T20 מוציאים את הבורג שנמצא בתוך שקע הפלסטיק שמושכים אותו כדי לסגור את הדלת שלב שלישי: בכח פיזי, מושכים את ידית החלון החוצה (זהירות לא להחתך) - הידית לא מחוברת עם שום פין אבטחה, היא פשוט מהודקת למקומה בלחץ, והיא חוזרת למקומה בלי בעיה (פירקתי והרכבתי אותה אצלי, לא מעט פעמים, והכל תקין). שלב רביעי:בעזרת מברג שטוח גדול מכוסה באיזולירבנד (או במקום המברג, כלי ייעודי להסרת דיפונים), מכניסים אותו בין הדיפון לדלת, ועוברים לאורך ה"תפר" כדי לשחרר את הדלת מהקליפסים (6-9).
  24. אצלי זה מנוע 1400. הבעיה היא שיש שם חלק שבור שהודבק עם פלסטלינה (ולצערי לא שמתי לב לזה כשקניתי את האוטו), כך שאני מעדיף לקנות מפירוק, לנקות אותו, ולהרכיב - הבעיה היא שמצאתי בית מצערת, אבל של פיז'ו 206, 1400 אוטומט, ורק קציתי לוודא שזה אותו בית מצערת. נ.ב. פעם ראשונה שאני שומע שלא צריך אח"כ לבצע "לימוד", בכל מקום שקראתי, גם ל-1400 צריך לעשות לימוד.
  25. אהלן! זקוק למעט עזרה בנוגע לפיז'ו 206, גיר רגיל 2001. אני מעונין לבצע כיוון שס' במהלך הזמן הקרוב, קיבלתי מדריך מפורט מאחד מחברי הפורום. ישנו צורך לסובב את גל הזיזים (או הארכובה) על מנת לקבוע את מיקום השס' ולבצע את הכיוון, אשמח להסבר קצר איך זה נעשה. כמו כן, אני שוקל לנקות את בית המצערת, ואת מנוע הצעדים, הבעיה שהחלק הנ"ל שבור מעט, ויש אזור (לא גדול) שהודבר עם "פלסטלינה" מתקשה, אז חשבתי לקנות את אותו החלק ממגרש פירוק, אך שם יש מפיז'ו 206, עם גיר אוטומט - האם יש הבדל בין שני בתי המצערת, החיבורים, החיישנים, ומנוע הצעדים?
×
×
  • תוכן חדש...